Chatten - gillar du den? (Omröstning)

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Gillar du chatten?

Ja, trivs där.
13
15%
Ja, den är trevlig förutom när det gnälls på vad som avhandlas i chatten.
16
18%
Ja, men jag tycker det gnälls för mycket på varandra därinne.
9
10%
Ja, men tycker det är för mycket snuskprat där.
6
7%
Ja, men det är för hätsk stämning emellanåt.
2
2%
Nej, trivs inte där, vet inte riktigt varför.
3
3%
Nej, trivs inte pga för mycket snuskprat.
9
10%
Nej, trivs inte där pga hätsk stämning.
6
7%
Nej, trivs inte där för man blir kritiserad hela tiden, tex får man inte säga "hej" då är det fel.
1
1%
Vet inte, brukar läsa men inte skriva något.
6
7%
Vet inte, är inte intresserad.
16
18%
 
Antal röster : 87

Chatten - gillar du den?

Inläggav Xtrail3344 » 2016-10-31 18:09:54

nallen skrev:
Xtrail3344 skrev:Chatten ska vara för alla.

Var står det?

Jag förstår inte hur djävla "tônn" man kan vara. Det pågår ju alltid flera parallella diskussioner där, man behöver ju inte delta i dem man inte känner intresse för.


Chatten blir ju alltid förstörd av ert kiss och bajssnack. Känns det viktigt för er att få prata om sånt snusk? Det är inte trevligt och vi vill inte läsa om att ni har mens. Håll det för er själva.

Chatten blir ofta om inte alltid sönderspammad av trams och snuskprat.
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Chatten - gillar du den?

Inläggav Xtrail3344 » 2016-10-31 18:11:28

Maggie89 skrev:
Xtrail3344 skrev:
Maggie89 skrev:
Varför tror alltid de som skriker högst att de ska få sin vilja igenom? Än så länge säger majoriteten att de inte har problem med snuskpratet utan det är gnället som är ett problem. Att du då terroriserar, hotar och spammar lär inte göra att du får din vilja igenom. Detta regelverket och admin är inte demokratiskt tillsatta. Du ingick ett avtal när du skapade kontot, du kan därför inte begå myteri. Att även sitta och provocera och pressa forumledningen lär knappast hjälpa någon.


Det är just denna spydiga attityd vi andra inte accepterar längre.

Många av oss vill inte längre delta i chatten bla. på grund av detta.


Min "spydiga" attityd beror på dig. Varför skulle jag vara någotsånär trevlig emot dig när du gjort vad du gjort emot mig? Du var otrevlig först så om jag är spydig nu så man up, du kan nog ta det. Oavsett så har jag en bra poäng och det vet du men du gnäller om min attityd istället.

Om ni vill prata på chatten så gör det. Ingen har hindrat er att prata om vad ni vill så bemött oss med samma respekt. Låt oss prata om vad vi vill.


Tycker att du ska women up! Riktiga kvinnor pratar inte om kiss och bajs. :-)018
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Chatten - gillar du den?

Inläggav nallen » 2016-10-31 18:12:44

Xtrail3344 skrev:Chatten blir ju alltid förstörd av ert kiss och bajssnack.

Vårt?

Som sagt, slipp då. Eller diskutera med folk som känner för att diskutera samma saker som du.
nallen
 
Inlägg: 19442
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Chatten - gillar du den?

Inläggav Xtrail3344 » 2016-10-31 18:14:22

nallen skrev:
Xtrail3344 skrev:Chatten blir ju alltid förstörd av ert kiss och bajssnack.

Vårt?

Som sagt, slipp då. Eller diskutera med folk som känner för att diskutera samma saker som du.


Syftade på dom tre damerna. Maggie, kullan och snuggelhund.
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Chatten - gillar du den?

Inläggav Maggie89 » 2016-10-31 18:17:44

Xtrail3344 skrev:
Maggie89 skrev:
Xtrail3344 skrev:
Det är just denna spydiga attityd vi andra inte accepterar längre.

Många av oss vill inte längre delta i chatten bla. på grund av detta.


