Dejtar ni?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Dejtar ni?

Inläggav SoulPain » 2017-04-18 0:14:25

sussi83 skrev:Nope, inte just nu med vill gärna. ;)


Vad hindrar dig? ^^
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

Dejtar ni?

Inläggav slackern » 2017-04-18 0:19:14

SoulPain skrev:
sussi83 skrev:Nope, inte just nu med vill gärna. ;)


Vad hindrar dig? ^^


Kanske inte hittat någon som lockar?
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav Reina » 2017-04-19 17:02:14

Jag dejtade endel för ett par år sedan. Både via internet och om någon frågade ut mig på det gamla vanliga viset. Jag gjorde det mest för min egen skull för att träna på min sociala förmåga, och gjorde alltid klart att vi inte skulle ses igen efter att vi haft sex, vilket gick fram mer eller mindre bra. Några av de som jag träffade på nån enstaka dejt försöker fortfarande ta upp kontakten nu nästan 6 år senare, vilket är lite obehagligt.

Jag har inlett en av mina längre relationer efter typiskt dejtande. Det kändes mer som en transaktion egentligen. Jag tyckte att han uppfyllde tillräckligt många kriterier för att vara god nog att leva med. I slutändan varade det bara i 2,5 år eftersom jag kände mig uttråkad, trots att vi egentligen hade det förhållandevis bra

Mina två djupare relationer uppstod mer spontant med män jag kände och började få en fördjupad kontakt med. Det blir kanske inte heller alltid rätt att falla blint och passionerat för någon, men det är betydligt lättare att älska dem längre och känna mening utöver att ha någon att se på tv med om kvällarna.
Reina
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2017-04-19

Dejtar ni?

Inläggav rdos » 2017-04-19 21:58:55

Reina skrev:Jag har inlett en av mina längre relationer efter typiskt dejtande. Det kändes mer som en transaktion egentligen. Jag tyckte att han uppfyllde tillräckligt många kriterier för att vara god nog att leva med. I slutändan varade det bara i 2,5 år eftersom jag kände mig uttråkad, trots att vi egentligen hade det förhållandevis bra


Har aldrig dejtat, men det är just så jag misstänker att den metoden slutar.

Reina skrev:Mina två djupare relationer uppstod mer spontant med män jag kände och började få en fördjupad kontakt med. Det blir kanske inte heller alltid rätt att falla blint och passionerat för någon, men det är betydligt lättare att älska dem längre och känna mening utöver att ha någon att se på tv med om kvällarna.


Det ska börja med passion, annars kan det vara.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Dejtar ni?

Inläggav sussi83 » 2017-04-19 22:49:51

SoulPain skrev:
sussi83 skrev:Nope, inte just nu med vill gärna. ;)


Vad hindrar dig? ^^


Inget egentligen, inte lagt energi på det bara, jag är ganska kräsen också.
Pallar inte med någon dejtingtråd...om någon vill skriva några rader så hör av dig dårå.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Dejtar ni?

Inläggav Kaettare » 2017-04-20 8:22:44

Nej, hur gör man, ska man bara försök dra ut olika personer på grejer till det funkar?
Kaettare
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2015-08-30

Dejtar ni?

Inläggav slackern » 2017-04-20 11:54:40

sussi83 skrev:
SoulPain skrev:
sussi83 skrev:Nope, inte just nu med vill gärna. ;)


Vad hindrar dig? ^^


Inget egentligen, inte lagt energi på det bara, jag är ganska kräsen också.
Pallar inte med någon dejtingtråd...om någon vill skriva några rader så hör av dig dårå.


Får jag föreslå att ni träffas på Kvarnen? Det stället är känt för att vara lätt att få ragg på, så skulle inte personkemin stämma så är ju inte kvällen helt bortkastad, i och med att bägge har chansen till ett fem i tre ragg.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav Reina » 2017-04-20 14:48:46

rdos skrev:Har aldrig dejtat, men det är just så jag misstänker att den metoden slutar.


Det slutade så för mig, men det behöver inte sluta så. Tror jag hade en ganska snevriden inställning till att börja med. Dessutom var vi förälskade och det var en väldigt lycklig tid i mitt liv. Så jag tror inte att det är helt bortkastat att dejta. Det är inte så ytligt som på film, bara ett mer strukturerat möte mellan två personer. Dessutom slipper man stressen att försöka förstå om den andra är intresserad eftersom det redan är givet ;)
Reina
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2017-04-19

Dejtar ni?

Inläggav nescio » 2017-04-20 15:40:26

Gafsan skrev:http://aspergerdating.com/ (en svensk site)
Totalt 106 kvinnor från Sverige där. Den närmaste 8 mil från mig.
nescio
 
Inlägg: 3834
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Dejtar ni?

Inläggav Pandette » 2017-04-21 18:42:12

Nej, av den enkla anledningen att jag är gift.
Pandette
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2014-03-13

Dejtar ni?

