Långtidssjukskriven superdeppad

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Långtidssjukskriven superdeppad

Inläggav Fr Annorlunda » 2017-01-29 19:34:48

Ni som varit sjukskrivna länge, och som verkligen längtat efter att ta er ur träsket.....Hur har ni gjort? Jag har varit sjukskriven i 7 år, bara lite mamma ledig emellan. Försökt komma tillbaka,arbetsrätt lite. Men det känns segare än sirap ju längre tiden går. Kontakten m arbetsförmedling och Försäkringskassan är så trög....det känns som jag aldrig mer kommer arbeta nu..... De vill att jag ska gå igenom habiliteringen först nu.

Är 36 år....Och känner mig som ett ruttet äpple på arbetsmarknaden......Vem vill satsa på någon som inte lyckats m något? Jag är utbildad sjuksköterska, men bara jobbar 1 år som detta, sen gick jag i väggen m besked....Totalt fel yrke för mig.

Är det fler som känner sig som fångar i sjukförsäkringen? Vill verkligen inte vara sjukskriven, men känner att jag inte har kraften att t mig ur! Ibland tänker jag att jag bara skulle söka jobb på egen hand, men känns inte troligt att det går att bli anställd och trodd på med lång bakgrund i sjukträsket. Vem vill anställa någon som är 36 år, och knappt inte gjort annat än varit sjukskriven??

Usch vad neggo jag låter, men är verkligen hopplöst nerdeppad av detta..... Mina intressen är musik, älskar att sjunga, dock blyg, skriva, historia....
Önskar så att få komma igång och bli något nån gång....Åren rullat på och jag blir bara mer och mer stressad att inget händer.

Någon som är i samma sits?

Tacksam att jag hittat detta forum
Fr Annorlunda
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2017-01-29

Långtidssjukskriven superdeppad

Inläggav Tuppes » 2017-01-29 20:49:32