Kontakttråden (del 2)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Xtrail3344 » 2016-02-02 15:06:42

Är det någon som vill ta mig på en dejt? :D Vi får ju såklart lära kännas först :oops:

Är 20 år (Kille). Bor i nybro kommun. Fast född i stockholm och uppvuxen på öland :-)063

Fast vänskap eller chattkompis är också välkomna!
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Kmej17 » 2016-02-02 23:49:12

Hej.

Jag är en snäll kille på 23 år som känner mig väldigt ensam. Jag skulle bli jätteglad för att få kontakt med en tjej, gärna från Stockholmsområdet.

Jag är intresserad av ett romantiskt förhållande, men det går bra att vara vänner också.

Socialt är jag ganska oerfaren och kan vara väldigt blyg i början inför nya kontakter.

Om du är öppen för ett förhållande men inte redo för det på en gång, så kan vi börja med att bara prata över internet om det passar bättre. Det börjar jag gärna också med och om intresse finns så kan vi träffas längre fram när vi har haft kontakt ett tag.

Mina främsta intressen är historia, att läsa och se på film. Men jag brukar ha lätt att intressera mig för annat också. Jag tycker om att resa och se andra länder. Jag har Asperger/AST och OCD och har bra stöd av min familj.

Jag har inte några stora krav på dig, bara att du är snäll och lugn och gillar att prata och umgås. Jag är väldigt oerfaren så det gör inget om du är yngre än mig.

Om du också känner dig ensam och söker en vän och kanske ett förhållande så vore det kul att få kontakt. Skicka ett PM om du är intresserad.
Kmej17
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2016-02-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Bonddrengen » 2016-02-03 12:04:31

God förmiddag!

Om någon vill tjöta om följande ämnen här nedan är det bara skicka ett meddelande. Och lägg ingen energi på en långrandig presentation, det går alldeles utmärkt för min del att bara kasta sig in i en konversation. Jag svarar så fort jag loggat in på forumet och hunnit läsa det.

Arkeologi, asatrons värld, folklivsforskning, fornminnen, genealogisk forskning (släktforskning), historia och historieforskning, naturvetenskap och naturvetenskaplig forskning. Eller varför inte brädspelskonvent som Gothcon eller datorspel som Witcher 3. Eller något annat för den delen.

Ha en fortsatt bra dag! :-)Happy
Bonddrengen
 
Inlägg: 272
Anslöt: 2015-09-12
Ort: E = mc^2

Kontakttråden (del 2)

Inläggav eugen » 2016-02-03 17:39:53

Hej, jag är en man i Göteborg som har nyligen fått diagnosen Aspergers och önskar träffa en kvinna, vore kul. Konstintresserad och nästan vegan så hon som jag träffar ska åtminstone vara vegetarian.
eugen
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2016-02-03

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Liljan » 2016-02-05 21:29:45

Hej, jag söker efter en flickvän, helst i närheten av Stockholm eller Uppsala.

Jag är snart 30 år och bor tillsammans med mina två katter, jag har älskat djur sedan jag var liten. Jag har varit jourhem åt hemlösa katter i snart fyra år. Du måste inte gilla djur, men det är bra om du inte är allergisk. Min högsta dröm är att komma in på veterinärprogrammet så jag håller på att förbereda mig för högskoleprovet.

Jag är också politiskt intresserad och allmänt intresserad av min omvärld, jag följer nyheterna regelbundet. Inte varje dag, men varje vecka. Jag gillar att läsa, promenera och de vanliga sakerna som att gå på bio och träffa vänner.

Det är inte viktigt att du delar mina intressen, men det är viktigt att du är intresserad av något, vad det är spelar mindre roll. Jag älskar att ha långa diskussioner och samtal, det vill jag att du också gör. Det är viktigt för mig att du är psykiskt frisk, fysiska sjukdomar och funktionshinder går däremot jättebra.

Jag tänkte vi kunde börja prata här på forumet och känns det bra kan vi prata i telefon eller ses i verkliga livet, vad som nu känns bäst.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Nacklirare » 2016-02-06 12:14:02

Hej, är absolut ingen nykterist. Vill ni att jag öppnar mig så krävs alkohol, annars är jag tyst. Gillar historia samt sex. Tror jag är hyfsad eftersom jag var gift.
Nacklirare
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2016-02-05
Ort: Nacka

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Bluee » 2016-02-16 0:08:52

Hejsan!