Inläggav Batte » 2017-04-22 10:20:57

Har vært minimalt på date. Er i et fint og permanent forhold, så jeg har ingen planer om å date heller.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dejtar ni?

Inläggav antonius » 2017-04-22 13:01:35

Generellt vid så kallad dejting, är det ett rum för de som har bra gener, vi andra har naturligtvis inte samma tur, men undantag finns såklart... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Dejtar ni?

Inläggav Chrilleb » 2017-04-22 15:07:04

Nej...dejtar inte
Chrilleb
 
Inlägg: 6393
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Dejtar ni?

Inläggav ratpizza » 2017-04-29 23:59:26

Jag har nyligen återupptagit internetdejting efter ett par års uppehåll. Men det är jävlar i min byrålåda inte lätt, särskilt när ens erfarenhet är ytterst begränsad, Dvs jag har inte haft något förhållande än. Någon som kan ge ett bra tips?
ratpizza
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2012-03-07

Dejtar ni?

Inläggav tvilling99 » 2017-04-30 13:39:07

ratpizza skrev:Jag har nyligen återupptagit internetdejting efter ett par års uppehåll. Men det är jävlar i min byrålåda inte lätt, särskilt när ens erfarenhet är ytterst begränsad, Dvs jag har inte haft något förhållande än. Någon som kan ge ett bra tips?

Skippa vanlig nätdejting, de enda tjejerna som finns där är superkräsna och vill bara hitta en man som kan försörja dem, det är tyvärr min tråkiga erfarenhet av det hela.
tvilling99
 
Inlägg: 8398
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Dejtar ni?

Inläggav Batte » 2017-04-30 14:22:52

tvilling99 skrev:är superkräsna och vill bara hitta en man som kan försörja dem
:shock:

ratpizza skrev:Någon som kan ge ett bra tips?
Skriv en ærlig profil, med en balansert beskrivelse av deg selv. Mennesker har forskjellig smak, så få fram hvem du er. F.eks. finnes det mange kvinner som vil være selvstendige, og ikke vil forsørges. Om du f.eks. er introvert, kan du skrive om det på en positiv måte. F.eks. at du foretrekker å lese en bok framfor en fest. Eller at du ikke har flere titalls venner, men at nære relasjoner er desto viktigere for deg.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dejtar ni?

Inläggav Pinghis Khan » 2017-04-30 15:00:01

Jag klarar egentligen inte alls av den,som jag upplever det,enorma kränkningen av min integritet som krävs för alla former av kontaktsökande.
Jag avskyr att behöva författa Pm och liknade för att inte behöva leva i total ensamhet och aldrig få ligga och ...sånt.
Att behöva smöra manipulera och marknadsföra mig själv.
Usch usch usch!
Men onekligen behöver jag vänner och partners för att överleva i längden.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Re: Dejtar ni?

Inläggav tahlia » 2017-04-30 15:46:34

Pinghis Khan skrev:Jag klarar egentligen inte alls av den,som jag upplever det,enorma kränkningen av min integritet som krävs för alla former av kontaktsökande.
Jag avskyr att behöva författa Pm och liknade för att inte behöva leva i total ensamhet och aldrig få ligga och ...sånt.
Att behöva smöra manipulera och marknadsföra mig själv.
Usch usch usch!
Men onekligen behöver jag vänner och partners för att överleva i längden.

I en vettig värld torde man varken behöva smöra eller manipulera utan istället bara vara som man är.
Take it or leave it.
Uppenbarligen leder diverse behov till att människor uppför sig underligt.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Dejtar ni?

Inläggav rdos » 2017-04-30 16:11:12

Nu är det ju så att de kvinnor som klarar av att skaffa normala relationer i verkliga livet inte finns på online-dejting sajter. Därför så blir det de som har enorma krav, som är ute efter någon rik att lura pengar av, eller som bara söker uppmärksamhet som finns på dessa sajter.

Det är helt enkelt losers av båda könen som håller till där.

Av det följer att om man vill träffa en partner för en långvarig relation så måste man söka i verkliga livet.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Dejtar ni?

Inläggav rdos » 2017-04-30 16:23:33

Batte skrev:
tvilling99 skrev:är superkräsna och vill bara hitta en man som kan försörja dem
:shock:

ratpizza skrev:Någon som kan ge ett bra tips?
Skriv en ærlig profil, med en balansert beskrivelse av deg selv. Mennesker har forskjellig smak, så få fram hvem du er. F.eks. finnes det mange kvinner som vil være selvstendige, og ikke vil forsørges. Om du f.eks. er introvert, kan du skrive om det på en positiv måte. F.eks. at du foretrekker å lese en bok framfor en fest. Eller at du ikke har flere titalls venner, men at nære relasjoner er desto viktigere for deg.


Online-dejting skulle kunnat fungerat om det inte vore en stor majoritet av män på dessa sajter. Jag tror ärligt talat att kvinnor bara i nödfall skapar konton på sådana ställen. Det är inte stor skillnad mot kontaktannonser i tidningar förr i tiden. Vanliga kvinnor svarade inte på sånt då heller, då det ansågs utstråla svårigheter att träffa partner på ett normalt sett.