Min "spydiga" attityd beror på dig. Varför skulle jag vara någotsånär trevlig emot dig när du gjort vad du gjort emot mig? Du var otrevlig först så om jag är spydig nu så man up, du kan nog ta det. Oavsett så har jag en bra poäng och det vet du men du gnäller om min attityd istället.

Om ni vill prata på chatten så gör det. Ingen har hindrat er att prata om vad ni vill så bemött oss med samma respekt. Låt oss prata om vad vi vill.


Tycker att du ska women up! Riktiga kvinnor pratar inte om kiss och bajs. :-)018


Riktiga kvinnor? Fräscht hörrö. 50-talet om igen. Ska du bete dig så också så kan du lika gärna hålla dig undan.

Zirre är dessutom en hon med som delar samma jargong så ska du hänga ut oss får du ta med alla.
Maggie89
 
Inlägg: 313
Anslöt: 2016-06-23

Chatten - gillar du den?

Inläggav Xtrail3344 » 2016-10-31 18:20:01

Maggie89 skrev:
Xtrail3344 skrev:
Maggie89 skrev:
Min "spydiga" attityd beror på dig. Varför skulle jag vara någotsånär trevlig emot dig när du gjort vad du gjort emot mig? Du var otrevlig först så om jag är spydig nu så man up, du kan nog ta det. Oavsett så har jag en bra poäng och det vet du men du gnäller om min attityd istället.

Om ni vill prata på chatten så gör det. Ingen har hindrat er att prata om vad ni vill så bemött oss med samma respekt. Låt oss prata om vad vi vill.


Tycker att du ska women up! Riktiga kvinnor pratar inte om kiss och bajs. :-)018



Riktiga kvinnor? Fräscht hörrö. 50-talet om igen. Ska du bete dig så också så kan du lika gärna hålla dig undan.

Zirre är dessutom en hon med som delar samma jargong så ska du hänga ut oss får du ta med alla.


Fast kvinnor på 50-talet pratade inte heller om kiss och bajs på sina fikaraster.
Senast redigerad av Xtrail3344 2016-10-31 18:21:31, redigerad totalt 1 gång.
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Chatten - gillar du den?

Inläggav Zirre » 2016-10-31 18:22:54

Riktiga kvinnor pratar inte om kiss och bajs och säger inte prutt, runkar, rap i sociala sammanhang. Ni kanske bara ser detta som en simpel chatt men det nog fan lika mycket socialt samanhang ändå.

Väx upp!
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Chatten - gillar du den?

Inläggav TheWonderer92 » 2016-10-31 19:23:05

Zirre skrev:Riktiga kvinnor pratar inte om kiss och bajs och säger inte prutt, runkar, rap i sociala sammanhang. Ni kanske bara ser detta som en simpel chatt men det nog fan lika mycket socialt samanhang ändå.

Väx upp!


Oj, mäkta imponerad. Kan du rada upp fler saker som "riktiga kvinnor" inte ska göra?
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Chatten - gillar du den?

Inläggav Zirre » 2016-10-31 19:25:59

TheWonderer92 skrev:
Zirre skrev:Riktiga kvinnor pratar inte om kiss och bajs och säger inte prutt, runkar, rap i sociala sammanhang. Ni kanske bara ser detta som en simpel chatt men det nog fan lika mycket socialt samanhang ändå.

Väx upp!


Oj, mäkta imponerad. Kan du rada upp fler saker som "riktiga kvinnor" inte ska göra?


Det tjänar inget till att vi blir osams. :-)Happy
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Chatten - gillar du den?

Inläggav TheWonderer92 » 2016-10-31 19:27:44

Zirre skrev:
TheWonderer92 skrev:
Zirre skrev:Riktiga kvinnor pratar inte om kiss och bajs och säger inte prutt, runkar, rap i sociala sammanhang. Ni kanske bara ser detta som en simpel chatt men det nog fan lika mycket socialt samanhang ändå.

Väx upp!


Oj, mäkta imponerad. Kan du rada upp fler saker som "riktiga kvinnor" inte ska göra?


Det tjänar inget till att vi blir osams. :-)Happy


Jaså, har du såpass avvikande åsikter? Hmm...
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Chatten - gillar du den?

