Någon där ute som vill prata om livets problem?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Stratocaster » 2016-03-17 14:38:22

Letar efter någon som också vill prata av sig stress och aspergerrelaterade problem i livet.
Jag känner ingen annan med asperger och jag känner mig obekväm med att älta allt och inget med min familj. Känner du dig också ensam och vill ha någon att bolla livet med över internet skriv gärna till mig :) Kanske finns det någon där ute som är som jag?

Lite om mig:
Mellan 25-35 år gammal.
Älskar musik.
Älskar film.
Älskar rymden.
Lite av en filosoferande typ.
Tycker om udda, egna, äkta karaktärer.
Är tjej utan att vara värst tjejig.
Bor i huvudstaden.
Stratocaster
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2015-12-07

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav bittin » 2016-03-18 0:24:20

Pratar gärna med dig :)
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Stratocaster » 2016-03-18 9:07:49

bittin skrev:Pratar gärna med dig :)


Kul :)

Berätta lite om dig själv, skriv gärna i ett privat meddelande. Eller här om du hellre vill det!
Stratocaster
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2015-12-07

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav adddd » 2016-03-18 10:46:49

Jag tror att jag skulle uppskatta att dilla lite, men jag är socialt inkompetent så jag vet inte hur man bär sig åt. Lycka till dock.
adddd
 
Inlägg: 1699
Anslöt: 2012-12-20

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Stratocaster » 2016-03-18 22:24:58

adddd skrev:Jag tror att jag skulle uppskatta att dilla lite, men jag är socialt inkompetent så jag vet inte hur man bär sig åt. Lycka till dock.


Om du känner för att prata så tveka inte att skriva det du har på hjärtat. Låt inte din sociala inkompetens stoppa dig. Jag är som sagt öppen för udda individer, att ha social kompetens är absolut inget krav. Jag har ju själv svårt för det sociala spelet. Jag tycker man kan försöka förmedla sina känslor i lalla fall, även om man är osäker :)
Stratocaster
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2015-12-07

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Vaniljflickan » 2016-03-18 22:54:58

Hej, ja vi ser ut att ha allt som du skrivit ner där gemensamt, förutom att jag har flyttat från huvudstaden till Göteborg.. jag pratar gärna om alla möjliga saker, vi kan säkert göra livet enklare för varandra på något vis : )
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Stratocaster » 2016-03-19 2:18:44

Vaniljflickan skrev:Hej, ja vi ser ut att ha allt som du skrivit ner där gemensamt, förutom att jag har flyttat från huvudstaden till Göteborg.. jag pratar gärna om alla möjliga saker, vi kan säkert göra livet enklare för varandra på något vis : )


:)
Hur trivs du i Göeborg?
Har du haft din diagnos sen du var liten, eller fått den liksom jag på senare tid?
Stratocaster
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2015-12-07

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Vaniljflickan » 2016-03-19 14:29:58

Stratocaster skrev:Hur trivs du i Göeborg?
Har du haft din diagnos sen du var liten, eller fått den liksom jag på senare tid?


Jag är 26 nu och fick diagnosen då jag var 19..
Jag trivs mycket bättre i Göteborg :)
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Stratocaster » 2016-03-20 12:24:21

Vaniljflickan skrev:
Stratocaster skrev:Hur trivs du i Göeborg?
Har du haft din diagnos sen du var liten, eller fått den liksom jag på senare tid?


Jag är 26 nu och fick diagnosen då jag var 19..
Jag trivs mycket bättre i Göteborg :)


Har du din familj i närheten? Vad är det som gör att du trivs bättre där?
Stratocaster
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2015-12-07

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Vaniljflickan » 2016-03-20 12:39:45

Stratocaster skrev:Har du din familj i närheten? Vad är det som gör att du trivs bättre där?

Ne ingen familj här.. saknar väl att vara delaktig i syskonbarnens liv lite mer.. men jag tycker det är mindre tuff mentalitet här i allmänhet, det är nog det
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav bittin » 2016-03-20 23:37:53

Stratocaster skrev:
bittin skrev:Pratar gärna med dig :)


Kul :)

Berätta lite om dig själv, skriv gärna i ett privat meddelande. Eller här om du hellre vill det!


Sorry jag är rätt kass på att vara social vad mer exakt vill du veta? Jag är en 25årig tjej från Gävle, men bor nu i Stockholm som haft min diagnos sen jag var 18, rätt datornördig av mig och tekniknördig, annars gillar jag att kolla på animé eller lyssna på musik
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Evighet » 2016-03-24 14:31:19

Hej!

@ Stratocaster: Vi verkar ha mycket gemensamt - förutom det sista, då jag är kille utan att vara värst killig. :-) Haha.

Udda, äkta karaktärer och filosofi tilltalar även mig.

