Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav slackern » 2016-05-06 20:54:43

Adira skrev:
slackern skrev:Här har du köpguider till datorkomponenter, tänk dock på att det kommer nya grafikkort snart och processorer, så kan vara värt att vänta till hösten.

http://www.nordichardware.se/category/kopguider
Tack, jag kommer ändå inte kunna börja med det projektet så snart.


Varsågod det var så lite så. Vissa saker kan du börja köpa redan nu som chassi, nätaggregat och kringutrustning.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav slackern » 2016-05-07 19:45:03

Sjukt prisvärt grafikkort när det släpps.

Den 10 juni börjar Nvidia sälja Geforce GTX 1070 i butiker och för runt 3 700 kronor kommer man få ett grafikkort som slår GTX Titan X på fingrarna.



http://www.nordichardware.se/nyheter/gr ... tan-x.html
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Mooxz » 2016-05-07 20:06:21

Precis här och nu bör Overwatch spelas! Open beta till och med 9/5. Det roligaste jag har spelat på länge.
Mooxz
 
Inlägg: 36
Anslöt: 2012-04-26

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav CrystalHeart » 2016-05-07 20:10:04

Jag rekommenderar Dragon Age-serien! :-)005
CrystalHeart
 
Inlägg: 282
Anslöt: 2015-03-01

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav slackern » 2016-05-07 20:28:56

CrystalHeart skrev:Jag rekommenderar Dragon Age-serien! :-)005


Fröken ser ut att ha en bra smak när det gäller spel.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Adira » 2016-05-07 21:24:36

Jag har mycket att se fram emot verkar det som.
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Bonddrengen » 2016-05-07 23:17:28

Adira skrev:Jag har mycket att se fram emot verkar det som.

Nu på måndag släpper svenska Paradox sitt sf-spel Stellaris via Steam. Vad som hittills har visats upp av spelet så ser det bra ut. Kanske kan bli en fräsch uppstickare bland 4X-spelen, kanske inte.

http://store.steampowered.com/app/281990/
Bonddrengen
 
Inlägg: 272
Anslöt: 2015-09-12
Ort: E = mc^2

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Cyan » 2016-05-08 1:05:52

slackern skrev:
CrystalHeart skrev:Jag rekommenderar Dragon Age-serien! :-)005


Fröken ser ut att ha en bra smak när det gäller spel.


Det första av dem var rätt bra, men de två uppföljarna tröttnade jag på och orkade inte spela klart. Underjords-biten i tvåan var helt ok, men i övrigt så var det alldeles för linjärt och med färglösa karaktärer och tråkig handling och sämre stridssystem än ettan. Trean tröttnade jag på efter typ 2-3 timmar för att den helt enkelt inte kändes kul att spela, och för att det heller inte kändes som att det blivit nån direkt förbättring sen tvåan. (Spelade igenom större delen av tvåan mest för att jag gillade ettan).

Så jag skulle enbart rekommendera det första spelet i serien. Med liknande spel så skulle jag även rekommendera Baldurs Gate 1/2, och Pillars of Eternity.
Cyan
 
Inlägg: 252
Anslöt: 2011-03-18
Ort: Mars

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav slackern » 2016-05-08 1:28:38

Cyan skrev:Så jag skulle enbart rekommendera det första spelet i serien. Med liknande spel så skulle jag även rekommendera Baldurs Gate 1/2, och Pillars of Eternity.


Baldurs Gate 1/2 älskade jag när det begav sig, har inte spelat enchanted versionen som finns numer.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav CrystalHeart » 2016-05-08 2:01:08

slackern skrev:
CrystalHeart skrev:Jag rekommenderar Dragon Age-serien! :-)005


Fröken ser ut att ha en bra smak när det gäller spel.

Haha, man tackar! :-)088

Cyan skrev:Det första av dem var rätt bra, men de två uppföljarna tröttnade jag på och orkade inte spela klart. Underjords-biten i tvåan var helt ok, men i övrigt så var det alldeles för linjärt och med färglösa karaktärer och tråkig handling och sämre stridssystem än ettan. Trean tröttnade jag på efter typ 2-3 timmar för att den helt enkelt inte kändes kul att spela, och för att det heller inte kändes som att det blivit nån direkt förbättring sen tvåan. (Spelade igenom större delen av tvåan mest för att jag gillade ettan).

Håller med om att tvåan sög, däremot känns det nästan som man måste spela igenom får att få med storyn. Jag var jättebesviken på tvåan. :-)004
Inquisition däremot tyckte jag var en klar förbättring och det var roligt att spela det.

