Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Furienna » 2016-12-04 12:33:01

truthseeker skrev:Att en NT beta hane har det svårt nog. Är man en beta som dessutom har andra problem, psykiska osv är det ännu värre. Är man beta med mycket pengar eller annat som kan ge trygghet kan det gå ändå.

Och män har samma djuriska instinkter. Alphahanar vill ha nya unga friska honor att avla med.

Menar inte att varken män eller kvinnor är såna av illvilja. Jag tror det är omedvetet. Instinkter bara. Det är bara en observation jag gjort. Beta män vill ha snygga bimbos ofta. Precis som kvinnor nästan alltid vill ha badboys.

Jag tror att om man ser saker för vad det är så är det lättare att ändra på dom.

Det finns dom som kan se skillnad på dom här stenåldersdrifterna och sig själva. Det är dom bästa människorna. Vart dom finns vet jag dock inte :-)

Ja, det finns ju ytliga människor. Jag har dock lärt mig att se förbi alla de där stenåldersattributen. Så visst kan jag tycka att en snygg man är attraktiv för stunden, men det är inte samma sak som att jag vill ha ett förhållande med honom. Jag vill ha mer än så för att ta det där steget med någon. Jag skulle nog till och med vilja ha en "sopig betahane", bara jag tycker om hans personlighet. Alfahanar är knappast min grej över huvudtaget, då jag inte är någon alfahona själv. Men så har jag ju å andra sidan aldrig haft något förhållande hur som helst, så... :-)063
Senast redigerad av Furienna 2016-12-04 12:42:42, redigerad totalt 10 gånger.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav joey_truelove » 2016-12-04 12:35:28

OsynligtBarn skrev:
joey_truelove skrev:
OsynligtBarn skrev:
Det finns säkert någon anledning till att hon försvann men det är inte alls säkert att det är du som har gjort något fel. Som kvinna har jag också varit med om att killen försvinner utan förklarning, vid flera tillfällen. Jag har tagit det hårt vid några tillfällen och grubblat på orsaken, skyllt på mig själv... Men när jag har tänkt efter har jag tänkt på att jag själv har också “försvunnit”, och ytterst sällan har orsaken varit att det är något “fel” på killen. Visst har det hänt någon exakta gång att han har inte varit min typ (kanske härlig, snygg och underbar i någon annans ögon men inte mina) och jag har varit rädd för att såra killen så därför har jag inte svarat hans meddelanden osv. Men oftast finns det helt annan anledning; det är någon kris i livet eller så är jag inne i en depression eller jobbar för mycket och orkar inte hålla kontakt med folk på fritiden, eller i värsta fall allt detta samtidigt... Den där tjejen har kanske gått igenom något liknande, och när det har blivit mer stabilt i livet har det kanske gått så lång tid att hon tänker att det är för sent att höra av sig, du har kanske hittat någon annan eller glömt henne eller dylikt...? I värsta (eller bästa) fall har hon också suttit hemma och varit ledsen för att det inte blev något mellan er. Eller så har det blivit något missförstånd och hon har förväntat sig att du skulle hört av dig till henne, grubblar på varför du inte har gjort det och tänkt att hon "inte duger..." Jag säger inte att det är så men vill ge dig lite annat perspektivt, alla dessa exemplar är från mitt eget liv. Själv har jag väldigt svårt att ta kontakt med någon man jag är intresserad av; det är nästan så att ju större attraktion jag känner, desto svårare blir det att kontakta någon. Vi kvinnor har alltså inte heller det lätt med förhållanden, särskilt när man är icke-NT...

Jag tror att hon behövde landa i vad hon egentligen kände och ville med tillvaron. Men hon hade ju kunnat säga vad hon ville, tycker man, så hade jag sluppit skicka en massa meddelanden som lämnades obesvarade. Hon hade definitivt ADHD i någon mån... väldigt kreativ, kravkänslig, ängslig (så förmodligen inte så mycket H). Hon framhöll vikten av att kommunicera, vilket min psykopat påpekade tydde på att hon förmodligen själv hade gått hos en psykopat.

