Kontakttråden (del 2)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Kontakttråden (del 2)

Inläggav fannypauline » 2016-10-01 20:32:46

Hej! Jag är en 22-årig tjej som bor i Västerås.
Fick i somras diagnosen Aspergers syndrom. Då jag är helt nyinflyttad i Västerås och inte känner någon här förutom min sambo så känner jag mig lite ensam.
Jag söker en tjejkompis att hitta på saker med.
Saker jag gillar är: pyssla, gå på loppis, djur, träning, smink mm.
Skriv gärna ett meddelande :)
Kram Pauline
fannypauline
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2016-09-21

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Lisa_A » 2016-10-03 20:54:41

Hej!

Lisa heter jag och är 25 år. Bor i Stockholm, är född och uppvuxen strax utanför staden men har nu flyttat till ”söder om söder”. Trivs bra här med min katt (Selma) men mina vänner från förr har glidit ifrån mig och jag skulle verkligen vilja träffa nya och vem vet, kanske en pojkvän :oops:

Är lika intresserad utav att träffas irl som att chatta – vore bara kul att umgås på något vis! Gärna någon i min ålder eller lite äldre.

Mina intressen är djur, serier, läsa (gärna sci-fy). Försöker lära mig matlagning.
Jag är inte så bra på att skapa nya kontakter även ifall jag gärna vill men jag ser fram emot att höra från er!
Lisa_A
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2016-10-01

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Jonmpa » 2016-10-04 12:24:11

Kanske dags att uppdatera lite med en kort och lagom lång text?

En glad kille från Skärholmen söker en trevlig, Glad, Rolig, Mysig och romantisk tjej för mysiga hemmakvällar, Mysiga promenader, Trevliga danskvällar och mysiga resor själv är jag mycket romantisk och kärleken är mitt syre känns det som det största som finns och den ska vårdas ömt och jag är trogen som guld, Skulle aldrig gå bakom ryggen, Jag tycker de som gör så är dumma jag söker en kvinna värd att älska och som älskar mig och som man kan prata med vad det än gäller och som man kan reda ut med om det behövs, Någon man kan ringa när andan faller på och mig kan man ringa oavsett tid på dygnet, Så söker du en varm och omtänksam kille med humor och fina känslor i massor då har du hittat rätt.
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Smillah » 2016-10-08 23:25:19

Är en tjej /kvinna på snart 33 år (men blir ofta tagen som yngre :-)Happy )

Fick min AS-diagnos i april i år

Är en ensamstående mamma med två barn på halvtid. 9-årig son med autism och 7-årig dotter som har vissa AS-drag men som jag inte tror uppfyller diagnosen fullt ut

Bor i Stockholm och är sjukskriven pga. utmattning för tillfället

Mina intressen är djur och natur, matlagning, psykologi, filosofi, simning, faktaböcker, dokumentärer, musik, karaoke, sociala medier, tv-spel och lite annat.

Som person är jag rätt introvert. Trivs bra i mitt egna sällskap eller med några få nära vänner. Har svårt för småprat men gillar att diskutera saker på djupet. Känslomänniska, empat, grubblare...

Blev medlem här för att komma i kontakt med andra aspergare och utbyta tankar, känslor och erfarenheter. Är öppen för att hitta nya vänner eller en ny kärlek :-)154
Smillah
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2016-09-12

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Ljussken » 2016-10-09 3:52:09

Få se.. Är en kille, och vill ha en tjej att bli vän med. Även om jag aldrig brukar dela in andra i vänner, nära vänner, partner, och annat, utan jag bedömer andra enbart efter hur mycket jag gillar dem och har inga gränser alls i övrigt och behandlar alla likadant. Därför brukar det fungera bättre att prata med tjejer jämfört med killar.

Jag var inte så bra när jag var yngre. Då så var jag våldsam och destruktiv och aggressiv. Till exempel om jag var ovän med någon så kunde jag manipulera så att hundratals andra personer också blev ovän med den personen och en massa annat på ett väldigt överväldigande sätt. En gång så blev jag även dömd till skadestånd för det, på sådär hundratusen, men personen i fråga var för rädd för mej för att våga ta emot några pengar, så nått straff har jag aldrig fått, och jag brydde mej aldrig om det hela heller. Så typ så dålig var jag då.

