TV-serier jag rekommenderar

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

TV-serier

Inläggav Tardis89 » 2016-02-04 15:05:20

Nån här som har sett tv-serien Scream? :D :D
Tardis89
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2014-10-02

TV-serier

Inläggav slackern » 2016-02-04 15:33:41

Tardis89 skrev:Nån här som har sett tv-serien Scream? :D :D


Jo det har jag eller har sista avsnittet kvar, jag tycker att skådespelarna är rätt usla, eller när dom ska spela uppröra eller rädda ser så fake ut, men det har nog med att göra att dom är så pass unga.

Vad tycker du själv om serien?
slackern
 
Inlägg: 43731
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav Alien » 2016-02-04 21:26:01

Ikväll börjar en ny serie i TV3, Black widows.

DN Kultur skrev:I kväll har TV3:s nya dramasatsning ”Black widows” premiär. Serien är fylld av mord och utpressning, men med komisk underton och skådespelare från tre nordiska länder. Cecilia Forss spelar en av huvudrollerna.
---
”Black widows” är en ny version av den finska serien ”Mustat lektet” (Svarta änkor) som sändes 2014 och blev en stor succé i landet. Serien är en samproduktion mellan TV3/MTG i Sverige, Norge och Danmark...
---
”Black widows” har lanserats som en nordic noir där tittarsuccéer som ”Bron” och danska ”Brottet” inspirerar, men seriens humoristiska underton gör den snarare till en nordisk version av ”Desperate housewives”.
http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/bl ... -bad-guys/

Cecilia Forss var ju Ica-Cindy och dessutom Jennifer i Rymden har inga känslor.

Låter intressant även om jag egentligen ogillar serier där skurkar är huvudpersoner.

Edit: Peter Stormare är också med.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46167
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: TV-serier

Inläggav notwoodstock » 2016-02-06 5:24:20

Det enda på TV som jag för närvarande längtar tillbaka till är "Herr Minister".
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav slackern » 2016-02-12 11:27:24

Sweet den 15/2 börjar andra säsongen utav Better Call Saul, verkar som att han blir mer en advokat som rör sig i gråzonen än en laglydig eller det antydes till det i sista avsnittet utav första säsongen.
slackern
 
Inlägg: 43731
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav antonius » 2016-02-12 16:07:40

Är det bara jag som tycker att det där magiska skimret som fanns i X-Files, inte riktigt vill infinna sig? Synd för jag har så sett fram mot en fortsättning i många år, dock var gårdagens avsnitt hyggligt, men det föregående var rent bedrövligt med ett monster som det såg ut som en gummidräkt från Buttericks, eller var det en pastisch på "Skräcken i Svarta Lagunen" från 60-talet... :-)004
antonius
 
Inlägg: 21832
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

TV-serier

Inläggav saltisol » 2016-02-12 19:17:01

antonius skrev:Är det bara jag som tycker att det där magiska skimret som fanns i X-Files, inte riktigt vill infinna sig? Synd för jag har så sett fram mot en fortsättning i många år, dock var gårdagens avsnitt hyggligt, men det föregående var rent bedrövligt med ett monster som det såg ut som en gummidräkt från Buttericks, eller var det en pastisch på "Skräcken i Svarta Lagunen" från 60-talet... :-)004


Jag är också besviken på den nya säsongen. Förstår inte riktigt vad de håller på med.
Har dock inte sett det senaste avsnittet än.
saltisol
 
Inlägg: 50
Anslöt: 2016-01-12

TV-serier

Inläggav antonius » 2016-02-12 20:14:42

saltisol skrev:Jag är också besviken på den nya säsongen. Förstår inte riktigt vad de håller på med.
Har dock inte sett det senaste avsnittet än.


Det gick att se, även om det inte når upp till tidigare år, vi får hoppas på att det blir bättre så småningom, roligt att Molder har kvar sin "sense of humor" åtm... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21832
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

TV-serier

Inläggav slackern » 2016-02-12 20:17:22

antonius skrev:
saltisol skrev:Jag är också besviken på den nya säsongen. Förstår inte riktigt vad de håller på med.
Har dock inte sett det senaste avsnittet än.


