Off-topic samt sönderhackade trådar

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Puzzle » 2016-01-21 23:23:11

Wine skrev:
Puzzle skrev:
Wine skrev:Men Puzzle det är inte det som du hänvisar till ovan som jag syftat på.

Skicka det i pm då så kan jag förklara.


Nej, varför vill du inte att jag postar här öppet, såg du inte nallens inlägg tidigare?

Jag har redan förklarat varför jag vill att detta ska redas ut öppet och ärligt talat så är det mycket märkligt att du/ni inte kan låta mig citera det här, öppet om det nu handlar om något som gäller forumregler och som borde vara angeläget även för andra medlemmar att få reda på också.

För mig är det obegripligt varför du fortsätter så här.

För det första så är det ju som sagt OT i den här tråden och för det andra något som hände för flera månader sen i en pm-konversation jag inte har kvar. Vill du citera den får du faktiskt skicka det som pm till mig först så jag får se vad det är du pratar om, det borde inte vara så krångligt för dig.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-21 23:23:49

Puzzle skrev:
Wine skrev:
Puzzle skrev:Skicka det i pm då så kan jag förklara.


Nej, varför vill du inte att jag postar här öppet, såg du inte nallens inlägg tidigare?

Jag har redan förklarat varför jag vill att detta ska redas ut öppet och ärligt talat så är det mycket märkligt att du/ni inte kan låta mig citera det här, öppet om det nu handlar om något som gäller forumregler och som borde vara angeläget även för andra medlemmar att få reda på också.

För mig är det obegripligt varför du fortsätter så här.

För det första så är det ju som sagt OT i den här tråden och för det andra något som hände för flera månader sen i en pm-konversation jag inte har kvar. Vill du citera den får du faktiskt skicka det som pm till mig först så jag får se vad det är du pratar om, det borde inte vara så krångligt för dig.


Men då får jag posta det sedan?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Puzzle » 2016-01-21 23:24:40

Wine skrev:
Puzzle skrev:
Wine skrev:
Nej, varför vill du inte att jag postar här öppet, såg du inte nallens inlägg tidigare?

Jag har redan förklarat varför jag vill att detta ska redas ut öppet och ärligt talat så är det mycket märkligt att du/ni inte kan låta mig citera det här, öppet om det nu handlar om något som gäller forumregler och som borde vara angeläget även för andra medlemmar att få reda på också.

För mig är det obegripligt varför du fortsätter så här.

För det första så är det ju som sagt OT i den här tråden och för det andra något som hände för flera månader sen i en pm-konversation jag inte har kvar. Vill du citera den får du faktiskt skicka det som pm till mig först så jag får se vad det är du pratar om, det borde inte vara så krångligt för dig.


Men då får jag posta det sedan?

Efter att jag har läst det och godkänt ja.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Puzzle » 2016-01-21 23:43:57

Puzzle i PM skrev:...

1. ALLT som skrivs i AoG räknas som känsligt och personligt och ska därför inte nämnas i övriga forumet.

...


Där menade jag ju att sånt som skrivs där inte får tas upp på övriga forumet som Sjuckert har förklarat här i tråden och som det står i reglerna.

Puzzle i PM skrev:Som jag sa så är det en liten bugg med AoG så ibland när man länkar till dom trådarna så är det möjligt för icke-inloggade/icke-medlemmar att komma in i tråden så på så sätt kan det bli personligt. [*Exempel på medlem och trådämne*]
...

Här är väl lite samma miss igen men vad jag menade var ju att som exempel man länkar till en tråd som heter "Vi som älskar trädgårdsarbete" eller någon annan tydlig titel och nämner en medlem som har skrivit där så kan man ju "komma in i diskussionen" och få viss förståelse om vad det pratas om och är det känsligare ämnen så vill medlemmarna kanske inte att det ska komma ut.

"Bugg" är väl fel term utan det är väl snarare sättet som forumslänkarna är uppbyggda.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-21 23:54:48

Tack Puzzle,

det du har skrivit till mig i PM:

Puzzle skrev:
Puzzle i PM skrev:...

1. ALLT som skrivs i AoG räknas som känsligt och personligt och ska därför inte nämnas i övriga forumet.

...


