Killar, hur gör ni för att ragga?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Maggi » 2015-11-02 10:55:15

Huggorm skrev:
rdos skrev:
Charlie72 skrev:Att mer än hälften av männen över 70 har en nästan jämngammal sexpartner gör ju inte saken bättre :-|


Ser inte meningen med sex som 70-åring. Jag är klar med barnavlandet så kan känner att jag inte behöver ligga med någon.
Lika bra att operera bort kulorna då, eller hela apparaten, om du ändå inte skall använda grejerna. Skönt att bli kvitt risken för testikelcancer, och ta bort prostatan på samma gång.


Haha, du är så brutal Huggorm! Det gillas!
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav nallen » 2015-11-02 22:56:41

Kärlek är fasansfullt, man blir beroende av någon som inte kan bestämma sig en gång för alla. Sen, när man blivit helt beroende, ändrar hon sig, tröttnar och då står man där :-)004 - det får fan aldrig mer inträffa.

Sex däremot behöver man ju ha ett par gånger i veckan i alla fall. Tyvärr verkar det inte gå att få det utan att lägga ner en saatans massa tid och energi på att prata och och annat pjoller. :-)051
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav plåtmonster » 2015-11-02 23:09:49

Hur ser du på om hon blir gravid?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav slackern » 2015-11-02 23:13:00

plåtmonster skrev:Hur ser du på om hon blir gravid?


Min son på snart 13 år känner till att folk måste skydda sig för att skippa en graviditet, att inte vuxna människor känner till det tycker jag är skrämmande.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav plåtmonster » 2015-11-03 5:59:18

slackern skrev:att inte vuxna människor känner till det tycker jag är skrämmande.
Var kom det upp att folk inte skulle känna till det?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav sugrövmanövern » 2015-11-03 13:42:42

slackern skrev:
plåtmonster skrev:Hur ser du på om hon blir gravid?


Min son på snart 13 år känner till att folk måste skydda sig för att skippa en graviditet, att inte vuxna människor känner till det tycker jag är skrämmande.
Så han ska göra vasektomi då? För det är väl ganska 100 % skydd till skillnad från p-piller som kan glömmas tas och kondom som kan spricka etc.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav slackern » 2015-11-03 16:21:25

sugrövmanövern skrev:
slackern skrev:
plåtmonster skrev:Hur ser du på om hon blir gravid?


Min son på snart 13 år känner till att folk måste skydda sig för att skippa en graviditet, att inte vuxna människor känner till det tycker jag är skrämmande.
Så han ska göra vasektomi då? För det är väl ganska 100 % skydd till skillnad från p-piller som kan glömmas tas och kondom som kan spricka etc.


Så djupt pratade vi inte om det, av en slump hamnade samtalet om det eller vi såg en film från USA om en ung mamma så sa han är inte hon lite väl ung för att vara gift och ha barn. Så förklarade jag för honom att dom är rätt konservativa och har inte särskilt bra sexuealundervisning och att abort är rätt tabu, då sa han att han känner till att man ska skydda sig för att inte få barn.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav snuggelhund » 2015-11-03 18:47:12

Maggi skrev:Igen!!
snuggelhund skrev:
Maggi skrev:Undrar hur det gick för Frimodig och den svarta bruden? :-)063
Gissar på bra, men det får vi inte veta :(


Frimodig är väl gift sedan länge ?

Svårt att tro att det är nåt sexuellt han syftade på med den svarta tjejen.
Sexdriften blir ju dessutom svagare med åren och F. är ingen ungdom direkt.


Oerhört nedlåtande: F. är ingen ungdom direkt, Svårt att tro att det är nåt sexuellt han syftade på.....


Jag håller med det var lite åt det nedlåtande hållet. Men kunde bara inte låta bli. :-)005
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav snuggelhund » 2015-11-03 18:48:12

rdos skrev:
tahlia skrev:Igen, att mer än hälften av män över 70 lider av impotens är fakta, inte fördom.


Vad betyder det? Att de inte längre är attraherade av sin partner, att de inte är attraherade av jämnåriga eller att ingen alls kan få igång dem?

I den här beskrivningen (som jag misstänker Tahlia använder som stöd), så är det klart att vad man menar är problem med sexlivet i allmänhet: http://www.netdoktor.se/manlig-halsa/ar ... sfunktion/

I den kontexten är det klart att impotensen inte bara har med mannens förmåga att göra. Den är kopplad till relationen.


