Chatten - gillar du den? (Omröstning)

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Gillar du chatten?

Ja, trivs där.
13
15%
Ja, den är trevlig förutom när det gnälls på vad som avhandlas i chatten.
16
18%
Ja, men jag tycker det gnälls för mycket på varandra därinne.
9
10%
Ja, men tycker det är för mycket snuskprat där.
6
7%
Ja, men det är för hätsk stämning emellanåt.
2
2%
Nej, trivs inte där, vet inte riktigt varför.
3
3%
Nej, trivs inte pga för mycket snuskprat.
9
10%
Nej, trivs inte där pga hätsk stämning.
6
7%
Nej, trivs inte där för man blir kritiserad hela tiden, tex får man inte säga "hej" då är det fel.
1
1%
Vet inte, brukar läsa men inte skriva något.
6
7%
Vet inte, är inte intresserad.
16
18%
 
Antal röster : 87

Chatten - gillar du den?

Inläggav Zirre » 2016-10-31 21:50:29

Huggorm skrev:Jag tycker vi skall vara glada över att dessa trenne damer känner sig så bekväma på chatten att de vågar öppna sig och prata om sådana ämnen som de mest av allt är engagerade i, men inte känner att de kan vara öppna med på annat håll. Vi skall vara stolta över att ha en så öppen och tolerant chatt, det är ett föredöme i samhället. På lång sikt kan vi hoppas att kvinnor får modet att diskutera sina hjärtefrågor öppet överallt, men där är vi ännu inte riktigt.


Vill de diskutera menstruationen okej fine men att skriva "prutt" "bajs" "runka" i tid och otid kan de gått lägga ner.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Chatten - gillar du den?

Inläggav TheWonderer92 » 2016-10-31 21:54:09

Huggorm skrev:Jag tycker vi skall vara glada över att dessa trenne damer känner sig så bekväma på chatten att de vågar öppna sig och prata om sådana ämnen som de mest av allt är engagerade i, men inte känner att de kan vara öppna med på annat håll. Vi skall vara stolta över att ha en så öppen och tolerant chatt, det är ett föredöme i samhället. På lång sikt kan vi hoppas att kvinnor får modet att diskutera sina hjärtefrågor öppet överallt, men där är vi ännu inte riktigt.


Bra skrivet.

Ingen ska heller ta sig friheten att bedöma en persons mognad utifrån knapphändig "info" hämtat från ett specifikt sammanhang. Säger isf mer om den personen på tal om mognad.
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Chatten - gillar du den?

Inläggav TheWonderer92 » 2016-10-31 21:57:47

KrigarSjäl skrev:Trenne damer skriver oavbrutet, inte bara enstaka runda ord, utan ingående och i detalj om sina toalettbestyr och om olika kroppsvätskors konsistens.

Det är alltså inte nån gång ibland nån säger runt ord av slump utan vad det handlar om är en gemenskap eller kampanj som går ut på att det ska skrivas sånt på chatten.

Eftersom de framhärdar och det inte går att nå en kompromiss återstår att avstå chatten helt.


Jaja men måste du bry dig? Det är som att hälla bensin på elden.
Ibland gäller talespråket "sköt ditt och skit i andra"
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Chatten - gillar du den?

Inläggav KrigarSjäl » 2016-10-31 22:00:07

Eftersom jag inte är bra på att vara likgiltig är det bättre att lämna.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Chatten - gillar du den?

Inläggav Xtrail3344 » 2016-10-31 22:01:35

TheWonderer92 skrev:Maggie89,

Förstår precis. Ett sätt att släppa på pressen och stressen är att vara flummig om något som roar en. Inget konstigt. Just snuskprat är så simpelt och primitivt att det faktiskt kan bli riktigt roligt av bara den anledningen. Just föreställningen om att det bara är barn som tycker sånt e kul gör det bara ännu roligare att som vuxen använda samma ordförråd. Fjanta till det ibland. Snusklåtar är bland det bästa jag vet när jag är på det humöret :lol:

Sen är det ju bara en liten del av en själv. Säger inte mycket om hur mogen man är som person.

De som inte tillåter sig själva att vara barnsliga ibland har vuxenkomplex.


Släppa på pressen kan du göra på flera andra sätt än att skriva om sina toalettbestyr.
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Chatten - gillar du den?

Inläggav Wine » 2016-10-31 22:37:20

TheWonderer92 skrev:
Huggorm skrev:Jag tycker vi skall vara glada över att dessa trenne damer känner sig så bekväma på chatten att de vågar öppna sig och prata om sådana ämnen som de mest av allt är engagerade i, men inte känner att de kan vara öppna med på annat håll. Vi skall vara stolta över att ha en så öppen och tolerant chatt, det är ett föredöme i samhället. På lång sikt kan vi hoppas att kvinnor får modet att diskutera sina hjärtefrågor öppet överallt, men där är vi ännu inte riktigt.