Det gick att se, även om det inte når upp till tidigare år, vi får hoppas på att det blir bättre så småningom, roligt att Molder har kvar sin "sense of humor" åtm... :-)005


Jag kommer ihåg när det begav sig så var hon rätt het. :)
slackern
 
Inlägg: 43731
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav antonius » 2016-02-12 20:42:27

slackern skrev:
antonius skrev:
saltisol skrev:Jag är också besviken på den nya säsongen. Förstår inte riktigt vad de håller på med.
Har dock inte sett det senaste avsnittet än.


Det gick att se, även om det inte når upp till tidigare år, vi får hoppas på att det blir bättre så småningom, roligt att Molder har kvar sin "sense of humor" åtm... :-)005


Jag kommer ihåg när det begav sig så var hon rätt het. :)


Tror du menar Scully, men javisst ett rasande grant fruntimmer och förresten så är hon det fortf... :-)005
Senast redigerad av antonius 2016-02-12 20:44:57, redigerad totalt 1 gång.
antonius
 
Inlägg: 21832
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

TV-serier

Inläggav slackern » 2016-02-12 20:43:46

antonius skrev:
slackern skrev:Jag kommer ihåg när det begav sig så var hon rätt het.
slackern skrev:
antonius skrev:
Det gick att se, även om det inte når upp till tidigare år, vi får hoppas på att det blir bättre så småningom, roligt att Molder har kvar sin "sense of humor" åtm... :-)005


Jag kommer ihåg när det begav sig så var hon rätt het. :)


Tror du menar Scully, men javisst ett rasande grant fruntimmer och förresten så är hon det fortf... :-)005


Jo hon ser väldigt elegant och stilig ut i andra serier jag har sett henne i.
slackern
 
Inlägg: 43731
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: TV-serier

Inläggav Pieohpah » 2016-02-12 23:55:29

Någon annan som sett 'Making a murderer' eller 'Paradise Lost'?
Pieohpah
 
Inlägg: 1150
Anslöt: 2012-01-05
Ort: Stockholm

Re: TV-serier

Inläggav Pieohpah » 2016-02-12 23:57:39

Fröken Friman är riktigt bra. Men man skäms för hur det var då.
Pieohpah
 
Inlägg: 1150
Anslöt: 2012-01-05
Ort: Stockholm

Re: TV-serier

Inläggav Pieohpah » 2016-02-13 0:00:56

Moggy skrev:
Kahlokatt skrev:Jag fick American Horror Story: Freak Show i julklapp av brorsan. Vet knappt vad det är, men han sade: "Perfekt för dig som älskar skräck och freaks!"
Någon som sett? Gött mos?



Sett de tidigare säsongerna? Jag gillar AHS men jag gillar ju genren med. Det är inte speciellt otäck då obehagliga scener är korta och uppenbart fejkade. PÅminner lite om Dexter på det sättet.

Nu säsong ute ny som handlar om ett Hotell.


Jag har gillat alla säsonger av AHS, men mentalsjukhuset var överlägset bäst! Har inte sett Hotellet dock.

Vad gillar ni Bates Motel?
Pieohpah
 
Inlägg: 1150
Anslöt: 2012-01-05
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav slackern » 2016-02-13 0:04:55

Pieohpah skrev:
Vad gillar ni Bates Motel?


Jag gillar den men tycker att mamman är riktigt otäck och kontrollerande. :lol:
slackern
 
Inlägg: 43731
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: TV-serier

Inläggav Pieohpah » 2016-02-13 0:10:14

slackern skrev:
Pieohpah skrev:
Vad gillar ni Bates Motel?


Jag gillar den men tycker att mamman är riktigt otäck och kontrollerande. :lol:


Absolut, och hon är ju en stor bricka som skickar in honom i psykosbubblan. :)
Pieohpah
 
Inlägg: 1150
Anslöt: 2012-01-05
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav Moggy » 2016-02-13 2:11:44

Pieohpah skrev:
Moggy skrev:
Kahlokatt skrev:Jag fick American Horror Story: Freak Show i julklapp av brorsan. Vet knappt vad det är, men han sade: "Perfekt för dig som älskar skräck och freaks!"
Någon som sett? Gött mos?



Sett de tidigare säsongerna? Jag gillar AHS men jag gillar ju genren med. Det är inte speciellt otäck då obehagliga scener är korta och uppenbart fejkade. PÅminner lite om Dexter på det sättet.

Nu säsong ute ny som handlar om ett Hotell.


Jag har gillat alla säsonger av AHS, men mentalsjukhuset var överlägset bäst! Har inte sett Hotellet dock.