Där menade jag ju att sånt som skrivs där inte får tas upp på övriga forumet som Sjuckert har förklarat här i tråden och som det står i reglerna.


tycker jag ju inte riktigt överensstämmer med vad Sjuckert skriver nedan:

Sjuckert skrev:
Wine skrev:Får man referera det som skrivs i trådar i dolda AoG utanför avdelningen eller i öppna avdelningar?

Ja eller nej?


Admin:

Nej.

Hur många gånger du än frågar är svaret detsamma.

Alltså. Eftersom vi faktiskt tillåter att man får länka till inlägg om man inte avslöjar trådens innehåll och diskussion kan det hända att någon pytteliten antydning görs om att en viss sak har nämnts i en dold avdelning. Det är inte samma sak som att referera till en diskussion.

Nu har jag inget mer att säga om den här saken. Du har fått svar och jag kan inte rå för om svaren inte duger åt dig.


post1362787.html#p1362787

Enligt vad moderator Puzzle har skrivit så är följande vad som gäller:"ALLT som skrivs i AoG räknas som känsligt och personligt och ska därför inte nämnas i övriga forumet" men ändå så anser Sjuckert att slackerns inlägg är ok?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Re: Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav tahlia » 2016-01-22 2:20:20

Det inlägg slackern gör refererar inte till trådens ämne. Istället pekar det till en spekulation om honom, helt irrelevant för tråden, och med ett innehåll som snarare bör vara känsligt för honom än för dig.
Därför ser jag ingen motsägelse någonstans i denna evinnerlighetsfråga.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Re: Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Titti » 2016-01-22 3:07:20

nallen skrev:Som så mycket annat har det diskuterats förr: Om att citera PM från moderator/ledning


Det är riktigt att min strävan alltid var att alla PM från forumledningen och särskilt mig själv som Admin skulle gå att citera öppet på forumet, i vart fall i de delar som krävde inloggning för att läsa. Det är viktigt att det finns en konsekvens och transparens i modereringen. Att alla i forumledningen alltid skall vara konsekventa i de beslut som tas är orimligt att begära men genom att vara så öppen och tydlig som möjligt är det lättare att få acceptans för att det ibland blir fel eller otydligt. Det måste också alltid finnas en beredskap att öppet tillstå att "det här blev inte riktigt bra, jag omprövar det här".

När det gäller avdelningarna "off-Google", dvs de som kräver inloggning för att läsa, var avsikten att de i första hand skulle vara osynliga för sökmotorerna på internet. Att publicera länkar till inlägg där i de öppna avdelningarna var visserligen inte ok men sågs inte som något speciellt allvarligt brott eftersom den som inte var inloggad inte kunde följa dem ändå. Även om trådens namn framträdde så avslöjades inte mer än så.

Annat har det hela tiden varit när det gällt PA. Där har alltid rått sträng sekretess både när det gällt medlemmar och trådar. Där har aldrig varit tillåtet att nämna vem som är eller var medlem och inte heller något om vad som diskuterats där någonstans utanför avdelningen. Länkar dit, publicerade någon annanstans, har kunnat ge uteslutning från PA om länken har avslöjat något om innehållet - trådtiteln tex.

Av de diskussioner som förs har jag dragit slutsatsen att tillämpningen av de strängare reglerna har spridit sig från PA till resten av den del av forumet som bara är synlig för inloggade medlemmar. Jag har inte sett det uttalas tydligt någonstans som en ändring av praxis, men eftersom jag inte läser så mycket här kan jag gott ha missat det. Jag tycker det också är en olycklig utveckling i så fall.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-22 11:28:35

tahlia skrev:Det inlägg slackern gör refererar inte till trådens ämne. Istället pekar det till en spekulation om honom, helt irrelevant för tråden, och med ett innehåll som snarare bör vara känsligt för honom än för dig.
Därför ser jag ingen motsägelse någonstans i denna evinnerlighetsfråga.


Men om du läser vad moderator Puzzle skriver så är det ju ganska tydligt. ALLT som skrivs i den dolda avdelningen:

Puzzle skrev:
Puzzle i PM skrev:...

