Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav Latmask » 2015-08-09 2:41:51

Hamnade nyss i en diskussion med en kompis om krog raggande/flörtande. Han pressade mig främst om hur jag borde gå fram och ragga på totala främlingar på krogen. Jag kontrade med att majoriteten av mina vänner mött sina partners utanför krogen utan alkohol. Ofta blir jag tillsagd att jag ska hålla mig extra utåtriktad och spontan. Egentligen har jag inget större problem med det. Jag kan liksom småprata med främlingar sleantriamässigt om jag har lagom med alkohol i kroppen.

Jag tycker bara det är jobbigt att just tvinga fram raggningsförsök. Oftast tycker jag bara att jag är störande och påträngande. Jag känner mig bara allmänt obekväm i situationen. Samtidigt kan jag förstå att andra trivs med det och att dem tycker att det är spännande.

Hur förhåller ni er kring detta? Klarar ni av raggande/flörtande? Klarar ni av kallpratande?
Latmask
 
Inlägg: 65
Anslöt: 2012-09-26
Ort: Thedas

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav bardamu » 2015-08-09 2:49:31

Den som raggar fel blir sällan utelåst med en handduk som skydd mot mörkret.
bardamu
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1051
Anslöt: 2014-01-06

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav Grapefrukt » 2015-08-09 4:01:59

"Raggande" är för mig otänkbart och jag tycker det är konstigt när vissa frågar mig "när jag ska skaffa en tjej". Min åsikt i den saken är att det kommer när det kommer. Jorden är redan överbefolkad så jag känner mig inte tvungen att "skaffa en tjej". Jag tänker fortsätta ha det så och du får fortsätta hur du vill.
Grapefrukt
 
Inlägg: 82
Anslöt: 2014-10-04

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav rdos » 2015-08-09 10:19:07

Krograggande är värdelöst.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav Huggorm » 2015-08-09 10:26:22

Rent raggande ser jag som värdelöst oavsett miljö. För ett bra förhållande tror jag det är bättre med vanligt samtal och se om man passar ihop.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav Puzzle » 2015-08-09 11:55:33

Raggande är bara om man vill ha något tillfälligt, som en kille som bjuder en på drinkar... :wink: Är oftast rätt full innan jag kommer till det läget också.

Flirtande brukar jag nog egentligen också bara göra med kompisar som man är intresserad av att ta till nästa steg, brukar vilja känna personen rätt väl innan jag inleder något förhållande helt enkelt.

Men om man vill "träna på det" så rekommenderar jag krogar, gärna att man siktar in sig på redan fulla personer också så då spelar det inte så stor roll om man misslyckas totalt för ingen kommer att minnas det. :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Re: Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav tahlia » 2015-08-09 13:04:49

Själv har jag aldrig medvetet flirtat eller raggat någonstans.
Vad gäller val av plats så tänker även jag att krogen handlar mer om en tillfällig grej och inte så mycket om att inleda seriösa relationer. Enligt andra så kan dock det där flirtandet vara både trevligt och ge självförtroendet en skjuts. Känns det helt fel så bör man nog avstå.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav Gaius Agrippa » 2015-08-13 13:29:38

Latmask skrev:Hur förhåller ni er kring detta? Klarar ni av raggande/flörtande?


Nope, Det beryktade "spelet mellan könen" är ett helt obekant system för mig. Det blir bara trassel av allt ihop.
Gaius Agrippa
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2015-08-12


Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav Mountain_lion » 2015-08-13 16:39:28

Jag önskar att jag kunde förstå det. Men det sociala spelet är mig oförklarligt.
Jag som knappast klarar av att fungera i ett redan existerande förhållande, refererar till tidigare sådana, men så har de också inte fungerat.
Öhh, jag bara rotar in mig i en härva.
Hoppas naturligtvis på att träffa någon som förstår och fungerar som jag. :-)175
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav Deadly_Nightshade » 2015-09-05 23:28:43

Hatar allt som har med det att göra. Extra irriterande är det att lillbrorsan är värsta PUA/redpill -fanatikern och att hans lösning på mina sociala problem är att läsa girlschase.com

Men det som irriterar mer är att douchebagheten, sexismen, objektivifieringen utav kvinnor och all teater som förespråkas på av denna community faktiskt funkar. Det irriterar eftersom jag alltid haft en högre tro på människor men främst för att jag vet att jag av naturen ALDRIG kan bete mig på det där sättet.

