Har ni Jobb/sysselsättning?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Har ni Jobb/sysselsättning?

Inläggav slackern » 2016-05-20 21:42:38

misshopeless skrev:
slackern skrev:
misshopeless skrev:Jag kan verkligen hålla med.
Har du några tips för att få det att funka?


Nu är inte jag Puman men att jobba deltid kanske kan vara en tanke?

Jag har tänkt på det, men hur sjutton får man ekonomin att gå ihop.


Jag antar att du kan bli sjukskriven få sjukersättning för dom timmarna du inte klarar av att jobba? Om jag vore dig skulle jag ta och prata och reda ut med en kurator och psykiatriker. Jag tror nog att vården och Hab försöker att hitta en lösning som fungerar för dig och även FK.

Jag vet inte om du har ett arbete nu men om du inte skulle ha det kan du nog även försöka att skaffa ett deltidsjobb med hjälp utav lönebidrag.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Har ni Jobb/sysselsättning?

Inläggav misshopeless » 2016-05-20 21:47:52

slackern skrev:
misshopeless skrev:
slackern skrev:
Nu är inte jag Puman men att jobba deltid kanske kan vara en tanke?

Jag har tänkt på det, men hur sjutton får man ekonomin att gå ihop.


Jag antar att du kan bli sjukskriven få sjukersättning för dom timmarna du inte klarar av att jobba? Om jag vore dig skulle jag ta och prata och reda ut med en kurator och psykiatriker. Jag tror nog att vården och Hab försöker att hitta en lösning som fungerar för dig och även FK.

Jag vet inte om du har ett arbete nu men om du inte skulle ha det kan du nog även försöka att skaffa ett deltidsjobb med hjälp utav lönebidrag.

Jo när jag åter får mer ork att ta tag i det så får jag se över alternativen.
Tack för råden!
misshopeless
 
Inlägg: 320
Anslöt: 2013-06-17
Ort: Upprorsmakare

Har ni Jobb/sysselsättning?

Inläggav slackern » 2016-05-20 21:53:21

misshopeless skrev:
slackern skrev:
misshopeless skrev:Jag har tänkt på det, men hur sjutton får man ekonomin att gå ihop.


Jag antar att du kan bli sjukskriven få sjukersättning för dom timmarna du inte klarar av att jobba? Om jag vore dig skulle jag ta och prata och reda ut med en kurator och psykiatriker. Jag tror nog att vården och Hab försöker att hitta en lösning som fungerar för dig och även FK.

Jag vet inte om du har ett arbete nu men om du inte skulle ha det kan du nog även försöka att skaffa ett deltidsjobb med hjälp utav lönebidrag.

Jo när jag åter får mer ork att ta tag i det så får jag se över alternativen.
Tack för råden!


Alltid bra att ha mål, du verkar ha ett bra driv eller verkar som att du vill hitta en lösning. Varsågod det var så lite så, jag håller tummarna på att du tar dig igenom det jobbiga snart. :-)Hug
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Har ni Jobb/sysselsättning?

Inläggav misshopeless » 2016-05-20 21:58:19

Tack! :)
det ska vara utvecklande säger dom.
misshopeless
 
Inlägg: 320
Anslöt: 2013-06-17
Ort: Upprorsmakare

Har ni Jobb/sysselsättning?

Inläggav kiddie » 2016-05-21 23:07:16

Min nuvarande läkare (alla nya ska komma med "nya" idéer och ändra massa... suck...) säger att jag skulle bli såå mycket lyckligare såå med en sysselsättning. Jag sa att jag kan få DV men hon skickade mig iallafall till något inom psykiatrin där de ska ge mig MENINGEN MED LIVET.

Kunde ju vara skönt om jag orkade med mitt eget liv först men men. Jag kanske blir skitglad av fler måsten.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Har ni Jobb/sysselsättning?

Inläggav viskus » 2016-05-22 18:28:22

misshopeless skrev:
viskus skrev:Jag är kriminolog och arbetar som kriminalvårdare på ett högsäkerhetshäkte. Trivs jättebra med arbetsuppgifterna, kollegorna och chefen. Har tyvärr varit sjukskriven senaste året pga bipolär sjukdom men hoppas kunna arbetsträna på häktet efter sommaren :-)Happy


Fan vad coolt!
Det måste vara sjukt intressant med den utbildningen och erfarenheten.
Jag är också sjukskriven just nu och hoppas på arbetsträning.


Tack! Jodå, det är rätt coolt ibland :D
Hoppas att det blir av med arbetsträningen och att det går bra för dig!
viskus
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2016-04-19
Ort: Stockholm

Har ni Jobb/sysselsättning?

Inläggav robban094 » 2016-06-05 17:49:04

Jag städar på arlanda
robban094
 
Inlägg: 20
Anslöt: 2016-06-05

Har ni Jobb/sysselsättning?

Inläggav svempus » 2016-06-05 19:11:46

Påbörjar ett 8 veckors semestervikariat i morgon som avfallshämtare(sopbil) på kommun. Synd bara att det är så jäkla svårt att få tillsvidareanställning med det för jag trivs verkligen med det. Efter det vet jag inte vad jag kommer få att göra blir väl att gå hemma och vänta på att siusen ska höra av sig om nått jobb eller praktik..
svempus
 
Inlägg: 331
Anslöt: 2009-11-15
Ort: Örebro....

Har ni Jobb/sysselsättning?

Inläggav kuj kuj » 2016-06-05 19:39:03

ja jag jobbar som cnc operatör.
mest för att kunna hålla på med mina intressen som kosta endel.
kuj kuj
 
Inlägg: 180
Anslöt: 2012-02-07

Har ni Jobb/sysselsättning?

Inläggav Chrilleb » 2016-06-05 19:43:08

@kuj kuj



cnc-operatör lät som ett tufft jobb :)
Chrilleb
 
Inlägg: 6393
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Har ni Jobb/sysselsättning?

Inläggav marxisten » 2016-06-05 19:48:03

Haft Daglig Verksamhet, nu senast i ett skolkök, men slutade där 31 maj (finns inte mycket mat att laga över sommaren inom skolan), så just nu har jag ingen praktik. Dock så är iaf planen att jag skall få en praktik inom nån form av restaurangverksamhet, jobbcoachen på kommunen tittar just nu efter plats jag kan vara på.

På sikt skall jag förhoppningsvis utbilda mig till att bli kock, men det ligger på framtiden. Först tyckte jobbcoachen på kommunen jag skall prova minst halvtid under några månader inom kök innan vi kontaktar AF och FK för att se om hur man kan gå vidare.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in