Jag är en kille på 35 från Sthlm. Tycker om att kommunicera, men stöter alltför ofta på hinder i processen. :-/ Är allätare när det kommer till musik, men nördar gärna ner mig i elektronisk sådan.. Favoritfilosof just nu: Kant (men förändras rätt ofta.) ;-)

Har du någon favoritmusik, eller nåt annat, kanske djupsinnigt att säga? - (säger jag för att försöka starta igång en konversation.) :-)

@ Vaniljflickan: hade du en bra jul o.s.v?.. Det var kul att ses och kul att snacka lite trams tycker jag iaf, även om vi verkar ha.. olika syn på vänskap, så att säga.. :-/

:-)063

Fridens liljor
Evighet
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2015-11-08
Ort: Stockholm

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Stratocaster » 2016-03-28 1:24:16

Evighet skrev:Hej!

@ Stratocaster: Vi verkar ha mycket gemensamt - förutom det sista, då jag är kille utan att vara värst killig. :-) Haha.

Udda, äkta karaktärer och filosofi tilltalar även mig.

Jag är en kille på 35 från Sthlm. Tycker om att kommunicera, men stöter alltför ofta på hinder i processen. :-/ Är allätare när det kommer till musik, men nördar gärna ner mig i elektronisk sådan.. Favoritfilosof just nu: Kant (men förändras rätt ofta.) ;-)

Har du någon favoritmusik, eller nåt annat, kanske djupsinnigt att säga? - (säger jag för att försöka starta igång en konversation.) :-)
Fridens liljor


Javisst, jag har min favoritmusik. Lyssnar på olika genrer av rock främst, som psykedelisk och progressiv. 60tal, 70tal, 80tal. En hel del country och blues. Rockblues. Pop lyssnar jag också på. Men det är skillnad på pop och pop. Finns rockgenrer jag skulle sätta som pop också. Främst dom jag kallar för alternativ rock. Som R.E.M och Björk. Lyssnar även mycket på filmmusik och klassiskt.

Under gymnasietiden lyssnade jag mycket på metal och punk, mycket trash och döds. Har nog gått igenom alla genrer. Något jag INTE kan lyssna på är RnB. Och det mesta som sänds via populära kanaler. Antar att tidlös musik är min grej. Tidlöst kan tolkas olika, är nog ingen idé att försöka precisera. Finns något inom alla genrer från tidens början fram till nu som jag kan finn något intressant med.

Vad är det för elektroniskt du tycker är bra?
Stratocaster
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2015-12-07

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav slackern » 2016-03-28 1:30:50

Stratocaster skrev:
Evighet skrev:Hej!

@ Stratocaster: Vi verkar ha mycket gemensamt - förutom det sista, då jag är kille utan att vara värst killig. :-) Haha.

Udda, äkta karaktärer och filosofi tilltalar även mig.

Jag är en kille på 35 från Sthlm. Tycker om att kommunicera, men stöter alltför ofta på hinder i processen. :-/ Är allätare när det kommer till musik, men nördar gärna ner mig i elektronisk sådan.. Favoritfilosof just nu: Kant (men förändras rätt ofta.) ;-)

Har du någon favoritmusik, eller nåt annat, kanske djupsinnigt att säga? - (säger jag för att försöka starta igång en konversation.) :-)
Fridens liljor


Javisst, jag har min favoritmusik. Lyssnar på olika genrer av rock främst, som psykedelisk och progressiv. 60tal, 70tal, 80tal. En hel del country och blues. Rockblues. Pop lyssnar jag också på. Men det är skillnad på pop och pop. Finns rockgenrer jag skulle sätta som pop också. Främst dom jag kallar för alternativ rock. Som R.E.M och Björk. Lyssnar även mycket på filmmusik och klassiskt.

Under gymnasietiden lyssnade jag mycket på metal och punk, mycket trash och döds. Har nog gått igenom alla genrer. Något jag INTE kan lyssna på är RnB. Och det mesta som sänds via populära kanaler. Antar att tidlös musik är min grej. Tidlöst kan tolkas olika, är nog ingen idé att försöka precisera. Finns något inom alla genrer från tidens början fram till nu som jag kan finn något intressant med.



Vist är det här bra?

slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Stratocaster » 2016-03-28 16:04:42

@slackern

Vist är det här bra?

[/quote]

Ja det är riktigt bra. Lyssnat en del på The Sonics. Uppåt-musik.
Stratocaster
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2015-12-07

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Evighet » 2016-03-29 8:22:38

Javisst, jag har min favoritmusik. Lyssnar på olika genrer av rock främst, som psykedelisk och progressiv. 60tal, 70tal, 80tal. En hel del country och blues. Rockblues. Pop lyssnar jag också på. Men det är skillnad på pop och pop. Finns rockgenrer jag skulle sätta som pop också. Främst dom jag kallar för alternativ rock. Som R.E.M och Björk. Lyssnar även mycket på filmmusik och klassiskt.