1. ALLT som skrivs i AoG räknas som känsligt och personligt och ska därför inte nämnas i övriga forumet.

...


Där menade jag ju att sånt som skrivs där inte får tas upp på övriga forumet som Sjuckert har förklarat här i tråden och som det står i reglerna.


Förstår du tahlia?

Se även detta:

Alien
Tråden har flyttats från öppna RNS till den dolda underavd Moderering. Det är inte ok att du i en öppen avd refererar och länkar till trådar i dolda AoG. Se forumreglerna:

Avdelningen Aspergare off-Google har följande tillägg:

Denna avdelning kräver inloggning för att läsa och är alltså inte tillgänglig för sökmotorerna på internet. Det är inte tillåtet att citera eller referera till det som skrivs där utanför avdelningen.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-22 11:49:43

Jag anser också att det är viktigt att moderatorerna tillämpar angivna forumregler på ett så konsekvent sätt som möjligt men just nu upplever jag att det finns många tveksamheter kring bedömningar av exempelvis vad som anses vara off-topic eller inte samt vad som gäller vid citering.

Jag tycker att jag ganska ofta ser exempel på inlägg som är uppenbart off-topic i olika trådar men som ändå av någon anledning inte bedöms vara off-topic av moderatorerna, samtidigt som en del andra inlägg som inte alls är lika uppenbart off-topic eller som jag själv inte tycker ens är off-topic flyttas till off-topic tråden, ibland mycket snabbt dessutom medan inlägg som är uppenbart off-topic kan ligga kvar ganska länge och ibland inte ens flyttas.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Alien » 2016-01-22 14:47:52

Moderator:

Jag förstår inte vad som som är det stora problemet. Citerar mig själv:

När det kommer off-topic-inlägg så har vi fyra möjligheter:

1) Låta dem stå kvar, vilket vi gör när det bara är ett par inlägg och inget tjafs. Diskussionen fortsätter om det ursprungliga ämnet och inget sidospår.

2) Flytta till Off-topic-tråden, särskilt när det bara verkar vara irriterat tjafs el trams.

3) Dela av till en ny tråd, vilket vi gör om det verkar vara en seriös sidodiskussion. Om flera deltar i sidodiskussionen så tycks det ju vara intressant för många. Och då får ju medlemmarna diskutera klart.

4) Flytta till en redan pågående diskussion om just det ämnet. Och då en pågående diskussion. Även då får ju medlemmarna "diskutera klart".


Om vi flyttar inlägg el inte beror dels på om vi sett det/någon anmält det, dels om det blivit el ser ut att bli en lång sidodiskussion.

Många inlägg är också dels on topic, dels off topic. Klart att det inte kan bli 100% konsekvent, det ingår alltid en egen bedömning. Som sagt, vi är inga robotar.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Sjuckert » 2016-01-23 15:48:13

Titti skrev:Av de diskussioner som förs har jag dragit slutsatsen att tillämpningen av de strängare reglerna har spridit sig från PA till resten av den del av forumet som bara är synlig för inloggade medlemmar. Jag har inte sett det uttalas tydligt någonstans som en ändring av praxis, men eftersom jag inte läser så mycket här kan jag gott ha missat det. Jag tycker det också är en olycklig utveckling i så fall.


Admin:

Om det har skett en ändring av denna praxis var det före min tid; det är alltså inget jag har ändrat på, utan den har varit rådande så länge jag har varit med i forumledningen.

Man kanske kan tycka att det är harmlöst att avslöja en trådtitel, men det kan ju vara känsliga eller kontroversiella ämnen som diskuteras och som återspeglas i trådtiteln. Då är det enklast att inte tillåta det alls än att vi ska bedöma varje gång om det kan vara känsligt/hemligt eller ej.

Vi är i alla fall inte lika stränga som med avslöjanden från PA. Om man citerar något från AoG brukar vi nöja oss med att censurera den biten eller flytta inlägget. Gör man det upprepade gånger kan det däremot bli en reprimand, men någon enstaka gång ser vi inte så allvarligt på.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-23 17:38:13

Sjuckert skrev:
Titti skrev:Av de diskussioner som förs har jag dragit slutsatsen att tillämpningen av de strängare reglerna har spridit sig från PA till resten av den del av forumet som bara är synlig för inloggade medlemmar. Jag har inte sett det uttalas tydligt någonstans som en ändring av praxis, men eftersom jag inte läser så mycket här kan jag gott ha missat det. Jag tycker det också är en olycklig utveckling i så fall.


