Sommarvikariat?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Sommarvikariat?

Inläggav Ki-Wi » 2016-01-26 21:21:30

Hejhej! Jag studerar för tillfället ett basår på komvux för att sen studera till biologilärare. Problemet är bara den att på somrarna måste jag försörja mig med andra medel än studielån. Jag vet dock inte vad jag skulle kunna få för sommarvikariat med tanke på aspergern. Jag vill inte jobba inom omvårdnad, jag klarar inte av handeln pga stressen och inte industrin pga alla ljud. Jag är pytteliten så lager är ingen idé, och ändå om jag gillar barn så är jag rädd att jag inte kommer klara av ljudnivån på ett fritis och behöva börja arbeta redan vid 6.30 om mornarna eftersom jag lider av svår insomna. Jag har inte heller någon arbetslivserfarenhet.

Vad arbetar ni med? Hur har ni lyckats kombinera AST med stressiga heltidsjobb och sms-anställningar? Hur fan får en ett jobb när en inte har några kvalifikationer men har asperger och ADHD? Det är bara januari men jag har redan ångest över sommaren :(
Ki-Wi
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2016-01-26

Sommarvikariat?

Inläggav Zima33 » 2016-01-28 21:26:36

Lokalvård kanske? Jag fick jobb som städgumma fastän jag inte hade gått gymnasiet. Det viktigaste var att man kunde svenska. Kan bli lite stressigt men man lär sig att städa bara det som syns. :mrgreen:

Hade inte diagnoserna då men skulle nog inte berättat om jag visste om dem.

Brevbärare?
Zima33
 
Inlägg: 3620
Anslöt: 2011-05-09

Sommarvikariat?

Inläggav vofff » 2016-01-29 13:40:56

Kolla på granne.se det finns familjer/par som söker efter nannys som kan ta hand om deras barn eller annat sysslor.
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in