Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav kullan » 2016-12-04 22:05:31

Använd humor skulle jag säga. Beror på hur man flirtar men är det så att tjejen kan ha en profil med vilket motiv som helst kan man fråga om bilden. *Är det ett djur kan man fråga om det är tjejens katt/ hund eller vad det är. Fråga om tex musiksmak , intresse , osv.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-05 11:06:04

joey_truelove skrev:
River skrev:Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Må være høflig mot damene :-)Happy

Mitt problem är nog att jag är för snäll mot damerna. Behandlar man dem som drit blir man mer populär - bevisligen; det har gjorts undersökningar på det området (handlar om överlevnadsinstinkter). Men det går emot min natur att vara ohövlig. Dock är det ingen som uppskattar vad jag gör för dem.

Tror att det är många skadade/ trasiga singeljäntor kvar. De verkar ha allehanda neuroser och psykoser som gör dem opålitliga, shifty...


Inte alls, det där är inget du kommer vidare med. Det är bra att vara snäll, att vara otrevlig leder dig ingenstans. Eller snarare - det förstör om en tjej skulle vara intresserad annars. De som du träffat på var nog inte intresserade oavsett vad du gör.

Jag tror att jag vet ganska bra, vad problemet är här: Det är helt enkelt så att de flesta människor inte passar ihop. Man måste träffa ganska många, innan man träffar någon som kan passar. Och grejen är att en Aspie begriper mycket senare än en NT att man inte passar ihop. Så om du träffar en NT-tjej, så inser hon ganska snart att det inte passar, medans du skulle ha märkt det senare. Så du bör inte gräma dig, tänk hellre att det inte passade och att du bara inte har sett det lika snabbt som tjejen.

Jag är själv kvinna, har dejtat ganska många män när jag var singel igen efter skilsmässa och det verkar vara så. Man märker det inte lika snabbt som Aspie, ändå har jag ibland märkt det tidigare än vissa (NT-) män. Men oftast märker de ändå snabbare. Så, tänk inte att du gör något fel, det tror jag inte. Folk bestämmer sig ganska snabbt om det passar eller inte. Ofta passar det inte, och oftast är det så att även om det är den ena parten som först tycker det, så skulle den andra nog också tycka det lite senare.

Och nej, jag tror inte alls att det har något med jämnställdhet hos kvinnor att göra. Män gör nämligen precis likadant. De slutar att skriva lika mycket som kvinnor. Så tyvärr så verkar det bara vara så att de flesta människor man träffar - män eller kvinnor - håller inte kontakt och försvinner igen. Det kan ha nåt med Aspergern att göra. Många upplever oss ju som konstiga, kanske saknar de en slags känslomässig sida.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-05 11:08:18

nallen skrev:
snuggelhund skrev:Vill man ha fitta så får man se till att arbeta för det oxå.

Det är ju just det... :-)004

...fast, du visar på precis det jag brukar säga om att det verkar ganska klart att tjejer inte är särskilt intresserade av att ha sex.


Äh, det håller jag inte med om. De kanske inte är intresserade av att BARA ha sex.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav slackern » 2016-12-05 13:00:54

Toblerone skrev:
nallen skrev:
snuggelhund skrev:Vill man ha fitta så får man se till att arbeta för det oxå.

Det är ju just det... :-)004

...fast, du visar på precis det jag brukar säga om att det verkar ganska klart att tjejer inte är särskilt intresserade av att ha sex.


Äh, det håller jag inte med om. De kanske inte är intresserade av att BARA ha sex.


Eller helt enkelt inte tänder på just den killen som "uppvaktar".
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-05 13:58:49

slackern skrev:
Toblerone skrev:
nallen skrev:Det är ju just det... :-)004

...fast, du visar på precis det jag brukar säga om att det verkar ganska klart att tjejer inte är särskilt intresserade av att ha sex.