Visst låt oss skylla på kvinnan. :(
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-11-03 22:03:14

snuggelhund skrev:
rdos skrev:
tahlia skrev:Igen, att mer än hälften av män över 70 lider av impotens är fakta, inte fördom.


Vad betyder det? Att de inte längre är attraherade av sin partner, att de inte är attraherade av jämnåriga eller att ingen alls kan få igång dem?

I den här beskrivningen (som jag misstänker Tahlia använder som stöd), så är det klart att vad man menar är problem med sexlivet i allmänhet: http://www.netdoktor.se/manlig-halsa/ar ... sfunktion/

I den kontexten är det klart att impotensen inte bara har med mannens förmåga att göra. Den är kopplad till relationen.


Visst låt oss skylla på kvinnan. :(


Fast det gjorde jag inte. Jag bara konstaterade att det var alltför enkelt att skylla problem i samlivet och med potens bara på mannen. Andra faktorer som påverkar potens är ju stress och prestationsångest. Men läkare vill göra allting så enkelt: Skriv ut några piller så fixar sig allt.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-11-03 22:06:41

nallen skrev:Kärlek är fasansfullt, man blir beroende av någon som inte kan bestämma sig en gång för alla. Sen, när man blivit helt beroende, ändrar hon sig, tröttnar och då står man där :-)004 - det får fan aldrig mer inträffa.


Jo, det gäller ju att hitta en pålitlig partner. Bara för att en är sådan behöver inte alla vara så.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav nallen » 2015-11-04 17:52:46

Alla har varit så - annars vore jag ju fortfarande tillsammans med den sista.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Ericus » 2015-12-07 21:15:14

Athena skrev:
Tantaly skrev:
rdos skrev:Samma här. Den sortens sexmissbrukare intresserar mig inte.


Är du religiös eller asexuell? Kärlek är skit och medför nästan bara någon typ av problem. Ser faktiskt inga fel med att leva runt lite och ha skoj.
Jag själv hade nog känt mig äcklig att ha sex med random krogragg däremot. Palla testa sig för STD:s varje vecka och vara orolig för graviditeter.

Ja väldigt olika, kärleken är det fina, sexet är underordnat kärleken i mitt fall, ingen kärlek=inget sex, och kärlek utan sex är fint, medan sex utan kärlek borde vara vad prostituerade känner i sitt jobb.
OBS! ta inte min jämförelse som ett påhopp! det är ett försök att förklara känslorna från min sida.
Bästa sättet att ragga beror nog på vem du är och vem du siktar på, jag tror fortfarande att hjärnan är bättre att använda än muskler och annan yttre attribut.
Är jag ensam om att ha krav att personen ska tex få mig att skratta, slappna av och må bra även utan sex?


Du är absolut inte ensam om dessa krav.
Ericus
Inaktiv
 
Inlägg: 2365
Anslöt: 2015-11-25

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Ericus » 2015-12-07 21:39:06

För övrigt är jag en av de som vet NADA om hur man raggar eller visar intresse. Dessutom har jag alltid haft svårt att tyda när någon visar intresse för mig. De gånger det har hänt så har tjejen varit tvungen att bli övertydlig för att jag skulle förstå.
Ericus
Inaktiv
 
Inlägg: 2365
Anslöt: 2015-11-25

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Mountain_lion » 2015-12-07 22:31:43

Jag är nog en av de som är väldigt dålig på att ragga. Har nog för svårt med de subtila signalerna och att märka dessa. Så kvinnan får vara mycket tydlig med sitt kroppsspråk eller säga till mig hur hon känner. Tycker jag om någon så försöker jag säga det eller visa det. Det har jag blivit bättre på med åren. Har nog med livserfarenhet att göra.
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav plåtmonster » 2015-12-08 16:35:26

Får man mycket livserfarenhet på kort tid så går det snabbare att lära sig :P
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Huggorm » 2015-12-10 23:39:55

Igår blev jag raggad på. Tyvärr var hon 80+ och hade opererat bort ena lungan. Var en lägenhet där jag var inne och jobbade, rörläggaren hade varit där först och varnade innan. Hon hade bett honom krypa ned i sängen och värme henne bland annat. När jag kom dit frågade hon om jag trodde tomten skulle komma i år? För hon trodde hon själv varit för stygg, hon hade sagt saker som hon ångrade. Antagligen förstod hon att rörläggaren berättat. Men hon blev strax varm i kläderna och frågade om duschen fungerade som den skulle så hon kunde gå och tvätta rumpan :-)051
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav antonius » 2015-12-11 9:50:49