Jag är en positiv, social och glad kille som har nära till skratt. Är 43 år, bor och jobbar i Stockholm som datatekniker.
Jag gillar skratta, humor, musik, historia, sporta, titta på film/TV-serier men även bio, teknik, vara med dig om vi blir ihop etc.

Jag söker dig tjej som är ute efter ett seriöst förhållande. Ett stort plus om du har humor och också gillar att skratta. Personkemi, attraktion och att man trivs tillsammans är viktigt.

Om du vill ha kontakt med mig skicka ett privat meddelande.

Jag har aspberger och ADHD.

Kram
Martin
Bluee
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2013-09-08

Kontakttråden (del 2)

Inläggav aalexanderr » 2016-02-20 16:13:15

Är en kille på 25 år och är intresserad av att träffa nya vänner, och eventuellt ett förhållande om rätt person dyker upp.

Har ett väldigt stort bil & lastbils intresse men har lite flera intressen, bland annat musik och tv spel, framförallt äldre sådanna då dagens mest strular, men har även et visst intresse för rymt o universum o lite annat.

du bor med stor fördel i västerås eller stockholm/södertälje trakten eller nånstans på vägen
aalexanderr
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2010-04-16
Ort: Järna/södertälje

Ny på forum:et (28 årig kille)

Inläggav dave28 » 2016-02-28 9:53:07

Tjena,

Ny här och har inget i mot att få prata med nya personer :-)Happy
Gärna en tjej som bor i närheten, söker bara seriöst förhållande. Bor i Skåne.
Jobbar som målare, och har ett biintresse (liksinnande får gärna höra av sig, oavsett kön). Sen umgås med familjen en del och kolla på serier bland annat. Är uppväxt med hund, så gillar djur också :-)Happy

/David
dave28
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2016-02-28

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Airbag » 2016-02-29 17:28:27

Hej!

Jag är en tjej på 31 år som söker vänner i ungefär samma ålder inom Stockholmsområdet, kvinnliga eller manliga vänner spelar ej roll. För att undvika eventuella framtida missförstånd så kan jag förtydliga att jag är i ett lyckligt samboförhållande och inte är ute efter sex eller romantik, är enbart ute efter vänskap. :-)Happy

Har inte blivit diagnosticerad men misstänker (av flera skäl) att jag har Aspergers syndrom, bl.a. p.g.a. jag har svårt att skaffa vänner och behålla kontakten med dem. Föredrar att umgås med folk på tu man hand eller i mindre sällskap. Har ett behov av att ibland få vara ensam och "ladda batterierna", vilket inte ska tolkas som att jag inte bryr mig om att hålla kontakt.

Om mig själv: Som person skulle jag beskriva mig som ödmjuk, något blyg, snäll och lojal. Studerar för närvarande juridik, vilket innebär att mina möjligheter att umgås tyvärr kan variera väldigt mycket från vecka till vecka. Mina främsta hobbyintressen är film, humor, musik, inredning, mat, gymträning och djur (planerar att skaffa hund i höst).

Vad jag söker hos en vän: Någon som vill gå på bio/konsert/stand-up; fika på café; käka lunch tillsammans; ta en shoppingrunda; besöka ett museum. Ställer inga höga krav på dig som person, allt jag begär är att du är ärlig, omtänksam och trevlig. Du har förståelse för att jag inte kan ses eller höras av varje dag. Vidare är du fri från narkotika- eller alkoholmissbruk och inte är kriminell (eller umgås i sådana kretsar).

Låter detta intressant, så skicka ett meddelade till mig. :-)Happy
Airbag
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2011-03-01

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Ecke88 » 2016-03-06 19:07:24

Hejsan! Jag heter Eric, är 27 år och bor i Härnösand. Jag jobbar så Samhall på 75 procent. Är en stor djurvän och gillar främst katter. Vidare gillar jag att umgås med vänner, se på film lyssna på musik , festa och sport. Tidigare har jag spelat fotboll och innebandy men har tvingats lägga av på grund av ryggproblem.Nu för tiden är det mest styrketräning och promenader som gäller.