Äh, det håller jag inte med om. De kanske inte är intresserade av att BARA ha sex.


Eller helt enkelt inte tänder på just den killen som "uppvaktar".


Visst, om det är en okänd kille. Jag var inte säker om han menar i en relation t.ex. Då måste hon ju gilla killen om hon är ihop med honom.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav slackern » 2016-12-05 14:03:47

Toblerone skrev:
slackern skrev:
Toblerone skrev:
Äh, det håller jag inte med om. De kanske inte är intresserade av att BARA ha sex.


Eller helt enkelt inte tänder på just den killen som "uppvaktar".


Visst, om det är en okänd kille. Jag var inte säker om han menar i en relation t.ex. Då måste hon ju gilla killen om hon är ihop med honom.


Det kan väl också vara herr Grå som i den grå vardagen som ploppar fram? I och för sig är ett förhållande dömt då.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-05 14:22:41

slackern skrev:
Toblerone skrev:
slackern skrev:
Eller helt enkelt inte tänder på just den killen som "uppvaktar".


Visst, om det är en okänd kille. Jag var inte säker om han menar i en relation t.ex. Då måste hon ju gilla killen om hon är ihop med honom.


Det kan väl också vara herr Grå som i den grå vardagen som ploppar fram? I och för sig är ett förhållande dömt då.


Då är det ju inte heller kvinnor som inte gillar sex i allmänhet, utan då är det förhållandet det är fel på.

Jag tänkte mer på "alla dessa" fall (jag vet inte om det händer så ofta, men folk påstår det ibland) där kvinnor tappar allt intresse i sex och i sin man när de väl har fått barn. Antagligen hade de aldrig intresse från början. Eller hade aldrig tillräckligt intresse i mannen? Kanske bara ville ha familj och bli försörjda? Men jag tror inte det händer så ofta numera. Kanske är det nåt fel i förhållandet ändå.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav rdos » 2016-12-05 14:26:45

Toblerone skrev:Och nej, jag tror inte alls att det har något med jämnställdhet hos kvinnor att göra. Män gör nämligen precis likadant. De slutar att skriva lika mycket som kvinnor. Så tyvärr så verkar det bara vara så att de flesta människor man träffar - män eller kvinnor - håller inte kontakt och försvinner igen. Det kan ha nåt med Aspergern att göra. Många upplever oss ju som konstiga, kanske saknar de en slags känslomässig sida.


Nej, det tror jag inte. Snarare så är det så att många med AS försöker FÖR mycket och missar de som de är kompatibla med. Gäller nog för båda könen. Sedan härmar man NTs "filter", och då blir det bara en massa misslyckande när man avfärdat de man skulle passat ihop med för att "de är konstiga" (enligt NT-normen).
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-05 15:06:42

rdos skrev:
Toblerone skrev:Och nej, jag tror inte alls att det har något med jämnställdhet hos kvinnor att göra. Män gör nämligen precis likadant. De slutar att skriva lika mycket som kvinnor. Så tyvärr så verkar det bara vara så att de flesta människor man träffar - män eller kvinnor - håller inte kontakt och försvinner igen. Det kan ha nåt med Aspergern att göra. Många upplever oss ju som konstiga, kanske saknar de en slags känslomässig sida.


Nej, det tror jag inte. Snarare så är det så att många med AS försöker FÖR mycket och missar de som de är kompatibla med. Gäller nog för båda könen. Sedan härmar man NTs "filter", och då blir det bara en massa misslyckande när man avfärdat de man skulle passat ihop med för att "de är konstiga" (enligt NT-normen).


Det också, visst.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Liljan » 2016-12-05 15:49:04

nallen skrev:
Liljan skrev:Med det sagt så tror jag att det första du behöver göra är att jobba på dig själv, dina värderingar och försöka tänka mer positivt.

Samma djävla trams som brukar komma. Ni vill att man ljuga för er och låtsas att det är bra utan er.
Varför i helvete skulle man krångla med att vara ihop med nån om man har det bra ändå?