Även om allt det där enbart gällde när jag var arg på någon, aldrig annars, och den där personen även har förlåtit mej helt numera.

Och allt sånt ligger många år tillbaka i tiden, och numera är jag raka motsatsen. För jag förstod att jag bara förstörde för mej själv på det sättet och inte vann något på det, och att jag var tvungen att förändra mej.

Och nyckeln är inte att utplåna någon del av sej själv, utan att helt enkelt omvandla allt negativt till positivt, och att alltid göra gott i alla lägen även om man skulle känna något annat, och att lära sej och att förstå och att träna, och enbart ge kärlek.

Man ska älska både den mörka och den ljusa sidan hos en person, och älska den i sin helhet, och älska den oavsett vilka brister den har. Och eftersom man älskar den ska man lära den att bli bättre, och det blir även något som hjälper en själv att utvecklas.

Om jag ska räkna upp lite om mej själv, så. När jag var runt 15 så grundade jag (online) och var ledare för en grupp på 400-500 personer i ett par år, även om det hela inte fungerade pga för höga mål. Jag har även rent generellt läst minst hundra gånger mer än vad en genomsnittlig person gör under en hel livstid. Även varit aktiv i en grupp som pysslade med politisk aktivism mot olika dåliga saker online, och även i en annan mindre grupp som handlade om att skapa en bättre värld där folk samarbetade mer. Har (tidigare, inte intresserad av sånt längre) spelat flera online-dataspel på högsta elitnivån och var den som alla tyckte var bäst och den största tillgången, och vilket var ett rätt bra sätt att träna på samarbete, lite som att spela nån vanlig sport på elitnivå. Har vidare tränat kampsport och fäktning, skrivit flera böcker, på en sida där man kan ladda upp saker man skapat och andra röstar på dem så ligger jag etta på topplistan sen flera år tillbaka, och gillar överlevnadskunskap som att vara ute i skogen och göra upp eld och bygga vindskydd och allt annat sånt. Gillar även fjällvandring och liknande. Med mera.

Brukar inte bry mej så mycket om vad andra tycker om mej, för det är bara dumt att vara rädd för att bli bedömd av andra. Jag skulle till exempel inte ha några större problem med att ensam gå upp på en scen inför tiotusentals personer, tror jag. När man dömer och ser ner på någon så är det bara ett tecken på brister och osäkerheter hos en själv, och visar att man inte har tillräckligt med förståelse och empati.

Det finns aldrig någon anledning att känna någon rädsla för något. Allting ska bara vara enkelt, med ödmjuk förståelse och villkorslös kärlek riktad mot omgivningen.

Även om jag visste exakt vad någon gjorde varendaste sekund, visste varenda tanke den tänkte och varenda liten hemlighet, så skulle jag aldrig tänka sämre om den för det, och aldrig någonsin använda något av det för att skada den på något sätt. Inte ens om den personen försökte skada mej.

Egot och att man tycker att man är betydelsefull och viktig är ens allra största fiende, och man bör göra allt man kan för att få bort den känslan, eftersom utan ett ego med en massa stolthet som går att såra så blir man helt osårbar.

Makt och rikedom och status är inget jag är intresserad av eller bryr mej om. Och tycker att det alltid är positivt att vara ärlig. Att man inte ska spela spel och låtsas saker. Att man inte ska ställa krav på andra utan låta alla vara fria och vara sej själva.

Tycker det är viktigt att kunna lita fullt på andra och ha förtroende även om det är någon jag knappt känner, alltid förlåta andra och ge nya chanser, och att det inte ska finnas några gränser och barriärer. Att ens hjärta ska vara öppet och sårbart och att man ska älska alla. Aldrig se ner på någon eller tycka att man är bättre än andra. Aldrig svika någon eller bryta löften.

Däremot så är det ingen annan som tänker som mej, för jag är som en person från en helt annan kultur, med ett helt annat tankesätt, normer och värderingar än andra. Och jag är helt ensam från där jag kommer ifrån.