Ett annat spel jag skulle rekommendera är Diablo III. Man fick för fan vänta i 10 år på det spelet, och det var lika bra som jag hoppades! :-)Happy
CrystalHeart
 
Inlägg: 282
Anslöt: 2015-03-01

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav EnPojke » 2016-05-08 9:20:18

Battlefield 1 kan nog bli kul när det släpps senare i år. Lite smått humoristisk video på BF1 trailern.
Varje gång ett BF släpps sägs det att COD (Call of duty spelen) kommer gå under men de verkar aldrig göra det.

EnPojke
 
Inlägg: 61
Anslöt: 2016-01-25

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav DIProgan » 2016-05-08 14:45:46

Tror att CoD & BF har något olika publik. Åtminstone tycker jag mer om CoD än BF.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Mooxz » 2016-05-08 16:11:27

DIProgan skrev:Tror att CoD & BF har något olika publik. Åtminstone tycker jag mer om CoD än BF.


Cod har sina trogna följare, men efter dom senaste två-tre spelen känns det som att dom har tappat en del. Reaktionerna inför det kommande Infinite Warfare känns extremt negativa!
I skrivande stund har trailern på YouTube 862346 dislikes, och det talar ju för sig själv.
Jag är själv en gammal cod spelare som gick över till Battlefield, och det är jag väldigt nöjd med, speciellt efter man såg Battlefield 1 trailern.
Mooxz
 
Inlägg: 36
Anslöt: 2012-04-26

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav EnPojke » 2016-05-08 17:13:03

Mooxz skrev:
DIProgan skrev:Tror att CoD & BF har något olika publik. Åtminstone tycker jag mer om CoD än BF.


Cod har sina trogna följare, men efter dom senaste två-tre spelen känns det som att dom har tappat en del. Reaktionerna inför det kommande Infinite Warfare känns extremt negativa!
I skrivande stund har trailern på YouTube 862346 dislikes, och det talar ju för sig själv.
Jag är själv en gammal cod spelare som gick över till Battlefield, och det är jag väldigt nöjd med, speciellt efter man såg Battlefield 1 trailern.


Samma här, började med COD, sen BF. Sen blev det COD igen men BF blev det som höll i längden.
Men som sagt både spelserierna har många fans, bara lira det man tycker är kuligast helt enkelt :-)Happy
EnPojke
 
Inlägg: 61
Anslöt: 2016-01-25

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav DIProgan » 2016-05-08 19:03:26

Inte spelat någotdera på flera år. Skulle väl helst ha skrivit "tyckte".
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Braincandy » 2016-05-08 19:30:01

Adira skrev:Jag har mycket att se fram emot verkar det som.


Det beror helt på eget tycke. Det finns spel för många olika målgrupper idag, från att ha varit en märklig cult grej för några år sedan.

De mest succéfyllda spelen blir populära för att de har något inget annat spel har, en slags unik nisch. Alternativt att det är väldigt bra gjort på ett sätt som får spelaren att inte glömma spelet efter nån månad. Åh och stora bolag med deras intensiva reklamkampanjer spelar också in som i allt annat.

Men i slutändan handlar det om vad du tycker är bäst vilket inte alls behöver vara ett populärt spel utan något just du gillar.
Braincandy
 
Inlägg: 1570
Anslöt: 2012-09-27

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav EnPojke » 2016-05-08 22:48:49

Smidigast är kanske att skriva ihop en lista på spel man tycker verkar intressanta och sen söka på "gameplay" på youtube. Då får man en uppfattning om hur spelet är att spela utöver recensioner.
Förr fanns det demos så man kunde prova spelen men finns knappt längre så då får man kolla nån annan som spelar istället innan man bestämmer sig.
EnPojke
 
Inlägg: 61
Anslöt: 2016-01-25

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Winterblues » 2016-05-11 3:15:59

Albion Online
(Ännu är det bara i closet beta, beräknas släppas i augusti.)

* old-school inispirerat (som Runescape, med spår av Tibia)

* Sandbox mmorpg (om du dör eller blir pkad, förlorar du allting du har på dig.)
- guilder och sammanhållning i farliga zoner blir viktigt. Belöningarna är stora, men insatserna är höga.

* du väljer din väg i ett skill-tree. Du är alltså inte en klass, utan det du har på dig.
- om du vill ha plate armor och köra 1h staff så finns det ingen som hindrar dig.

* du levlar inte, utan stiger i ett slags rank-system.

*resource gathering är viktigt i många spel, men ju högre rang du har, desto farligare områden måste du besöka.

