Folk verkar ha väldigt lätt att se andras fel

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Folk verkar ha väldigt lätt att se andras fel

Inläggav kullan » 2013-11-24 14:05:11

Dunderbar skrev:Orkar inte ens försöka förstå vad det är du menar, men tack för din åsikt och kommentar.


Skribenten menar att denna tråd är onödig då människan som djurras har ett behov att klaga på andra individer. Alla klagar över något. Och det är självklart och den som skrev inlägget anser att det var onödigt att ta upp.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Folk verkar ha väldigt lätt att se andras fel

Inläggav Dunderbar » 2013-11-24 14:45:02

kullan skrev:
Dunderbar skrev:Orkar inte ens försöka förstå vad det är du menar, men tack för din åsikt och kommentar.


Skribenten menar att denna tråd är onödig då människan som djurras har ett behov att klaga på andra individer. Alla klagar över något. Och det är självklart och den som skrev inlägget anser att det var onödigt att ta upp.


Kullan: du borde få jobb som tolk...för du förkortade det hela så bra :P
Dunderbar
 
Inlägg: 449
Anslöt: 2007-10-22
Ort: Skåne

Folk verkar ha väldigt lätt att se andras fel

Inläggav Dunderbar » 2013-11-24 14:46:32

kullan skrev:
Dunderbar skrev:Orkar inte ens försöka förstå vad det är du menar, men tack för din åsikt och kommentar.


Skribenten menar att denna tråd är onödig då människan som djurras har ett behov att klaga på andra individer. Alla klagar över något. Och det är självklart och den som skrev inlägget anser att det var onödigt att ta upp.


...men om han/hon kan inte tycka att det var onödigt att ta upp, för då hade han/hon inte lagt ner tid och energi på att skriva en kommentar :P
Dunderbar
 
Inlägg: 449
Anslöt: 2007-10-22
Ort: Skåne

Folk verkar ha väldigt lätt att se andras fel

Inläggav kapuni » 2013-11-24 20:33:05

Batman skrev:
7twenty7 skrev:Jag tror att det handlar om självförtroende och till viss del avundsjuka!

Där kan jag inte alls hålla med, stör jag mig på någon är det oftast därför att personen är väldigt olika mig, att jag själv aldrig skulle göra på det viset. Absolut inte avundsjuk, jag känner istället att sådana som gör antingen så som jag själv gör eller kan tänka mig göra, sådana tycker jag också mer om.

Hos NT-personer kan det säkert stämma att den de känner sig hotad av nervärderar de.
Men för egen del och som Batman skrev, håller jag inte alls med. Jag fungerar inte på det sättet.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Folk verkar ha väldigt lätt att se andras fel

Inläggav KourosGould » 2013-11-25 7:27:12

Dunderbar skrev:
KourosGould skrev:Härmed klagar jag på dig för att du klagar på kvinnan som klagade på att hennes vänner klagade på henne troligen för att hon klagade på dem. Nu kommer säkert någon klaga på mig för att jag klagar på dig. För eller senare är cirkeln sluten. Det här säger något om människans natur. Din rubrik bevisar nästan sig själv eftersom du därmed bevisar att även du ser fel hos andra, bland andra den unga kvinnan du beklagar dig över, eftersom jag skriver detta så bevisar det att jag ser det fel hos dig som du ser hos henne vilket är samma fel som de flesta nu kan se att jag just nu själv begår.
Självklart är det en subjektiv bedömning vad som är fel och inte men eftersom tråden verkar utgå ifrån att det finns ett primärt subjektivt värde i att inte beklaga sig eller i att inte se fel hos andra så fortsätter jag resonera kring denna subjektiva värdering och kallar det (i det här sammanhanget) "fel" att klaga på andras fel.


Oj, min hjärna hade energi att försöka hänga med i dina tankar de tre första raderna, sedan stängdes mitt intresse av....

Förlåt, men oj vad invecklat du har gjort det.

Orkar inte ens försöka förstå vad det är du menar, men tack för din åsikt och kommentar.


Om du hängde med de tre första raderna så har du förstått essensen. Resterande rader använde jag för att förklara samma sak men på ett annat sätt för de som inte fattade det första sättet. Tack för att du tackar mig för min åsikt och min kommentar. (om du nu svarar "tack för att du tackar mig för att jag tackade dig för din åsikt och kommentar" så skulle vi ha påbörjat en interaktion som fungerar precis på samma sätt som när människor klagar på att andra klagar på att dom klagar. Fast vi i detta sammanhang tackar för att någon tackat för att någon tackat. Jag vet inte om du nu lättare förstår vad jag försökte säga... det är fascinerande hur hjärnor tänker olika även fast vi har samma gener till 99.99999... procent. I och för sig så har vi alla till 50% samma gener som en banan.)
KourosGould
 
Inlägg: 228
Anslöt: 2013-09-17
Ort: Stockholm

Re: Sv: Folk verkar ha väldigt lätt att se andras fel

Inläggav Zirre » 2013-11-25 9:28:46

Dunderbar skrev:
kullan skrev:
Dunderbar skrev:Orkar inte ens försöka förstå vad det är du menar, men tack för din åsikt och kommentar.


Skribenten menar att denna tråd är onödig då människan som djurras har ett behov att klaga på andra individer. Alla klagar över något. Och det är självklart och den som skrev inlägget anser att det var onödigt att ta upp.


...men om han/hon kan inte tycka att det var onödigt att ta upp, för då hade han/hon inte lagt ner tid och energi på att skriva en kommentar :P

:D
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Folk verkar ha väldigt lätt att se andras fel

Inläggav Schmetterling » 2013-11-25 10:57:10

Zirre skrev:
Dunderbar skrev:
kullan skrev:
Skribenten menar att denna tråd är onödig då människan som djurras har ett behov att klaga på andra individer. Alla klagar över något. Och det är självklart och den som skrev inlägget anser att det var onödigt att ta upp.


...men om han/hon kan inte tycka att det var onödigt att ta upp, för då hade han/hon inte lagt ner tid och energi på att skriva en kommentar :P

:D

Förutom då att KourosGould inte uttryckt att tråden är onödig. Den tolkningen står Kullan för.
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

Folk verkar ha väldigt lätt att se andras fel

Inläggav sugrövmanövern » 2013-11-25 11:34:58

KourosGould skrev:I och för sig så har vi alla till 50% samma gener som en banan.)
Det förklarar ett och annat...
Bild
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Sv: Folk verkar ha väldigt lätt att se andras fel

Inläggav Zirre » 2013-11-25 12:43:15

Schmetterling skrev:
Zirre skrev:
Dunderbar skrev:
...men om han/hon kan inte tycka att det var onödigt att ta upp, för då hade han/hon inte lagt ner tid och energi på att skriva en kommentar :P

:D

Förutom då att KourosGould inte uttryckt att tråden är onödig. Den tolkningen står Kullan för.

Jo precis.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Folk verkar ha väldigt lätt att se andras fel

Inläggav vofff » 2016-12-10 17:47:14

Såna människor är bara så tråkiga att umgås med, allt dom lever spottar dom bara gift på andra oskyldiga. Min tantgranne är en sån. Ingen gillar henne och jag hoppas hon en dag dör (jag är inte ond men hon har hotat/trakasserat hela min familj innan)
Jag tycker livet är orättvist att såna onda elaka människor lever längre än goda, varför är det så?
Kanske är det nån naturlig algoritm lag som har en viss gräns att samhället kommer alltid förbli ond.
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in