Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav Liljan » 2016-02-01 15:33:15

Jag har börjat nätdejta för ungefär två veckor sedan. Jag är en tjej som säker ett lesbiskt förhållande och skriver alltså till tjejer. Jag får i princip inga svar alls och får jag ett svar blir det max ett svar sedan slutar hon svara. Jag vet inte om jag gör något fel eller om det helt enkelt är såhär. Mina meddelanden är lästa det kan jag se.

Jag brukar göra så att jag först läser presentationen sedan skriver jag om ett gemensamt intresse vi har, exempelvis resor. Då skriver jag att jag bott utomlands ett år, vart jag gillar att resa, vad jag gillar att göra då jag reser och avslutar med någon fråga. Det bli 5-6 rader långt. Jag har hört att man inte ska skriva för mycket.

Jag har pratat med neurotypiska om det här och tydligen är det för personligt. Jag förstår inte alls vad de menar, jag frågar absolut inget personligt utan saker som vad hennes favoritresemål är eller vad hon gillar att göra på sin resor. Om det här är för personligt vad ska man då pratat om? Vädret? Man ska tydligen skriva så lite så möjligt också, max tre meningar och man får inte skriva "hur är läget" bara. Hur får man fram vem man är och vad man gillar på så lite text? Det måste bli knepigt för personen att svara då.

Tydligen ska man börja med en komplimang också, gärna om hennes utseende. Jag känner en instinktiv motvilja till det. Jag ger gärna komplimanger, men att göra det som första sak man gör känns påtok för intimt, dessutom kan jag omöjligt avgöra någons utseende bara på en bild. Bilden kanske bara är bra tagen eller så tycker jag inte att bilden är bra. Jag struntar ju helt i utseendet, men jag vill inte säga något som inte är sant. Risken är stor att jag ljuger även om hon är fin på just den bilden.

Hur tänker ni andra kring det här? Har ni själva nätdejtat och hur gick det?
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Att nätdejta- regler och fallgropar- hur ska man göra?

Inläggav slackern » 2016-02-01 15:39:25

Kan du inte bara säga att du tycker att hon ser fin ut på just den bilden? Då ljuger du ju inte utan säger bara att hon ser fin ut på just den bilden.

Tyvärr är jag ingen dejting Casanova på nätdejting sidor så kan inte ge dig några tips hur du ska gå tillväga, dessutom är jag en man och har inte den blekaste hur kvinnor tänker på hur dom vill bli uppvaktade på nätet.
Senast redigerad av slackern 2016-02-01 15:53:44, redigerad totalt 1 gång.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Att nätdejta- regler och fallgropar- hur ska man göra?

Inläggav Liljan » 2016-02-01 15:44:41

Tack för tipset! Det tänkte jag inte på. :-)Happy
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Att nätdejta- regler och fallgropar- hur ska man göra?

Inläggav slackern » 2016-02-01 15:58:41

Varsågod det var så lite så, om personen kanske inte faller dig till 100% i smaken utseendemässigt så har dom flesta personerna något i sitt utseende som går att lyfta fram. Då behöver du inte ljuga och säga att hon är vacker utan du kan med gott samvete säga att hon har ett vackert leende eller att du tycker att hennes skrattgropar är underbart charmiga.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Att nätdejta- regler och fallgropar- hur ska man göra?

Inläggav Moggy » 2016-02-01 16:02:49

Liljan skrev:
Jag brukar göra så att jag först läser presentationen sedan skriver jag om ett gemensamt intresse vi har, exempelvis resor. Då skriver jag att jag bott utomlands ett år, vart jag gillar att resa, vad jag gillar att göra då jag reser och avslutar med någon fråga. Det bli 5-6 rader långt. Jag har hört att man inte ska skriva för mycket.



Kan vara avskräckande om nån är van resenär och har gjort fler och mer krävande resor än normalresenären. Då kanske man tänker att man inte kan hänga med och resa och att personen som skriver inte är nån som nöjer sig med en vanlig charter nånstans. Att hon skulle hamna i underläge ifall ni skulle resa tillsammans och du är en erfaren resenär.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Att nätdejta- regler och fallgropar- hur ska man göra?

