Aspie specialintressen

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Aspie specialintressen

Inläggav Limecolorheav » 2017-04-23 15:29:16

Hej!
Jag är en kille på 21 år 3 månader och 10 dagar, mina special intressen just nu är väl att lära mig mer om just autism, lära mig mer om mig själv, titta på youtubers eftersom att jag kan relatera till andra med just en autism diagnos. Men förutom det är jag väldigt mycket för att shoppa (inte nödvändigtvis offentligt), tatueringar ( som jag längtar efter att skaffa men inte har råd med :( ), och tv-spel. Jag borde tillägga att jag är en hopplös romantiker, men det är helt oväsentligt i den här nya tråden, men jag vill lära känna nya Aspies/Autister och kanske även i framtiden lägga till någon på fb, vem vet.

Men lämna gärna era synpunkter på mina intressen och vad ni har för intressen. :) :-)Happy
Limecolorheav
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2017-03-14

Aspie specialintressen

Inläggav Flinta » 2017-04-23 20:19:45

Hej!

Om du känner för det kan du skriva i kontakttråden:
kontakttraden-del-2-t19186-240.html
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Aspie specialintressen

Inläggav TORatANDET » 2017-04-24 10:05:08

Limecolorheav skrev:mina specialintressen just nu är väl att lära mig mer om just autism, lära mig mer om mig själv [...]

Jag är specialintresserad av hur man bygger bra liv som annorlunda människa.
Har inte mycket mer utrymme för närmare kontakter själv. Men organiserar gärna sammankomster, som autist.se
TORatANDET
 
Inlägg: 845
Anslöt: 2006-06-30
Ort: Falköping

Aspie specialintressen

Inläggav rdos » 2017-04-24 10:27:11

Limecolorheav skrev:Jag borde tillägga att jag är en hopplös romantiker, men det är helt oväsentligt i den här nya tråden, men jag vill lära känna nya Aspies/Autister och kanske även i framtiden lägga till någon på fb, vem vet.


Neurodiversa relationer är just nu mitt specialintresse. Förut var det operativsystem (har ett eget som kör på några 1000 installationer).

Så, nej, jag tror inte att vara hopplös romantiker är oväsentligt. Det är snarare vanligare bland neurodiversa (troligen även bland diagnosticerade).
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Aspie specialintressen

Inläggav Limecolorheav » 2017-04-24 14:09:56

rdos skrev:
Limecolorheav skrev:Jag borde tillägga att jag är en hopplös romantiker, men det är helt oväsentligt i den här nya tråden, men jag vill lära känna nya Aspies/Autister och kanske även i framtiden lägga till någon på fb, vem vet.


Neurodiversa relationer är just nu mitt specialintresse. Förut var det operativsystem (har ett eget som kör på några 1000 installationer).

Så, nej, jag tror inte att vara hopplös romantiker är oväsentligt. Det är snarare vanligare bland neurodiversa (troligen även bland diagnosticerade).


Du har rätt rdos, tack för kommentaren förresten, det är trevligt att lära sig mer om varandra inom autism världen som jag ibland kallar det. :) Det låter jätte intressant och blev precis nyfiken på att lära mig om det också. :-)Happy
Limecolorheav
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2017-03-14

Aspie specialintressen

Inläggav Robin Fasth » 2017-05-11 22:56:31

Fysik, spel, ekonomi, samhällskunskap, allt med rymden (har egna optiska reflektionsteleskop såväl som radioteleskop), bygga saker, främst aerodynamiska radiostyrda saker, men sen så går sånt i vågor, och för ett tag sen så snöade jag in på medeltida mathållning i en vecka och lärde mig allt jag kunde om det.
Robin Fasth
Inaktiv
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2017-05-11

Återgå till Intressanta intressen



Logga in