Under gymnasietiden lyssnade jag mycket på metal och punk, mycket trash och döds. Har nog gått igenom alla genrer. Något jag INTE kan lyssna på är RnB. Och det mesta som sänds via populära kanaler. Antar att tidlös musik är min grej. Tidlöst kan tolkas olika, är nog ingen idé att försöka precisera. Finns något inom alla genrer från tidens början fram till nu som jag kan finn något intressant med.

Vad är det för elektroniskt du tycker är bra?


Självklart är det så att det finns bra musik inom alla genrer, menade förstås vad som tilltalar dig mest, alt. försökte få igång något att prata om.. :-)

Björk är bra i lagom portioner tycker jag. Gillar låtar som "Isobel" och "All is full of love" m.fl.. R.E.M. har även de gjort bra låtar - "Shiny happy people" är fantastisk! :-)
Tror mig förstå vad du syftar till med "tidlöst".. Typ sådan musik som håller i längden, musik som har lagts ned mycket eftertanke på.. Hmm.. Som sagt, svårt att definiera.....
Själv lyssnar jag mycket på psykedelisk chillout för tillfället, E-mantra, Solar fields, Aes Dana, om du hört talas om dem? Den riktningen föredrar jag iaf att nörda ner mig i för tillfället, även om det såklart varierar. :-)

På grund av diverse skäl föredrar jag att snacka via PM, men skicka ett om du har tid och lust nån gång!

(The Sonics var inget för mig.)
Evighet
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2015-11-08
Ort: Stockholm

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Savanten Svante » 2016-03-29 11:50:48

Bild
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Nacklirare » 2016-03-29 22:27:59

Vill gärnavsnack med någon, men jag är väldigt osocial
Nacklirare
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2016-02-05
Ort: Nacka

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Nacklirare » 2016-03-29 22:28:57

Kan inte ens stava
Nacklirare
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2016-02-05
Ort: Nacka

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Nacklirare » 2016-03-29 22:38:40

@starctocaster,, gillar Gibson bättre. Gillar du northen soul?
Nacklirare
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2016-02-05
Ort: Nacka

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Nacklirare » 2016-03-29 22:43:11

Evighet skrev:
Javisst, jag har min favoritmusik. Lyssnar på olika genrer av rock främst, som psykedelisk och progressiv. 60tal, 70tal, 80tal. En hel del country och blues. Rockblues. Pop lyssnar jag också på. Men det är skillnad på pop och pop. Finns rockgenrer jag skulle sätta som pop också. Främst dom jag kallar för alternativ rock. Som R.E.M och Björk. Lyssnar även mycket på filmmusik och klassiskt.

Under gymnasietiden lyssnade jag mycket på metal och punk, mycket trash och döds. Har nog gått igenom alla genrer. Något jag INTE kan lyssna på är RnB. Och det mesta som sänds via populära kanaler. Antar att tidlös musik är min grej. Tidlöst kan tolkas olika, är nog ingen idé att försöka precisera. Finns något inom alla genrer från tidens början fram till nu som jag kan finn något intressant med.

Vad är det för elektroniskt du tycker är bra?


Självklart är det så att det finns bra musik inom alla genrer, menade förstås vad som tilltalar dig mest, alt. försökte få igång något att prata om.. :-)

Efter som jag är uppvuxen på 80-

Björk är bra i lagom portioner tycker jag. Gillar låtar som "Isobel" och "All is full of love" m.fl.. R.E.M. har även de gjort bra låtar - "Shiny happy people" är fantastisk! :-)
Tror mig förstå vad du syftar till med "tidlöst".. Typ sådan musik som håller i längden, musik som har lagts ned mycket eftertanke på.. Hmm.. Som sagt, svårt att definiera.....
Själv lyssnar jag mycket på psykedelisk chillout för tillfället, E-mantra, Solar fields, Aes Dana, om du hört talas om dem? Den riktningen föredrar jag iaf att nörda ner mig i för tillfället, även om det såklart varierar. :-)

På grund av diverse skäl föredrar jag att snacka via PM, men skicka ett om du har tid och lust nån gång!

Eftersom jag är uppväxt på 80-talet, så jag lyssnar fortfande på skiten
(The Sonics var inget för mig.)
Nacklirare
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2016-02-05
Ort: Nacka

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav slackern » 2016-03-29 22:43:53

Nacklirare skrev:@starctocaster,, gillar Gibson bättre. Gillar du northen soul?


Nothern soul är bra, hänger du på Fasching på lördagarna?
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav vofff » 2016-03-30 0:25:27

Köp en gitarr, skitkul och evig glädje. (ur min erfarenhet)
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

Någon där ute som vill prata om livets problem?

Inläggav Nacklirare » 2016-03-30 9:44:24

slackern skrev:
Nacklirare skrev:@starctocaster,, gillar Gibson bättre. Gillar du northen soul?


Nothern soul är bra, hänger du på Fasching på lördagarna?


Går inte ut ofta längre, men jag var ung hängde jag överallt
Nacklirare
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2016-02-05
Ort: Nacka

Återgå till Träffar



Logga in