Lesbisk Diskussionsgrupp i Stockholm, autismspektrum-kväll!

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Lesbisk Diskussionsgrupp i Stockholm, autismspektrum-kväll!

Inläggav EmelieD » 2016-11-26 13:59:02

Hej allihopa!

Jag är med och arrangerar Lesbisk Diskussionsgrupp och på onsdag tänkte vi ha en separatistisk kväll för folk på autism-spektrumet! Vi är en grupp som ses en gång i veckan och diskuterar lesbiskt relevanta ämnen och eftersom två av oss som arrangerar gruppen har aspergers ville vi ha en träff där vi pratar om hur det är att ha den typen av diagnos i den lesbiska världen

Man behöver inte definiera sig som lesbisk utan kan vara te.x bisexuell, pansexuell eller inte vilja definiera sig. Vi brukar beskriva gruppen såhär: Lesbisk diskussionsgrupp är för dig som är lesbisk eller för dig som är nyfiken på vad lesbiskt kan vara. Lesbiskt kan vara din identitet, eller så identifierar du dig som något annat men gillar att göra lesbiska saker ibland, eller så vill du göra lesbiskt i framtiden.

Här är facebookeventet: https://www.facebook.com/events/100145947143244/

Det är på onsdag 30 november kl 19 På Dynamo, Södermannagatan 38

Det vore superkul om ni vill komma! :-)154
EmelieD
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2016-11-26

Lesbisk Diskussionsgrupp i Stockholm, autismspektrum-kväll!

Inläggav Liljan » 2016-11-26 15:38:43

Är man välkommen om man röstar borgligt? Jag har tyvärr väldigt negativa erfarenheter av liknande tillställningar, där det är ett outtalat krav att man ska rösta på Vänsterpartiet eller FI för att vara välkommen. Jag har inget emot om det är så, men jag vill gärna veta på förhand.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Lesbisk Diskussionsgrupp i Stockholm, autismspektrum-kväll!

Inläggav TORatANDET » 2016-11-26 18:22:44

Jättebra att ni ordnar. Det finns ju massor av lesbiska aspergare/autister.
Jag har varit med och arrangerat (lite bredare) asperger-HBT-träffar, då och då under åren.
Men många alternativ är bra.
TORatANDET
 
Inlägg: 845
Anslöt: 2006-06-30
Ort: Falköping

Lesbisk Diskussionsgrupp i Stockholm, autismspektrum-kväll!

Inläggav EmelieD » 2016-11-28 12:54:53

Liljan: ja du är jättevälkommen! Det kan nog vara så att det är många som är vänster som kommer till diskussionsgruppen men det är verkligen inget krav och vi är inte på något sätt politiskt bundna.

Det är bara bra att många olika slags människor med olika åsikter kommer så att det blir en mer blandad grupp och mer nyanserad diskussion!
EmelieD
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2016-11-26

Lesbisk Diskussionsgrupp i Stockholm, autismspektrum-kväll!

Inläggav Flinta » 2016-12-13 23:18:17

Hur var kvällen för er som deltog?
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Återgå till Träffar



Logga in