* genom resorces craftar man inte bara all sin utrustning:

* Man kan köpa en egen ö, och avancera alltifrån morotsodlingar till vargkennel.

* man kan attackera områden och andra guilder i krig.

*pay2play = $30, engångskostnad. Därefter eventuellt premium.

*playerdriven economy

* EN server, en stor worldmap, med spelare från hela världen.

* Än så länge inga chattfilter, ingen censur.

* Stöds av PC, Mac och IPad (om det hunnit komma än), android tablett, samt Linux.

Nu har jag säkert missat viktig info, men jag fullständigt älskar det här spelet. Låt heller inte den nedtonade grafiken skrämma dig. Jag har varit ganska aktiv o har ca 7 dagar i speltid (enligt mig mycket med tanke på att det ska nollställas till sommaren), o spelet bara fortsätter att växa för mig.

E ni sugna, messa mig gärna här, eller ingame. Jag heter Winterblues" i spelet också.

Notera: såvida ni inte precis som jag vill testa, och lära er det innan spelet släpps, så bör ni vänta tills slutet av augusti eller senare när closet beta avslutas. Det är inte så levande som de tak vara nu när de flesta bara väntar på att spelet kommer nollställas, så kommer ditt "founder's pack" att räknas som att du köpt spelet när det kommer. Jag ser det som en investering!

Detta låter som ett spel som kan spelas lite efter vad som passar. Har sett en ganska bra fördelning mellan åldrar o kön därinne.
Bli en bonde, dra dig tillbaka till din ö, din guild ö, om du vill det. Eller samla resources för att hjälpa andra växa. Eller satsa på byggnader och ha arbetare som gör bygguppdrag åt dig. Eller ingå i ett band som försörjer sig mesta dels på att döda andra spelare. M.m.

Peace
Winterblues
 
Inlägg: 428
Anslöt: 2011-08-27
Ort: Bohuslän

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Adira » 2016-05-11 10:31:50

EnPojke skrev:Smidigast är kanske att skriva ihop en lista på spel man tycker verkar intressanta och sen söka på "gameplay" på youtube. Då får man en uppfattning om hur spelet är att spela utöver recensioner.
Förr fanns det demos så man kunde prova spelen men finns knappt längre så då får man kolla nån annan som spelar istället innan man bestämmer sig.
Youtube var ett smart tips, ska komma ihåg det när jag kollar igenom tråden.
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Adira » 2016-05-12 19:15:49

slackern skrev:
Adira skrev:
slackern skrev:Här har du köpguider till datorkomponenter, tänk dock på att det kommer nya grafikkort snart och processorer, så kan vara värt att vänta till hösten.

http://www.nordichardware.se/category/kopguider
Tack, jag kommer ändå inte kunna börja med det projektet så snart.


Varsågod det var så lite så. Vissa saker kan du börja köpa redan nu som chassi, nätaggregat och kringutrustning.
Hur mycket landade det på totalt för dig när du var klar?
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav slackern » 2016-05-12 19:16:24

Adira skrev:
slackern skrev:
Adira skrev: Tack, jag kommer ändå inte kunna börja med det projektet så snart.


Varsågod det var så lite så. Vissa saker kan du börja köpa redan nu som chassi, nätaggregat och kringutrustning.
Hur mycket landade det på totalt för dig när du var klar?


Runt 11000 tror jag.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Adira » 2016-05-12 20:48:49

slackern skrev:
Adira skrev:
slackern skrev:
Varsågod det var så lite så. Vissa saker kan du börja köpa redan nu som chassi, nätaggregat och kringutrustning.
Hur mycket landade det på totalt för dig när du var klar?


Runt 11000 tror jag.
Ok, då ska jag lägga undan för det. Nu har jag äntligen en egen bärbar i alla fall, fick i present igår.
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav slackern » 2016-05-12 21:09:55

Adira skrev:
slackern skrev:
Adira skrev: Hur mycket landade det på totalt för dig när du var klar?


Runt 11000 tror jag.
Ok, då ska jag lägga undan för det. Nu har jag äntligen en egen bärbar i alla fall, fick i present igår.


Grattis kul att höra, hoppas att du är nöjd över presenten. :)
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Adira » 2016-05-13 9:24:32

slackern skrev:
Adira skrev:
slackern skrev:
Runt 11000 tror jag.
Ok, då ska jag lägga undan för det. Nu har jag äntligen en egen bärbar i alla fall, fick i present igår.


Grattis kul att höra, hoppas att du är nöjd över presenten. :)
Ja, den är riktigt fin.
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Återgå till Intressanta intressen



Logga in