Ändrad policy för politiska diskussioner

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav TORatANDET » 2016-02-08 11:41:26

Alldeles för sent och för lite. Tyvärr.
(Ni borde redan ha stängt av dem permanent.)
Jag kollar nog in till sommaren nästa gång, för mina bokprojekt.
TORatANDET
 
Inlägg: 845
Anslöt: 2006-06-30
Ort: Falköping

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav Wine » 2016-02-08 22:00:43

Sjuckert skrev:Jag tänker så här: Du har ställt många frågor om hur vi ser på det-eller-det för att du inte förstår våra bedömningar. Vi har förklarat många gånger hur vi ser på saken och hur vår bedömning gått till. Det har ändå inte hjälpt eftersom det bara väckt fler frågor.

Eftersom det är mycket tidsödande att svara på allt säger jag nu att du helt enkelt får acceptera att du och vi inte gör samma bedömningar av saker och ting.


Men det blir ju tidsödande för er därför att ni inte ger raka och konsekventa svar, samt i vissa fall även felaktiga svar, det såg man ju exempel på i den andra tråden jag startade angående bedömningar av vad som ska anses vara off-topic. Ni tillämpar ju inte korrekt och konsekvent de regler som ni själva har angett och som också ska gälla för medlemmarna på detta forum.

Det verkar snarare som att det blir tidsödande för er av den anledningen att ni först måste fundera ihop svar som verkar trovärdiga och som ursäktar era tillkortakommanden.

Att det exempelvis tog så lång tid att reda ut att det inte handlade om en bugg egentligen som moderator Puzzle först till mig hade uppgett var anledningen till att det i vissa fall kunde vara möjligt för icke registrerade medlemmar att ta del av vad som postats i den dolda avdelningen AoG.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav Pikachu » 2016-02-08 22:58:41

Ja, de har snurrat in sig ordentligt. Mycket hade varit vunnit på att erkänna att de är högst godtyckliga eller omvärderat sina beslut samt erkänt sina misstag. Nätet av bortförklaringar, inkonsekvens o.s.v. är tydligt och löjeväckande.
Pikachu
Bannad
 
Inlägg: 2833
Anslöt: 2009-06-14

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav slackern » 2016-02-08 23:48:30

Pikachu skrev:Ja, de har snurrat in sig ordentligt. Mycket hade varit vunnit på att erkänna att de är högst godtyckliga eller omvärderat sina beslut samt erkänt sina misstag. Nätet av bortförklaringar, inkonsekvens o.s.v. är tydligt och löjeväckande.


Om man inte är nöjd med hur forumet modereras så är man ju fri att lämna det.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav Defekt Mupp » 2016-02-17 18:15:57

slackern skrev:
Om man inte är nöjd med hur forumet modereras så är man ju fri att lämna det.


Men användarna är ju forumet. Vill du ha ett forum som består av 3-4 aktiva användare som postar inlägg då och då? Det här forumet är väldigt dött redan nu.
Defekt Mupp
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 101
Anslöt: 2010-01-31

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav Wine » 2016-02-17 18:28:40

Defekt Mupp skrev:
slackern skrev:
Om man inte är nöjd med hur forumet modereras så är man ju fri att lämna det.


Men användarna är ju forumet. Vill du ha ett forum som består av 3-4 aktiva användare som postar inlägg då och då? Det här forumet är väldigt dött redan nu.


Som du också ser nu så är moderatorerna väldigt selektiva vad gäller bedömningar av vad som är off-topic och inte, dina och mitt inlägg blev snabbt flyttade till "slasken": Inlägg off-topic från andra trådar

Andra inlägg som uppenbart är mer off-topic i trådar kan ligga kvar utan att moderatorerna bryr sig.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav Sjuckert » 2016-02-17 18:38:59

Admin:

Wine, alla inlägg som diskuterar moderering i trådarna flyttas till off topic-tråden. Det är för att forumreglerna säger:

• inga diskussioner om modereringar i trådarna.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav Defekt Mupp » 2016-02-17 18:53:59

Wine skrev:
Defekt Mupp skrev:
slackern skrev:
Om man inte är nöjd med hur forumet modereras så är man ju fri att lämna det.


Men användarna är ju forumet. Vill du ha ett forum som består av 3-4 aktiva användare som postar inlägg då och då? Det här forumet är väldigt dött redan nu.


Som du också ser nu så är moderatorerna väldigt selektiva vad gäller bedömningar av vad som är off-topic och inte, dina och mitt inlägg blev snabbt flyttade till "slasken": Inlägg off-topic från andra trådar

Andra inlägg som uppenbart är mer off-topic i trådar kan ligga kvar utan att moderatorerna bryr sig.


Då får jag väl starta ett nytt topic då, men först ska det göras några vardagsbestyr.
Defekt Mupp
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 101
Anslöt: 2010-01-31

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav Wine » 2016-02-17 19:08:00

Sjuckert skrev:Admin:

Wine, alla inlägg som diskuterar moderering i trådarna flyttas till off topic-tråden. Det är för att forumreglerna säger:

• inga diskussioner om modereringar i trådarna.


