Dela med dig utav dina positiva erfarenheter

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Dela med dig utav dina positiva erfarenheter

Inläggav Firkraag » 2015-12-10 15:17:08

Det känns som det verkar lättare att skapa trådar när det hänt någonting dåligt men ibland så händer det något som får en att på något sätt bli gladare eller må allmänt bättre och detta är vad jag tänkte denna tråden kunde handla om. Har det hänt någonting bra för dig själv eller en person du känner(kanske någon annan på forumet?) som fick dagen att kännas ljusare? Dela med dig!

Spoiler: visa
För att få bollen i rullning så var jag nyligen i kontakt med psykiatrin igen efter att ha blivit utkastad för många år sedan med remiss till vårdcentralen innan man var redo, hörde att dem hade lite dåligt med resurser på den tiden men iaf så fick det en å tappa förtroendet så jag var utan i många år. I vilket fall som helst så hade jag nu möte med en psykiatriker som trots bristfällig Svenska kändes som att han förstod mig bättre än någon annan har gjort på länge, hjälpte till med problemen jag hade och löste det snyggt utan några som helst problem.

I bussen på vägen hem från samma möte så blev den halvvägs ganska fullpackad i mitten och vid en hållplats så skulle det kliva på en kvinna med barnvagn. Det är nu man vanligtvis hör busschaffören be personen att stiga av och vänta på nästa men istället så tog han sig tiden att stiga ur hytten och var överraskande trevlig och munter å löste det snabbt så att alla fick plats, strax efter hörde man många som mumlade om hur fint det var skött.
Firkraag
 
Inlägg: 553
Anslöt: 2010-06-10
Ort: Göteborg

Dela med dig utav dina positiva erfarenheter

Inläggav KrigarSjäl » 2015-12-10 16:02:48

Jag har format och utvecklat en livsföring som sällan eller aldrig är upphov till ångest, depression och allmänt strul.

Tack vare självrannsakan, självanalys och medvetna val.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Dela med dig utav dina positiva erfarenheter

Inläggav Baba Jaga » 2015-12-10 19:46:14

Kom att tänka på idag att det inte blir så värst mycket mörkare i år. ( Efter att ha gått omkring en månad och känt mig halvblind.) Två futtiga veckor till - sedan blir dagarna längre och ljuset kommer tillbaka! Den tanken gjorde mig på gott humör.
Jycken blev också lycklig idag. Han hittade en ålderstigen kycklingbit i en lövhög.
Baba Jaga
 
Inlägg: 463
Anslöt: 2011-12-28

Dela med dig utav dina positiva erfarenheter

Inläggav notwoodstock » 2015-12-10 20:03:26

Jag upptäckte att det finns gratis, av bra kvalité, e-böcker och iBooks.

Läser ej böcker, hela, själv, längre, dock. :-)Happy
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Dela med dig utav dina positiva erfarenheter

Inläggav Maggi » 2015-12-10 22:29:26

Bra tråd, här blir man ju faktiskt lite gladare!
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Dela med dig utav dina positiva erfarenheter

Inläggav notwoodstock » 2015-12-10 22:41:48

Man skall tänka positivt, så står det under tiden i tidningarna om vi får igång luftvärnet igen. Deras business.
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Dela med dig utav dina positiva erfarenheter

Inläggav kiddie » 2016-01-15 18:30:18

Fick städat äntligen... hittat en almanacksapp som verkar OK nu när pappersalmanackan gått ut (gillade inte den i telefonen)... kom förbi en svår del i ett spel... :wink:
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Dela med dig utav dina positiva erfarenheter

Inläggav kaffetroll » 2016-01-16 13:04:43

Har ett jobb där chefen och mina arbetskamrater vet mina svårigheter och gärna hjälper till med att bråka med myndigheter osv.

Tack vare dom är jag nu starkare än jag någonsin vart!
kaffetroll
 
Inlägg: 25
Anslöt: 2015-06-17
Ort: Göteborg

Dela med dig utav dina positiva erfarenheter

Inläggav antonius » 2016-01-16 13:29:42

kaffetroll skrev:Har ett jobb där chefen och mina arbetskamrater vet mina svårigheter och gärna hjälper till med att bråka med myndigheter osv.

Tack vare dom är jag nu starkare än jag någonsin vart!


Sådana borde få medalj, det brukar ju så ofta vara tvärt om... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Dela med dig utav dina positiva erfarenheter

Inläggav plåtmonster » 2016-01-16 13:50:47

@kaffetroll, Vilken bransch jobbar du inom?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Dela med dig utav dina positiva erfarenheter

Inläggav kaffetroll » 2016-01-16 14:38:04

Vi har varu och dryckesautomater, men det mest att min arbetsplats är bra. Jag känner en kille hos en av våra konkurrenter och där är alla rädda för att prata med chefen ifall dom skulle få skulden för nått.
kaffetroll
 
Inlägg: 25
Anslöt: 2015-06-17
Ort: Göteborg

Dela med dig utav dina positiva erfarenheter

Inläggav Skogkatt » 2022-03-16 17:51:03

Någon jag känner fick COVID nyligen. :shock: Och hon var ganska sjuk och olycklig. Men nu ser det ut som att det värsta är över och hon mår mycket bättre. Så det är ju väldigt bra.

Och min katt kom hem efter sex månader. Han bara försvann och jag letade och letade i många veckor, men jag kunde inte hitta honom. Jag var 100% säker på att han var död, jag sörjde och var ledsen och hade så dåligt samvete för att jag inte kunde hitta honom. Och nu ligger han och sover på soffan. :)
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Dela med dig utav dina positiva erfarenheter

Inläggav Skogkatt » 2022-03-16 20:30:41

Jag råkade träffa någon på forumet som var väldigt trevlig och snäll. Och hjälpsam. Det var länge sen jag träffade någon som var så trevlig. Jag hade lite otur och träffade människor som inte var snälla, så det var nästan lite konstigt att träffa någon som var så trevlig och snäll. Det är fint att veta att det finns sådana människor i världen.
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Dela med dig utav dina positiva erfarenheter

Inläggav Kidzi » 2022-03-16 20:40:11

Fick matlåga av en kompis igår och det är hälften kvar.
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in