Trådlåsningstrend

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Trådlåsningstrend

Inläggav Wine » 2017-01-19 19:11:22

Finns redan några trådar om detta men dessa har också blivit låsta av moderatorerna/admin.

Nu har jag sett att moderatorerna har låst ännu en tråd i avdelningen "Regler, nyheter och synpunkter":

Off-topic samt sönderhackade trådar

Varför? Hur kommer det sig att ni i detta fall väljer att låsa tråden helt och hållet istället för att flytta de inlägg "ni inte vill se" till off-topic tråden?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Trådlåsningstrend

Inläggav Dagobert » 2017-01-19 21:53:19

Håller med. Det är frustrerande och irriterande att inte få fortsätta en diskussion för att några skrivit offtopic.
Dagobert
 
Inlägg: 14135
Anslöt: 2010-11-30

Trådlåsningstrend

Inläggav Wine » 2017-01-20 0:15:40

Vill uppmärksamma ett inlägg postat i tråden Off-topic samt sönderhackade trådar:

Titti skrev:
Sjuckert skrev:Admin:
Wine skrev:En annan sak som jag har svårt att begripa är varför man överhuvudtaget låser trådar som ligger i avdelningen Regler, nyheter och synpunkter, varför kan ni inte hålla trådar öppna så att man kan fortsätta posta inlägg i de trådar som redan finns där istället för att starta nya trådar?

Vi låser trådar i den avdelningen om det inte finns mer att säga om ämnet.


Jag tycker att det skall mycket till för att man skall kunna anse att ett ämne är färdigdiskuterat. Det är bättre att låsa en tråd under en begränsad tid - om det uppstår konflikter som behöver modereras tex. Men ambitionen måste vara att så långt det överhuvudtaget är möjligt hålla trådar öppna för fortsatt diskussion. När det inte finns mer att säga om eller i ämnet kommer diskussionen att ta slut.

Just i den avdelningen är det extra viktigt att låta diskussionerna fortgå så länge någon anser sig ha mer att tillägga. Den som inte har det kan lämpligen avstå från att kommentera.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Trådlåsningstrend

Inläggav Zirre » 2017-01-20 0:20:25

Ibland är det enklare att moderera en tråd genom att hålla den låst under tiden.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Trådlåsningstrend

Inläggav Wine » 2017-01-20 0:22:02

Zirre skrev:Ibland är det enklare att moderera en tråd genom att hålla den låst under tiden.


Ja, men detta handlar även om trådar som är låsta inte bara tillfälligt utan tillsvidare eller permanent.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Trådlåsningstrend

Inläggav Wine » 2017-01-22 17:59:04

Väntar på svar.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Trådlåsningstrend

Inläggav Titti » 2017-01-23 0:34:49

Admin

Eftersom jag nyligen tagit över som Admin kan jag inte ge dig något bra svar just nu men du kanske minns hur jag har brukat resonera. Jag kommer så småningom att titta även på detta men hittills har jag ägnat andra saker min uppmärksamhet här.

Du får alltså vänta.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in