Hur orkar man leva med asperger?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hur orkar man leva med asperger?

Inläggav InfiniteDream » 2015-11-28 0:59:40

Dels en uppväxt som var ett helvete med mycket mobbning och sånt skräp. Sedan ett helvete att få tag i jobb. Jag pluggar som en idiot för att någon jävla gång få ett jobb. Begränsat socialt liv gör vardagen väldigt deprimerande. Det är ett jävla mirakel att man inte redan har tagit sitt liv. Hur orkar man leva med det här?

Jag har prövat terapi och olika typer av psykofarmaka. Ren skit var det, hjälpte mig inte ett dugg. Jag ser självmord som en ganska vettig utväg, mitt liv suger riktigt jävla hårt och jag har prövat det mesta för att ändra på det. Tyvärr så är det inget som fungerar.
InfiniteDream
 
Inlägg: 53
Anslöt: 2015-01-03

Hur orkar man leva med asperger?

Inläggav KrigarSjäl » 2015-11-28 1:08:38

-Strategier för att hantera det som är jobbigt i vardagen.

Självinsikt, ökad medvetenhet och jävlaranamma är också bra grejer.

Men det är naturligtvis inte fixat i en handvändning och nåt quick fix-recept kan jag inte erbjuda.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Hur orkar man leva med asperger?

Inläggav InfiniteDream » 2015-11-28 1:15:30

KrigarSjäl skrev:-Strategier för att hantera det som är jobbigt i vardagen.

Självinsikt, ökad medvetenhet och jävlaranamma är också bra grejer.

Men det är naturligtvis inte fixat i en handvändning och nåt quick fix-recept kan jag inte erbjuda.




Vad för strategier?
Jag tror att jag har bra självinsikt, jag vet att jag är funktionshindrad och får kämpa betydligt mer än alla andra utan att få ut nått utav det. Jävlaranamma? nää, varför skulle jag må bättre av det?
InfiniteDream
 
Inlägg: 53
Anslöt: 2015-01-03

Hur orkar man leva med asperger?

Inläggav LILITH_ » 2015-11-28 1:29:48

InfiniteDream skrev:Dels en uppväxt som var ett helvete med mycket mobbning och sånt skräp.