Så, nej, jag tror inte det fungerar. Möjligen med undantag för folk som har väldigt speciella preferenser, som t.ex. polyamorösa eller är homosexuella. Möjligen även asexuella.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Dejtar ni?

Inläggav Batte » 2017-04-30 16:30:19

rdos skrev:Nu är det ju så att de kvinnor som klarar av att skaffa normala relationer i verkliga livet inte finns på online-dejting sajter.
Dette er nok ikke spesielt nøyaktig. Du kan si at kvinner som skaffer alle sine relasjoner i det virkelige livet ikke skaffer relasjoner på online datingsider. Det er nok mange grunner til at mennesker av alle kjønn benytter datingsider. :-)063

rdos skrev:Så, nej, jag tror inte det fungerar.
Jeg vet ikke, jeg har prøvd det selv. Jeg tenker at det er en fin måte å finne mulige kandidater på, dersom man ikke har potensielle kandidater i eget nettverk. :-)Happy
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dejtar ni?

Inläggav rdos » 2017-04-30 16:46:34

Batte skrev:
rdos skrev:Nu är det ju så att de kvinnor som klarar av att skaffa normala relationer i verkliga livet inte finns på online-dejting sajter.
Dette er nok ikke spesielt nøyaktig. Du kan si at kvinner som skaffer alle sine relasjoner i det virkelige livet ikke skaffer relasjoner på online datingsider. Det er nok mange grunner til at mennesker av alle kjønn benytter datingsider. :-)063


En vanlig orsak (tror jag) till att kvinnor finns på båda ställena är att de söker uppmärksamhet. Vilket i princip betyder att de inte kommer att välja en enda kille online, utan kommer att leka med dem för att söka uppmärksamhet.

Batte skrev:
rdos skrev:Så, nej, jag tror inte det fungerar.
Jeg vet ikke, jeg har prøvd det selv. Jeg tenker at det er en fin måte å finne mulige kandidater på, dersom man ikke har potensielle kandidater i eget nettverk. :-)Happy


Njäee, jag tycker det är en extremt dålig idé. Framförallt för att olnine dejting har allt det jag ogillar med vanlig dejting, och inte kan säga något som jag är intresserad av kring en potentiell partner. Jag bryr mig inte om ifall vi har samma intressen, däremot så är det väldigt viktigt för mig att en potentiell partner har ett långvarigt intresse, något som är omöjligt att avgöra på en dejtingsida. Jag bryr mig inte heller om konversationskompetens eller om någon ö.h.t. är verbal eller inte. Jag föredrar folk som pratar så lite som möjligt, och då är det en extremt dålig idé att söka partner på ett sätt som kräver konversation och prat.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Dejtar ni?

Inläggav hattifnatt » 2017-05-01 18:32:26

rdos skrev:Nu är det ju så att de kvinnor som klarar av att skaffa normala relationer i verkliga livet inte finns på online-dejting sajter. Därför så blir det de som har enorma krav, som är ute efter någon rik att lura pengar av, eller som bara söker uppmärksamhet som finns på dessa sajter.

Det är helt enkelt losers av båda könen som håller till där.

Av det följer att om man vill träffa en partner för en långvarig relation så måste man söka i verkliga livet.


Nej, där håller jag inte med. Jag känner flera som träffat sin partner på nätet, och som inte är några "losers".

Jag har provat, men lagt ner av den enkla anledningen att det känns jättehemskt att berätta för någon att "nej, jag är inte intresserad av dig", alternativt få höra samma sak. Men att berätta det för någon kändes värst. Så det får vara.

Jag har haft långa förhållanden som startat "i verkliga livet", och barn dessutom, men som 50+ känns det svårare att träffa någon "i verkliga livet", eftersom de flesta som är något att ha är upptagna. Och skiljer de sig är de i så fall inte singlar särskilt länge. Det är i alla fall så jag uppfattar det.
hattifnatt
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav rdos » 2017-05-01 19:24:14

hattifnatt skrev:Jag har provat, men lagt ner av den enkla anledningen att det känns jättehemskt att berätta för någon att "nej, jag är inte intresserad av dig", alternativt få höra samma sak. Men att berätta det för någon kändes värst. Så det får vara.


Sådant skulle jag inte heller klara av. I verkliga livet så händer sådant sällan då man kan känna av intresse utan att behöva ta kontakt.

hattifnatt skrev:Jag har haft långa förhållanden som startat "i verkliga livet", och barn dessutom, men som 50+ känns det svårare att träffa någon "i verkliga livet", eftersom de flesta som är något att ha är upptagna. Och skiljer de sig är de i så fall inte singlar särskilt länge. Det är i alla fall så jag uppfattar det.


Det kan jag nog tänka mig. Dessutom så söker väl många män 50+ yngre kvinnor. Det är ju lite problemet med arten människa att alla hannar vill ha unga honor. :mrgreen:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in