Inläggav Liljan » 2016-02-01 16:18:32

Moggy skrev:
Liljan skrev:
Jag brukar göra så att jag först läser presentationen sedan skriver jag om ett gemensamt intresse vi har, exempelvis resor. Då skriver jag att jag bott utomlands ett år, vart jag gillar att resa, vad jag gillar att göra då jag reser och avslutar med någon fråga. Det bli 5-6 rader långt. Jag har hört att man inte ska skriva för mycket.



Kan vara avskräckande om nån är van resenär och har gjort fler och mer krävande resor än normalresenären. Då kanske man tänker att man inte kan hänga med och resa och att personen som skriver inte är nån som nöjer sig med en vanlig charter nånstans. Att hon skulle hamna i underläge ifall ni skulle resa tillsammans och du är en erfaren resenär.

Jag har bara rest inom Europa än så länge och är noga med att bara nämna större städer som Paris, Rom och London. Alltså inget exotiskt alls. :-)Happy Men tack för tipset, jag ska tänka på det, jag har redan fått höra att jag inte får nämna några som helst kunskaper jag har av samma skäl som det du nämner, att kunskap kan avskräcka i början.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav Alien » 2016-02-01 19:16:55

Liljan skrev:Tydligen ska man börja med en komplimang också, gärna om hennes utseende. Jag känner en instinktiv motvilja till det. Jag ger gärna komplimanger, men att göra det som första sak man gör känns påtok för intimt, dessutom kan jag omöjligt avgöra någons utseende bara på en bild.

Jag tänkte att om hon är söt (enligt konventionella begrepp) så har hon säkert fått en massa komplimanger, både av tjejer och killar. Så om du inte ger någon komplimang alls så kanske du utmärker dig på ett negativt sätt.

Annars tycker jag att det att nämna gemensamma intressen borde väcka mer intresse/kännas personligare än en slentrianmässig komplimang om utseendet. Håller med om att en komplimang om "vackert leende" kan låta bättre än ett generellt "du ser jättesöt ut på bilden".

Har ju läst många gånger att killar tycker att de får kämpa och konkurrera om tjejerna på dejtingsajter, eftersom det brukar finnas fler killar än tjejer. Men samma problem borde inte lesbiska ha. Kanske svårare för en aspergare öht?

Tror du att din egen presentation/bild är perfekt el skulle den kunna förbättras?

Jag fattar inte heller vad som menas med "för personligt". Är det inte meningen att man ska lära känna varandra? Ska man kallprata först? "För personligt" skulle för mig vara detaljerade beskrivningar av hur man vill ha det i sängen el att man berättar om hela sitt liv, inkl tidigare partners. Kanske de menar "för detaljerat"?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav Liljan » 2016-02-01 20:59:02

Alien skrev:
Liljan skrev:Tydligen ska man börja med en komplimang också, gärna om hennes utseende. Jag känner en instinktiv motvilja till det. Jag ger gärna komplimanger, men att göra det som första sak man gör känns påtok för intimt, dessutom kan jag omöjligt avgöra någons utseende bara på en bild.

Jag tänkte att om hon är söt (enligt konventionella begrepp) så har hon säkert fått en massa komplimanger, både av tjejer och killar. Så om du inte ger någon komplimang alls så kanske du utmärker dig på ett negativt sätt.

Annars tycker jag att det att nämna gemensamma intressen borde väcka mer intresse/kännas personligare än en slentrianmässig komplimang om utseendet. Håller med om att en komplimang om "vackert leende" kan låta bättre än ett generellt "du ser jättesöt ut på bilden".

Har ju läst många gånger att killar tycker att de får kämpa och konkurrera om tjejerna på dejtingsajter, eftersom det brukar finnas fler killar än tjejer. Men samma problem borde inte lesbiska ha. Kanske svårare för en aspergare öht?

Tror du att din egen presentation/bild är perfekt el skulle den kunna förbättras?