Dock har jag fortfarande svårt att se hur resultatet står i proportion till vad som sades och gjordes. Jag är och förblir någon man väljer bort, någon man inte vill förstå eller ens blir nyfiken på. NT-tjejer tycker jag är för djup eller svår att begripa sig på, NPF-tjejer verkar ha fullt upp med sina egna problem. AS-tjejer tycker jag är för energisk och impulsiv, ADHD-tjejer att jag är för tråkig och analytisk.


Jag känner igen hur du tänker och känner... att vara "för någonting" för alla. Men glöm inte att det finns ingen människa som är en annan lik. Du skrev själv tidigare att "Jag vill bli sedd och respekterad av en kvinna som tycker om mig för den jag är, inte ser mig som... någon bokstavskombination". Ursäkta mig men gör du inte nu samma sak mot oss kvinnor när du generaliserar på det sättet? Vi är faktiskt unika, kanhända att just där ligger ditt problem; du ser inte kvinnor (och kanske människor överhuvudtaget) som de är utan försöker lägga folk i vissa kategorier; diagnoser är ju bra att ha för att förstå andras problematik mm. men de är bara en del av hela personlighet. Nästa gång kan du kanske försöka slappna av, glömma vad tjejen har för diagnoser för en stund, försöka sluta analysera henne och dig själv och bara vara närvarande, njuta av stunden och släppa kontroll? Nu säger jag inte att så här är det och så här ska du göra, bara tankar jag fick, du får bedöma själv om det ligger någonting i det...

Samtidigt tycker jag att det låter fascinerande att någon kan vara energisk, impulsiv, tråkig och analytisk samtidigt – hur är detta möjligt överhuvudtaget???

Nej, jag generaliserar inte. Det är på inget sätt fel att vara man eller kvinna och vilja bli sedd som en sådan av någon av motsatt kön - inte märkvärdigare än så. Det är dock så att när man t.ex. pratar om individer kan man på ett Kantskt sätt börja generalisera för att göra exempel.

Det har t.ex. varit gånger då jag trott att någon kunde gynnas av att man såg dessa egenskaper för att peka på att de är helt naturliga och rent av attraktiva, och då mötts av fientlighet.

Se'n är det väl så att jag just försöker hitta en tjej, NT som NPF, och att jag ibland gått hårdare in t.ex. för NPF:or i hopp om att vi bättre skulle förstå varandra... i vart fall inte tråka ut varandra och ha något att prata om och göra tillsammans. Vissa av dessa tjejer har inte ens satt diagnos även om dragen/ egenskaperna tydligt finns där.

Anledningen jag tog upp det om att vara för mycket av något är just att det ibland kan vara två kontradiktiva sidor, både för en själv och för andra. Se'n tror jag tyvärr att det är som i filmen Hitch att människor, kanske särskilt kvinnor kommer i vägen för sig själva: med så många att välja på och inte vara i någon brådska går det alltid att välja bort - det är enklare att välja bort. Tjejer verkar dock ha lättare att hitta någon när de väl bestämt sig eller tillfället uppstår.
joey_truelove
 
Inlägg: 296
Anslöt: 2011-09-28

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-04 12:42:06

joey_truelove skrev:[..] vilket min psykopat påpekade tydde på att hon förmodligen själv hade gått hos en psykopat.

Snyggt! :-)049
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav joey_truelove » 2016-12-04 12:45:30

truthseeker skrev:Människor är djur i grund och botten. Nästan alla styrs omedvetet av sina djuriska instinkter och då är det ju inte så konstigt varför det är som det är. Bara titta på hur det funkar bland andra flockdjur.
Honor vill inte ha beta hanar. Definitivt inte sopiga beta hanar.
Bara så livet är.

Mitt dilemma är nog att jag är en sund alfa som inte får möjlighet att vara det, om det verkar logiskt - jag är insnöad på hundar, vet vad det innebär och vikten av att vara det. Jag sitter själv i mitt hus utan att komma härifrån, jag motarbetas av damerna (matriarkatet?) på kommunen som är saktfärdiga med sina insatser och leva upp till sina åtaganden. Lyckligtvis har jag föräldrarna nära till hands, men de har också drag av ADHD och därmed svårt att hantera min autistiska sida, så det är lätt att det uppstår konflikter där.