Jag har Aspergers Syndrom och fick min diagnos vid 6 års ålder. Vad söker jag då? Jo gärna ett förhållande i första hand men vänskap är inte dumt det heller. Det är en stor fördel om du bor i Norrland, är mellan 20 och 28 år och åtminstone delar några av mina intressen. Och du ska naturligtvis vara 100 procent seriös och kunna ta mig som jag är.

Obs! Vill helst endast ha kontakt med tjejer!
Ecke88
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2016-01-21

Kontakttråden (del 2)

Inläggav eccemagoo » 2016-03-09 16:50:42

Hejsan! Jag heter Ecce, är 30 år och bosatt i Umeå. Jag studerar på Umeå Universitet på Gastronomiprogrammet med inriktning kreativ matlagning. Jag älskar film och serier och spenderar mycket tid framför detta. Jag försöker komma ut och umgås med människor men jag har jättesvårt för det. Speciellt för "normala" eller "neurotypiska" personer.

Jag har Aspergers och ADHD och fick mina diagnoser rätt nyligt, ADHD för två år sedan och Asperger i höstas. Jag söker någon i Umeå som jag kan prata med och som kanske förstår mig lite bättre än andra eller som kan sätta sig in i mitt sätt att se världen. Vilket kanske inte är det lättaste :P Men främst så vill jag komma i kontakt med andra personer i Umeå som har Asperger och kanske till och med ADHD i kombination som jag :)

PM:a mig gärna.
eccemagoo
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2016-03-09

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Minnie » 2016-03-13 15:34:05

Hej!

Jag är en 24-årig tjej som bor i Mölndal. Jag söker vänner i närheten.

Mina intressen är bland annat att se på film/tv-serier, promenera, fika, läsa böcker och träna med min hund.

Det tar lång tid för mig att känna mig bekväm med nya människor och jag kan ha lite svårt att prata i början, så jag söker någon som har förståelse för det och har tålamod.
Minnie
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2015-11-17

Kontakttråden (del 2)

Inläggav supernova » 2016-03-13 17:43:56

Skulle vara kul att få höra om det är någon som har funnit kärleken genom denna tråd?
:-)173 :-)173
supernova
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2011-12-26

Kontakttråden (del 2)

Inläggav aalexanderr » 2016-03-26 19:38:35

aalexanderr skrev:Är en kille på 25 år och är intresserad av att träffa nya vänner, och eventuellt ett förhållande om rätt person dyker upp.

Har ett väldigt stort bil & lastbils intresse men har lite flera intressen, bland annat musik och tv spel, framförallt äldre sådanna då dagens mest strular, men har även et visst intresse för rymt o universum o lite annat.

du bor med stor fördel i västerås eller stockholm/södertälje trakten eller nånstans på vägen


Ville förtydliga att eventuell relation är en Kvinna!

om någon hör av sig me, Va en seriös person, har haft kontakt med flera här som först verkar vettiga och sen riktigt mysko
aalexanderr
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2010-04-16
Ort: Järna/södertälje

Kontakttråden (del 2)

Inläggav NyNyAF » 2016-03-27 12:56:34

Hej jag heter David,

och gillar natur och hjärngymnastik. Brukar se en del på kunskaps kanalen och lösa sudoku och lätta kryss. Gillar att göra så gott jag kan och samtidigt inte ställa för höga krav. Snäll, social och rolig skulle jag beskriva mig själv

Nu lite personligt om mig: strax över 170 cm lång, strax över 100 kg tung men varken vältränad eller jättefet. Kan ta i när så behövs även om min ork inte är som skulle önskas.

Läsa böcker är också ett av mina intressen. :)
*******************************************************
Den jag söker ska vara kristen kvinna,

tycka arbete är viktigt därmed inte sagt att hon lyckats få ett eller kanske har hon ett bättre betalt jobb än mig och

äktenskap är viktigt för henne.

Ett + är även att hon är självständig med ingen rädsla för att höra av sig här lr irl.

Jag kommer inte på någon bra avslutning på denna presentation så det får bli ett enkelt hejdå eller farväl... Från David
NyNyAF
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2016-03-23

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Nacklirare » 2016-03-29 10:06:39

Heter också Thomas, lever i Nacka
Nacklirare
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2016-02-05
Ort: Nacka

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Adhoc » 2016-03-30 21:25:43

Hej!