Har aldrig blivit raggad på och kommer aldrig ragga. Är hellre ensam i 20 år till för att sedan ta livet av mig vid 50 än att försöka ragga upp nån WT-bimbo på krogen med hjälp utav kall logik, behaviourism och teater-trick från PUA-communityn. Jag är för ärlig, genuin och idealistisk av mig helt enkelt... kanske även naiv.
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav plåtmonster » 2015-09-06 1:33:13

Deadly_Nightshade skrev:Det irriterar eftersom jag alltid haft en högre tro på människor
Bara att inse vad det är för människor du faktiskt har omkring dig. Det är samma typer som "vet" att månresor är omöjliga, att datorer är onödiga samt tråkiga, att matematik och programmering är värdelöst, osv.

Deadly_Nightshade skrev:än att försöka ragga upp nån WT-bimbo på krogen
Svaret kanske finns här. Det är fel grupp av personer att inrikta sig på och helt fel miljö.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav ArgeAnkan » 2015-09-06 13:13:11

Grapefrukt skrev:"Raggande" är för mig otänkbart och jag tycker det är konstigt när vissa frågar mig "när jag ska skaffa en tjej". Min åsikt i den saken är att det kommer när det kommer. Jorden är redan överbefolkad så jag känner mig inte tvungen att "skaffa en tjej". Jag tänker fortsätta ha det så och du får fortsätta hur du vill.

du behöver inte skaffa barn för att du skaffar en tjej du vet. kärlek och närhet ger en livskvalitet.

förstår inte riktigt ditt resonemang. låter mest som en undanflykt för att inte försöka skaffa en partner. säger inte att man måste. det går dock inte förneka att det ger livskraft att ha någon vid sin sida.
ArgeAnkan
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 258
Anslöt: 2015-07-11

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav ArgeAnkan » 2015-09-06 13:16:30

Mountain_lion skrev:Jag önskar att jag kunde förstå det. Men det sociala spelet är mig oförklarligt.
Jag som knappast klarar av att fungera i ett redan existerande förhållande, refererar till tidigare sådana, men så har de också inte fungerat.
Öhh, jag bara rotar in mig i en härva.
Hoppas naturligtvis på att träffa någon som förstår och fungerar som jag. :-)175

det finns inga regler i vad du kallar det "sociala spelet" och därav existerar inte det "sociala spelet" eftersom ett spel kräver regler. det du refererar till tolkar jag som livet, livet är ett spel eftersom det finns vissa utlagda regler. vi föds, vi dör.

du skriver att du haft förhållanden. är det på grund av det "sociala spelet" som det inte höll? eller var ni bara inte bra för varandra? är genuint intresserad.

känner män och kvinnor som är totalt hopplösa i livet men har partner, just sayin'. tror inte det har något med något "socialt spel" att göra.
ArgeAnkan
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 258
Anslöt: 2015-07-11

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav JaneLane » 2015-09-06 13:32:32

ArgeAnkan skrev:
Grapefrukt skrev:"Raggande" är för mig otänkbart och jag tycker det är konstigt när vissa frågar mig "när jag ska skaffa en tjej". Min åsikt i den saken är att det kommer när det kommer. Jorden är redan överbefolkad så jag känner mig inte tvungen att "skaffa en tjej". Jag tänker fortsätta ha det så och du får fortsätta hur du vill.

du behöver inte skaffa barn för att du skaffar en tjej du vet. kärlek och närhet ger en livskvalitet.

förstår inte riktigt ditt resonemang. låter mest som en undanflykt för att inte försöka skaffa en partner. säger inte att man måste. det går dock inte förneka att det ger livskraft att ha någon vid sin sida.


Den moderna människans tänk ger mig huvudvärk. Du får det att låta som att enda meningen med livet är att ha en partner? Undanflykt? Alltså, tro det eller ej, men det finns faktiskt människor som mår väldigt bra ÄVEN utan en partner. Som känner sig fullbordade i sig själva och faktiskt inte letar efter någon tvångsmässigt. Jag själv följer inte den där vidriga mallen som samhället har gett oss på regler man måste följa för att finna lycka. - Pojkvän, sambo, giftermål, barn. Så fan heller.

Att många idag bara väljer att ha någon endast pga att dom känner sig ensamma eller annat trams är bara patetiskt, desperat.