Jag har öht svårt att komma in i nya sociala nätverk. Det är som om dessa grupper är fulla och slutna. En sak som faktiskt var bättre på 50-talet - Alien hade inte behövt vara så kategorisk eller försätta mig i ett utsatt läge - var att folk som i den här byn umgicks mer spontant med varandra och hittade någon att leva med lättare så. Idag bor man här, jobbar någon annanstans, sätter sig vid datorn eller TV:n och går och lägger sig.

På 50-talet existerade knappt diagnoser. Man var bara lite annorlunda/ eljest/ originell. Men alla behövdes för att samhället och diverse verksamheter skulle funka så utslagningen var så god som 0. Nu har allt blivit så individfixerat, vilket nog gör folk svårare att umgås med och förmodligen svårare att hitta damer så också.
joey_truelove
 
Inlägg: 296
Anslöt: 2011-09-28

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav joey_truelove » 2016-12-04 12:49:10

Furienna skrev:
truthseeker skrev:Att en NT beta hane har det svårt nog. Är man en beta som dessutom har andra problem, psykiska osv är det ännu värre. Är man beta med mycket pengar eller annat som kan ge trygghet kan det gå ändå.

Och män har samma djuriska instinkter. Alphahanar vill ha nya unga friska honor att avla med.

Menar inte att varken män eller kvinnor är såna av illvilja. Jag tror det är omedvetet. Instinkter bara. Det är bara en observation jag gjort. Beta män vill ha snygga bimbos ofta. Precis som kvinnor nästan alltid vill ha badboys.

Jag tror att om man ser saker för vad det är så är det lättare att ändra på dom.

Det finns dom som kan se skillnad på dom här stenåldersdrifterna och sig själva. Det är dom bästa människorna. Vart dom finns vet jag dock inte :-)

Ja, det finns ju ytliga människor. Jag har dock lärt mig att se förbi alla de där stenåldersattributen. Så visst kan jag tycka att en snygg man är attraktiv för stunden, men det är inte samma sak som att jag vill ha ett förhållande med honom. Jag vill ha mer än så för att ta det där steget med någon. Jag skulle nog till och med vilja ha en "sopig betahane", bara jag tycker om hans personlighet. Alfahanar är knappast min grej över huvudtaget, då jag inte är någon alfahona själv. Men så har jag ju å andra sidan aldrig haft något förhållande hur som helst, så... :-)063

Jag tror jag är med på hur du tänker. Tror att det är lätt att blanda ihop energinivå med social status, eller något. Och ofta så brukar begreppet "alfahane" appliceras på hårda män som enbart framhåller sig själva på andras bekostnad.

Tror det bl.a. är därför det verkar gå en så tydlig skiljelinje i hundvärlden, där det tyvärr finns väldigt ont om sunda alfor men mer av arga energier och undfallande energier. :/ Men nog om vovvar nu.
joey_truelove
 
Inlägg: 296
Anslöt: 2011-09-28

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav joey_truelove » 2016-12-04 12:51:01

nallen skrev:
joey_truelove skrev:[..] vilket min psykopat påpekade tydde på att hon förmodligen själv hade gått hos en psykopat.

Snyggt! :-)049

Inser att man förmodligen behöver förstå att "psykopat" är mitt slang för psykolog, och att det finns risk för att missförstå meningen utifrån den är skriven: Min psykolog kunde läsa in i det tjejen skrev att tjejen förmodligen sett en psykolog i sin tur.