Jag fattar inte heller vad som menas med "för personligt". Är det inte meningen att man ska lära känna varandra? Ska man kallprata först? "För personligt" skulle för mig vara detaljerade beskrivningar av hur man vill ha det i sängen el att man berättar om hela sitt liv, inkl tidigare partners. Kanske de menar "för detaljerat"?


Jag skriver inte till några fotomodeller utan alla ser helt normala ut. Utseendet är inte viktigt för mig. Ett typiskt meddelande jag skriver kan se ut såhär:

"Hej, vad kul att du jobbar ideellt, vad gör du för något? Jag såg ju att du brinner för Afrika så jag antar att det har med det att göra. Själv hjälper jag hemlösa katter, jag har tyvärr ingen bil, så jag är mest jourhem, både åt föreningar, privatpersoner och åt katter jag hjälper själv.

Jag tycker också ekologiskt är viktigt, jag är inte vegetarian men har varit det och äter fortfarande mycket vegetariskt."

Det här ska tydligen vara påtok för personligt och puschigt. Jag är helt säker på att det var personlgt min kompis menade, hon var mycket noga med att påpeka att det kändes som att jag gick för fort fram och blev familjär för fort, hon sa också att det var påtok för lång, som en uppsats. Tycker du jag skrev för detaljerat?

Jag blev också förvånad över att det inte skulle vara personlgt alls, tydligen ska man kallprata först, men jag vet inte hur det ska gå till utan att det blir max 2 meddelanden.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Re: Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav matgar » 2016-02-01 21:03:19

@Liljan Jag har tyvärr inga goda råd att ge. Nu är jag ju man och letar efter kvinnor, men jag känner verkligen igen problematiken med att nästan aldrig få svar, och får man svar så är det oengagerat och konversationen dör ut rätt snabbt.
Det finns ju folk som lyckats men hur dom gör fattar jag inte.
matgar
 
Inlägg: 833
Anslöt: 2011-07-15
Ort: Solna

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav Liljan » 2016-02-01 21:04:44

matgar skrev:@Liljan Jag har tyvärr inga goda råd att ge. Nu är jag ju man och letar efter kvinnor, men jag känner verkligen igen problematiken med att nästan aldrig få svar, och får man svar så är det oengagerat och konversationen dör ut rätt snabbt.
Det finns ju folk som lyckats men hur dom gör fattar jag inte.

Det känns skönt att höra att jag inte är ensam. :-)154
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav Hadraniel » 2016-02-01 21:17:25

Liljan skrev:Det känns skönt att höra att jag inte är ensam. :-)154

Du är absolut inte ensam. Har själv hållt på i runt tiotalet år till och från och får nästan aldrig kontakt med någon. Överväger starkt att lägga ner nätdejting helt och hållet för all framtid, men då jag inte träffar i princip några nya kvinnor alls i livet i övrigt innebär det ju att chanserna att träffa någon då blir i princip noll.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav Moggy » 2016-02-01 21:18:46

.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav Alien » 2016-02-02 3:41:10

Liljan skrev:Jag skriver inte till några fotomodeller utan alla ser helt normala ut. Utseendet är inte viktigt för mig.

Även om de har helt vanliga utseenden kan de ändå vara van vid att få positiva kommentarer om sitt utseende, iaf på dejtingsajter.
Liljan skrev:Ett typiskt meddelande jag skriver kan se ut såhär:

"Hej, vad kul att du jobbar ideellt, vad gör du för något? Jag såg ju att du brinner för Afrika så jag antar att det har med det att göra. Själv hjälper jag hemlösa katter, jag har tyvärr ingen bil, så jag är mest jourhem, både åt föreningar, privatpersoner och åt katter jag hjälper själv.

Jag tycker också ekologiskt är viktigt, jag är inte vegetarian men har varit det och äter fortfarande mycket vegetariskt."

Det här ska tydligen vara påtok för personligt och puschigt. Jag är helt säker på att det var personlgt min kompis menade, hon var mycket noga med att påpeka att det kändes som att jag gick för fort fram och blev familjär för fort, hon sa också att det var påtok för lång, som en uppsats. Tycker du jag skrev för detaljerat?

