Drömboendet

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-10-16 13:22:49

Huggorm skrev:
slackern skrev:
Huggorm skrev:Ja, jag minns inte priset men när läget är detta, i Stockholms skärgård, brukar det inte vara billigt.


Det låg inte i Stockholms skärgård, det låg i Nacka i Saltsjöbaden tror jag och det var inte vid havet det låg utan vid en insjö men gångavstånd till havet.
Nästan det samma :wink:


Det har du i och för sig rätt i. Men det är troligtvis fler permanent boende och du kan pendla ut dit med Saltsjöbanan och du slipper vägfärjor och annat meck som hör till skärgården.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Drömboendet

Inläggav Huggorm » 2015-10-16 13:43:02

slackern skrev:
Puzzle skrev:...Och allt jag ser är mannen med enhörningsmössan... :lol: Med viss justeringar hade det där säkert kunnat bli snyggt men jag antar att priset var lika fantasibaserat som mannens hatt.. :wink:


Det var den där familjen Wellton som bodde där, dom blev kända genom sitt datorföretag och bilder på frugan i värsta urringningen företaget hette Lap Power.

Bild
Värsta urringningen vet jag inte men kjolen var kort. Då vet man att de säljer bra datorer.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-10-16 13:52:04

Huggorm skrev:
slackern skrev:
Puzzle skrev:...Och allt jag ser är mannen med enhörningsmössan... :lol: Med viss justeringar hade det där säkert kunnat bli snyggt men jag antar att priset var lika fantasibaserat som mannens hatt.. :wink:


Det var den där familjen Wellton som bodde där, dom blev kända genom sitt datorföretag och bilder på frugan i värsta urringningen företaget hette Lap Power.

Bild
Värsta urringningen vet jag inte men kjolen var kort. Då vet man att de säljer bra datorer.


Altså det där var en utav mängder med annonser om du söker på företaget lär du hitta dom med urringningen.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Drömboendet

Inläggav torkadmajs » 2015-10-16 17:50:38

slackern skrev:
Huggorm skrev:
slackern skrev:
Det låg inte i Stockholms skärgård, det låg i Nacka i Saltsjöbaden tror jag och det var inte vid havet det låg utan vid en insjö men gångavstånd till havet.
Nästan det samma :wink:


Det har du i och för sig rätt i. Men det är troligtvis fler permanent boende och du kan pendla ut dit med Saltsjöbanan och du slipper vägfärjor och annat meck som hör till skärgården.


Det är väldigt enkelt att ta sig mellan staden och Saltsjöbaden som du säger. Tar cirka 25 minuter med Saltsjöbanan, som går var tjugonde minut, och 10-12 minuter med bilen. Blev lite intresserad av huset och insjön, vet du vilken insjö det är? Skulle kunna vara ett stenkast från mitt barndomshem och där jag lägger huvudet på kudden inatt...
torkadmajs
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2015-09-06

Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-10-16 17:56:18

torkadmajs skrev:
slackern skrev:
Huggorm skrev:Nästan det samma :wink:


Det har du i och för sig rätt i. Men det är troligtvis fler permanent boende och du kan pendla ut dit med Saltsjöbanan och du slipper vägfärjor och annat meck som hör till skärgården.


Det är väldigt enkelt att ta sig mellan staden och Saltsjöbaden som du säger. Tar cirka 25 minuter med Saltsjöbanan, som går var tjugonde minut, och 10-12 minuter med bilen. Blev lite intresserad av huset och insjön, vet du vilken insjö det är? Skulle kunna vara ett stenkast från mitt barndomshem och där jag lägger huvudet på kudden inatt...


Jag måste nog erkänna att jag hade fel om Saltsjöbaden, eller jag fattar inte riktigt vart huset ligger mer än i Nacka. Det ligger vid någon sjö som heter Kvarnsjön.

http://www.svd.se/nu-saljs-welltons-spe ... a-partyhus
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Drömboendet

Inläggav torkadmajs » 2015-10-16 18:10:59

slackern skrev:
torkadmajs skrev:
slackern skrev:
Det har du i och för sig rätt i. Men det är troligtvis fler permanent boende och du kan pendla ut dit med Saltsjöbanan och du slipper vägfärjor och annat meck som hör till skärgården.