Du förstod säkert det redan, men ville vara tydlig.
joey_truelove
 
Inlägg: 296
Anslöt: 2011-09-28

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav joey_truelove » 2016-12-04 13:01:32

Winterblues skrev:
osynligtbarn skrev:Samtidigt tycker jag att det låter fascinerande att någon kan vara energisk, impulsiv, tråkig och analytisk samtidigt – hur är detta möjligt


Haha det stämmer nog in rätt ok på mig. Finns misstanke om bipolaritet (min läkare kallade mig diametral), utöver aspergern. Så i en fas av hypomani har aspergern ingen aktoritet över impulskontrollen alltid xD

När det gäller TS problem så vet kag inte riktigt. Jag har väl likartade problem ajälv. Många ggr har jag tänkt att det finns bristande självinsikt hos mig - omvänt tycker jag själv att sådant brukar vara avskräckande, om den saknas inom vissa ödesdigra områdena, så kan jag nog lite orättvist bara ge upp.

Tycker Liljan, Krigarsjäl o Osynligtbarn gav goda råd, och säkert ngn stackare jag glömt

Tack. Synd att tråden kom att spåra ur bara och jag känner att jag inte riktigt kunde formulera vad jag egentligen ville tala om heller. Mitt problem är att jag är väldigt ensam och isolerad och se'n jag var väldigt ung känt ett starkt behov av att vara med en dam. Det är så jag är skapad och damer får mig att vilja vara så bra jag kan vara.

Men här i byn verkar de flesta tjejer upptagna eller självupptagna. Så det blir att man är mycket på nätet och försöker hitta garantier att damen i fråga verkligen är singel och öppen för något. Men även där verkar damer rätt svåra att ens få igång ett samtal med.

Hon kanske bara säger "hej" och förväntar sig att jag ska hitta precis rätt sak att säga för att vilja fortsätta samtalet. Hon kanske bara ställer en fråga för att få något bekräftat för sig - oftast varför hon inte ska fortsätta samtalet, verkar det.
joey_truelove
 
Inlägg: 296
Anslöt: 2011-09-28

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav joey_truelove » 2016-12-04 13:20:45

Ett exempel är tjejen X. X bor i en stad 3,5 mil bort (eller i dess kommun) och är medlem på Happy Pancake.

Hon har rätt specifik smak, nämner hon i sin beskrivning. T.ex. min lite ovanliga hårfärg och annat. Vi delar också intresset att vara i skog och mark. Jag skriver därför till henne och på ett lättsamt sätt nämner det för henne - vill ju inte ge bort för mycket.

Svaret jag får är "Hej :) "

Ser att hon gillar Irland och varit där två gånger. Då jag själv varit där frågar vilka ställen hon hade besökt samt nämner de ställen jag besökte. Nämner vidare att jag varit fler gånger till Storbritannien och att nästa gång förmodligen blir de Skotska högländerna, t.ex. byn som är med i Local Hero. Nämner att jag brukar besöka orter som är med i filmer eller TV-serier, t.ex. berget i Engelsmannen Som Gick Upp För en Kulle...

Hennes reaktion är att hon blockar mig. Varför då?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tjej Y bor i samma stad/ kommun som tjej X. Hon skriver i sin profil något om att inte komma vara lika öppen då hon fått dåligt bemötande. Hon är blonderad och klär sig lite speciellt och tillgullat, så gissar att hon kan ha lite ADD eller något.

Jag skriver till henne som för att ta hennes parti. "Naturligtvis ska hon inte öppna sig åt vem som helst och låta andra inkräkta på hennes integritet" Hon gillar inte "dålig musik" och jag nämner att av samma anledning skriver jag min egen + att en fara med att lära känna mig är att jag kan skriva en låt tillägnad dem.

Jag får till svar: "skrivit låtar till dina brudar?"

Jag säger dels det men även till levande och döda vänner och en död hund. Hoppas inte att hon kommer bli det sistnämnda, lite som ett skämt. Skämtar vidare att hon fick det att låta som om jag hade ett harem, fast jag bara har plats för en. Jag frågar vidare vad hon faktiskt gillar för musik och nämner att jag är en alternativare.

Jag får ingen mer respons.
joey_truelove
 
Inlägg: 296
Anslöt: 2011-09-28

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav truthseeker » 2016-12-04 13:51:50

Händer i princip alltid när jag väl hittat nån att prata med på nätet och samtalet börjar flyta på att tjejen rätt vad det är bara slutar svara mer. Sen hörs man aldrig mer. Ingen aning vad det beror på. Hade varit väldigt utvecklande att åtminstone få veta om, och vad man sagt för fel. Så att man kan bättra sig.