Jag har aldrig träffat någon tjej någonsin som gillar att man ljuger för henne. Killar som ljuger för att få ligga brukar vi kalla svin. Om du har det bra behöver du väl inte sitta här och vara otrevlig, då är allt bra och du kan fortsätta som vanligt. Problemet löst!
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav DIProgan » 2016-12-05 16:17:59

Liljan skrev:Jag har aldrig träffat någon tjej någonsin som gillar att man ljuger för henne.
Hörde ett resonemang en gång som gick ut på att tjejer egentligen måste gilla att bli ljugna för. Det var den enda anledningen de diskuterande kunde komma på varför en del tjejer hoppade i säng med individer som så uppenbart ljög. Har tyvärr inget minne av källan mer än att det var en diskussion mellan s.k. pick-up artists. David DeAngelo antagligen.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav snuggelhund » 2016-12-05 17:07:17

(Ska återknyta till det som skrevs tidigare i tråden om att män "tvingas" lyssna till kvinnors ointressanta snack i hopp om att det ska leda till sex.)

Jag tror orättvisan här i första hand handlar om att både män och kvinnor har en tendens att överskatta det män säger och underskatta det kvinnor säger.

Jag har svårt att tro att en kvinna i det inledande "lära känna" -skedet av en relation öht skulle komma på tanken att avfärda det mannen säger som "ointressant".


Män fortsätter lyssna på "ointressant" snack pga de vill stoppa in kuken.
Kvinnor fortsätter lyssna på "ointressant" snack pga de önskar lära känna mannen.
Senast redigerad av snuggelhund 2016-12-05 17:09:36, redigerad totalt 2 gånger.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav kullan » 2016-12-05 17:08:31

snuggelhund skrev:Män fortsätter lyssna på "ointressant" snack från kvinnor pga de vill stoppa in kuken.
Kvinnor fortsätter lyssna på "ointressant" snack pga de önskar lära känna mannen.


Japp så är det.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Liljan » 2016-12-05 17:49:58

DIProgan skrev:
Liljan skrev:Jag har aldrig träffat någon tjej någonsin som gillar att man ljuger för henne.
Hörde ett resonemang en gång som gick ut på att tjejer egentligen måste gilla att bli ljugna för. Det var den enda anledningen de diskuterande kunde komma på varför en del tjejer hoppade i säng med individer som så uppenbart ljög. Har tyvärr inget minne av källan mer än att det var en diskussion mellan s.k. pick-up artists. David DeAngelo antagligen.

Att någon säger en sak betyder inte att det är sant. Det är bra att använda sig av källkritik, den där David DeAngelo har troligtvis inte pratat med alla tjejer i hela världen så man kan avfärda vad han säger väldigt snabbt.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-05 19:45:00

DIProgan skrev:
Liljan skrev:Jag har aldrig träffat någon tjej någonsin som gillar att man ljuger för henne.
Hörde ett resonemang en gång som gick ut på att tjejer egentligen måste gilla att bli ljugna för. Det var den enda anledningen de diskuterande kunde komma på varför en del tjejer hoppade i säng med individer som så uppenbart ljög. Har tyvärr inget minne av källan mer än att det var en diskussion mellan s.k. pick-up artists. David DeAngelo antagligen.


Har du aldrig tänkt på att dessa tjejer kanske också bara ville ha sex och därför tyckte att det var fullständigt ointressant om killen ljuger eller inte? Många killar som tror att si eller så fungerar på tjejer misstar sig. Tjejen har antagligen bestämt sig direkt när hon såg honom, innan han ens börjar prata.