Men du/ni vill ju inte heller att diskussioner ska föras överhuvudtaget längre verkar det som, trådar som startas i den dolda avdelningen Moderering måste ju först godkännas av er och ni kan helt godtyckligt strunta i att godkänna trådar. Jag har ju försökt att starta några trådar men dessa godkändes inte av er. Dessutom låser ni även trådar i avdelningen Moderering så att ingen ska kunna fortsätta skriva i dem.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav River » 2016-04-08 16:29:40

Er vel bare å stemme ved valg og/eller starte eget parti, er vel ikke noe å bråke om i utide.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav Wine » 2017-01-21 19:09:56

Sjuckert skrev:Vi kommer inte att vara särskilt toleranta mot t.ex. nedsättande ord och grova generaliseringar eller acceptera att man sätter etiketter på varandra hur som helst. Ingen ska heller behöva ta emot förolämpningar bara för att någon inte håller med. Kan man inte diskutera på en högre nivå än så bör man inte diskutera alls.


Gäller detta fortfarande?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav TORatANDET » 2017-01-28 15:35:12

Jag ser det som ett stort problem för AspergerForums framtida utveckling och NYTTA, om inte ledningen permanent stänger av rasisterna istället för att fortsätta diskutera vad de skriver. Ni har sett nog nu.
Nolltolerans mot främlingsfientlighet och mot HBT-fientlighet!
TORatANDET
 
Inlägg: 845
Anslöt: 2006-06-30
Ort: Falköping

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav Athena[HFA] » 2017-01-28 15:57:19

Tror säkert att en del rasistiska inlägg gjorts, men har läst i en del invandringstrådar och kan inte se "hatet" någonstans. Undrar om det inte i mångt och mycket handlar om att man inte gillar att folk har andra åsikter än en själv. Jag är själv för en invandring av människor som ser annorlunda ut än mig själv.

Jag tror inte på åsiktsdiktaturer, och är övertygad om att jag inte är ensam.
Athena[HFA]
Bannad
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2017-01-23

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav Athena[HFA] » 2017-01-28 16:06:25

Wine skrev:
Sjuckert skrev:Vi kommer inte att vara särskilt toleranta mot t.ex. nedsättande ord och grova generaliseringar eller acceptera att man sätter etiketter på varandra hur som helst. Ingen ska heller behöva ta emot förolämpningar bara för att någon inte håller med. Kan man inte diskutera på en högre nivå än så bör man inte diskutera alls.


Gäller detta fortfarande?


Jag har läst i OFF-Topic tråden där andra forumister kallar dig för rasist, propagandakvarn och andra epitet (inte sällan med en förlöjligande beskrivning som jag uppfattat det uppmuntrar till skratt.) Antingen har du Wine skrivit väldigt rasistiska inlägg förut (kan inte se dessa när jag läser dina inlägg nu) eller också skriver forummedlemmar såhär raljerande om dig för att du tycks ha en annan uppfattning. Hursomhelst, även om jag inte håller med dig i sakfrågan tycker jag ändå att du borde bli behandlad med samma respekt som andra.
Athena[HFA]
Bannad
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2017-01-23

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav rdos » 2017-01-28 16:20:13

TORatANDET skrev:Jag ser det som ett stort problem för AspergerForums framtida utveckling och NYTTA, om inte ledningen permanent stänger av rasisterna istället för att fortsätta diskutera vad de skriver. Ni har sett nog nu.
Nolltolerans mot främlingsfientlighet och mot HBT-fientlighet!


Jag tror du menar nolltolerans mot att inte gilla massinvandring och inte tycka att HBTQ är det bästa som hänt mänskligheten. Vi har hört de där flosklerna förr, och det handlar inte om fientlighet från någon annan än er själva, så rannsaka hur ni beter er isf att klaga på andra.

F.ö. så anser jag att massinvandring från MENA kommer att påverka hela npf-kollektivet på ett negativt sätt, så det är ett ämne man måste kunna diskutera. Och HBTQ har inget med npf att göra ö.h.t., så det är inte ens relevant här. Så de som vill diskutera hur förträffligt HBTQ är kan med fördel göra det på forum avsedda för det.
Senast redigerad av rdos 2017-01-28 16:30:49, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav RapeRegs » 2017-01-28 16:29:42

Jag håller med Athena, det är svårt att se vad Wine har gjort för att göra sig förtjänt av den stora volym tillmälen och glåpord man hittar i Off-Topic tråden.

Inte heller är det självklart vilka andra användare TORatANDET avser när den kräver permanent avstängning.

Att slänga invektiv och skymford omkring sig utan att våga stå för det är osnyggt. Förmenta nidbilder och smädelse i lönndom hör inte hemma här! TORatANDET bör därför ta bladet från munnen och tala ur skägget!
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav rdos » 2017-01-28 16:33:09

RapeRegs skrev:Inte heller är det självklart vilka andra användare TORatANDET kan tänkas avse när den kräver att medlemmar ska stängas av permanent.