Jag är en 22-årig kille från Stockholmsområdet, norrort närmare bestämt, som söker en kille/tjej för vänskap eller eventuellt en tjej för ett förhållande. Jag fick min AS-diagnos för knappt ett år sen nu - vilket var välkomnat då det har gett mig en viss förståelse och förklaring till varför livet har blivit som det blivit.
Jag är en mjuk, vänlig och som många andra med AS något tystlåten och blyg person men hämningarna brukar alltid lätta efter ett tag med en ny människa.

Utöver "vanliga" intressen som musik och film intresserar jag mig för fotboll, kläder, historia, politik och filosofi men brukar ändå finna glädje i att diskutera det mesta. Har blivit svårt att hitta nya personer att umgås med då jag har blivit så låst i min egen vänskapskrets och vill gärna träffa en "likasinnad" med en aspergerdiagnos som jag själv .

Om intresse finns - hör av dig via PM! :-)Happy

EDIT: Gillar också dator/tvspel även fast intresset har svalnat något de senaste åren men jag spelar ändå gärna om tillfället ges.
Adhoc
Ny medlem
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2016-03-30

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Norsktjej » 2016-04-12 19:03:35

Hej!

Jag är en 22 år gammal tjej som bor i Stockholm, bott här 1- 1,5 år nu.
Söker någon att vara vänner med, känner typ ingen här och känner mig rätt ensam.
Jag är en väldigt blyg person men öppnar mig upp efter hand. Är snäll.
Behöver kommer ut å träffa lite folk:)
Kanske gå på bio med eller annat...
18-30, ålder spelar inte så mycket roll.
Jag går på folkhögskola och spelar dataspel om dagarna.
Så om du älskar att spela så passar vi perfekt :D
Lyssnar mycket på musik.
Så om du är intresserad så hör av dig på pm.
Har snapchat...
Norsktjej
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2012-04-27
Ort: Malmö

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Bestla » 2016-04-18 12:47:48

Jag (tror)att jag söker en människa som vill följa med på vandringar med mig och min hund.

Vi bor några mil syd-ost om Göteborg, vill gärna ta dagsvandringar och kanske övernattningsturer (man sover i eget tält) i Bohuslän-Göteborg-Halland-Västra Götaland (någorlunda i närheten). Längre bort också, men jag har man, barn och djur hemma så det kan inte bli så frekvent (som jag önskar).

Både jag och min hund är rätt selektiva med vilka vi trivs med, det klickar helt enkelt inte med alla, då vill jag att båda parter ska kunna vara ärliga och berätta hur det känns. Utan att den andre tar det personligt.

Undanbedes: Folk som vill ha sex i i det gröna (jag är bara ute efter en vän och kommer att bära kniv el.dyl. när jag är själv med ny bekantskap i skogen).
Folk som slutar höra av sig utan förklaring, våga stå för vad du tycker.

Det här känns rätt och fel på en gång. Samtidigt som jag behöver ensamhet för återhämtning i skogen så saknar jag lite gemenskap. Men på vandringsforum blir det event med mängder (från tio pers upp till ett 60-tal) av människor. Det är för mycket för mig. Så jag provar det här forumet där det kanske finns någon som jag, fast det måste det ju naturligtvis inte vara heller.
Bara du vill gå mellan 2-3 mil/dag i kuperad terräng, helst har hund, inte pratar sönder naturens välgörande krafter, vi kanske blir flera stycken (men inte för många på en och samma vandring tack) "Aspiesar på vandring" :wink:

Vad rörigt det blev. Jaja, det får vara det.
Väl mött!
//Jessica

Just det, ålder är relevant för en del, är över trettio år :)
Bestla
 
Inlägg: 62
Anslöt: 2015-09-11
Ort: Ute på landet

Kontakttråden (del 2)

Inläggav BaraLillaJag » 2016-04-19 17:29:54

Hej! Jag är en 20 åring tjej som bor i Östersund. Undrar om det finns några jämnåriga här på sidan som man ev skulle kunna bli vän med. Känns som det ej finns aspisar här uppe.

