Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Julianus » 2017-01-16 1:16:37

slackern skrev:
Julianus skrev:
Wine skrev:
Grattis, detta låter som ett riktigt bra ställe att vara på och ett roligt och intressant arbete, att provköra helt nya fina bilar är inte helt fel.


Tack så mycket :) Det är helt underbart att få köra bilar direkt från fabriken ;) Jag flyttar bara på bilarna så skulle inte vilja kalla det för provköra :P Men det är kul på firman :) Och jag har en bra chef som är tillmötesgående med mina svårigheter.


Fast du kan väl brännadäck och testa hur bra acceleration bilarna har? Det måste väl hända titt som tätt att du hör motorer varva upp som fan och skrikande däck? Eller är alla värsta seriösa och kör jätte försiktigt?


Med tanke på årstiden nu så måste man köra väldigt försiktigt, alla bilar som kommer in är på sommardäck. Skulle nog gissa på att alla bilar har sommardäck oavsett årstid. Dessutom får bilarna inte vara utanför inhägnade området eftersom de ska inventeras och läggas in i systemet.
Julianus
 
Inlägg: 9390
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Fleure123 » 2017-01-16 3:16:19

Djuraffär kanske är roligt? Småfåglar och fiskar.
Fleure123
 
Inlägg: 775
Anslöt: 2016-04-21
Ort: Fleura de Santa/ Västra Frölunda Göteborg

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav giganten » 2017-02-10 0:12:42

Vill jobba som verkstadsmekaniker, cnc-operatör
giganten
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2017-02-04

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav kiddie » 2017-02-10 4:33:53

Jag tror jag skulle vilja jobba med egna djur, just nu iallafall. Det skulle vara höns och getter. Nu tycker jag att de små getterna är roligast men de ger inte så god mjölk. Men man kanske skulle kunna kompromissa. Det behöver inte vara många. Bara så man har rejält med mjölk och ägg till sig själv. Till detta skulle jag vilja odla potatis och vissa grönsaker som mest sköter sig själva. Och något djuren kunde äta på vintern. Det skulle ju inte gå att leva på men skulle trivas med att ha det så. Sedan skulle jag vilja ut och fiska ibland med. Och jaga vildsvin men har insett att jag nog ser för dåligt för att skjuta.

Jag har en helt annan ork när jag gör saker som jag får ta i min egen takt. Enda kravet som är att göras i tid är ju att utfodra och mjölka, det andra kan man skifta efter dagsläget.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Huggorm » 2017-02-10 9:44:51

kiddie skrev:Jag tror jag skulle vilja jobba med egna djur, just nu iallafall. Det skulle vara höns och getter. Nu tycker jag att de små getterna är roligast men de ger inte så god mjölk. Men man kanske skulle kunna kompromissa. Det behöver inte vara många. Bara så man har rejält med mjölk och ägg till sig själv. Till detta skulle jag vilja odla potatis och vissa grönsaker som mest sköter sig själva. Och något djuren kunde äta på vintern. Det skulle ju inte gå att leva på men skulle trivas med att ha det så. Sedan skulle jag vilja ut och fiska ibland med. Och jaga vildsvin men har insett att jag nog ser för dåligt för att skjuta.

Jag har en helt annan ork när jag gör saker som jag får ta i min egen takt. Enda kravet som är att göras i tid är ju att utfodra och mjölka, det andra kan man skifta efter dagsläget.
Låter som ett kvalitetsliv, så skulle jag också vilja ha det
Huggorm
 
Inlägg: 22249
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav kiddie » 2017-02-10 11:19:21

Vore du inte SD-supporter och vore jag inte asexuell/aromantisk så skulle vi nog gifta oss.

*Fniss*
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav antonius » 2017-02-10 11:29:56

kiddie skrev:Vore du inte SD-supporter och vore jag inte asexuell/aromantisk så skulle vi nog gifta oss.

*Fniss*


Finns väl inget som hindrar, ni kan ju vara kombo, leva som bror och syster... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Fleure123 » 2017-02-10 20:18:55

Jag håller på och funderar mycket på andra delen i rubriken.

Jag tycker blommor är vackra, skulle Vara kul testa jobba i en blombutik. Men kanske skulle jag tröttna efter några dagar.

HUR VET MAN vad man passar att jobba med? Alltså, förutom att man bör vara intresserad. Vad ska man mer tänka på?
Fleure123
 
Inlägg: 775
Anslöt: 2016-04-21
Ort: Fleura de Santa/ Västra Frölunda Göteborg

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Flinta » 2017-02-10 20:53:16

Fleure123 skrev: Vad ska man mer tänka på?


Jag tänker att det kan vara bra att fundera på hur vardagen ska fungera SAMTIDIGT som man arbetar. Göra energiinventering - vad tar/ger energi under en dag? Får jobbet ta ALL energi i ditt liv? Även om det bara handlar om några timmar i veckan och är "anpassat" kan det vara så. Hur/var/när hämtar man energi?
Hur sköter man fler saker än ett arbete när man saknar simultankapacitet och bara klarar av att fokusera på en sak i taget?
Ska/måste man sänka kraven på att få i sig bra mat när man arbetar? Sänka kraven på att ha det hyffsat städat hemma? Bryta med familj och vänner när man inte orkar mer än arbeta? Sluta med aktiviteter på fritiden? Hur långt vill man gå? När finns risk att man blir sjuk av att arbetet tar all energi?
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Flinta » 2017-02-10 21:14:32

Forts. Även om man får möjlighet att jobba med något man brinner för som man upplever sig få mycket energi och glädje genom - tänker jag att det kan vara bra att fundera på hur eller om man kan organisera sitt liv så att några till delar får plats. Vissa väljer att bara arbeta.. och det kan funka en tid men de flesta behöver balans för att det ska vara hållbart i längden.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav ankhh » 2017-02-10 21:21:13

Väldigt viktiga saker som Flinta skriver, tycker jag. Tänk dessutom på att det kanske inte "bara" är intresse som kan göra att man lägger all energi på jobbet: många aspies har en tendens att vara extra plikttrogna också.

Det är faktiskt ingen som tackar en för det när utbrändheten kommer, så tänk på dig själv i tid!
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Fleure123 » 2017-02-11 0:35:42

Jättebra synpunkter, Flinta och Ankhat. Tack!
Fleure123
 
Inlägg: 775
Anslöt: 2016-04-21
Ort: Fleura de Santa/ Västra Frölunda Göteborg

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Julianus » 2018-06-07 9:29:51

För många år sen så hade jag drömmen om att kunna starta eget företag inom bilbranschen, men det har jag lagt på hyllan. Vet inte om det är ens möjligt att starta eget.
Julianus
 
Inlägg: 9390
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Återgå till Intressanta intressen



Logga in