Dock så försöker jag alltid se till mig själv och vad jag själv gör. Och jag har vet med mig att jag faktiskt bara slutat svara själv nån gång. Tappade bara lusten att prata(velig som man är). Och jag tror jag märkt att man bör förändra sig själv om man vill se förändring i andra.
truthseeker
 
Inlägg: 928
Anslöt: 2016-07-02
Ort: Växjö

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav joey_truelove » 2016-12-04 13:59:15

truthseeker skrev:Händer i princip alltid när jag väl hittat nån att prata med på nätet och samtalet börjar flyta på att tjejen rätt vad det är bara slutar svara mer. Sen hörs man aldrig mer. Ingen aning vad det beror på. Hade varit väldigt utvecklande att åtminstone få veta om, och vad man sagt för fel. Så att man kan bättra sig.

Dock så försöker jag alltid se till mig själv och vad jag själv gör. Och jag har vet med mig att jag faktiskt bara slutat svara själv nån gång. Tappade bara lusten att prata(velig som man är). Och jag tror jag märkt att man bör förändra sig själv om man vill se förändring i andra.

Jag håller helt med. Vill väldigt gärna veta vad som blev fel eller varför jag missförstod situationen på det viset. Om en relation känns bra (ömsesidigt, gissar jag) så måste det ju finnas någon anledning till att man sågas på det viset.

Vet inte heller varför tjejen aldrig säger: "nej, tyvärr, jag tror inte att vi skulle funka" eller liknande. Kanske de är rädda för att såra eller vill ha en i stand-by ifall behov skulle uppstå/ situationen förändras längre fram... (?)
joey_truelove
 
Inlägg: 296
Anslöt: 2011-09-28

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav sugrövmanövern » 2016-12-04 14:34:33

joey_truelove skrev:
sugrövmanövern skrev:
joey_truelove skrev:Mitt problem är nog att jag är för snäll mot damerna. Behandlar man dem som drit blir man mer populär - bevisligen; det har gjorts undersökningar på det området (handlar om överlevnadsinstinkter). Men det går emot min natur att vara ohövlig. Dock är det ingen som uppskattar vad jag gör för dem.

Tror att det är många skadade/ trasiga singeljäntor kvar. De verkar ha allehanda neuroser och psykoser som gör dem opålitliga, shifty...
För snäll på vilket vis? Vad är det du gör för dem som de inte uppskattar?

Det är inte attraktivt i kvinnors ögon att finnas till för dem, att vara omtänksam gentemot dem. Är man en ointelligent buse så har man drösvis med damer omkring sig. Teorin är att hon tycker det är spännande och att han kan skydda henne och deras avkomma, har jag hört.
Det låter ju helt vansinnigt :o . Hur ska en buse kunna skydda en? Men jo, för en del tjejer stämmer det där, och mannen får gärna säga elaka saker till henne och i en del fall slå henne, hon brukar provocera fram det. Men inte kan man väl se dessa ganska störda kvinnor som normen?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav slackern » 2016-12-04 14:43:40

sugrövmanövern skrev:
joey_truelove skrev:
sugrövmanövern skrev:För snäll på vilket vis? Vad är det du gör för dem som de inte uppskattar?

Det är inte attraktivt i kvinnors ögon att finnas till för dem, att vara omtänksam gentemot dem. Är man en ointelligent buse så har man drösvis med damer omkring sig. Teorin är att hon tycker det är spännande och att han kan skydda henne och deras avkomma, har jag hört.
Det låter ju helt vansinnigt :o . Hur ska en buse kunna skydda en? Men jo, för en del tjejer stämmer det där, och mannen får gärna säga elaka saker till henne och i en del fall slå henne, hon brukar provocera fram det. Men inte kan man väl se dessa ganska störda kvinnor som normen?


Borderline brudar kanske?
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav sugrövmanövern » 2016-12-04 14:48:23

slackern skrev:Borderline brudar kanske?
Ja typ, iaf de jag känner till som beter sig så har borderline eller liknande känslomässiga störningar. Det är inte "normalt tjejbeteende" som man kan vänta sig av alla tjejer iaf.