Vill diskutera äventyr, resor, politik, religion, värderingar, känslor, och annat sånt. Prata om hur fint det hade varit med en magnetisk järnväg som kopplade samman hela världen, eller gator gjorda av solceller, bara prata om hur fint det är att vara i naturen, eller hur man bäst skulle kunna stoppa all användning av olja i världen, eller effektiva sätt att träna konditionen på, hur kul det hade varit att utforska gamla överväxta ruiner i regnskogen, vad som är bäst av odlat kött och odlade larver, pacifism, universum, och allt möjligt. Men de flesta är inte tillräckligt stimulerande att prata med och har för lite att berätta, och då blir det mest bara stelt att prata och jag får ingen inspiration.

Jag känner att det inte är så viktigt att säga vad jag är intresserad av för typ av person egentligen, eftersom om någon svarar på det här så är det god chans att det är rätt typ av person bara genom det. Men bör iaf vara en positiv och glad person med mycket energi.

De senaste tre tjejerna jag pratat med en längre tid och som jag gillade och som åtminstone till en början gillade mej och jag även träffade, var 22, 20 och 20 år, men jag är äldre än så.

Skulle kunna skriva mycket mer för jag är rätt pratsam, men kortade ner allt en hel del.
Ljussken
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2016-09-11

Kontakttråden (del 2)

Inläggav bilbo83 » 2016-10-16 16:36:16

Jag är en 33-åring Enköpingskille med mild autism som söker efter en överviktig tjej mellan 28 och 33 för fast förhållande. Du bör vara rökfri och skulle vilja ha familj i framtiden.
Jag gillar tv-spel, film, litteratur (främst fantasy och sci-fi), Tolkiens verk, Star Wars, Disney, Nintendo, rymd och teknologi, promenader, cykelturer, resor m m.
Vore kul om du skickade ett PM till mig och se vart det leder till. ;)
bilbo83
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2016-09-24
Ort: Enköping

Kontakttråden (del 2)

Inläggav sparven » 2016-10-21 18:39:57

Hej

Är en tjej på 33 år som söker en tjej för ett ev förhållande.
Har AS-diagnos men fungerar hyfsat. Jobbar 75% och har en egen liten stuga utanför Söderköping.

Har 3 hundar och 2 katter så du måste gilla djur.
Andra intressen är bilar, tv-serier och att gräva ner mig i information på internet t.ex brott, politik och djurrätt.

Du behöver inte vara jättevälfungerande men en positiv syn på livet är uppskattat. Har tidigare haft ett väldigt destruktivt förhållande och vill inte hamna där igen..

Hoppas nån nappar och skriver :)
sparven
 
Inlägg: 75
Anslöt: 2011-12-29
Ort: Söderköping

Kontakttråden (del 2)

Inläggav sfj93 » 2016-11-06 1:32:08

Hej!
Kvinna, 23 år från Stockholm. AS-diagnos.
Vill gärna lära känna nya människor som även som jag har AS.
Jag är en lugn person. Folk beskriver mig som rolig och omtänksam.
Mina intressen är historia (framför allt andra världskriget), djur och att resa.
Har en hund och en katt.
Andra intressen är filmer, dokumentärer och tv-serier ex. Game of Thrones, f.r.i.e.n.d.s m.fl
Skicka gärna ett PM!
sfj93
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2016-11-05

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Lyysa » 2016-11-11 18:51:45

Hej! Det var länge sen jag skrev här, men för tillfället är min umgängeskrets väldigt snäv. Så jag tänkte att det var värt ett försök att hitta lite vettigt folk att prata med.

Jag är för tillfället 21 och bor i Stockholm, jag söker endast vänskap eftersom jag redan är i ett förhållande. Jag skulle beskriva mig själv som kreativt, sällskaplig och udda. Jag har svårt för att hitta folk som förstår sig på mig och ja uppskattar hur jag är som person. För jag är sarkastisk och jag har ett temperament-

Mina intressen är: Spel - jag äskar spel. Kör mest på PC dock. Sen skriver jag mycket, både på egen hand och tillsammans med andra, så vill du ha någon att bolla idéer eller skriva med så deltar jag gärna! Sen älskar jag superhjältar, började nyligen samla på serie tidningar med. Min stora favorit är Batman men jag diggar även Deadpool och lite andra.