Jag tycker inte det är för detaljerat men jag har ju AS, de flesta tjejer har ju inte det.

Om hon inte skrivit något om att hon är intresserad av ekologi, kan de sista två meningarna vara för mycket, annars inte.

Det kanske är meningen att man bara ska meddela små bitar av sig själv, annars verkar man för intresserad. Om hon får många meddelanden, kanske hon bara orkar läsa korta.

Liljan skrev:Jag blev också förvånad över att det inte skulle vara personlgt alls, tydligen ska man kallprata först, men jag vet inte hur det ska gå till utan att det blir max 2 meddelanden.

I verkliga livet, ska man väl inte vara helt öppen utan spela spel. Först när man anar att den andra också är intresserad så visar man sitt eget intresse, annars är man i underläge. Tycker det verkar konstigt om det ska vara likadant på en dejtingsajt, där är ju förutsättningen just att man söker någon, inget att hymla om.

Du får väl pröva att skriva kortare, och se om det ger mer positiv respons. Kanske det där med komplimanger betyder att man i första hand ska kommentera henne, hennes foto/n och vad hon skrivit, och inte berätta så mycket om sig själv förrän hon svarar och själv frågar.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav Xtrail3344 » 2016-02-02 5:37:23

Lika fort som jag registrerade mig. Lika fort raderade så raderade jag mitt konto.

Fick noll respons när jag skrev till tjejerna. Jag kan inte förstå vad jag gjorde för fel. Jag skrev inget elakt eller saker som har med sex att göra. Utan startade snarare med typ, -Hej vad gör du i helgen? Eller, Vill du ses över en fika? Kunde väl iaf få ett -Inte intresserad. :(

Känns helt förkassligt eftersom det i princip är det ända sättet för mig att komma i kontakt med andra människor över huvudtaget. Eftersom jag inte har alla sociala skills rätt. Så fattar jag inte hur man gör särskilt IRL.

Känns helt fel att typ knacka nån på axeln och fråga ifall dom vill gå på en dejt.. Tur att jag har hund iaf! :-)Happy
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav Liljan » 2016-02-02 12:01:04

Xtrail3344 skrev:Lika fort som jag registrerade mig. Lika fort raderade så raderade jag mitt konto.

Fick noll respons när jag skrev till tjejerna. Jag kan inte förstå vad jag gjorde för fel. Jag skrev inget elakt eller saker som har med sex att göra. Utan startade snarare med typ, -Hej vad gör du i helgen? Eller, Vill du ses över en fika? Kunde väl iaf få ett -Inte intresserad. :(

Känns helt förkassligt eftersom det i princip är det ända sättet för mig att komma i kontakt med andra människor över huvudtaget. Eftersom jag inte har alla sociala skills rätt. Så fattar jag inte hur man gör särskilt IRL.

Känns helt fel att typ knacka nån på axeln och fråga ifall dom vill gå på en dejt.. Tur att jag har hund iaf! :-)Happy

Fast att någon började med att fråga om man vill ses hade jag nog inte uppskattat heller, jag vill gärna prata ett tag på nätet först och se om man passar ihop. Det finns en kontakttråd här på Aspergerforum under Träffar har du testat den?
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav Liljan » 2016-02-02 12:13:44

Alien, tack för ditt svar. Jag får börja med att skriva något positivt om hennes utseende fast det inte känns bra och se hur det går.

Jag tycker inte det borde spela så stor roll om man har AS vid ett första meddelande på en dejting site, jag menar det står ju ingenstans att jag har en diagnos och ett första meddelande kan väl inte vara så annorlunda? Jag tycker mest hela grejen känns konstig, det känns som att jag ansöker om ett jobb och försöker komma på intervju.