Det verkar handla om att döda det vackra, när förhållandet är för lyckligt skapar kvinnan kaos och bråk för att få action. Som att tough love och elakheter men att ändå stanna är bekräftelse på att han verkligen gillar henne.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Furienna » 2016-12-04 15:02:44

Så märkligt. :-)063
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Dagobert » 2016-12-04 15:18:10

Jag har inte läst hela tråden men:

Frågan är inte bara vad man SKA göra utan även vad man INTE ska göra.

Jag kan inte förmå mig till "ragg-beteende", dvs säga "rätt" saker mot min natur. Däremot kan jag nog avstå från en del avtändande beteenden, om jag bara vet vad det är.

Att göra rätt saker för att hålla kvar tjejen går väl ett litet tag. Sen spricker det.

Att avstå från att göra fel saker är både lättare i längden och ärligare som jag ser det.
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav rdos » 2016-12-04 16:07:40

Liljan skrev:Jag tänker vara brutalt ärlig nu. Jag hade inte dejtat dig. Du skyller på jämställdhet och verkar tycka att män är med värda än kvinnor. Varför skulle du annars ta upp det? Jag skulle inte kunna dejta någon som anser att jag är mindre värd.


:-)051
Hur kom du till den slutsatsen? Jag kan inte se något som helst tecken på något av det!

Fast just att du inte vill dejta någon låter mer som något bra. Jag skulle aldrig använda dejting som metod för att skaffa en relation. Den är totalt värdelös.

Liljan skrev:Sedan gnäller på i ett öppet inlägg på hur en admin har agerat, har du problem med det får du ta upp med i ett privat meddelande med den personen, inte i ett öppet inlägg.


Han har helt rätt. Alltför många på autismforum blandar ihop vänskaper och relationer, och tror att man kan gå mellan dem. Händer iaf aldrig för mig. Om ett möte / tråd har som syfte att skaffa vänskaper, så blir det så och inget mer. Därför så behöver man självklart specificera vad man söker och inte söker.

Liljan skrev:Med det sagt så tror jag att det första du behöver göra är att jobba på dig själv, dina värderingar och försöka tänka mer positivt. Sålänge du har det som står i vägen kommer det vara svårare. Min erfarenhet är att det är svårt att hitta något via internet, man vet inte riktigt vad folk söker och hur seriöst de tar på det. Försök träffa folk IRL istället, t.ex via olika föreningar som sysslar med dina intressen eller träffar för de med AS.


Det håller jag med om. IRL är mycket bättre.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-04 16:10:45

sugrövmanövern skrev:Det verkar handla om att döda det vackra, när förhållandet är för lyckligt skapar kvinnan kaos och bråk för att få action.

Det låter bara som en lite extremare variant av det vanliga - när ett förhållande börjar funka så att man faktiskt kan göra nåt vettigt och inte bara lägga all uppmärksamhet på det, då brukar hon ju bli tokig och påstå att hon inte blir sedd och sen ställer hon till med en massa drama så man måste anstränga sig ännu mer än förut. Det har vi ju beskrivit förut. :-)004
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav rdos » 2016-12-04 16:22:12

truthseeker skrev:Händer i princip alltid när jag väl hittat nån att prata med på nätet och samtalet börjar flyta på att tjejen rätt vad det är bara slutar svara mer. Sen hörs man aldrig mer. Ingen aning vad det beror på. Hade varit väldigt utvecklande att åtminstone få veta om, och vad man sagt för fel. Så att man kan bättra sig.

Dock så försöker jag alltid se till mig själv och vad jag själv gör. Och jag har vet med mig att jag faktiskt bara slutat svara själv nån gång. Tappade bara lusten att prata(velig som man är). Och jag tror jag märkt att man bör förändra sig själv om man vill se förändring i andra.