Så jag söker:
Någon som gillar spel precis som jag och vill spela ihop.
Någon som gillar att skriva och vill diskutera sånt eller kanske skriva ihop. Brukar dock rollspela på en engelsk sida.
Eller någon som delar mitt superhjälte intresse och vill dela med sig av sin kunskap!
Eller vem som helst som bara vill ha någon att prata med. För det vill jag med.

Så skicka iväg ett PM om något av detta lät intressant.
Lyysa
 
Inlägg: 1253
Anslöt: 2013-03-15
Ort: Arkham Asylum

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Orealistisk » 2016-11-15 2:35:08

Hej!

Tjej 29 år från Västernorrland.
Söker vänskap/förhållande med tjejer. Behöver inte vara IRL ens. (Vi kan lika gärna posta varandra poetiska kärleksbrev eller skicka skumma bilder på snapchat.)

Du behöver existera på riktigt, vara rätt skruvad, kreativ och tycka om djur. I övrigt finns inga krav.

Håller på att gå under av snö och mörker så situationen börjar bli akut. Rädda mig!
Orealistisk
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2015-02-23

Kontakttråden (del 2)

Inläggav nummer84 » 2016-11-26 19:39:01

Hej!

Man, 30-årig nära Malmö.
196cm lång, snäll ;-), AS, bor i Sverige lite längre än ett år och söker efter folk som är som jag.
Mina intressen är allt som har med hantverk att göra, datorer, elektronik, sänderamateur, fotografera etc... Nuvarande bor jag inom en tillfällig tillstånd och kan göra nästan inga av mina hobbyer (det är so frustrerande). Jag hoppas att träffa på folk som inte går ut på helgen, som man kan göra bättre saker än party / facebook / whatsapp, och som är spännande över huvudtaget.
Hoppas, ni kan förstå vad jag skriver här, jag lära mig fortfarande Svenska :oops:

I alla fall, om du finns i närheten skicka gärna PM!
nummer84
 
Inlägg: 21
Anslöt: 2015-10-29
Ort: Lomma

söker tjej från 20 år till 35 år.

Inläggav manne » 2016-11-30 18:24:28

söker tjej för date från 25-30 år gammal har haft tjej förut vid 23 års ålder men det var lång tid sedan nu.

så här ser jag ut.vi kan träffas hemma hoss mig och fika och se film eller något.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
manne
 
Inlägg: 18372
Anslöt: 2007-08-23

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Klaatu » 2016-12-08 18:21:18

Hej,

Hoppas att även jag som outredd får skriva här. Mitt alibi är att jag står i kö för utredning och att två av mina aspiekompisar är säkra på resultatet. Om det inte är okej, skyll på min psykolog som gav mig detta i hemuppgift. :-)

Jag är av hankön, nyligen fyllda 36 och bor i Stockholm. En 13 år lång svit av ingen som helst "romantisk" närhet bröts nyligen när jag var ute och roade mig, och det var en helt omvälvande upplevelse. Nu är jag hooked på närhetsdrogen och vill ha mer. Närmare bestämt söker jag en kombination av vänskap, närhet och ömsesidig attraktion med en kvinna.

Jag vill inte ha sex, men du får ha det med andra om du vill; jag vill inte köpa hela förhållande-paketet och tycker att tvåsamhetsnormen är fånig och obegriplig.

När jag ombads att lista de egenskaper jag söker hos en kvinna, slogs jag av att det blev en beskrivning av mig själv. Så jag söker den kvinnliga motsvarigheten till mig helt enkelt. Nyckelord: Intelligent, ärlig, musikintresserad, excentrisk.
Klaatu
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2016-11-11
Ort: Stockholm

Kille i Göteborg söker go tjej att dela livet med

Inläggav eldeorn » 2016-12-12 17:44:48

Kille från Göteborg här. Söker en tjej att dela min vardag med.

