Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-07 15:00:39

nallen skrev:
Toblerone skrev:Det är moraliskt fel, förstår du.

Trams. Jag har hellre ett vettig sexliv än ett moralsikt leverne.


Saken är väldigt enkelt: Du har inte rätt att tillfredställa dina sexuella behov genom att utnyttja andra eller lura andra. Du kan tillfredställa dig själv och/eller vara ärlig med vad du vill och se om tjejer nappar på det.

Jag säger inte att det är fel att ligga med nån spontant. Om man bara träffas en gång, kan ingen förvänta sig nåt särskilt. Om den andra parten trodde det skulle leda till en relation - det kan man inte förvänta sig. Om man däremot håller på i veckor eller månader och låtsas vilja ha ett förhållande - det är fel.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-07 15:10:25

RapeRegs skrev:
Toblerone skrev:Det är moraliskt fel, förstår du.



Moral, för att parafrasera Oscar Wilde, är bara den attityd vi lägger oss till med när vi stöter på människor eller företeelser vi stör oss på personligen.

Det är inte ovanligt att män med asperger, jag förutsätter att TS tillhör denna kategori, har svårt att initiera och underhålla relationer med det motsatta könet.

Man kan naturligtvis utveckla strategier och förbättra sin egen spelstyrka även när det gäller denna form av socialt samspel.

I de flesta fall är målgruppen NT-kvinnor. Denna grupp, har, oavsett om det är politiskt korrekt eller inte, vissa gemensamma egenskaper. Det råder vissa förväntningar och det föreligger vissa utmaningar.

Det betyder inte att varje enskild kvinna fungerar si eller så. Däremot kan man i genomsnitt förvänta sig att en medlem ur gruppen förmodligen reagerar på ett visst sätt. Hon har en högre sannolikhet att följa populationsegenskaperna för gruppen "NT-kvinnor".

Man bör därför utveckla strategier som maximerar träffbilden mot denna målgrupps genomsnittliga populationsparametrar.

Att lära sig vad man gör fel och hur man ska göra för att kompensera tillkortakommanden i den sociala spelstyrkan är varken att fuska eller ljuga.

Råd som "var bara dig själv" och "det är omoraliskt att lära sig hur man gör för att få tjejer" är kontraproduktiva i en tråd där TS frågar vad han gör fel rent konkret.


Du kan använda vilka som helst knep för att få en ONS. Då kan ingen förvänta sig att det måste leda till något mer. Jag pratar om att lura en person i längden. T.ex. att ha en slags affär med någon - några veckor eller månader - och låtsas ha känslor eller vilja ha en relation. DET är fel om man vet att man inte vill det.

Jag känner folk, mest män, som gör så, ett ex till mig var en sån. Han har aldrig relationer, han har tidsbegränsade affärer. Och det bör man veta när man ger sig in i sånt. Jag hade ju låtit bli om jag hade vetat det. Jag känner också en man som har gift sig och fått barn, trots att han inte kan vara monogam. Men han talade om det för kvinnan från början. Det verkar som att hon har haft ett problem med det emellanåt, men de verkar ha hittat sitt sätt att ha en relation och det verkar funka numera. I alla fall visste hon vad hon gav sig in på. Och när det gäller såna saker, spelar det ingen större roll om man har AS eller inte.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-07 19:48:33

Toblerone skrev:Du leker med andra människors känslor [...]

För det första vet du ingenting om det.
För det andra: nej, jag låtsas aldrig.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-07 19:51:42

Toblerone skrev:Du har inte rätt att tillfredställa dina sexuella behov genom att utnyttja andra eller lura andra.

Det här ser jag som rent förtal.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-07 20:52:54

nallen skrev:
Toblerone skrev:Du har inte rätt att tillfredställa dina sexuella behov genom att utnyttja andra eller lura andra.

Det här ser jag som rent förtal.


Du har själv sagt att du "måste" ljuga. Om man ljuger för en tjej som man raggar på, dvs. förespegla att man har andra avsikter än vad man har, så lurar och utnyttjar man personen. Så om du inte har uttryckt dig väldigt otydligt och/eller jag har missförstått HUR och i vilken situation, så har du ju själv erkänt att du har gjort så.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-07 20:54:11

nallen skrev:
Toblerone skrev:Du leker med andra människors känslor [...]

