Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Fleure123 » 2017-01-14 20:49:09

Fleure123 skrev:Kom att tänka på: om man jobbar som författare eller konstnär eller frilansjournalist någonting i den stilen, och inte har familj och bor själv och dessutom inte har ett arbetsrum någon annanstans (för att man kanske inte har råd med det eller nåt) utan behöver vara hemma hela tiden. Då är det att man verkligen måste klara att vara ensam och att vara disciplinerad i sitt yrke.


Fast kanske ett bra aspie-yrke? Konstnär, författare eller något sådant där man får jobba själv? Fast jag har behov av att "träffa folk" ibland.
Fleure123
 
Inlägg: 775
Anslöt: 2016-04-21
Ort: Fleura de Santa/ Västra Frölunda Göteborg

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Fleure123 » 2017-01-14 20:56:36

Huggorm skrev:
Fleure123 skrev:Jag drömmer ibland om en blombutik. Jobba som florist. Men det är inte säkert att det är roligt på riktigt. Jag tycker blommor är vackra och luktar gott.
Risken finns att det blir "för mycket" om man jobbar med sitt intresse, så man helt enkelt tappar lusten för det. Du får trösta dig med det om du aldrig får någon blombutik :-)Happy


Ja, det är inte särskilt genomtänkt heller. Jag vet inte ens om jag är tillräckligt intresserad av blommor. Det var mer för att blommor är vackra och för att det brukar lukta så gott i blombutiker.