Bra skrivet.

Ingen ska heller ta sig friheten att bedöma en persons mognad utifrån knapphändig "info" hämtat från ett specifikt sammanhang. Säger isf mer om den personen på tal om mognad.


TheWonderer92, jag undrar om du själv har varit inne i chatten och observerat hur "konversationerna" går.

Jag tänker mig att det skulle bli ramaskri och kraftiga fördömanden från feministerna på forumet samt forumledningen, med forumadmin Sjuckert i spetsen, och främst Alien och atoms, om det skulle vara så att det var medlemmar av det manliga könet som uttryckte sig på motsvarande sätt fast om kvinnor och sina egna fantasier och bestyr.

Har för mig att en forummedlem som inte verkar vara aktiv här längre blev rätt så illa omtyckt i chatten på grund av hur han uttryckte sig och det språk han använde.

Sedan är jämförelsen med hur man uppför sig på exempelvis ett café ganska bra, skulle vara intressant att veta ifall du med flera verkligen skulle acceptera och uppskatta ett beteende från dina/era medmänniskor som det man kan se på chatten.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Chatten - gillar du den?

Inläggav sugrövmanövern » 2016-10-31 22:50:48

I det som Wine säger här ovan ligger ju viss sanning, en man blir värre bedömd. Jag brukar ju säga det när jag kläcker ur mig vissa saker: Hade jag sagt detta som man hade jag blivit lynchad! Men det är väl så samhället ser ut liksom.

Vi har en feministisk gröt som lagt sig som en kvävande mördande lava över hela landet under flera årtionden.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Chatten - gillar du den?

Inläggav Zirre » 2016-10-31 22:56:56

Det värsta är att ni får fortsätta att hålla på.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Chatten - gillar du den?

Inläggav sugrövmanövern » 2016-10-31 22:59:30

Dock, för att fortsätta på det Wine skriver om män vs kvinnor, så tänker vi på samma fall var det en man som direkt vände sig till enskilda kvinnor med fraser som: Ligg med mig, måste ha dig, vi kan knulla?

Sådant har jag inte sett några kvinnor göra i chatten. Tränga in personer i ett hörn med krav om sex.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Chatten - gillar du den?

Inläggav Chrilleb » 2016-10-31 23:31:17

Hej, jag gillar chatten som mest. Där får jag skriva av mig och växla några ord med andra , det kan bara vara om hur dagen varit eller fördjupa sig inom nåt område. Skulle sakna chatten om den inte fanns.
Chrilleb
 
Inlägg: 6387
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Chatten - gillar du den?

Inläggav TheWonderer92 » 2016-10-31 23:32:41

Wine skrev:
TheWonderer92 skrev:
Huggorm skrev:Jag tycker vi skall vara glada över att dessa trenne damer känner sig så bekväma på chatten att de vågar öppna sig och prata om sådana ämnen som de mest av allt är engagerade i, men inte känner att de kan vara öppna med på annat håll. Vi skall vara stolta över att ha en så öppen och tolerant chatt, det är ett föredöme i samhället. På lång sikt kan vi hoppas att kvinnor får modet att diskutera sina hjärtefrågor öppet överallt, men där är vi ännu inte riktigt.


Bra skrivet.

Ingen ska heller ta sig friheten att bedöma en persons mognad utifrån knapphändig "info" hämtat från ett specifikt sammanhang. Säger isf mer om den personen på tal om mognad.


TheWonderer92, jag undrar om du själv har varit inne i chatten och observerat hur "konversationerna" går.

Jag tänker mig att det skulle bli ramaskri och kraftiga fördömanden från feministerna på forumet samt forumledningen, med forumadmin Sjuckert i spetsen, och främst Alien och atoms, om det skulle vara så att det var medlemmar av det manliga könet som uttryckte sig på motsvarande sätt fast om kvinnor och sina egna fantasier och bestyr.

Har för mig att en forummedlem som inte verkar vara aktiv här längre blev rätt så illa omtyckt i chatten på grund av hur han uttryckte sig och det språk han använde.

Sedan är jämförelsen med hur man uppför sig på exempelvis ett café ganska bra, skulle vara intressant att veta ifall du med flera verkligen skulle acceptera och uppskatta ett beteende från dina/era medmänniskor som det man kan se på chatten.


Nej, jag har inte läst det som har skrivits på chatten. Det är därför jag ställer frågor. Oftast så vill båda parterna vinkla sanningen.