Hur är mitt liv? Jag har en katt som jag älskar. En tjej på 2 år. Jag spelar en hel del spel, eftersom jag har en stor passion för det. Tidigare jobbade jag som spelprogrammerare.Det bästa jag vet är att mysa med någon, men därimellan så blir det en hel del tv-serier, filmer och övrigt.

Hör av dig. Vem du än är, så tror jag att du är underbar.
eldeorn
Ny medlem
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2013-05-04

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Huggorm » 2017-01-01 22:14:30

Säger som Kristoffer - nu kan ni ansöka om att bli Huggorms fru :shock: :D

Jag känner allt mera att jag behöver någon att dela livets motgångar med. Visserligen går det ganska bra nu men det är säkert bara tillfälligt. Måste väl finnas någon mer aspergare där ute som behöver lite sällskap? Någon som är lite desillusionerad och har släppt de mest ambitiösa önskemålen på sin partner.

Jag är 35 men känner mig som 25 så du får gärna vara i närheten av det spannet. Du bör vara väldigt öppensinnig och accepterande för jag har mängder med ovanor och dåliga sidor. Å andra sidan kommer jag stå ut med mycket från dig också!

Jag bor på västkusten men är flyttbar om vi skulle trivas så bra tillsammans. Dock helst inte allt för långt från norge då jag jobbar där och inte vill göra det i sverige igen. Viktigt att du trivs på landet dock, för jag vägrar att flytta till lägenhet igen. Jag måste ha lite plats runt mig och natur att gå i. Helst skulle jag vilja ha en riktig bondgård men jag nöjer mig med ett gistet torp om jag måste.

Jag kan uppföra mig någorlunda i civiliserade sällskap, bara det inte blir för långvarigt. Hygienen sköts som den skall trots AS och jag är någorlunda resonlig i det mesta. Inget specialintresse inom rymden eller tågtidtabeller.

Jag föreställer mig att även du är någorlunda högfungerande men du behöver inte ha jobb eller en kilometerlång vänlista på facebook, bara du klarar komma på dejt utan ledsagare.

Om det ser ut som jag glömt något i annonsen är det nog snarare så att jag utlämnat det för att inte skrämma bort någon. Skicka PM så får vi se om vi trivs.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Niiklaas » 2017-01-14 23:41:43

Ensam, blyg 23-årig kille vill lära känna tjej, 18-23 ungefär, som gillar teater, sång/musik, film och träning... Jag pluggar, bor själv och har körkort.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Niiklaas
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2014-06-16
Ort: Hallstahammar

Kontakttråden (del 2)

Inläggav bittin » 2017-01-21 21:49:33

Ansök om att bli Lunas relation
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Kontakttråden (del 2)

Inläggav sussi83 » 2017-01-22 0:44:11

Skaffar gärna nya kontakter för vänskap :-)Happy Jag bor iaf i Sthlm 30 årsåldern, skicka ett PM om det låter intressant. Just nu försöker ja må så gott det går och väntar på en möjlighet till arbetsträning. Intressen är fysisk träning av olika slag som tar upp mycket av tiden. Skulle gärna dela erfarenheter kring det med någon.
Mvh
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Kontakttråden (del 2)

Inläggav montesquieu » 2017-02-13 19:06:51

Söker tjej på 18 till 28 år för snabb romans alternativt fast relation om vi skulle passa!

Kille på 23 vårar som bor i småland nära Jönköping.

Blev diagnotiserad med högfungerande aspergers och ADHD tidigare i år.
Har alltid varit någorlunda social av mig men minskat kraftigt efter att jag kom på att jag kunde ha aspergers och började min utredning. Känner att jag behöver hitta någon någorlunda likasinnad med förståelse över situationen och hur vardagen fungerar som aspies.

På vardagarna jobbar jag som svetsare och pluggar komvux vid sidan av för att försöka ta mig in på en högskola. På fritiden ägnar jag min tid åt att spela spel eller så glor jag på någon anime.