Inläggav Zirre » 2016-10-31 19:30:33

TheWonderer92 skrev:
Zirre skrev:
TheWonderer92 skrev:
Oj, mäkta imponerad. Kan du rada upp fler saker som "riktiga kvinnor" inte ska göra?


Det tjänar inget till att vi blir osams. :-)Happy


Jaså, har du såpass avvikande åsikter? Hmm...

Nu provocerar du bara. Lycka till! :D
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Chatten - gillar du den?

Inläggav Wine » 2016-10-31 19:40:30

TheWonderer92 skrev:
Zirre skrev:
TheWonderer92 skrev:
Oj, mäkta imponerad. Kan du rada upp fler saker som "riktiga kvinnor" inte ska göra?


Det tjänar inget till att vi blir osams. :-)Happy


Jaså, har du såpass avvikande åsikter? Hmm...


Avvikande åsikter? I de sammanhang jag och de allra flesta vistas i så använder man nog ett vårdat språk och uttrycker absolut inte oanständigheter, obsceniteter samt grovt och anstötligt språk.

Kanske har det med klasstillhörighet att göra, att vissa människor inte verkar kunna veta hur de ska uppföra sig samt att de bör respektera andra människor, vad vet jag...
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Chatten - gillar du den?

Inläggav TheWonderer92 » 2016-10-31 19:46:04

Nej, jag är uppriktigt intresserad. Om det finns en allsmäktig lista på hur "en riktig" kvinna" ska vara får du gärna presentera den för mig. Har aldrig sett någon sån.

Enligt mig beror allt på sammanhanget. Allt kan pratas om med finess och känsla. Det är ingen som äger allt utrymme i chatten och bestämmer utifrån sin egna moral vad som är rätt och fel.
Det är inte skrivet i sten att vissa samtalsämnen tar man inte upp öht. Det är larvigt att försöka leka mognare för att "jag minsann aldrig tar snuskiga ord i min mun, ty jag är en riktig kvinna!" Pft...det är faktiskt paradoxalt nog ett tecken på just omognad att uttrycka sig så om man tänker ett steg längre.

Hoppas moderatorerna kommer fram till en kompromiss så ingen behöver känna sig butt-hurt.
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Chatten - gillar du den?

Inläggav Maggie89 » 2016-10-31 19:49:32

Wine skrev:
TheWonderer92 skrev:
Zirre skrev:
Det tjänar inget till att vi blir osams. :-)Happy


Jaså, har du såpass avvikande åsikter? Hmm...


Avvikande åsikter? I de sammanhang jag och de allra flesta vistas i så använder man nog ett vårdat språk och uttrycker absolut inte oanständigheter, obsceniteter samt grovt och anstötligt språk.

Kanske har det med klasstillhörighet att göra, att vissa människor inte verkar kunna veta hur de ska uppföra sig samt att de bör respektera andra människor, vad vet jag...


Har du sett tendenser till att vi "falska kvinnor" har ett ovårdat språk i själva forumet? Nej, det sker enbart i chatten och att anta hur vi är eller beter oss utanför är kränkande.

Dessutom skriver både Zirre och Xtrail3344 om "riktiga kvinnor" som om jag inte är riktigt kvinna för att jag skrev "mens" i chatten?
Maggie89
 
Inlägg: 313
Anslöt: 2016-06-23

Chatten - gillar du den?

Inläggav Wine » 2016-10-31 19:49:48

TheWonderer92 skrev:Det är larvigt att försöka leka mognare för att "jag minsann aldrig tar snuskiga ord i min mun, ty jag är en riktig kvinna!"


:?:

Du verkar inte ha förstått vad det handlar om, det handlar inte specifikt om kön utan att kunna ha så pass mycket förstånd att man respekterar andra människor och uttrycker sig på ett civiliserat och vårdat sätt, förstår man inte detta som är ganska grundläggande för alldagliga mellanmänskliga relationer så är det ju tyvärr bara att beklaga.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Chatten - gillar du den?