Hon skrev att hon var vegetarian och väldigt intresserad av miljön. Det var därför jag tog upp att jag var vegetarian förut och äter mycket ekologiskt. Jag ska testa att skriva kortare, men det känns konstigt att alla andra ska bli översköljda av meddelanden medan jag inte ens får ett svar. Jag tänker att det måste vara svårt att svara på ett meddelande där den andra personen inte skriver något om sig själv alls, men folk är kanske vana vid att ha det så.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav Grisom » 2016-02-02 12:24:44

Enda tipset jag kan ge är att stänga ner dejtingkontot lite då och då i några månader för att inte bli utbränd och bitter...

Dejtingsajter representerar "what is left" - det finns en orsak till varför en del individer är där. Vissa vill bara ha uppmärksamhet. Vissa vill bara leka med andras känslor. Vissa kan vara till synes vuxna, men har mental mognad som ett dagisbarn.
Grisom
 
Inlägg: 196
Anslöt: 2015-10-25

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav Liljan » 2016-02-02 13:11:37

Grisom skrev:Enda tipset jag kan ge är att stänga ner dejtingkontot lite då och då i några månader för att inte bli utbränd och bitter...

Dejtingsajter representerar "what is left" - det finns en orsak till varför en del individer är där. Vissa vill bara ha uppmärksamhet. Vissa vill bara leka med andras känslor. Vissa kan vara till synes vuxna, men har mental mognad som ett dagisbarn.

Det har jag hört förut, men trott att det gällde för de som var 40+ och redan var skilda. Jag kommer testa 1-2 månader, sedan ger jag upp. Jag har inte testat att dejta på något annat vis, utan tänkte att det lättaste måste vara dejtingsiter, jag har svårt att se vad andra känner, subtila vinkar ser jag inte alls och jag har ingen aning om hur man raggar. Jag tänkte att på sådana här sidor skulle alla vara öppna med vad de ville och då skulle det bli lättare.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav malplacee » 2016-02-02 13:51:26

Alien skrev:Det kanske är meningen att man bara ska meddela små bitar av sig själv, annars verkar man för intresserad. Om hon får många meddelanden, kanske hon bara orkar läsa korta.


Hm, det där om att få många meddelanden på en sajt för kvinnor som dejtar kvinnor... jag kan ju inte veta, men tycker det verkar osannolikt. Det brukar enligt min, förvisso begränsade, erfarenhet inte vara som på heterosajter, där man som kvinna ibland bara behöver klicka på sidan och genast bli överöst med så många meddelanden att man inte hinner svara på dem.

Jag har stort lesbiskt umgänge IRL och jag har förstått det som att detta är ett väldigt vanligt problem; kvinnor blir ju i regel uppfostrade att vara passiva i kärlekssammanhang, inte vara den som jagar och så vidare, och det kan vara svårt att bryta, även för lesbiska. Som konsekvens har också många ganska svårt att få till det, för någon måste ju bryta, vara den som tar första initiativet.

Kan dock inte ge några råd om nätdejting, gjorde ett försök för några år sedan, först på en heterosajt och sedan på en queer-sajt, och bägge blev för stor källa till ångest för att det skulle vara värt det. Håller med dig Liljan om att det känns ganska mycket som att söka jobb. Jag ser personligen inte något fel i ditt meddelande heller (och jag skrev betydligt längre, minns jag, i mitt enda försök på QX :D kanske var därför det rann ut i sanden!), men det verkar som att folk också har en tendens att läsa in massa saker i meddelandena som inte nödvändigtvis finns. Bara sådana saker som "om du skriver för mycket/på det sättet, kanske hon tror du är jätteintresserad och blir avskräckt!"

För mig låter det som någon som drar på väldigt stora växlar, men jag skulle själv aldrig bli intresserad av någon jag aldrig ens träffat. Man mejlar väl för att avgöra om personen verkar intressant nog att träffa överhuvudtaget?

