Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Dagobert » 2016-12-04 17:59:51

slackern skrev:
Dagobert skrev:Ni väljer rötägg och tror att de ska vara snälla.

Gammalt visdomsord:

Killar tror inte att tjejen ska ändra sig, men det gör hon.
Tjejer tror att killen ska ändra sig, men det gör han inte.


Kanske därför det finns fängelsegroupies som blir tillsammans med yrkeskriminella som sitter inne?

Kanske det.
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav sugrövmanövern » 2016-12-04 18:01:51

Dagobert skrev:Ni väljer rötägg och tror att de ska vara snälla.
:-)005 Det är ju för att rötägg är just dolda bakom fina skal. Man märker det inte omedelbart. De är snälla från början, för att fånga en. Sedan börjar äggsafterna sippra ut. Förrädiskt.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav sugrövmanövern » 2016-12-04 18:05:48

Dagobert skrev:
slackern skrev:
Dagobert skrev:Ni väljer rötägg och tror att de ska vara snälla.

Gammalt visdomsord:

Killar tror inte att tjejen ska ändra sig, men det gör hon.
Tjejer tror att killen ska ändra sig, men det gör han inte.


Kanske därför det finns fängelsegroupies som blir tillsammans med yrkeskriminella som sitter inne?

Kanske det.
Eller så vill man inte ha något allt för seriöst? Man vet att han sitter där han sitter. Man behöver inte tvätta hans skitiga kalsonger. Han visar sig från sin bästa sida i breven och vid visiterna. Han är tacksam för det finns inte mycket fitta där han sitter.

Man får romansen, spänningen, men slipper vardagslunken. Jag spekulerar bara, men jag tror det kan vara så också. Tror inte allting är en jakt efter sämsta möjliga karl.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Furienna » 2016-12-04 18:12:03

sugrövmanövern skrev:Man märker det inte omedelbart. De är snälla från början, för att fånga en. Sedan börjar äggsafterna sippra ut. Förrädiskt.

Ja, det har du ju rätt i.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Furienna » 2016-12-04 18:12:55

sugrövmanövern skrev:Eller så vill man inte ha något allt för seriöst? Man vet att han sitter där han sitter. Man behöver inte tvätta hans skitiga kalsonger. Han visar sig från sin bästa sida i breven och vid visiterna. Han är tacksam för det finns inte mycket fitta där han sitter.

Man får romansen, spänningen, men slipper vardagslunken. Jag spekulerar bara, men jag tror det kan vara så också. Tror inte allting är en jakt efter sämsta möjliga karl.

Intressant teori.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav slackern » 2016-12-04 18:13:26

sugrövmanövern skrev:
Dagobert skrev:
slackern skrev:
Kanske därför det finns fängelsegroupies som blir tillsammans med yrkeskriminella som sitter inne?

Kanske det.
Eller så vill man inte ha något allt för seriöst? Man vet att han sitter där han sitter. Man behöver inte tvätta hans skitiga kalsonger. Han visar sig från sin bästa sida i breven och vid visiterna. Han är tacksam för det finns inte mycket fitta där han sitter.

Man får romansen, spänningen, men slipper vardagslunken. Jag spekulerar bara, men jag tror det kan vara så också. Tror inte allting är en jakt efter sämsta möjliga karl.


Jag hade en arbetskamrat en gång som gifte sig med en kille som satt inne för dråp, hon blev tillsammans med honom pga hans kriminella flashiga livsstil. Hon fick sparken senare för att hon Förskingrade pengar.
slackern
 
Inlägg: 43696
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav RapeRegs » 2016-12-04 18:28:30

joey_truelove skrev:Jag skriver därför till henne och på ett lättsamt sätt nämner det för henne - vill ju inte ge bort för mycket.

Svaret jag får är "Hej :) "


Det är en mycket lovande start. Men kanske blir du lite väl aspig, stolpig och långrandig redan i ditt nästa svar:

Ser att hon gillar Irland och varit där två gånger. Då jag själv varit där frågar vilka ställen hon hade besökt samt nämner de ställen jag besökte. Nämner vidare att jag varit fler gånger till Storbritannien och att nästa gång förmodligen blir de Skotska högländerna, t.ex. byn som är med i Local Hero. Nämner att jag brukar besöka orter som är med i filmer eller TV-serier, t.ex. berget i Engelsmannen Som Gick Upp För en Kulle...


Istället för att ge en föreläsning borde du fortsätta vara lättsam, obekymrad och rolig. Och snärtigt kortfattad, långa mastodontmeddelanden avskräcker eftersom det ser ut som om du lagt stor möda och energi på att författa dem.

Och dessutom bör fokus vara på henne, inte på "Engelsmannen Som Gick Upp För en Kulle".



--------------------------------------------------------------------------


Tjej Y bor i samma stad/ kommun som tjej X.