Inläggav TheWonderer92 » 2016-10-31 19:56:36

Wine skrev:
TheWonderer92 skrev:Det är larvigt att försöka leka mognare för att "jag minsann aldrig tar snuskiga ord i min mun, ty jag är en riktig kvinna!"


:?:

Du verkar inte ha förstått vad det handlar om, det handlar inte specifikt om kön utan att kunna ha så pass mycket förstånd att man respekterar andra människor och uttrycker sig på ett civiliserat och vårdat sätt, förstår man inte detta som är ganska grundläggande för alldagliga mellanmänskliga relationer så är det ju tyvärr bara att beklaga.


Nej, jag syftade på Zirre. Enligt dennes profil är det en kvinna. Som fördömer andra kvinnor som inte uppfyller påhittade krav om "hur en riktig kvinna ska vara". Att man inte ens får ta könsord etc i munnen för då är man enligt hennes "definition" ingen riktig kvinna.

Jag upprepar att det beror på sammanhanget. Att "snuskiga ord" inte nödvändigtvis behöver brukas på ett ociviliserat sätt.

Själv tycker jag vissa snuskiga låtar som gjorts av t.ex. Iggesundsgänget är riktigt roande. Och jag känner mig fortfarande som en riktig kvinna.
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Chatten - gillar du den?

Inläggav Zirre » 2016-10-31 19:59:30

TheWonderer92 skrev:Nej, jag syftade på Zirre. Enligt dennes profil är det en kvinna. Som fördömer andra kvinnor som inte uppfyller påhittade krav om "hur en riktig kvinna ska vara". Att man inte ens får ta könsord etc i munnen för då är man enligt hennes "definition" ingen riktig kvinna.


Tror du ärligt talat att man kan tala om exakt hur en kvinna ska vara?? Va???
Det verkar onekligen så eftersom du påtalar att jag har fel. :lol:
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Chatten - gillar du den?

Inläggav Maggie89 » 2016-10-31 20:01:29

Zirre skrev:
TheWonderer92 skrev:Nej, jag syftade på Zirre. Enligt dennes profil är det en kvinna. Som fördömer andra kvinnor som inte uppfyller påhittade krav om "hur en riktig kvinna ska vara". Att man inte ens får ta könsord etc i munnen för då är man enligt hennes "definition" ingen riktig kvinna.


Tror du ärligt talat att man kan tala om exakt hur en kvinna ska vara?? Va???
Det verkar onekligen så eftersom du påtalar att jag har fel. :lol:


Du gjorde ju det.

"Zirre skrev:
Riktiga kvinnor pratar inte om kiss och bajs och säger inte prutt, runkar, rap i sociala sammanhang. Ni kanske bara ser detta som en simpel chatt men det nog fan lika mycket socialt samanhang ändå.

Väx upp!"
Maggie89
 
Inlägg: 313
Anslöt: 2016-06-23

Chatten - gillar du den?

Inläggav Xtrail3344 » 2016-10-31 20:03:15

TheWonderer92 skrev:
Wine skrev:
TheWonderer92 skrev:Det är larvigt att försöka leka mognare för att "jag minsann aldrig tar snuskiga ord i min mun, ty jag är en riktig kvinna!"


:?:

Du verkar inte ha förstått vad det handlar om, det handlar inte specifikt om kön utan att kunna ha så pass mycket förstånd att man respekterar andra människor och uttrycker sig på ett civiliserat och vårdat sätt, förstår man inte detta som är ganska grundläggande för alldagliga mellanmänskliga relationer så är det ju tyvärr bara att beklaga.


Nej, jag syftade på Zirre. Enligt dennes profil är det en kvinna. Som fördömer andra kvinnor som inte uppfyller påhittade krav om "hur en riktig kvinna ska vara". Att man inte ens får ta könsord etc i munnen för då är man enligt hennes "definition" ingen riktig kvinna.

Jag upprepar att det beror på sammanhanget. Att "snuskiga ord" inte nödvändigtvis behöver brukas på ett ociviliserat sätt.

Själv tycker jag vissa snuskiga låtar som gjorts av t.ex. Iggesundsgänget är riktigt roande. Och jag känner mig fortfarande som en riktig kvinna.