Vad gillar ni Bates Motel?



Ja, mentalsjukhuset var bra. Gillade den där låten dom alltid spelade, Dominique. Tyckte dom fimpade demontjejen lite väl plötsligt i den säsongen men det hör till serien att "alla" dör.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

TV-serier

Inläggav slackern » 2016-02-13 14:39:51

Moggy skrev:
Pieohpah skrev:
Moggy skrev:

Sett de tidigare säsongerna? Jag gillar AHS men jag gillar ju genren med. Det är inte speciellt otäck då obehagliga scener är korta och uppenbart fejkade. PÅminner lite om Dexter på det sättet.

Nu säsong ute ny som handlar om ett Hotell.


Jag har gillat alla säsonger av AHS, men mentalsjukhuset var överlägset bäst! Har inte sett Hotellet dock.

Vad gillar ni Bates Motel?



Ja, mentalsjukhuset var bra. Gillade den där låten dom alltid spelade, Dominique. Tyckte dom fimpade demontjejen lite väl plötsligt i den säsongen men det hör till serien att "alla" dör.


Erkänn du tyckte att hon var lite het i sin utstyrsel. :lol: Fast du fick ju se både henne och Piper i Freakshow.
slackern
 
Inlägg: 43731
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav EnPojke » 2016-02-13 18:12:00

Någon annan som brukar ha ett speciellt tv-avsnitt som "snuttefilt" när ni ska sova för att komma i en skön sinnesstämning ? Kan annars ha svårt att sova ibland då sinnet inte är i balans och jobbiga tankar börjar flöda.
Lätt att hamna i negativa tankebanor med allt hemskt som skrivs/sägs i media t.ex.

Mina serier varierar men just nu har det varit ett Angel avsnitt http://www.imdb.com/title/tt0512824/

Jag brukar fastna för avsnitt som är drömlika. Musiken, atmosfären m.m. gör att den passar bra till att slumra in till. Ingen komplicerad handling, bara åtnjuta atmosfären varva ner sinnet. Stänger av när det är dags att sova på riktigt.
EnPojke
 
Inlägg: 61
Anslöt: 2016-01-25

TV-serier

Inläggav Legacy » 2016-02-16 13:41:09

Supernatural
The Arrow
The flash
Legends of tomorrow
inte gotham,gotham suger kuk,långtråkig af
Spartacus
The Musketeers
Legacy
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2014-09-02

TV-serier

Inläggav slackern » 2016-02-20 23:36:14

Jag har precis börjat att kolla på Legends of Tomorrow , jag tycker att den är rätt underhållande dessutom är dom 2 bröderna från Prison Break med i den dom spelar ett par kompanjoner i brott.
slackern
 
Inlägg: 43731
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav Dandelo » 2016-02-21 0:21:10

Såg nyss avslutningen på Six feet under.
En Klump infinner sig i magen. Väldigt känslostarkt.
Andra gången jag ser serien, och den får 9/10.

Ett tips är att inte sträckkolla, för det kan bli lite tungt då det är mycket död, filosofi, och en jävla massa drama (En hel del) :P
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

TV-serier

Inläggav slackern » 2016-02-21 0:24:27

Dandelo skrev:Såg nyss avslutningen på Six feet under.
En Klump infinner sig i magen. Väldigt känslostarkt.
Andra gången jag ser serien, och den får 9/10.

Ett tips är att inte sträckkolla, för det kan bli lite tungt då det är mycket död, filosofi, och en jävla massa drama (En hel del) :P


Håller med dig jag fick också en klump efter att jag hade sett den och den berörde mig i flera månader efter eller jag tänkte på den.
slackern
 
Inlägg: 43731
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav Dandelo » 2016-02-21 0:29:21

slackern skrev:
Dandelo skrev:Såg nyss avslutningen på Six feet under.
En Klump infinner sig i magen. Väldigt känslostarkt.
Andra gången jag ser serien, och den får 9/10.

Ett tips är att inte sträckkolla, för det kan bli lite tungt då det är mycket död, filosofi, och en jävla massa drama (En hel del) :P


Håller med dig jag fick också en klump efter att jag hade sett den och den berörde mig i flera månader efter eller jag tänkte på den.



Dessvärre blir det mycket tankar om döden, men också livet nu. Oh yes, grubblerier! :D
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in