Gillar du att fika?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Gillar du att fika?

Inläggav rapchic » 2016-06-08 20:58:00

slackern skrev:
rapchic skrev:Det är däremot synd att inget café serverar bra te. Det närmaste är väl kafferosteriet komiskt nog


Du får helt enkelt emigrera till Storbritannien om du vill ha te kultur i ett västerländskt land.


Det är inte såna teer som jag gillar utan jag gillar gröna, gula, oolong och pu-erh
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Gillar du att fika?

Inläggav slackern » 2016-06-08 21:02:32

rapchic skrev:
slackern skrev:
rapchic skrev:Det är däremot synd att inget café serverar bra te. Det närmaste är väl kafferosteriet komiskt nog


Du får helt enkelt emigrera till Storbritannien om du vill ha te kultur i ett västerländskt land.


Det är inte såna teer som jag gillar utan jag gillar gröna, gula, oolong och pu-erh


Går säkert att hitta i en opiumhåla i East End. :lol:
slackern
 
Inlägg: 43731
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Gillar du att fika?

Inläggav Kahlokatt » 2016-06-08 21:07:37

KrigarSjäl skrev:Om det är lugna civiliserade ställen så.
Engelsk pub eller dylikt.
En mörk, lite dämpad och sober inredning.

Upplysta pastellfärgade lokaler där barnfamiljer trängs runt kladdiga plastbord...nej tack.


Skulle väl säga samma sak. Barnfamiljer får gärna fika, men inte där jag vill sitta och mysa med en chai latte och en bit kladdkaka. Tyvärr har latteföräldrarna invaderat stadsbibliotekets fik med sina mosade bananer, neddrällda bord och ungar som kör bil på sofforna... *Blir Surtant*
Jag fikar en hel del med min kontaktperson och min pappa och jag brukar ses och fika på stan på helgerna.
Kaffe lärde jag mig dricka först som universitetsstudent, men nu bälgar jag i mig.
Ibland fikar jag ensam, men då har jag helst en bok med mig, annars får jag för mig att folk tänker "åh, där sitter en ensam stackars nucka utan vänner..."
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Gillar du att fika?

Inläggav rapchic » 2016-06-08 21:38:37

slackern skrev:
rapchic skrev:
slackern skrev:
Du får helt enkelt emigrera till Storbritannien om du vill ha te kultur i ett västerländskt land.


Det är inte såna teer som jag gillar utan jag gillar gröna, gula, oolong och pu-erh


Går säkert att hitta i en opiumhåla i East End. :lol:


Eller inte (tvivlar på att såna ställen skulle ha kvalitet på te. Det kan jag räkna ut utan att ha varit på nått sånt ställe)
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Gillar du att fika?

Inläggav slackern » 2016-06-08 21:41:22

rapchic skrev:
slackern skrev:
rapchic skrev:
Det är inte såna teer som jag gillar utan jag gillar gröna, gula, oolong och pu-erh


Går säkert att hitta i en opiumhåla i East End. :lol:


Eller inte (tvivlar på att såna ställen skulle ha kvalitet på te. Det kan jag räkna ut utan att ha varit på nått sånt ställe)


Jag försökte att vara rolig därav den skrattande gubben, har du inte läst Tintin och Sherlock Holms och sett opiumhålorna med kineser som serverar te? Där lär dom ju ha österländskt te typ, du kan ju även få det på asiatkrogar här i STHLM annorlunda tesorter.
slackern
 
Inlägg: 43731
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Gillar du att fika?

Inläggav rapchic » 2016-06-09 7:50:55

slackern skrev:
Jag försökte att vara rolig därav den skrattande gubben, har du inte läst Tintin och Sherlock Holms och sett opiumhålorna med kineser som serverar te? Där lär dom ju ha österländskt te typ, du kan ju även få det på asiatkrogar här i STHLM annorlunda tesorter.


Jo jag förstod det därför skrev jag "Eller inte" istället för att argumentera (kanske dåligt val men nu är det väl drygt 1½ år sen jag fick sova ordentligt). Resten var ett sidospår.

Jag tror att vi bara hade en Tintin och då var dom i öknen, minns inte så noga det var många år sen.

Då vet jag vem jag ska fråga om jag far till Stockholm nån gång :-)Happy
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Gillar du att fika?

Inläggav slackern » 2016-06-09 11:28:07

rapchic skrev:Då vet jag vem jag ska fråga om jag far till Stockholm nån gång :-)Happy


Oj nu fick jag press på mig, vet inte om det är specialte eller vad man ska kalla det, skulle tro att det är gröntte med saker i som inte är grönt te typ några blommor eller örter/kryddor?
slackern
 
Inlägg: 43731
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Gillar du att fika?

Inläggav kiddie » 2016-06-09 11:49:51

Jag tycker fika är ett bra alternativ när man vill skaffa nya vänner. Känner man någon litegranna och vill bli mer vänner är det nästan alltid socialt acceptabelt att fråga om den personen vill gå och fika. Det är i en offentlig, ofarlig miljö, det blir inte för personligt innan man kan gå hem till varandra.

Sen har vi inga bra fik här längre. De bästa har slagit igen för längesen. På bibblan hade vi ett mysigt fik men nu har de låtit ett företag ta över och de har flyttat och utökat till omysigt och man sitter typ i "skyltfönstret"...
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Gillar du att fika?

Inläggav aspiemason » 2016-06-14 20:29:29

Fikar en gång i veckan så ja jag gillar att fika. :-)Happy
aspiemason
 
Inlägg: 304
Anslöt: 2015-05-01

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in