cmore Play krångar

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

cmore Play krångar

Inläggav Lilla Gumman » 2016-02-23 18:31:00

Vi har cmore filmpaket hos La Cable (kabel-TV-bolag). De har "aktiverat" cmore Play.

Vi har kunnat casta från cmore appen till TV:n, har Chromecast 2. Efter en knapp vecka krångade en film vi ville se, den stannade ideligen och kom inte vidare trots fungerande bredband.

Vi har provat både Chrome och Firefox i datorn, såväl som i våra smartphones och i varsin cmore app. Filmen gick inte att se färdigt. Annat gick bra att casta.

Nu säger cmore "Du har överakridit antalet tillåtna enheter" och cmore fungerar inte. Man kan bara streama på två enheter samtidigt men vi får ju logga in var gång så det är ju inte där felet ligger.

Ringde till La Cable igår och bad teknikern "nollställa', d.v.s. ta bort cmore och lägga till det igen. Han fattade inget. Han skulle ringa till cmore och kolla hur många enheter man kan ha cmore på och ringa upp.

Inget har hänt. Vad gör vi?
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

cmore Play krångar

Inläggav Moggy » 2016-02-23 19:10:11

Borde väl vara en timeout på enheter man loggat in med så att det glöms bort efter att tag om man inte loggat in med enheten?

Låter annars som det skulle vara fel på filmen på deras servrar.


När nya Beckfilmen kom så blev det sådär får många när dom skulle titta på den.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: cmore Play krångar

Inläggav Lilla Gumman » 2016-02-23 19:50:18

Ja. Men nu har vi inte kunnat se nåt alls sen i fredags. Logga in går bra men inte att se nåt alls.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

cmore Play krångar

Inläggav Flatline » 2016-02-23 21:41:33

Kör ni via wifi?
Isf kan det vara så att er router inte pallar med trycket.
Ponera att ni har en strömming från playtjänsten som tar mellan 5 och 15Mb/s och sedan skall den dessutom dubblera bilden till chromecasten vilket sker över samma wifilänk.
Tror rent spontant att det är därför det hackade på tvn.
Flatline
 
Inlägg: 1193
Anslöt: 2013-03-26

Re: cmore Play krångar

Inläggav Lilla Gumman » 2016-02-23 22:25:11

Flatline skrev:Kör ni via wifi?
Isf kan det vara så att er router inte pallar med trycket.
Ponera att ni har en strömming från playtjänsten som tar mellan 5 och 15Mb/s och sedan skall den dessutom dubblera bilden till chromecasten vilket sker över samma wifilänk.
Tror rent spontant att det är därför det hackade på tvn.

Okej, ja vi kör via wifi, men det hackade inte.
Kväll 1 kunde jag se Still Alice utan problem, castade från cmore appen.
Dagen efter skulle vi se Snow Cake.
Efter 40 minuter stannade filmen, gick inte att se längre. Det gick att spola bakåt, och se de första 40 minuterna. Sen stannade det, oavsett om vi försökte se i laptop (2 olika märken, testat med Chrome och Firefox i bägge), i cmore appen (Note 3 och LG Optimus). Efter ett par dar gick det att se en liten bit till. Eftersom det gick att spola bakåt och se valfri scen utan krångel, så kallar jag det inte för att det hackar. Det stannar, hakar sig, svart skärm med meddelande om att det inte funkar.
Barnprogram och filmer gick att se utan problem, det var BARA Snow Cake som krånglade.

Problemet är att vi INTE KAN SE NÅNTING ALLS efter det att vi försökte kolla på Snow Cake på alla möjliga vis. Det står ju "Du har uppnåt maximalt antal enheter" hur vi än gör och La Cable kan ingenting göra.

Det betyder att vi betalar för cmore kanalerna och bara se filmer och serier när dom sänds, inte när vi har tid. Visserligen sänds filmer många gånger på olika tider, men ändå. En del saker som barnprogram finns bara på cmore Play, tur vi inte har barn.

Kan vi inte använda cmore Play så är ju halva vitsen med cmore borta. Vi skaffade cmore i december eftersom utbudet passar oss perfekt, men det är surt att betala för det när det krånglar så mycket.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: cmore Play krångar

Inläggav Lilla Gumman » 2016-02-24 17:19:24

Jag begriper att ingen av er kan lösa det. Det måste pillas i den dator som aktiverade kontot och det kan varken jag eller ni.

Vi är ju ständigt inloggade i appen. Vi kan prova att logga ut från en app och starta i den andra appen. Eller avinstallera apparna och prova via datorn där man ständigt loggas ut. Det är det enda jag kommer på. Funkar det inte då heller, tja då har jag inget mer sätt förutom att byta TV-bolag förstås och det känns inte så aktuellt ...
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

cmore Play krångar

Inläggav marxisten » 2016-02-24 19:23:05

Lilla Gumman skrev:Problemet är att vi INTE KAN SE NÅNTING ALLS efter det att vi försökte kolla på Snow Cake på alla möjliga vis. Det står ju "Du har uppnåt maximalt antal enheter" hur vi än gör och La Cable kan ingenting göra.m


För många enheter betyder att du använt Cmore-play på mer än om jag minns rätt fyra enheter totalt, varje enhet sparas enskilt. Ifall du rensar webbläsaren med CCleaner, och använder det via Mozilla (silverlight) måste man också se till att bocka ur Silverlight osv då om du rensar silverlight registreras datorn som en ny enhet. Vad man ej får rensa i Chrome vet jag inte. Men i Mozilla får du ej rensa Silverlight iaf.

Att fixa det är faktiskt rätt enkelt, det du behöver göra är att kontakta Cmore på Facebook i ett meddelande och ber de rensa dina enheter. Skriv in din leverantör av Cmore och ditt användarnamn och de fixar saken.

Du ska inte kontakta La Cable, eller ta bort ditt konto, utan det är Cmore direkt och bara be de ta bort alla enheter kan du börja om på ny kula.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: cmore Play krångar

Inläggav Lilla Gumman » 2016-02-25 19:25:50

Nu funkar det. Tack.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Återgå till IT-forum



Logga in