Nästa Grödingeträff - 27 augusti - INSTÄLLT

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Nästa Grödingeträff - 27 augusti - INSTÄLLT

Inläggav Pemer » 2016-08-23 16:46:21

Hann börja fundera över om jag orkar hinna städa både i vardagsrum och kök, eller om jag skulle börja bereda mig på att ställa in på lördag i stället, men nä! Klart det ska bli grödingeträff på lördag!!

Alla med ställd eller misstänkt NPF-diagnos i allmänhet, och inom autismspektrumet i synnerhet, är således välkomna på löst och lättsamt samkväm i mitt enkla tjäll på Sandavägen 1J i Grödinge (Vårsta) lördagen den 27 augusti. Respektive är välkommen med eller utan egen diagnos. Räknar man med att trivas i NPF-sällskap utan egen diagnos, så räknar jag med att trivseln är ömsesidig. :)

Kom så lång eller kort stund under dagen/kvällen du vill, så dags som passar dig. Jag "slår upp portarna" och välkomnar besökare från 14.00 och till ca 22/23-tiden eller något i den stilen.

Medlemsmöte i OA Stockholm står formellt på programmet och avhålls om det känns påkallat, t ex om en medlem vill ta upp en fråga. (Det här har inte hänt sedan någon gång i Tullinge 2009 eller så.)

Mat ordnar var och en själv t ex vid det nya stamstället tvärs över gatan, handlar på ICA bredvid detsamma, eller annan egen önskad variant. Micro för att värma medhavt käk finns. Middagsdags brukar vara kring 18-tiden (då rätt många brukar gå till restaurangen).

Fika och lite tilltugg till det till eftermiddagen och lite dricka och snacks till kvällen brukar jag ha lite hemma själv, och ta gärna med egen dryck och gott du vill mumsa på också!

Det är både välkommet att ta med något, och att om man kan och vill donera en slant för att stödja verksamheten. Allt som står i eller vid bokhyllan i köket är för att bortskänkas/säljas, som man i så fall kan välja att köpa valfria mängder av, så behöver man inte se det som en ren donation utan ett köp.

Aktivitet i övrigt: allmänt samkväm. Vid vackert väder kan även en promenad i omgivningarna i skarven förort/landsbygd tänkas. Kanske att vi sätter på någon film någon gång framåt kvällen. (Sist såg det sista lilla gänget kvar den allra första danska Olsen-Banden från 1968.)

Vill man gärna träffa nya aspisar men inte är så mycket pratkvarn är det helt okej att bara sitta i ett hörn och lyssna. Eller om så bara sitta i ett hörn och läsa en bok.

Lite mer info, karta hur man hittar hit och anmälningsformulär finns här.

Välkomna!

Moderator Puzzle: Träffen inställt och la till det i rubriken.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Nästa Grödingeträff - 27 augusti

Inläggav Danne » 2016-08-23 22:20:21

Tjena

Jag funtar på att kanske dyka upp en sväng senare på em/kväll. Om jag inte skrämmer bort nån d.v.s.

Mvh Danne
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Nästa Grödingeträff - 27 augusti

Inläggav Pemer » 2016-08-25 20:07:50

Nu krånglar min hälsa på nytt ändå. Både igår och idag har jag sovit dåligt och sedan varit tidvis trött på gränsen till svimningsbenägen men med mina vanliga problem med sömn - jag kan inte somna när jag lägger mig och försöker göra det. Skittrött, men kan inte sova...

Så det blir för lite tid kvar att få ordning hemma, och jag känner mig nödsakad ställa in ändå. Beklagar det. Alla redan anmälda (fyra personer, nej, fem är det!) kommer att informeras personligen också.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Nästa Grödingeträff - 27 augusti - INSTÄLLT

Inläggav Danne » 2016-08-25 20:54:47

Det är bra, Pemer, hälsan framför allt. Se till att du kryar på dig ordentligt nu..
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Nästa Grödingeträff - 27 augusti - INSTÄLLT

Inläggav HGJ » 2016-08-27 18:06:06

Pemer skrev:Nu krånglar min hälsa på nytt ändå. Både igår och idag har jag sovit dåligt och sedan varit tidvis trött på gränsen till svimningsbenägen men med mina vanliga problem med sömn - jag kan inte somna när jag lägger mig och försöker göra det. Skittrött, men kan inte sova...

Aj då! Sånt är inte kul att råka ut för.

Vissa som hade tänkt komma är kanske intresserade av den här träffen imorgon:

http://www.aspergerforum.se/traff-stockholm-norrort-uppsala-enkoping-t48923.html
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5298
Anslöt: 2007-06-02

Nästa Grödingeträff - 27 augusti - INSTÄLLT

Inläggav jojomamma » 2016-08-27 19:23:12

Oj, vad jag saknar pizzan i trevligt sällskap i Vårsta Centrum. Hoppas du snart mår bra Anders.

Kram
jojomamma
 
Inlägg: 433
Anslöt: 2009-03-29
Ort: Sthlm

Nästa Grödingeträff - 27 augusti - INSTÄLLT

Inläggav Toblerone » 2016-08-27 20:20:13

Krya på dig Pemer!
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Återgå till Träffar



Logga in