Men sedan är det också lite konstigt det här med att alla tecken på intresse överhuvudtaget ska ha en avskräckande verkan, för det finns vill ingen som skulle vilja börja dejta någon som är totalt ointresserad av en? Okej att jag hellre skulle dejta någon som var totalt ointresserad än en crazy stalker, men det är ju inget alternativ jag skulle välja, det heller. Och det måste väl för h-e finnas mellanting?
malplacee
 
Inlägg: 118
Anslöt: 2008-10-21

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav Liljan » 2016-02-02 14:11:48

Jag är inte på en sida för enbart homosexuella, de flesta nätdejtingsidor numera är till för alla sexuella läggningar. Jag fyller helt enkelt i att jag är en kvinna som är intresserad av en annan kvinna så dyker olika förslag upp på andra lesbiska och bisexuella kvinnor. De flesta jag skriver är bisexuella för de flesta jag får upp som förslag verkar vara det.

Jag tycker också det är konstigt att man inte får visa något intresse alls, det verkar som att man helst ska spela lite uttråkad, vilket blir jättekonstigt, då kan man omöjligt veta om den andra är intresserad.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav Alien » 2016-02-02 14:30:23

Man ska förstås vara lagom intresserad. Inte totalt ointresserad och inte "desperat".

Men om tjejerna är bisexuella så kan de ju få en massa förslag från killar också, så ditt drunknar i mängden.

Kanske du skulle försöka på https://www.qruiser.com/ och inrikta dig på enbart lesbiska? Där finns tydligen ett forum också, så det kanske finns diskussioner om detta med hur man ska ta kontakt med.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav Xtrail3344 » 2016-02-02 14:56:27

Okej, lagom intresserad, inte ointresserad och inte desperat. Lär oss mer! :D

Skulle uppskatta om nån kunde ge mig en handbok i vad man får göra och inte får göra, säga osv.
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav Cyan » 2016-02-02 15:20:29

Det bästa är att skriva så långt och personligt som möjligt, för då sorterar man bort alla ytliga töntar som ändå aldrig skulle gilla en, så det blir win win. :)

Liljan skrev:Ett typiskt meddelande jag skriver kan se ut såhär:

"Hej, vad kul att du jobbar ideellt, vad gör du för något? Jag såg ju att du brinner för Afrika så jag antar att det har med det att göra. Själv hjälper jag hemlösa katter, jag har tyvärr ingen bil, så jag är mest jourhem, både åt föreningar, privatpersoner och åt katter jag hjälper själv.

Jag tycker också ekologiskt är viktigt, jag är inte vegetarian men har varit det och äter fortfarande mycket vegetariskt."

Det här ska tydligen vara påtok för personligt och puschigt.


Jag tycker mest det låter väldigt tråkigt och grått. För lite energi och inte tillräckligt spännande eller intressant.

Xtrail3344 skrev:startade snarare med typ, -Hej vad gör du i helgen? Eller, Vill du ses över en fika? Kunde väl iaf få ett -Inte intresserad. :(


Alla tjejer på datingsidor får typ 50 såna där spam-meddelanden dagligen, tror du verkligen någon orkar sitta och spamma "inte intresserad" till alla hela tiden? :-)003
Cyan
 
Inlägg: 252
Anslöt: 2011-03-18
Ort: Mars

Att nätdejta - regler och fallgropar - hur ska man göra?

Inläggav Liljan » 2016-02-02 15:34:40

Alien skrev:Man ska förstås vara lagom intresserad. Inte totalt ointresserad och inte "desperat".

Men om tjejerna är bisexuella så kan de ju få en massa förslag från killar också, så ditt drunknar i mängden.

Kanske du skulle försöka på https://www.qruiser.com/ och inrikta dig på enbart lesbiska? Där finns tydligen ett forum också, så det kanske finns diskussioner om detta med hur man ska ta kontakt med.

QX är tyvärr mest för män som söker sig ett ligg. Jag har testat QX i omgångar.

Frågan är hur man är lagom intresserad. Jag tror (hoppas i alla fall) att jag inte låter desperat, men något fel gör jag ju helt uppenbarligen och jag vet att så fort jag har listat ut hur jag får svar kommer nästa problem komma.
Xtrail3344 skrev:Okej, lagom intresserad, inte ointresserad och inte desperat. Lär oss mer! :D

Skulle uppskatta om nån kunde ge mig en handbok i vad man får göra och inte får göra, säga osv.

En sådan handbok skulle jag köpa direkt! :-)
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in