Det är väldigt enkelt (tror jag). Det är en del av deras "filter" för att sålla ut. För varje steg i processen så tappar man typ 50% av killarna, och beroende på hur många som skriver till en, så kan man välja ut lagom antal steg för att sålla ut tillräckligt många för att få det hanterligt. Det där systemet fungerar bara för NTs.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav rdos » 2016-12-04 16:24:23

nallen skrev:
sugrövmanövern skrev:Det verkar handla om att döda det vackra, när förhållandet är för lyckligt skapar kvinnan kaos och bråk för att få action.

Det låter bara som en lite extremare variant av det vanliga - när ett förhållande börjar funka så att man faktiskt kan göra nåt vettigt och inte bara lägga all uppmärksamhet på det, då brukar hon ju bli tokig och påstå att hon inte blir sedd och sen ställer hon till med en massa drama så man måste anstränga sig ännu mer än förut. Det har vi ju beskrivit förut. :-)004


Tja, om man fastnar för "drama-typen" så kan det säkert vara så. Fast man kan ju lika gärna sålla bort dem istället då de flesta NDs inte fungerar med sådana.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav sugrövmanövern » 2016-12-04 16:26:52

nallen skrev:
sugrövmanövern skrev:Det verkar handla om att döda det vackra, när förhållandet är för lyckligt skapar kvinnan kaos och bråk för att få action.

Det låter bara som en lite extremare variant av det vanliga - när ett förhållande börjar funka så att man faktiskt kan göra nåt vettigt och inte bara lägga all uppmärksamhet på det, då brukar hon ju bli tokig och påstå att hon inte blir sedd och sen ställer hon till med en massa drama så man måste anstränga sig ännu mer än förut. Det har vi ju beskrivit förut. :-)004
Ja, i princip är det just det. Kvinnliga funktioner som går över i extremvarianter.

Att kvinnor vill ha bekräftelse hela tiden är nog svårt att komma ifrån. Det är nog mer vanligt än ovanligt så att säga. Mannen blir bekväm och slutar uppvakta - kvinnan känner sig bortglömd.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav kullan » 2016-12-04 16:58:26

joey_truelove skrev:Mitt problem är nog att jag är för snäll mot damerna. Behandlar man dem som drit blir man mer populär - bevisligen; det har gjorts undersökningar på det området (handlar om överlevnadsinstinkter). Men det går emot min natur att vara ohövlig. Dock är det ingen som uppskattar vad jag gör för dem.


Behandlar man mig som skit så kan jag garantera dig att du bli behandlad som en hög med skit tillbaka. Aldrig fel att vara snäll. Tvärtom.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Furienna » 2016-12-04 17:50:39

kullan skrev:
joey_truelove skrev:Mitt problem är nog att jag är för snäll mot damerna. Behandlar man dem som drit blir man mer populär - bevisligen; det har gjorts undersökningar på det området (handlar om överlevnadsinstinkter). Men det går emot min natur att vara ohövlig. Dock är det ingen som uppskattar vad jag gör för dem.


Behandlar man mig som skit så kan jag garantera dig att du bli behandlad som en hög med skit tillbaka. Aldrig fel att vara snäll. Tvärtom.

Ja, precis. Visst finns det tjejer, som bara tycks falla för rötägg. Men vi är inte alla så, och många vill ju faktiskt ha snälla killar i stället.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Dagobert » 2016-12-04 17:56:04

Ni väljer rötägg och tror att de ska vara snälla.


Gammalt visdomsord:

Killar tror inte att tjejen ska ändra sig, men det gör hon.
Tjejer tror att killen ska ändra sig, men det gör han inte.
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav slackern » 2016-12-04 17:59:03

Dagobert skrev:Ni väljer rötägg och tror att de ska vara snälla.

Gammalt visdomsord:

Killar tror inte att tjejen ska ändra sig, men det gör hon.
Tjejer tror att killen ska ändra sig, men det gör han inte.


Kanske därför det finns fängelsegroupies som blir tillsammans med yrkeskriminella som sitter inne? Eller dom kvinnorna kanske bara är störda? Finns nog i och för sig även killar som har samma beteende.
Senast redigerad av slackern 2016-12-04 18:00:14, redigerad totalt 1 gång.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in