Admin:

Om det har skett en ändring av denna praxis var det före min tid; det är alltså inget jag har ändrat på, utan den har varit rådande så länge jag har varit med i forumledningen.

Man kanske kan tycka att det är harmlöst att avslöja en trådtitel, men det kan ju vara känsliga eller kontroversiella ämnen som diskuteras och som återspeglas i trådtiteln. Då är det enklast att inte tillåta det alls än att vi ska bedöma varje gång om det kan vara känsligt/hemligt eller ej.

Vi är i alla fall inte lika stränga som med avslöjanden från PA. Om man citerar något från AoG brukar vi nöja oss med att censurera den biten eller flytta inlägget. Gör man det upprepade gånger kan det däremot bli en reprimand, men någon enstaka gång ser vi inte så allvarligt på.


Men Sjuckert, har du inte sett vad moderator Puzzle skrev till mig i PM:

Puzzle skrev:
Puzzle i PM skrev:...

1. ALLT som skrivs i AoG räknas som känsligt och personligt och ska därför inte nämnas i övriga forumet.

...


Där menade jag ju att sånt som skrivs där inte får tas upp på övriga forumet som Sjuckert har förklarat här i tråden och som det står i reglerna.


det tycker jag ju inte riktigt överensstämmer med vad du Sjuckert skriver nedan:

Sjuckert skrev:
Wine skrev:Får man referera det som skrivs i trådar i dolda AoG utanför avdelningen eller i öppna avdelningar?

Ja eller nej?


Admin:

Nej.

Hur många gånger du än frågar är svaret detsamma.

Alltså. Eftersom vi faktiskt tillåter att man får länka till inlägg om man inte avslöjar trådens innehåll och diskussion kan det hända att någon pytteliten antydning görs om att en viss sak har nämnts i en dold avdelning. Det är inte samma sak som att referera till en diskussion.

Nu har jag inget mer att säga om den här saken. Du har fått svar och jag kan inte rå för om svaren inte duger åt dig.


post1362787.html#p1362787

Enligt vad moderator Puzzle har skrivit så är följande vad som gäller:"ALLT som skrivs i AoG räknas som känsligt och personligt och ska därför inte nämnas i övriga forumet" men ändå så anser du Sjuckert att slackerns inlägg är ok?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Puzzle » 2016-01-24 18:36:05

Wine skrev:Enligt vad moderator Puzzle har skrivit så är följande vad som gäller:"ALLT som skrivs i AoG räknas som känsligt och personligt och ska därför inte nämnas i övriga forumet" men ändå så anser du Sjuckert att slackerns inlägg är ok?

Moderator:

Tycker du själv att det är något personligt/känsligt som slackern nämner?

Vi tycker ju som Sjuckert sagt inte att det där avslöjar något om vad som skrivits eller diskuterats i Off-Google utan det visar bara att ni har gnabbats förr och det är ju dessutom någon som säkert redan visats i de öppna delarna av forumet också.

Dessutom så tror jag att du bokstavstolkar "allt", regeln är ju som jag sa åt dig:

Denna avdelning kräver inloggning för att läsa och är alltså inte tillgänglig för sökmotorerna på internet. Det är inte tillåtet att citera eller referera till det som skrivs där utanför avdelningen.


Alltså det är "allt" som diskuteras eller refererar just till ämnena och personers upplevelser/åsikter som ska hållas utanför de öppna delarna. Att visa småsaker slinker ut händer ju ibland men det är som sagt just att ämnena och åsikterna inte ska gå att hitta på sökmotorerna.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-24 18:50:34

Puzzle skrev:
Wine skrev:Enligt vad moderator Puzzle har skrivit så är följande vad som gäller:"ALLT som skrivs i AoG räknas som känsligt och personligt och ska därför inte nämnas i övriga forumet" men ändå så anser du Sjuckert att slackerns inlägg är ok?