Jag ville förmedla att man inte ska skuldbelägga orden i sig, utan isf sättet de används på.

Exemplet på caféet måste vara mer detaljerat för att man ska kunna bedöma det som olämpligt beteende eller ej. Mycket handlar om uppsåtet och sättet det görs på, varpå man bör vara försiktig med att döma på förhand. Sen är ju ingen perfekt, och att svära då och då eller använda andra extrema ord i fel sammanhang kan man ha överseende med om det är en engångsföreteelse. Sen kan det råda olika åsikter om vad som verkligen är "rätt" eller "fel" i sammanhanget.

Ang. chatten på detta forum har jag fått uppfattningen (efter att ha läst forumtrådar rörande chatten) att det finns en del missförstånd och utefter dessa börjar folk munhuggas helt i onödan. Sen också att det blir en konflikt mellan olika värderingar och synsätt, där man försöker övertyga varandra utan framgång.

Med det sagt är det ju verkligen inte okej om dessa kvinnor har trakasserat, hånat etc. någon för att de inte tycker som dem. Samma sak vice versa.
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Chatten - gillar du den?

Inläggav SoulPain » 2016-11-01 0:05:21

Nackdelen med chatten är att de inte finns några chattrum, de är ett enda stort chattrum. Hade de varit uppdelat som på så många andra chattar i världen. Så hade det kunnat finnas ett rum där man kommer in, ett rum om AS, ett rum om specialintressen, ett rum för random snack, ett rum för fjanteri å flum, hemliga rum för snusk, osv.

Istället är allt detta i samma chatt, vilket leder till en hel del friktioner mellan folket som skriver/läser där.

Jag har nämnt detta innan och fått till svar att chatten har för få som skriver i den så det är inte lönt, men i och med denna undersökningen så kan jag konstatera att hittills har över 40 personer röstat. Dvs det finns minst 4ggr så många som hade kunnat skriva i chatten, om inte chatten varit så underutvecklad.
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

Chatten - gillar du den?

Inläggav Hettan » 2016-11-01 1:11:56

Jag gillar chatten. Den finns vid min sida.
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Chatten - gillar du den?

Inläggav triggerhappyD » 2016-11-01 1:18:53

en irc liknande chat vore bättre.
då kunde folk skapa egna rum, eller ignorera dom som man inte vill läsa vad dom skriver.
problem solved :)
triggerhappyD
 
Inlägg: 4827
Anslöt: 2015-06-01

Chatten - gillar du den?

Inläggav Xtrail3344 » 2016-11-01 1:52:44

Wine skrev:
TheWonderer92 skrev:
Huggorm skrev:Jag tycker vi skall vara glada över att dessa trenne damer känner sig så bekväma på chatten att de vågar öppna sig och prata om sådana ämnen som de mest av allt är engagerade i, men inte känner att de kan vara öppna med på annat håll. Vi skall vara stolta över att ha en så öppen och tolerant chatt, det är ett föredöme i samhället. På lång sikt kan vi hoppas att kvinnor får modet att diskutera sina hjärtefrågor öppet överallt, men där är vi ännu inte riktigt.


Bra skrivet.

Ingen ska heller ta sig friheten att bedöma en persons mognad utifrån knapphändig "info" hämtat från ett specifikt sammanhang. Säger isf mer om den personen på tal om mognad.


TheWonderer92, jag undrar om du själv har varit inne i chatten och observerat hur "konversationerna" går.

Jag tänker mig att det skulle bli ramaskri och kraftiga fördömanden från feministerna på forumet samt forumledningen, med forumadmin Sjuckert i spetsen, och främst Alien och atoms, om det skulle vara så att det var medlemmar av det manliga könet som uttryckte sig på motsvarande sätt fast om kvinnor och sina egna fantasier och bestyr.

Har för mig att en forummedlem som inte verkar vara aktiv här längre blev rätt så illa omtyckt i chatten på grund av hur han uttryckte sig och det språk han använde.

Sedan är jämförelsen med hur man uppför sig på exempelvis ett café ganska bra, skulle vara intressant att veta ifall du med flera verkligen skulle acceptera och uppskatta ett beteende från dina/era medmänniskor som det man kan se på chatten.


Sen är ju admin kvinna själv vilket till att bedömningen blir ännu hårdare än normalt.

Fler chattrum ja. Det är en bra lösning.
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Chatten - gillar du den?

Inläggav Xtrail3344 » 2016-11-01 9:01:54

Verkar finnas bättre asperger forum än det här. Kanske skulle hänga där istället för det här barndagiset? :-)063
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Chatten - gillar du den?