Vill du få reda på mer så är det bara att skicka ett pm!
montesquieu
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2017-02-09
Ort: Jönköping kommun

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Elefantmannen » 2017-02-14 8:56:24

Hej!
Har fått diagnosen "Sail" det vill säga ADD symtomer med autistiska drag.
Visst jag är fyrtiosex, föredrar yngre kvinnor av flera orsaker.
Orkar inte och tycker inte om stress.
Är medveten om att jag är envis men också att jag inte behöver ha rätt.
Orädd och äventyrlig utan att vara blådåre och vårdslös.
Sex och samhörighet men också att respektera och se behovet av att vistas i fred.
Har många intressen matlagning, skriva och uttrycka mig, schack och lyfta vikter på tomten, promenad och enduro osv
Skulle vilja träffa en likasinnad som har tålamod med sig själv och behöver någon som mig med mycket tolerans och kärlek.
Hör av dig, du förlorar ingenting, om du är lite som vad jag försökt förklarat så är ett möte en kaffe eller chatt samtal bara vad det är.
Jag drömmer inte stort, tvärt om accepterar jag ödet om jag så skulle vara helt ensam i universum.
För så känns det många gånger, jag och mina hundar eller space dogs bland massa fyrkantiga plåtlådor, tack adjö för fisken ;).... Citat från liftarens guide i galaxen.
Elefantmannen
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2017-02-07

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Eleden » 2017-02-26 3:59:02

Hej! Är en kille på ca 30 år med asperger och söker en tjej. För kärlek! :-)154 För om jag inte redan har någon annan jag gillar så är det omöjligt att prata med och lära känna en tjej utan att bli attraherad etc.

Ställer inga krav på hur eller vem du ska vara, extrovert/introvert, glad eller deprimerad, ung eller gammal, miljonär eller hemlös, spelar ingen roll, jag gillar dej oavsett så länge du gillar mej.

Men jag vill i grunden ha någon som det är lätt att prata med, både kunna ta det lugnt och titta på film och sånt en hel dag och även typ kunna vara ute i naturen etc en hel dag och uppleva saker med. Jag tycker även det är roligt att hjälpa andra så oavsett vad du har för intressen eller om det är nått du tycker är jobbigt så kan du räkna med att jag alltid skulle vilja hjälpa till om det fanns något jag kunde göra. Och den andra personen blir även lite mitt specialintresse.

Däremot så har jag lite krav för att prata med någon. Nämligen att jag är inte intresserad av att prata med någon som inte är singel, vill inte prata med någon som inte vill träffas inom högst ett par månader oavsett avståndet, vill inte prata med någon som jag någonsin nån gång har pratat med tidigare nånstans eftersom personen då uppenbarligen har slutat svara och därför inte förtjänar en ny chans, vidare så ingen som har barn för då blir det för krångligt, och heller ingen som absolut aldrig vill ha barn för då finns det ingen framtid eftersom jag tänker långsiktigt och ogillar att byta ut personer.

Sen så tycker jag även det är viktigt med åtminstone hyfsad hälsa, så stort plus för att inte röka eller vara extremt överviktig eller nått sånt. Däremot så gillar jag folk lika mycket ändå så det är inget problem på så sätt, är bara att jag bryr mej väldigt mycket och vill att den andra personen ska få ett så långt liv som möjligt.

Kan även lägga till att om vi börjar prata så är det exklusivt direkt från början, eller tja efter en vecka åtminstone, så det är inte ok att gå på nån dejt eller nått sånt med nån annan kille även om vi inte har träffats än, för sånt uppfattar jag som att den andra personen är ointresserad och inte gillar mej. Men jag gör undantag ibland om någon ber om det, inklusive för allting ovan. Jag ser inte saker helt i svartvitt.

Tror det är allt, och så länge inget av det där är något problem så kommer jag med 100% säkerhet att gilla dej och vilja prata och träffas och så vidare. Jag är inte så krånglig på det sättet utan har extremt lätt för att gilla andra. Fast bara en person i taget, och förutsatt att den andra personen verkar gilla mej, för blir typ kär i själva kärleken litegrann.

Är inte alltid så bra på att ge komplimanger men det betyder inte att jag är ointresserad eller inte gillar någon, för om jag överhuvudtaget pratar med dej och vill träffa dej så är det bara att utgå från att jag gillar dej och kommer att fortsätta gilla dej, oavsett vad jag har sagt eller inte sagt.