Hon gillar inte "dålig musik" och jag nämner att av samma anledning skriver jag min egen + att en fara med att lära känna mig är att jag kan skriva en låt tillägnad dem.

Jag får till svar: "skrivit låtar till dina brudar?"


Låter som en rimlig start men sen tar saken en tråkig vändning:

Jag säger dels det men även till levande och döda vänner och en död hund. Hoppas inte att hon kommer bli det sistnämnda, lite som ett skämt.


Alldeles för creepy. Undvik alltid morbida skämt. Du jobbar fortfarande på att göra ett gott första intryck. Saker som att skriva låtar till de döda är dessutom alldeles för mörkt. Ljusa teman och att framstå som livsbejakande röner större framgång.

Skämtar vidare att hon fick det att låta som om jag hade ett harem, fast jag bara har plats för en.


Utan den inledande creepy-grejen hade det här kanske kunnat fungera, lite beroende på hur du formulerar dig. Men ett säkrare alternativ är en lättsam komplimang och en oskyldig följdfråga för få igång ett samtal. Kanske skriver du bara låtar till söta och snälla flickor, men ja, hon är ju uppenbarligen i riskzonen, eftersom hon är just det, söt alltså. Så frågan är om hon är snäll? Osv.

Tänk på att vara kortfattad, rolig, lättsam och empatisk.
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav KrigarSjäl » 2016-12-04 20:04:43

Bra och pedagogiska råd tycker jag.

Inga långa utläggningar, inget tårdrypande och inga morbida skämt.
Lyssna mycket och ställ följdfrågor, även om du tycker hon pratar om ointressanta grejer.
Lättsamt och ledigt, var inte för angelägen.

Personlig men inte för privat, skulle jag vilja tillägga.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Furienna » 2016-12-04 20:27:16

KrigarSjäl skrev:Bra och pedagogiska råd tycker jag.

Inga långa utläggningar, inget tårdrypande och inga morbida skämt.
Lyssna mycket och ställ följdfrågor, även om du tycker hon pratar om ointressanta grejer.
Lättsamt och ledigt, var inte för angelägen.

Personlig men inte för privat, skulle jag vilja tillägga.

Så du menar att han inte får komma med några "utläggningar" själv, men han måste låtsas som att allt hon skriver är intressant för honom. Okej... :-)063
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav KrigarSjäl » 2016-12-04 20:41:57

Berätta om sig själv ska man göra men långa stolpiga utläggningar är inte bra nej.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav kullan » 2016-12-04 20:44:24

KrigarSjäl skrev:Bra och pedagogiska råd tycker jag.

Inga långa utläggningar, inget tårdrypande och inga morbida skämt.
Lyssna mycket och ställ följdfrågor, även om du tycker hon pratar om ointressanta grejer.
Lättsamt och ledigt, var inte för angelägen.

Personlig men inte för privat, skulle jag vilja tillägga.


Hm nja kanske stämmer på vissa tjejer men jag känner inte igen mig där. Killen får gärna bli privat. Jag är rätt privat själv. Man vill ju veta vem tusan man snackar med. Att babbla om neutrala saker är detsamma som ointresserad. sånt kan man ta mer neutrala tillfällen. Man dejtar ju eller flirtar.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav KrigarSjäl » 2016-12-04 20:45:20

Man bör skilja mellan personligt och privat i inledningsskedet.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav kullan » 2016-12-04 20:46:30

KrigarSjäl skrev:Man bör skilja mellan personligt och privat i inledningsskedet.


Jaha? :-)063 För mig är det typ samma sak. Jag kan inte se någon skillnad.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav snuggelhund » 2016-12-04 20:57:55

sugrövmanövern skrev:
Dagobert skrev:
slackern skrev:
Kanske därför det finns fängelsegroupies som blir tillsammans med yrkeskriminella som sitter inne?

Kanske det.
Eller så vill man inte ha något allt för seriöst? Man vet att han sitter där han sitter. Man behöver inte tvätta hans skitiga kalsonger. Han visar sig från sin bästa sida i breven och vid visiterna. Han är tacksam för det finns inte mycket fitta där han sitter.

Man får romansen, spänningen, men slipper vardagslunken. Jag spekulerar bara, men jag tror det kan vara så också. Tror inte allting är en jakt efter sämsta möjliga karl.


Nästan så man blir lite sugen.

Kan ju vara en ett rimligt alternativ om man inte lyckas hitta lämplig kandidat utanför murarna..
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav snuggelhund » 2016-12-04 21:01:43

Furienna skrev:
KrigarSjäl skrev:Bra och pedagogiska råd tycker jag.

Inga långa utläggningar, inget tårdrypande och inga morbida skämt.
Lyssna mycket och ställ följdfrågor, även om du tycker hon pratar om ointressanta grejer.
Lättsamt och ledigt, var inte för angelägen.

Personlig men inte för privat, skulle jag vilja tillägga.