Inläggav Zirre » 2016-11-01 9:02:40

Det vore också snällt med lite mer respekt. Vem vill "lyssna" till bajs prutt runkar osv. när man vill vara social i chatten. Jag personligen anser att det hör hemma på dagisnivå.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Chatten - gillar du den?

Inläggav Maggie89 » 2016-11-01 11:38:10

Zirre skrev:Det vore också snällt med lite mer respekt. Vem vill "lyssna" till bajs prutt runkar osv. när man vill vara social i chatten. Jag personligen anser att det hör hemma på dagisnivå.


Fast vi kanske inte vill vara sociala så som vad du kräver. Respekt går åt två håll och eftersom du inte respekterar oss så...

Chatten är inte till för att bara du ska slänga ur dig random kommentarer, chatten är till för två eller flera att kunna direkt kommunicera med varandra. Om det betyder att vi bara skriver prutt till varandra så betyder det enbart att vi har ett sätt att förstå varandra och du förstår det inte.
Maggie89
 
Inlägg: 313
Anslöt: 2016-06-23

Chatten - gillar du den?

Inläggav KrigarSjäl » 2016-11-01 11:39:41

Zirre skrev:
KrigarSjäl skrev:Trenne damer skriver oavbrutet,

Eftersom de framhärdar och det inte går att nå en kompromiss återstår att avstå chatten helt.

Synd, du är ett härligt inslag.

-Tveksamt.

Enligt säkra källor ska jag vara vidrig, patetisk, korkad och dessutom pretentiös.

Vem vet, jag kanske är ondskefull, hypokondriker och högfärdig också?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Chatten - gillar du den?

Inläggav Zirre » 2016-11-01 11:46:39

KrigarSjäl skrev:
Zirre skrev:
KrigarSjäl skrev:Trenne damer skriver oavbrutet,

Eftersom de framhärdar och det inte går att nå en kompromiss återstår att avstå chatten helt.

Synd, du är ett härligt inslag.

-Tveksamt.

Enligt säkra källor ska jag vara vidrig, patetisk, korkad och dessutom pretentiös.

Vem vet, jag kanske är ondskefull, hypokondriker och högfärdig också?


Vad andra tycker får stå för dem. Jag kan bara skriva utifrån vad jag själv tycker.
Ta det som en komplimang. :-)Happy
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Chatten - gillar du den?

Inläggav Maggie89 » 2016-11-01 12:07:09

KrigarSjäl skrev:
Zirre skrev:
KrigarSjäl skrev:Trenne damer skriver oavbrutet,

Eftersom de framhärdar och det inte går att nå en kompromiss återstår att avstå chatten helt.

Synd, du är ett härligt inslag.

-Tveksamt.

Enligt säkra källor ska jag vara vidrig, patetisk, korkad och dessutom pretentiös.

Vem vet, jag kanske är ondskefull, hypokondriker och högfärdig också?


Pretentiös och högfärdig är synonymer. Korkad och vidrig kan jag dock inte påminna mig om men vad vet jag, jag var ju en maskstungna wt som inte är intresserad av fakta och sanning och dessutom är historielös. Jag är även lågintelligent och illitterat. :roll:

Sådant som skrevs här ovan är alltså saker som sägs av en av dem som gnäller på att andra skriver "prutt/prout, k*ken" om tarmfunktioner osv. Det är alltså helt okej att vara respektlös och gå till personangrepp emot alla andra men när vi säger ifrån så är det vi som är mobbare, vi kommer med personangrepp och vi är vad som är felet med chatten. :-)063
Maggie89
 
Inlägg: 313
Anslöt: 2016-06-23

Chatten - gillar du den?

Inläggav Zirre » 2016-11-01 12:19:24

Maggie89 skrev:
KrigarSjäl skrev:
Zirre skrev:Synd, du är ett härligt inslag.

-Tveksamt.

Enligt säkra källor ska jag vara vidrig, patetisk, korkad och dessutom pretentiös.

Vem vet, jag kanske är ondskefull, hypokondriker och högfärdig också?


Pretentiös och högfärdig är synonymer. Korkad och vidrig kan jag dock inte påminna mig om men vad vet jag, jag var ju en maskstungna wt som inte är intresserad av fakta och sanning och dessutom är historielös. Jag är även lågintelligent och illitterat. :roll:

Sådant som skrevs här ovan är alltså saker som sägs av en av dem som gnäller på att andra skriver "prutt/prout, k*ken" om tarmfunktioner osv. Det är alltså helt okej att vara respektlös och gå till personangrepp emot alla andra men när vi säger ifrån så är det vi som är mobbare, vi kommer med personangrepp och vi är vad som är felet med chatten. :-)063

Synd att du inte kan läsa chattloggen och se vad DU faktiskt har skrivit och hur det har mottagits av andra.
Andra kanske också skulle behöva göra det. :roll: (Så nu behöver du inte skriva den meningen.)
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Chatten - gillar du den?