Hursomhelst gillar jag att baka, laga mat, läsa, logikväll i allmänhet samt spela spel. Att ta en promenad är aldrig heller fel.
BaraLillaJag
 
Inlägg: 118
Anslöt: 2016-04-16
Ort: Östersund

Kontakttråden (del 2)

Inläggav atoms » 2016-04-21 7:27:20

OBS!

Svar på annonser ska endast ske med PM.

Se trådens första inlägg - post671582.html#p671582
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18053
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Usagi » 2016-04-21 17:02:15

Hej!
Jag är en snart 23 år och kvinna, jag bor i Motala och söker människor att träffa i verkliga livet. Om det blir en ytlig bekantskap, en djupare vänskap, en sexuell relation eller ett romantiskt förhållande får vi se, jag är öppen för allt detta. Bryr mig inte om saker som ålder och kön, så länge du bor någonstans i Östergötland.
Jag har daglig verksamhet på en bondgård och älskar djur, jag äter inte kött eftersom jag anser att djuren är lika mycket värda och har samma rätt att leva och må bra som människor. Du måste inte vara vegetarian (även om det är ett plus), men jag kräver att du respekterar mig. Jag har en katt som jag älskar som andra älskar sina barn.
Jag avskyr kallprat men älskar att diskutera djupa frågor (döden, religion, moral, universum...), jag tycker om att skriva dikter och berättelser och drömmer om att bli författare. Jag är nördig och gillar saker som Harry Potter, Doctor Who och Star Wars, och jag drömmer om att åka till Japan och dansa i fallande körsbärsblommor. Har inte alls sett på så mycket anime som jag skulle vilja, så det vore trevligt med någon som kan introducera mig för några bra animes.
Usagi
 
Inlägg: 11
Anslöt: 2013-06-26
Ort: Gallifrey

Kontakttråden (del 2)

Inläggav matgar » 2016-04-22 14:24:15

Hej!

Här har ni en kille/man på 38 år.
Jag bor för mig själv i Solna, Stockholm, har en diagnos, deltar för nuvarande i arbetsrehabilitering (jobbar deltid) efter flera år av arbetslöshet/sjukskrivning.

Jag skriver här för att jag i första hand skulle vilja träffa någon från det motsatta könet att umgås med.
Sen i vilken form och utsträckning är ju helt upp till oss att komma fram till beroende hur vi känner.
(sex vore ju trevligt, men det är inte allt jag tänker på)
Ålder i sig själv är helt oviktigt för mig, det är ju hur individen är som spelar roll.
Det vore ju riktigt trevligt om man hittade en partner, men bara vän funkar det med.

För just vänner så spelar ju inte kön någon roll heller.

Som person är jag extremt dålig på att skapa nya kontakter, kommer sällan på nått vettigt att säga för att hålla igång konversationen och komma någonvart.
Jag träffas gärna i person. Tycker det är svårt att skapa vettig kontakt med någon jag aldrig träffat.
Det kan visserligen vara obekvämt att träffa nytt folk IRL, men kommer man bara förbi det initiala så brukar det funka för mig.

Jag är väldigt intresserad av datorer/teknik (speciellt nätverk och datakommunikation), gillar scifi/fantasy i många olika former, jag läser en hel del, spelar datorspel (för tillfället mest WoT och EUIV), gillar att vara ute i naturen, promenader, att fiska. Gillar musik, film, anime och massa annat normalt och mindre normalt.
Har ofta svårt att komma ut ur lägenheten, behöver oftast någon att hitta på nått med för att det ska kännas meningsfullt att ta sig ut.

Vet inte om det är meningsfullt att skriva att jag är snäll (vem skriver liksom att dom är elaka om dom inte försöker skämta?). Är troligen överkänslig för hur andra människor kan tänkas tolka vad jag säger.
Jag försöker alltid att inte döma människor i förhand, och är överlag väldigt tolerant.
Tror på lika rättigheter för alla och att man ska få vara vem man vill och göra vad man vill så länge det inte skadar andra.
Jag har kommit fram till att jag med största sannolikhet har en dragning mot den dominanta sidan av BDSM, men det är inget jag har någon praktisk erfarenhet av. Detta betyder inte heller att jag inte respekterar kvinnor!
matgar
 
Inlägg: 833
Anslöt: 2011-07-15
Ort: Solna

Återgå till Träffar



Logga in