Brukar heller aldrig någonsin sluta svara någon jag börjat prata med, och brukar aldrig tappa intresset eller börja ogilla någon. Slutar någon annan svara (dvs inte hört av sej på ca 2 veckor) tappar jag däremot för det mesta snabbt allt intresse och blir sårad och slutar bry mej om personen även om det var någon jag gillade väldigt mycket. Det gäller däremot enbart personer som jag inte har träffat än, för personer jag träffat åtminstone en gång brukar jag bry mej mer om.

Så nu har jag berättat helt bokstavligt hur jag tänker och fungerar, för att testa hur det går. Så om du skriver så kommer det alltså leda antingen till en massa kärlek eller att du helt slutar svara. Är du som bestämmer den saken. Så vad har du att förlora? Kanske blir just DU som blir den första som skriver, och tänk allt det skulle kunna leda till? Och har någon annan redan svarat så kan vi säkert bli vänner åtminstone. Berättar mer om mej själv då - bara fråga på.

Och om du undrar varför jag inte hittat någon än så de flesta brukar gilla mej mer eller mindre, är bara att ingen gillat mej tillräckligt mycket.

Men såhära känner jag inför detta: https://www.youtube.com/watch?v=HTcfMv2owQc
Eleden
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2017-02-25

Kontakttråden (del 2)

Inläggav LXUtopia » 2017-03-12 19:46:44

Hej, jag är en trans tjej på snart 31 år som bor på Öland.
Jag söker vänner, kompisar, sex, men främst söker jag ett förhållande.

Förra våren fick jag atypisk autism som diagnos efter en utredningen som jag var tvungen att göra för att börja min trans-utredning (vilket jag nu har fått börja).

Dock känner jag inte speciellt igen mig i den diagnosen, men andra kanske märker det mer.

Jag har varit väldigt osocial den större delen av mitt liv, men dom senaste 3.5 åren så har jag verkligen satsat på att vara social och upplevt mycket nytt.

Känner att jag vill ha en flickvän, men är även öppen för nån relation med nån icke-binär eller en kille.

Jag har nu för tiden inte nåt speciellt intresse förutom att försöka vara social, men jag spelar en del tv-spel.
Har dock varit ganska intresserad av programmering (vilket jag också studerar), elektronik och teknik och vetenskapsprogram.


Jag är poly och har en relation med en annan person.
Efter några olika korta relationer så känner jag nu att det är dags för nåt mer seriöst, främst vill jag ha nån som bor nära så stressen blir mindre på att åka långt för att träffas.

Jag tror jag är snäll, någorlunda omtänksam.
Har dock lite udda tankar och ibland känner jag att jag behöver nån att få tröst hos.
LXUtopia
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2017-03-12
Ort: Kalmar

Kontakttråden (del 2)

Inläggav nikkii » 2017-03-14 22:58:30

Hej. Är en tjej som är 20 år gammal och söker nya likasinnade vänner, förslagsvis nånstans i min egna ålder. Kan prata om vad som helst egentligen, kanske specialintressen. Själv tycker jag om geologi, kemi, biologi och har andra mer specifika intressen. Bor i stockholm, om vi kommer bra överens och inte är för nervös inför varann så kanske vi kan ses. Bara att skicka ett pm om ni vill prata
nikkii
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2016-08-21

Kontakttråden (del 2)

Inläggav NeeKee » 2017-03-16 19:21:45

Hej hopp!
Jag är en glad kille på 27 år från Svedala strax utanför Malmö. Jag har Asperger Syndrom, vilket inte märks speciellt mycket när jag är med de jag känner. Mina intressen är bland annat hundar, umgås, nätsurfa, shoppa, fotografera, film och tv-serier, men jag är alltid öppen för nya grejer.

Jag vill lära känna nytt folk!. Skriv ett PM vet ja! :)

Mvh
NeeKee
NeeKee
Ny medlem
 
Inlägg: 13
Anslöt: 2010-12-04
Ort: Malmö

Återgå till Träffar



Logga in