Fast det hela började ju när @maggie89, sa att jag JAG skulle man-up.

Då sa jag, "-Woman up, riktiga kvinnor pratar inte om kiss och bajs".

:lol:
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Chatten - gillar du den?

Inläggav Zirre » 2016-10-31 20:03:55

Maggie89 skrev:
Zirre skrev:
TheWonderer92 skrev:Nej, jag syftade på Zirre. Enligt dennes profil är det en kvinna. Som fördömer andra kvinnor som inte uppfyller påhittade krav om "hur en riktig kvinna ska vara". Att man inte ens får ta könsord etc i munnen för då är man enligt hennes "definition" ingen riktig kvinna.


Tror du ärligt talat att man kan tala om exakt hur en kvinna ska vara?? Va???
Det verkar onekligen så eftersom du påtalar att jag har fel. :lol:


Du gjorde ju det.

"Zirre skrev:
Riktiga kvinnor pratar inte om kiss och bajs och säger inte prutt, runkar, rap i sociala sammanhang. Ni kanske bara ser detta som en simpel chatt men det nog fan lika mycket socialt samanhang ändå.

Väx upp!"


Japp såklart att jag gjorde. Jag tycker inte om när ni pratar om sånt i chatten.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Chatten - gillar du den?

Inläggav Xtrail3344 » 2016-10-31 20:05:43

Förstår mig faktiskt inte på er tomtar.

Ni spjärnar emot som envisa grisar allihop. För att ni ska få prata om kiss och bajs i forumchatten? Eller era underliv, er mens, era flytningar, era pruttar, snoppar och hur ofta ni har sex. :lol:

Alla vill inte läsa sånt när man går in på chatten för att umgås med andra och prata om något riktigt. Så kommer det upp så "-prutt" kommentarer i bakgrunden hela tiden. :-)051
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Chatten - gillar du den?

Inläggav slackern » 2016-10-31 20:06:09

En till sandlåde tråd. Inte syftat till TS utan nivån den har utvecklats till.
slackern
 
Inlägg: 43731
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Chatten - gillar du den?

Inläggav TheWonderer92 » 2016-10-31 20:08:39

Zirre skrev:
TheWonderer92 skrev:Nej, jag syftade på Zirre. Enligt dennes profil är det en kvinna. Som fördömer andra kvinnor som inte uppfyller påhittade krav om "hur en riktig kvinna ska vara". Att man inte ens får ta könsord etc i munnen för då är man enligt hennes "definition" ingen riktig kvinna.


Tror du ärligt talat att man kan tala om exakt hur en kvinna ska vara?? Va???
Det verkar onekligen så eftersom du påtalar att jag har fel. :lol:


Nej, det är ju du själv som propagerar för en fast mall över hur "riktiga kvinnor" ska vara. Inte jag.

Man får väl tycka vad man vill men då bör det stanna där - som en åsikt. Som är subjektiv och inte har större värde än andras perspektiv på samma sak.

Om du nu tycker att "riktiga kvinnor" ska vara på ett visst sätt får du väl tycka det, men understryka att det är en subjektiv åsikt.

Jag kritiserade ditt sätt att framhäva din åsikt på. Som om du talar utifrån en universell sanning.
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Chatten - gillar du den?

Inläggav sugrövmanövern » 2016-10-31 20:08:49

Zirre skrev:
Maggie89 skrev:
Zirre skrev:
Tror du ärligt talat att man kan tala om exakt hur en kvinna ska vara?? Va???
Det verkar onekligen så eftersom du påtalar att jag har fel. :lol:


Du gjorde ju det.

"Zirre skrev:
Riktiga kvinnor pratar inte om kiss och bajs och säger inte prutt, runkar, rap i sociala sammanhang. Ni kanske bara ser detta som en simpel chatt men det nog fan lika mycket socialt samanhang ändå.

Väx upp!"


Japp såklart att jag gjorde. Jag tycker inte om när ni pratar om sånt i chatten.
Du har ju dock själv deltagit i underlivsdiskussioner, och länkat till snuskgrejer, sagt snuskord mm.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in