Så du menar att han inte får komma med några "utläggningar" själv, men han måste låtsas som att allt hon skriver är intressant för honom. Okej... :-)063


Vill man ha fitta så får man se till att arbeta för det oxå.

(Det finns liksom bara en egentlig anledning till att män kommer på tanken att låtsas vara intresserade av i deras tycke ointressant skit kvinnor mal på om )
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-04 21:07:07

snuggelhund skrev:Vill man ha fitta så får man se till att arbeta för det oxå.

Det är ju just det... :-)004

...fast, du visar på precis det jag brukar säga om att det verkar ganska klart att tjejer inte är särskilt intresserade av att ha sex.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Furienna » 2016-12-04 21:07:45

snuggelhund skrev:Nästan så man blir lite sugen.

Kan ju vara en ett rimligt alternativ om man inte lyckas hitta lämplig kandidat utanför murarna..

Fast om jag skulle hitta någon, så skulle jag väl också vilja ha "vardagslunk". För det hör väl till? Och jag skulle nog bara vilja ha en fängelsekund, om jag visste med säkerhet att han hade blivit oskyldigt dömd.
Senast redigerad av Furienna 2016-12-04 21:13:54, redigerad totalt 1 gång.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Furienna » 2016-12-04 21:12:42

snuggelhund skrev:Vill man ha fitta så får man se till att arbeta för det oxå.

(Det finns liksom bara en egentlig anledning till att män kommer på tanken att låtsas vara intresserade av i deras tycke ointressant skit kvinnor mal på om )

Så du menar alltså att en kvinna inte ska behöva visa sig intresserad för mannen som person? Fast du menar kanske att hon får vara som hon vill mot honom, bara han får sex?
Senast redigerad av Furienna 2016-12-04 21:20:30, redigerad totalt 2 gånger.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav snuggelhund » 2016-12-04 21:16:39

Furienna skrev:
snuggelhund skrev:Nästan så man blir lite sugen.

Kan ju vara en ett rimligt alternativ om man inte lyckas hitta lämplig kandidat utanför murarna..

Fast om jag skulle hitta någon, så skulle jag väl också vilja ha "vardagslunk". För det hör väl till? Och jag skulle nog bara vilja ha en fängelsekund, om jag visste med säkerhet att han hade blivit oskyldigt dömd.


Jo, nu var det skrivet mest på skämt.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav slackern » 2016-12-04 21:19:16

Furienna skrev:
snuggelhund skrev:Nästan så man blir lite sugen.

Kan ju vara en ett rimligt alternativ om man inte lyckas hitta lämplig kandidat utanför murarna..

Fast om jag skulle hitta någon, så skulle jag väl också vilja ha "vardagslunk". För det hör väl till? Och jag skulle nog bara vilja ha en fängelsekund, om jag visste med säkerhet att han hade blivit oskyldigt dömd.


Dom flesta som sitter inne hävdar att dom är oskyldiga. :lol:
slackern
 
Inlägg: 43696
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav snuggelhund » 2016-12-04 21:27:59

Furienna skrev:
snuggelhund skrev:Vill man ha fitta så får man se till att arbeta för det oxå.

(Det finns liksom bara en egentlig anledning till att män kommer på tanken att låtsas vara intresserade av i deras tycke ointressant skit kvinnor mal på om )

Så du menar alltså att en kvinna inte ska behöva visa sig intresserad för mannen som person? Fast du menar kanske att hon får vara som hon vill mot honom, bara han får sex?


I stort sett ja.

Utgår från att det är vad de flesta män prioriterar och då blir ju även kraven där efter.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav snuggelhund » 2016-12-04 21:39:35

Det ställs ju dock höga krav på att kvinnor ska passa in i mallen för Kvinnlighet.

Och då ställs det ju en del krav på både utseende och passande personlighet.


Har kvinnan dock kvalat in vad gäller detta (allt efter mannens preferenser) tror jag inte det krävs så hemskt mycket vidare ansträngning från hennes sida.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav kullan » 2016-12-04 21:46:09

Furienna skrev:
snuggelhund skrev:Nästan så man blir lite sugen.

Kan ju vara en ett rimligt alternativ om man inte lyckas hitta lämplig kandidat utanför murarna..

Fast om jag skulle hitta någon, så skulle jag väl också vilja ha "vardagslunk". För det hör väl till? Och jag skulle nog bara vilja ha en fängelsekund, om jag visste med säkerhet att han hade blivit oskyldigt dömd.


Så tänker jag med. Jag vill dela livet med en partner. Och det innebär , sorger , roligheter , konflikter , rutinmässig vardag som är en grå tisdag i november, romantiskt osv. Ja jag vill ha hela spektrat.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Dagobert » 2016-12-04 21:57:54

Men nu handlar det om hur man fångar tjejen såpass länge att man hinner bli godkänd för vardagslunk.
Inte vad tjejen vill ha av en när man blivit godkänd.
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in