Inläggav Maggie89 » 2016-11-01 12:24:37

Zirre skrev:
Maggie89 skrev:
KrigarSjäl skrev:-Tveksamt.

Enligt säkra källor ska jag vara vidrig, patetisk, korkad och dessutom pretentiös.

Vem vet, jag kanske är ondskefull, hypokondriker och högfärdig också?


Pretentiös och högfärdig är synonymer. Korkad och vidrig kan jag dock inte påminna mig om men vad vet jag, jag var ju en maskstungna wt som inte är intresserad av fakta och sanning och dessutom är historielös. Jag är även lågintelligent och illitterat. :roll:

Sådant som skrevs här ovan är alltså saker som sägs av en av dem som gnäller på att andra skriver "prutt/prout, k*ken" om tarmfunktioner osv. Det är alltså helt okej att vara respektlös och gå till personangrepp emot alla andra men när vi säger ifrån så är det vi som är mobbare, vi kommer med personangrepp och vi är vad som är felet med chatten. :-)063

Synd att du inte kan läsa chattloggen och se vad DU faktiskt har skrivit och hur det har mottagits av andra.
Andra kanske också skulle behöva göra det. :roll: (Så nu behöver du inte skriva den meningen.)


Hur det mottagits av andra kan jag knappast veta något om men eftersom det sägs att jag gått till personangrepp så kan jag gissa. Däremot är det falskt. Det räknas nämligen inte som personangrepp.

Vad jag skrivit vet jag, jag spyr inte bara ur mig galla nämligen utan vet mycket väl vad jag skrivit och inte. Mycket av det du och xtrail3344 påstår att jag skrivit och gjort stämmer inte. Men jag vet att jag inte är oskyldig, jag har skrivit att du bör hålla käft och jag har frågat om du är dum i huvudet. Jag skriver dock inte sådant bara sådär så innan ni tycker synd om er själva för vad jag sagt, fundera på vad ni sa innan som jag reagerade på då.
Maggie89
 
Inlägg: 313
Anslöt: 2016-06-23

Chatten - gillar du den?

Inläggav Zirre » 2016-11-01 12:33:13

Maggie89 skrev:
Zirre skrev:
Maggie89 skrev:
Pretentiös och högfärdig är synonymer. Korkad och vidrig kan jag dock inte påminna mig om men vad vet jag, jag var ju en maskstungna wt som inte är intresserad av fakta och sanning och dessutom är historielös. Jag är även lågintelligent och illitterat. :roll:

Sådant som skrevs här ovan är alltså saker som sägs av en av dem som gnäller på att andra skriver "prutt/prout, k*ken" om tarmfunktioner osv. Det är alltså helt okej att vara respektlös och gå till personangrepp emot alla andra men när vi säger ifrån så är det vi som är mobbare, vi kommer med personangrepp och vi är vad som är felet med chatten. :-)063

Synd att du inte kan läsa chattloggen och se vad DU faktiskt har skrivit och hur det har mottagits av andra.
Andra kanske också skulle behöva göra det. :roll: (Så nu behöver du inte skriva den meningen.)


Hur det mottagits av andra kan jag knappast veta något om men eftersom det sägs att jag gått till personangrepp så kan jag gissa. Däremot är det falskt. Det räknas nämligen inte som personangrepp.

Vad jag skrivit vet jag, jag spyr inte bara ur mig galla nämligen utan vet mycket väl vad jag skrivit och inte. Mycket av det du och xtrail3344 påstår att jag skrivit och gjort stämmer inte. Men jag vet att jag inte är oskyldig, jag har skrivit att du bör hålla käft och jag har frågat om du är dum i huvudet. Jag skriver dock inte sådant bara sådär så innan ni tycker synd om er själva för vad jag sagt, fundera på vad ni sa innan som jag reagerade på då.


Nu tror jag inte att du förstod vad jag ville säga.
Det kan vara bra om det är möjligt att se om det man sa fick det svar/ den reaktion man ville. Kanske så ser man att den man skrev till svarade/reagerade på ett helt annat sätt än hur man hade tänkt sig att man ville ha för svar/reaktion och därav skapade misförstånd/iritation/osämja/vredsutbrott etc.

Tyvärr är det inte alltid detta möjligt.

(Väntar mig ett lugnt och sansat svar på detta om det blir det svar)
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in