Moderator:

Tycker du själv att det är något personligt/känsligt som slackern nämner?

Vi tycker ju som Sjuckert sagt inte att det där avslöjar något om vad som skrivits eller diskuterats i Off-Google utan det visar bara att ni har gnabbats förr och det är ju dessutom någon som säkert redan visats i de öppna delarna av forumet också.


Nej det är inget känsligt för mig, poängen med att jag tog upp det är ju att ni inte dömer enligt det regelverk ni själva hänvisar till.

Ni gör godtyckliga bedömningar.

Puzzle skrev:Dessutom så tror jag att du bokstavstolkar "allt", regeln är ju som jag sa åt dig:

Denna avdelning kräver inloggning för att läsa och är alltså inte tillgänglig för sökmotorerna på internet. Det är inte tillåtet att citera eller referera till det som skrivs där utanför avdelningen.


Alltså det är "allt" som diskuteras eller refererar just till ämnena och personers upplevelser/åsikter som ska hållas utanför de öppna delarna. Att visa småsaker slinker ut händer ju ibland men det är som sagt just att ämnena och åsikterna inte ska gå att hitta på sökmotorerna.


Skriver man:

"ALLT som skrivs i AoG räknas som känsligt och personligt och ska därför inte nämnas i övriga forumet"

Då har jag svårt att se att man kan tolka det på något annat sätt än att absolut INGET ska yppas utanför den dolda avdelningen, att ni gör en annan bedömning visar bara att ni är inkonsekventa.

Det märkliga med det hela är ju också att jag tidigare har påpekat flera gånger att det som har skrivits i den dolda avdelnigen kanske inte hade postats där om den som har postat det visste att det i alla fall skulle kunna återges i den öppna avdelningen, även om det inte är relaterat till en diskussion som förs i den dolda avdelnigen AoG.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Puzzle » 2016-01-24 19:20:31

Wine skrev:Skriver man:

"ALLT som skrivs i AoG räknas som känsligt och personligt och ska därför inte nämnas i övriga forumet"

Då har jag svårt att se att man kan tolka det på något annat sätt än att absolut INGET ska yppas utanför den dolda avdelningen, att ni gör en annan bedömning visar bara att ni är inkonsekventa.

Det märkliga med det hela är ju också att jag tidigare har påpekat flera gånger att det som har skrivits i den dolda avdelnigen kanske inte hade postats där om den som har postat det visste att det i alla fall skulle kunna återges i den öppna avdelningen, även om det inte är relaterat till en diskussion som förs i den dolda avdelnigen AoG.

Som jag skrev redan i PM:et så var det ett förenklande av regeln då du inte tycktes förstå att åsikterna och länkarna du citerade kunde klassas som personliga/känsliga av medlemmarna som skrivit det.

Vi gör en bedömning varje gång som något dyker upp från det dolda delarna till det öppna, om det är något som kan bedömas som personlig/känsligt eller avslöjar förmycket om ämnena som diskuteras.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-24 19:23:58

Wine skrev:Vi tycker ju som Sjuckert sagt inte att det där avslöjar något om vad som skrivits eller diskuterats i Off-Google utan...


:?:

Men det är ju precis det gör, det avslöjar ju visst något som skrivits i den dolda avdelningen.

Puzzle skrev:Vi gör en bedömning varje gång som något dyker upp från det dolda delarna till det öppna, om det är något som kan bedömas som personlig/känsligt eller avslöjar förmycket om ämnena som diskuteras.


Ni tycker och anser? Men den som hade skrivit det kanske inte håller med er?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Puzzle » 2016-01-24 19:41:02

Wine skrev:Men det är ju precis det gör, det avslöjar ju visst något som skrivits i den dolda avdelningen.


Som jag sa och som det står i reglerna är ju att det inte ska gå att söka fram informationen från Off-google och då är vi ju såklart noggrannare med sånt som kan klassas som personligt/känsligt. Men om någon skulle återge något som skrivits i tex. "lektrådarna" eller som i det här fallet återge att ni har tjafsat förr så spelar det ju mindre roll för det anser vi inte är "hemligt" på samma sätt.

