År 2016

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

År 2016

Inläggav Bonddrengen » 2016-01-04 12:44:16

Idag tänker jag tillbaka på de nästan 10 år av allsköns problem jag haft och hur jag sakta men säkert börjat resa mig själv. Och detta utan hjälp från någon extern part.

Som en julklapp på posten har jag nu fått mitt eget första lägenhetskontrakt på en etta, som min mor och bror hjälper till att inreda och bygga ihop möbler (IKEA!) till. Att se mitt eget namn stå på brevlådan är lite fräckt. En bättre julklapp än något sådant är nog svårare att uppbringa.

På något sätt känns det som att ingenting är omöjligt längre, jag kan öppna nästan vilken dörr jag vill. Kanske man gått och blivit vuxen till slut?

Det finns så många saker som jag aldrig gjort men nu kanske/kanske inte vågar göra. Till exempelvis vågar man bjuda en kvinna på dejt eller kanske rentav dans (även om jag inte kan dansa!)? Eller ska man börja med fäktning med svärd? Man får visst bra motion av det har jag hört.

År 2016 kanske kan bli ett ganska bra år. Tack för att jag fick skriva av mig lite grann. God fortsättning allesammans på denna soliga men kalla måndag.
Bonddrengen
 
Inlägg: 272
Anslöt: 2015-09-12
Ort: E = mc^2

År 2016

Inläggav Chrilleb » 2016-01-04 13:07:39

Hej ! Jag säger: GRATTIS ! Får man fråga hur gammal du är ? Du verkar verkligen ha rest dig, ordentligt ! BRAVO !!
Fortsätt att tro på dig själv. Gör saker du själv mår bra av. För...tror du på dig själv är det lättare ihop med andra, att te.x bjuda ut en tjej ( du kan t.ex skriva upp på papper först, och öva framför spegeln alt. spela in dig själv och öva ). Gällande motion så är korta och långa ( gärna dagliga ) promenader bra för kropp och själ. ( får ner blodsockret, och övar upp lilla hjärtat :)



God Fortsättning till dig med!
Chrilleb
 
Inlägg: 6387
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

År 2016

Inläggav nallen » 2016-01-04 13:10:48

Chrilleb skrev:te.x bjuda ut en tjej ( du kan t.ex skriva upp på papper först, och öva framför spegeln alt. spela in dig själv och öva )

Glöm sen inte att slänga pappret och repetitionerna i papperskorgen, för de stämmer aldrig överens med hur det är i verkligheten.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

År 2016

Inläggav Bonddrengen » 2016-01-05 21:22:17

Chrilleb: en människas ålder tycker jag är rätt irrelevant, vad som finns bakom pannbenet är enligt mig betydligt relevantare. Finns ju 10-åringar som är klokare än vissa 70-åringar. Själv är jag 25 år, om det spelar någon roll.

Jag brukar numera försöka se till att jag går en 3-4 km om dagen (förut gjorde jag inte detta). Och förra våren/sommaren blev det också långa promenader i skog och mark då jag gick på fornminnesjakt efter gamla gravar och offeraltare.

Kanske var lite otydligt här men att börja med fäktning tänker jag dock att man - förutom motionen - också tränar upp både sin motorik och sin fysiska styrka. Är man otränad är det rätt tungt att bära en rustning. Men först ska jag ha upp mina nya gardiner innan jag fixar ett medlemsskap i den lokala medeltidsföreningen. :-)Happy

nallen: ska jag tolka ditt svar som att man bara "ska vara sig själv" när det kommer till det motsatta könet och hoppas på det bästa?
Bonddrengen
 
Inlägg: 272
Anslöt: 2015-09-12
Ort: E = mc^2

År 2016

Inläggav snuggelhund » 2016-01-05 21:36:34

Bra att du börjat ta tag i ditt liv !
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

År 2016

Inläggav nallen » 2016-01-06 13:13:50

Bonddrengen skrev:nallen: ska jag tolka ditt svar som att man bara "ska vara sig själv" när det kommer till det motsatta könet och hoppas på det bästa?

Det var inte vad jag skrev. Bara att verkligheten inte kommer att se ut som man repeterat. Hur man gör har jag ingen aning om, vilket har stötts och blötts här under många år. :cry:
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

År 2016

Inläggav Bonddrengen » 2016-01-22 17:03:45

Varit lite upptagen men tack Chrilleb, nallen och snuggelhund för era svar. God fortsättning på året!
Bonddrengen
 
Inlägg: 272
Anslöt: 2015-09-12
Ort: E = mc^2

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in