För det första vet du ingenting om det.
För det andra: nej, jag låtsas aldrig.


:-)051 Men du skrev ju tidigare att du måste ljuga för tjejerna! Hur ska man kunna förstå vad du menar om du skriver saker som är raka motsatser.....
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-07 21:19:49

Toblerone skrev:Du har själv sagt att du "måste" ljuga.

Jag har skrivit att jag önskar att jag kunde göra vad som behövs för att kunna ragga effektivt.
Och jag har påstår att tjejer/kvinnor i allmänhet inte vill ha sex för sexets skull och inte utan att man lägger ner timtal på meningslöst pladder innan. Därur drar jag sen slutsatsen att man "måste" ljuga för att det ska bli nåt.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav snuggelhund » 2016-12-07 21:27:07

nallen skrev:
Toblerone skrev:Du har själv sagt att du "måste" ljuga.

Jag har skrivit att jag önskar att jag kunde göra vad som behövs för att kunna ragga effektivt.
Och jag har påstår att tjejer/kvinnor i allmänhet inte vill ha sex för sexets skull och inte utan att man lägger ner timtal på meningslöst pladder innan. Därur drar jag sen slutsatsen att man "måste" ljuga för att det ska bli nåt.


Men om man är seriöst intresserad av vad kvinnan säger så behöver man inte låtsas och manipulera..

Då kan man få en trevlig kombination av knull och givande pratstund.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav snuggelhund » 2016-12-07 21:27:41

Problemet är att en del män uppenbarligen inte har nåt större intresse av kvinnor annat än att att stoppa in kuken.

Kvinnor är enbart intressanta som könsobjekt, ej som människor.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-07 21:31:39

snuggelhund skrev:Kvinnor är enbart intressanta som könsobjekt, ej som människor.

De allra flesta människor är inte intressanta över huvud taget, oavsett kön.

Vad är det som säger att de få som är intressanta också skulle vara intressanta som sexpartners?
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav snuggelhund » 2016-12-07 21:32:06

F.ö är trygghet jävligt viktigt för de flesta kvinnor om de ska kunna bli kåta tillsammans med en man.

Och då är en pratstund innan ofta en nödvändighet. Få en uppfattning om vad det är för en person som de ev. ska komma att bli jävligt intima med.



Man ska inte förvänta sig att män och kvinnor ska funka lika vad gäller sex med totala främlingar eftersom kvinnor riskerar så otroligt mycket mer.

Detta är bara för män att anpassa sig efter !
Senast redigerad av snuggelhund 2016-12-07 21:35:03, redigerad totalt 1 gång.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-07 21:33:52

snuggelhund skrev:Detta är bara för män att anpassa sig efter !

Vilket är omöjligt när ingen kan eller vill redogöra i detalj för hur man ska göra och vad man ska säga för att det säkert ska funka.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav rdos » 2016-12-07 22:16:11

nallen skrev:Vad är det som säger att de få som är intressanta också skulle vara intressanta som sexpartners?


Varför behöver de vara det? Det är väldigt tröttsamt med folk som blandar ihop detta.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-07 22:17:44

rdos skrev:Bara leta upp en hora och betala vad det kostar.

Det uppfattar jag också som något slags förolämpning eller försök att trolla. Särskilt från en person som läst vad jag svarat på det temat många gånger förut.

EDIT:
rdos skrev:Varför behöver de vara det? Det är väldigt tröttsamt med folk som blandar ihop detta.

Här håller jag däremot med dig. Varför de man vill prata med skulle behöva vara intressanta som sexpartners får du fråga snuggelhund som påstod det om.

atoms -

Det inlägg som citeras överst har flyttats till OT-tråden och kan läsas i sin helhet om man följer denna länk.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav snuggelhund » 2016-12-07 22:30:31

nallen skrev:
rdos skrev:Bara leta upp en hora och betala vad det kostar.

Det uppfattar jag också som något slags förolämpning eller försök att trolla. Särskilt från en person som läst vad jag svarat på det temat många gånger förut.