Om jag är ute efter en relation, så skulle jag förstås bli avskräckt av att någon ljuger eller skryter överdrivet. Men om man bara vill ha en ONS, så spelar det ju ingen roll. Då är dock raggningsfraserna antagligen helt bortkastade. En blick räcker.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-05 19:46:14

snuggelhund skrev:(Ska återknyta till det som skrevs tidigare i tråden om att män "tvingas" lyssna till kvinnors ointressanta snack i hopp om att det ska leda till sex.)

Jag tror orättvisan här i första hand handlar om att både män och kvinnor har en tendens att överskatta det män säger och underskatta det kvinnor säger.

Jag har svårt att tro att en kvinna i det inledande "lära känna" -skedet av en relation öht skulle komma på tanken att avfärda det mannen säger som "ointressant".


Män fortsätter lyssna på "ointressant" snack pga de vill stoppa in kuken.
Kvinnor fortsätter lyssna på "ointressant" snack pga de önskar lära känna mannen.


Det beror helt på vad kvinnan är ute efter.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-05 23:09:46

Toblerone skrev:Äh, det håller jag inte med om. De kanske inte är intresserade av att BARA ha sex.

Då håller du ju med om det jag skriver.
De tycker inte att sex i sig är tillräckligt utan att det måste vara nåt mer.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-05 23:13:59

Liljan skrev:Killar som ljuger för att få ligga brukar vi kalla svin.

I stort sett alla killar och män ljuger för att få ligga, åtminstone ibland.
En del är så rika/berömda/snygga att de för det mesta inte behöver.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-05 23:19:29

nallen skrev:
Toblerone skrev:Äh, det håller jag inte med om. De kanske inte är intresserade av att BARA ha sex.

Då håller du ju med om det jag skriver.
De tycker inte att sex i sig är tillräckligt utan att det måste vara nåt mer.


Okej, jag trodde du menade att kvinnor inte gillar sex, inte heller t.ex. i en relation. Det händer ju att män klagar att deras fruar inte är intresserade av sex längre efter första förälskelsen har svalnat lite.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-05 23:21:08

nallen skrev:
Liljan skrev:Killar som ljuger för att få ligga brukar vi kalla svin.

I stort sett alla killar och män ljuger för att få ligga, åtminstone ibland.
En del är så rika/berömda/snygga att de för det mesta inte behöver.


Såna brukar jag inte umgås med. Allvarligt, man kan ju också välja bort såna. Hur man känner igen dem? Enkelt - man har inte sex tidigt i relationen. OM man är orolig att man inte kan skilja på sånt. Jag kan det ändå numera.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav rdos » 2016-12-05 23:21:38

nallen skrev:
Liljan skrev:Killar som ljuger för att få ligga brukar vi kalla svin.

I stort sett alla killar och män ljuger för att få ligga, åtminstone ibland.
En del är så rika/berömda/snygga att de för det mesta inte behöver.


Väldigt mycket fördomar och generaliserande här. Nej, jag skulle varken försöka imponera eller ljuga för att få ligga.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav slackern » 2016-12-05 23:23:04

Toblerone skrev:
nallen skrev:
Toblerone skrev:Äh, det håller jag inte med om. De kanske inte är intresserade av att BARA ha sex.

Då håller du ju med om det jag skriver.
De tycker inte att sex i sig är tillräckligt utan att det måste vara nåt mer.


Okej, jag trodde du menade att kvinnor inte gillar sex, inte heller t.ex. i en relation. Det händer ju att män klagar att deras fruar inte är intresserade av sex längre efter första förälskelsen har svalnat lite.


Om man vill ha ett ONS så måste man ha något att erbjuda som attraherar motpartnern annars är det kört.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-05 23:32:11

Toblerone skrev:[...] jag trodde du menade att kvinnor inte gillar sex [...]

Ja, jag hävdar att de på sin höjd gillar sex när det kombineras med något annat.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-05 23:34:06

rdos skrev:[J]ag skulle varken försöka imponera eller ljuga för att få ligga.

Jag anser det sedan länge bevisat att du inte är som "de flesta andra" män. :mrgreen:
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in