Antagligen de han inte anser ha "rätt åsikter". :roll:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Re: Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav Julianus » 2017-01-28 18:03:44

Athena[HFA] skrev:
Wine skrev:
Sjuckert skrev:Vi kommer inte att vara särskilt toleranta mot t.ex. nedsättande ord och grova generaliseringar eller acceptera att man sätter etiketter på varandra hur som helst. Ingen ska heller behöva ta emot förolämpningar bara för att någon inte håller med. Kan man inte diskutera på en högre nivå än så bör man inte diskutera alls.


Gäller detta fortfarande?


Jag har läst i OFF-Topic tråden där andra forumister kallar dig för rasist, propagandakvarn och andra epitet (inte sällan med en förlöjligande beskrivning som jag uppfattat det uppmuntrar till skratt.) Antingen har du Wine skrivit väldigt rasistiska inlägg förut (kan inte se dessa när jag läser dina inlägg nu) eller också skriver forummedlemmar såhär raljerande om dig för att du tycks ha en annan uppfattning. Hursomhelst, även om jag inte håller med dig i sakfrågan tycker jag ändå att du borde bli behandlad med samma respekt som andra.

Precis som när andra forumister (nämner inga namn) kallat mig för en massa tillmälen också.
Julianus
 
Inlägg: 9368
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav TORatANDET » 2017-01-28 19:11:16

rdos skrev:massinvandring från MENA

Om inte det är inte det rasistiskt, så tycker man nog inte att något är rasistiskt.
Jag skäms som aspergare/autist för att forumledningen har låtit denna person fortsätta med kränkande påhopp mot alla er från Mellanöstern och Nordafrika m.fl.
TORatANDET
 
Inlägg: 845
Anslöt: 2006-06-30
Ort: Falköping

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav Huggorm » 2017-01-28 19:26:51

TORatANDET skrev:
rdos skrev:massinvandring från MENA

Om inte det är inte det rasistiskt, så tycker man nog inte att något är rasistiskt.
Jag skäms som aspergare/autist för att forumledningen har låtit denna person fortsätta med kränkande påhopp mot alla er från Mellanöstern och Nordafrika m.fl.
Men vi har ju haft en så stor invandring från MENA att regeringen tagit till panikåtgärder och försökt stänga gränsen helt. På vilket sätt menar du att det är rasistiskt? Är det "MENA" du menar är rasistiskt? Det betyder "middle east and north africa" och inte mera nedsättande än att kalla vår del av världen för Skandinavien.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav Athena[HFA] » 2017-01-28 19:35:06

Tycker krafttag mot åsiktsbegränsare som TORatANDET borde införas.
Athena[HFA]
Bannad
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2017-01-23

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav sussi83 » 2017-01-28 20:00:52

Jag kan tycka det är märkligt att invandring försvaras, har absolut inget emot människor som har annat ursprung än mig själv så det är inte min poäng, men samtidigt väljer man att skapa en elitistisk trupp mot vissa nyanser av aspergare. Det verkar lite skevt i mina öron för det visar på hur hur okej det kan vara att försvara det som uppfattas som allmänt politiskt korrekt men samtidigt kritisera att det finns neurologiska skillnader hos människor med olika funktion där vissa är bättre eller sämre. Så hur är en "fin aspergare"? Beror det på hur pass bra man fejkar sig till Nt style?

I vissa länder bleker folk huden för att det inte anses fint att vara för mörk. Det finns också utlandsfödda som skjuter bort sitt ursprung när de kommer till tex till Sverige, ska de verkligen behöva detta eller duger de inte som de är? Ska detta gälla här också fast aspergare ska vifta med diplom och IQ-test för att "släta över" vissa svårigheter? Precis som att jag tror mer på integrering än assimilering när det gäller utlandsfödda så tror jag det samma med avvikande neurofunktioner. Det funkar alltid bäst om individen får vara en del av helheten utan att behöva förneka precis Alla delar av sig själv. Förnekar man ger man ju snarare sken av att man är osäker och skäms och det ska man inte vare sig man har ett annat ursprung än majoriteten eller har asperger.. Med det menar jag inte att man får bete sig hur som helst.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav nescio » 2017-01-28 20:02:38

Huggorm skrev: Är det "MENA" du menar är rasistiskt?
Det är bara rasister som använder ordet. Detsamma gäller "massinvandring".
nescio
 
Inlägg: 3805
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Ändrad policy för politiska diskussioner

Inläggav Toblerone » 2017-01-28 20:05:39

Athena[HFA] skrev:Tycker krafttag mot åsiktsbegränsare som TORatANDET borde införas.


Fast om vi nu säger att det kan tolkas som hets mot folkgrupp så skulle det vara mot svensk lag och då MÅSTE admin ingripa. Dock tror jag inte att det här är hets eller rasistisk. Som huggorm säger så betyder det ju inget farligt. Samtidigt, om det är underförstått att man anser att alla som kommer från MENA är problem - då skulle man åtminstone närma sig hets mot folkgrupp.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in