EDIT:
rdos skrev:Varför behöver de vara det? Det är väldigt tröttsamt med folk som blandar ihop detta.

Här håller jag däremot med dig. Varför de man vill prata med skulle behöva vara intressanta som sexpartners får du fråga [b]snuggelhund som påstod det om[/b].


Det du valde att citera bör läsas i sitt sammanhang.


Men kvinnor överlag vill bli betraktade både som potentiella sexpartners och hela människor.
Ej som enbart sexobjekt.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-07 22:34:01

snuggelhund skrev:Men kvinnor överlag vill bli betraktade både som potentiella sexpartners och hela människor.

Det är i så fall ytterligare ett sätt som de vill att man ska ljuga för dem på. Ganska inbilskt kan jag tycka.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav snuggelhund » 2016-12-07 22:37:21

nallen skrev:
snuggelhund skrev:Men kvinnor överlag vill bli betraktade både som potentiella sexpartners och hela människor.

Det är i så fall ytterligare ett sätt som de vill att man ska ljuga för dem på. Ganska inbilskt kan jag tycka.


De vill inte att män ska ljuga.

Män väljer att ljuga.


En förbaskad skillnad
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-07 22:38:23

snuggelhund skrev:Men kvinnor överlag vill bli betraktade både som potentiella sexpartners och hela människor.

snuggelhund skrev:De vill inte att män ska ljuga.

Hur ska du ha det?
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav snuggelhund » 2016-12-07 22:41:02

Den dagen (vissa) män lär sig se kvinnor som intressanta människor kommer de inte längre behöva ljuga för att få tillgång till fitta.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-07 22:44:00

Du har fortfarande inte förklarat varför man nödvändigtvis skulle vilja ligga med det fåtal som är intressanta att tala med.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav snuggelhund » 2016-12-07 22:52:48

nallen skrev:Du har fortfarande inte förklarat varför man nödvändigtvis skulle vilja ligga med det fåtal som är intressanta att tala med.


Tänker inte förklara kring nåt jag aldrig påstått.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-07 22:55:49

Nähä :-)063
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-07 22:56:55

nallen skrev:
Toblerone skrev:Du har själv sagt att du "måste" ljuga.

Jag har skrivit att jag önskar att jag kunde göra vad som behövs för att kunna ragga effektivt.
Och jag har påstår att tjejer/kvinnor i allmänhet inte vill ha sex för sexets skull och inte utan att man lägger ner timtal på meningslöst pladder innan. Därur drar jag sen slutsatsen att man "måste" ljuga för att det ska bli nåt.


Det är en felaktig slutsats. Jag kan iofs inte tala för alla kvinnor, men jag bestämmer sånt ganska genast och störs bara av pladder. Jag tror inte att det hänger på hur man raggar. Jag har också hört av många andra kvinnor att det inte spelar någon roll. De tittar mer på om mannen verkar trevlig, naturlig, vettig. Vad han säger spelar inte så stor roll. Men överdrivet fånigt snack kan avskräcka.

Men jag trodde vi pratade om en helt annan sak, nämligen om man är ärlig med vilka avsikter man har. Dvs. vill man bara ha sex eller kan det bli mer.

För att inte fortsätta prata förbi varandra: VAD exakt tror du man behöver ljuga om?
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-07 23:00:35

nallen skrev:
snuggelhund skrev:Men kvinnor överlag vill bli betraktade både som potentiella sexpartners och hela människor.

Det är i så fall ytterligare ett sätt som de vill att man ska ljuga för dem på. Ganska inbilskt kan jag tycka.


??? Jag förstår inte alls hur du tänker. Hur skulle man ens kunna ljuga för att ge intrycket att man ser henne som hela människan trots att man inte gör det? Det behövs inga ord - det märks på attityden. Tror du allvarligt att det hjälper om du pratar länge med en kvinna? Då kan hon ju märka ännu mer att du inte verkligen är intresserad av henne.

Om jag skulle ge dig råd om hur man bäst gör för att dölja sånt, så är det snarare att prata så lite som möjligt.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in