Huggorm skrev:Igår blev jag raggad på. Tyvärr var hon 80+ och hade opererat bort ena lungan. Var en lägenhet där jag var inne och jobbade, rörläggaren hade varit där först och varnade innan. Hon hade bett honom krypa ned i sängen och värme henne bland annat. När jag kom dit frågade hon om jag trodde tomten skulle komma i år? För hon trodde hon själv varit för stygg, hon hade sagt saker som hon ångrade. Antagligen förstod hon att rörläggaren berättat. Men hon blev strax varm i kläderna och frågade om duschen fungerade som den skulle så hon kunde gå och tvätta rumpan :-)051


Men det var väl härligt att känna sig åtrådd, både för dig och rörmokaren... :-)018
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Huggorm » 2015-12-11 10:34:34

antonius skrev:Men det var väl härligt att känna sig åtrådd, både för dig och rörmokaren... :-)018
Jag kan förmedla kontakt om du är sugen :twisted: Men jag hoppas du har tjock plånbok för det var enda önskemålet hon hade på männen i sitt liv. Hon sade sig ha bett de från hemtjänsten att hålla ögonen öppna efter en sådan gubbe som hon kunde gifta sig med
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Toblerone » 2015-12-11 13:53:34

Huggorm skrev:Igår blev jag raggad på. Tyvärr var hon 80+ och hade opererat bort ena lungan. Var en lägenhet där jag var inne och jobbade, rörläggaren hade varit där först och varnade innan. Hon hade bett honom krypa ned i sängen och värme henne bland annat. När jag kom dit frågade hon om jag trodde tomten skulle komma i år? För hon trodde hon själv varit för stygg, hon hade sagt saker som hon ångrade. Antagligen förstod hon att rörläggaren berättat. Men hon blev strax varm i kläderna och frågade om duschen fungerade som den skulle så hon kunde gå och tvätta rumpan :-)051


Lite frontallobsdemens, tror jag. Det är den slags demens som gör att man tappar hämningarna. Det är inte ovanligt att gamlingar gör skamliga förslag. Jag har själv jobbat i hemtjänsten, det förekommer ganska ofta.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav antonius » 2015-12-11 13:59:39

Tycker att ni är lite elaka och fördomsfulla mot äldre, de måste väl få kåta till sig de med och de enda de träffar på hela veckan är hemtjänsten och hantverkare... :-)004
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rumble129 » 2016-01-30 14:37:12

Spelar klown.
rumble129
 
Inlägg: 60
Anslöt: 2015-05-09

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav slackern » 2016-04-18 15:35:40

Adira skrev:Herrgud vad larvigt. Var kommer alla dessa "principer" ifrån? "Att han gör si och hon gör så betyder att han är så och hon är si bla bla.." Så himmla trött på de här "spelreglerna" som tjejer och killar ska följa inför varandra.


Jag håller med dig det är gammalmodigt, men det finns gott om kvinnor som också raggar enligt min erfarenhet.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Adira » 2016-04-18 16:08:22

slackern skrev:
Adira skrev:Herrgud vad larvigt. Var kommer alla dessa "principer" ifrån? "Att han gör si och hon gör så betyder att han är så och hon är si bla bla.." Så himmla trött på de här "spelreglerna" som tjejer och killar ska följa inför varandra.


Jag håller med dig det är gammalmodigt, men det finns gott om kvinnor som också raggar enligt min erfarenhet.

Absolut, men de följer också någon himla "manual". Och om man inte hänger med i spelets regler och gör "fel" så blåser det upp till en katastrof där någon plötsligt blir jätteupprörd och den andra fattar inte alls varför. Stereotypen är väl att tjejen blir ledsen för ingenting och killen är clueless, men det sker omvänt också naturligtvis. Poängen är att jag tycker det verkar så onödigt, vi skapar 90% av problemen själva för att vi har fått för oss att vi ska bete oss på ett annat sätt inför någon bara för att de har motsatt kön, något som för mig inte alls faller in naturligt. Lite som när tjejtidningar har diverse frågespalter och en av dem är "fråga en kille". Tyckte det var märkligt redan som tolvåring och tänkte "det här synsättet kan ju knappast leda till något utom tramsiga missförstånd".
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in