Om det sker så sker det, men då ska det vara någon man verkligen blir förälskad i och som ej är utbytbar. Det ska inte vara några andra motiv bakom som t e x ensamhet eller någon typ av kris. Jag hatar allt som är påtvingat.
JaneLane
 
Inlägg: 557
Anslöt: 2015-05-08

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav ArgeAnkan » 2015-09-06 14:52:05

JaneLane skrev:
ArgeAnkan skrev:
Grapefrukt skrev:"Raggande" är för mig otänkbart och jag tycker det är konstigt när vissa frågar mig "när jag ska skaffa en tjej". Min åsikt i den saken är att det kommer när det kommer. Jorden är redan överbefolkad så jag känner mig inte tvungen att "skaffa en tjej". Jag tänker fortsätta ha det så och du får fortsätta hur du vill.

du behöver inte skaffa barn för att du skaffar en tjej du vet. kärlek och närhet ger en livskvalitet.

förstår inte riktigt ditt resonemang. låter mest som en undanflykt för att inte försöka skaffa en partner. säger inte att man måste. det går dock inte förneka att det ger livskraft att ha någon vid sin sida.


Den moderna människans tänk ger mig huvudvärk. Du får det att låta som att enda meningen med livet är att ha en partner? Undanflykt? Alltså, tro det eller ej, men det finns faktiskt människor som mår väldigt bra ÄVEN utan en partner. Som känner sig fullbordade i sig själva och faktiskt inte letar efter någon tvångsmässigt. Jag själv följer inte den där vidriga mallen som samhället har gett oss på regler man måste följa för att finna lycka. - Pojkvän, sambo, giftermål, barn. Så fan heller.

Att många idag bara väljer att ha någon endast pga att dom känner sig ensamma eller annat trams är bara patetiskt, desperat.

Om det sker så sker det, men då ska det vara någon man verkligen blir förälskad i och som ej är utbytbar. Det ska inte vara några andra motiv bakom som t e x ensamhet eller någon typ av kris. Jag hatar allt som är påtvingat.

moderna människan?

okej, det kanske finns folk som gillar att vara ensamma. jag svarar rent generellt. de flesta strävar efter att dela livet med någon och kunna uttrycka sig sexuellt.

så att eftersträva lycka istället för ensamhet är både patetiskt och tragiskt? jag gillar din bittra syn på livet, men någon måste väl vara det också :)

tvångsmässigt? ingen tvingar väl dig att ha en partner? :)
ArgeAnkan
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 258
Anslöt: 2015-07-11

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav elle » 2015-09-06 15:15:22

Jag är totalt ointresserad av " flörtande " på gränsen till att jag kan tycka illa om sånt.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav rdos » 2015-09-06 15:19:47

ArgeAnkan skrev:känner män och kvinnor som är totalt hopplösa i livet men har partner, just sayin'. tror inte det har något med något "socialt spel" att göra.


Håller med. De som använder "sociala spelet" för att finna partner gör sig själva en björntjänst. Relationer ska inte baseras på rollspel, utan man ska kunna umgås helt naturligt, annars är det värdelöst alltihop.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav numeraren » 2016-01-10 5:34:38

Mitt hanterade av detta är att inte göra det. Jag anser det vara slöseri av tid som lika gärna kan gå till annat, tex att gräva ett hål i marken till ingen nytta hehe. :P
numeraren
Inaktiv
 
Inlägg: 49
Anslöt: 2016-01-09

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav dasunbedingte » 2016-01-10 10:16:19

Jag förstår för det oftast inte när folk raggar på mig - snappar upp signalerna snabbare när det är i skriven form. Tycker det är löjligt med raggande/flörtande, bättre säga vad en vill klart och tydligt (se spoiler). Det har fungerat för egen del.


Spoiler: visa
bjornesmagasin.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav frosty » 2016-01-11 22:20:28

Jag är värdelös på att ragga, att vara socialt utåtriktad är inte min grej. Brukar också tycka att det är jobbigt att bli raggad på, uppfyller NT:s kriterier för att anses vara relativt attraktiv, så det blir en del sånt. Värst är när folk ställer sig för nära mig, tar på mig eller försöker stirra mig i ögonen. Min egen raggningsteknik, om man ens ska kalla det för det, brukar vara att berusad fråga killen om vi ska hångla. Det funkar 9 av 10 gånger. Spelet är brutalt överskattat, enligt min erfarenhet.
frosty
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2014-08-03

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav plåtmonster » 2016-01-11 22:36:18

Som kille är man tvungen att spela.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav nallen » 2016-01-11 22:37:31

plåtmonster skrev:Som kille är man tvungen att spela.

Ja. Det suger. :-)004
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Hur hanterar ni raggande/flörtande?

Inläggav slackern » 2016-01-11 22:38:01

plåtmonster skrev:Som kille är man tvungen att spela.


Skitsnack det har kommit fram tjejer till mig och raggat upp mig.
slackern
 
Inlägg: 43696
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in