Det är alltså en bedömningsfråga men för att uttrycka det simpelt så är det ju bäst att inte nämna någonting från Off-google på resten av forumet.

Wine skrev:Ni tycker och anser? Men den som hade skrivit det kanske inte håller med er?

Är det personen själv som anmäler eller tar kontakt med oss så lär vi nog med största sannolikhet att flytta/censurera inlägget.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav nallen » 2016-01-24 20:19:03

Wine skrev:Ni gör godtyckliga bedömningar.

Ja, inget har förbättrats på det planet de senaste åren.

I övrigt verkar du missat att:
1. Sjuckert är högre i rang än Puzzle och Alien
2. Sjuckert har, om än luddigt, talat om vad som gäller i det här fallet

Det enda vi har att se fram emot nu är Puzzles bestraffning - och Liebert har redan förklarat att moderatorerna kan bete sig lite hur som helst utan att vi får reda på om något gjorts åt problemet.
För att travestera David Letterman; Transparency, my ass!
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-24 20:28:27

nallen skrev:
Wine skrev:Ni gör godtyckliga bedömningar.

Ja, inget har förbättrats på det planet de senaste åren.


Nej, det verkar snarare ha försämrats. Det finns fler exempel som jag skulle kunna ta upp.

nallen skrev:I övrigt verkar du missat att:
1. Sjuckert är högre i rang än Puzzle och Alien
2. Sjuckert har, om än luddigt, talat om vad som gäller i det här fallet


Jo, det vet jag ju men en av mina poänger har varit att visa på vad jag tycker är motstridiga uppgifter, där jag via PM fått en förklaring från moderator Puzzle som jag anser inte är i linje med vad Sjuckert här i tråden har velat göra gällande. Att man bakom kulisserna kan få lite andra förklaringar på hur regler ska följas och vad som gäller.

nallen skrev:Det enda vi har att se fram emot nu är Puzzles bestraffning - och Liebert har redan förklarat att moderatorerna kan bete sig lite hur som helst utan att vi får reda på om något gjorts åt problemet.
För att travestera David Letterman; Transparency, my ass!


Ja och jag håller med om att det är en olycklig utveckling, risken är ju att konflikter ökar då det inte är riktigt tydligt vad som gäller samt att man inte gärna heller verkar vilja ha varken synpunkter på modereringen eller diskussioner kring hur regelverket efterlevs.

Känns också som att denna tråd blev onödigt lång, det hade kunnat undvikas om jag hade fått tillåtelse att citera moderator Puzzle tidigare i diskussionen.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-24 20:43:53

Tack Titti för det du bidragit med i denna tråden, dina klargöranden och synpunkter.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Re: Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Titti » 2016-01-25 20:39:33

Wine skrev:Tack Titti för det du bidragit med i denna tråden, dina klargöranden och synpunkter.

Jag är numera bara "vanlig forumist" och kan inte påverka forumets policies och moderering mer än någon annan utanför forumledningen. Jag har inte heller någon insyn i de diskussioner som förs där idag. Men jag var medlem av forumledningen ganska många år, mestadels som Admin, som säkert en del här minns.

Utifrån det försöker jag ibland att bidra med hur vi resonerade i olika sammanhang och hur bakgrundstankarna var. Det behöver inte vara detsamma idag men kan ändå ge ett bidrag till förståelsen.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav nallen » 2016-01-25 21:27:46

Mja, det borde ju vara detsamma idag - såvida det inte meddelats några förändringar.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-26 17:59:58

Nu är det inkonsekvens igen från moderatorernas sida, moderator Alien nämner ju vad som diskuteras i en tråd i den dolda avdelningen AoG i detta inlägg som postats i en tråd som ligger i den öppna avdelningen:

post1366390.html#p1366390
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Alien » 2016-01-26 19:36:51

Ja, jag får be om ursäkt, men det är svårt att komma ihåg vilka trådar som finns var. Det var en sådan tråd som brukar vara i AoG. Det kommer helt enkelt för många trådar om liknande ämnen.

Moderator:

Och hade det hänt en vanligt forumist så hade vi bara flyttat inlägget, det är ju inte så att man brukar få en varning för sådant.

Och som sagt, vi är inga ofelbara robotar.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in