Det är väldigt enkelt att ta sig mellan staden och Saltsjöbaden som du säger. Tar cirka 25 minuter med Saltsjöbanan, som går var tjugonde minut, och 10-12 minuter med bilen. Blev lite intresserad av huset och insjön, vet du vilken insjö det är? Skulle kunna vara ett stenkast från mitt barndomshem och där jag lägger huvudet på kudden inatt...


Jag måste nog erkänna att jag hade fel om Saltsjöbaden, eller jag fattar inte riktigt vart huset ligger mer än i Nacka. Det ligger vid någon sjö som heter Kvarnsjön.

http://www.svd.se/nu-saljs-welltons-spe ... a-partyhus


Jaha! Kvarnsjön ligger i Saltsjö-Boo. Namnen är väldigt lika och geografiskt är det inte långt ifrån, till ditt försvar. När det kommer till transport till och från staden innefattas Saltsjö-Boo dock inte av Saltsjöbanan utan har bussar - vilket många anser vara ett bättre alternativ, själv är jag skeptisk 8)
torkadmajs
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2015-09-06

Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-10-16 18:17:03

torkadmajs skrev:
slackern skrev:
torkadmajs skrev:
Det är väldigt enkelt att ta sig mellan staden och Saltsjöbaden som du säger. Tar cirka 25 minuter med Saltsjöbanan, som går var tjugonde minut, och 10-12 minuter med bilen. Blev lite intresserad av huset och insjön, vet du vilken insjö det är? Skulle kunna vara ett stenkast från mitt barndomshem och där jag lägger huvudet på kudden inatt...


Jag måste nog erkänna att jag hade fel om Saltsjöbaden, eller jag fattar inte riktigt vart huset ligger mer än i Nacka. Det ligger vid någon sjö som heter Kvarnsjön.

http://www.svd.se/nu-saljs-welltons-spe ... a-partyhus


Jaha! Kvarnsjön ligger i Saltsjö-Boo. Namnen är väldigt lika och geografiskt är det inte långt ifrån, till ditt försvar. När det kommer till transport till och från staden innefattas Saltsjö-Boo dock inte av Saltsjöbanan utan har bussar - vilket många anser vara ett bättre alternativ, själv är jag skeptisk 8)


Kan tänka mig att Saltsjöbaden och Solsidan är betydligt mer exklusivt. Jag måste nog hålla med dig att spårtrafik smäller även det högre, eller jag föredrar att åka spårbundet framför buss.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Drömboendet

Inläggav kiddie » 2015-10-17 13:19:33

slackern skrev:Att bygga i en ek känns tryggt, dom blir jäkligt gamla och ek har varit populärt att bygga skepp med titta på Wasa-skeppet.


Har ingen ek.

Huggorm skrev:Man bör välja att bygga i träd man inte vill ha kvar eftersom det skadar dom


Har inga snygga värdefulla träd så det är nog OK. Och det finns många.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Drömboendet

Inläggav River » 2015-10-18 0:24:37

Skulle bodd i et stort slott med tjenere og med store skoger rundt også. :-)Happy
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Drömboendet

Inläggav plåtmonster » 2015-10-18 2:37:12

Huggorm skrev:Ja, jag minns inte priset men när läget är detta, i Stockholms skärgård, brukar det inte vara billigt.
Förutsatt att man gillar fästingar, ryska attackdykare, 08:or och andra specialiteter ;)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Drömboendet

Inläggav River » 2015-10-18 2:59:24

Ja, synes det kan være fint å drømme om fine steder å bo da. :-)Happy
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Drömboendet

Inläggav plåtmonster » 2015-10-18 20:02:49

Kanske detta dämpar intresset för Stockholms skärgård? ;)

Folkhälsomyndigheten: Stor TBE-ökning under augusti (2015-09-07)
De flesta fallen har som vanligt smittats i de östra delarna av landet, utmed Mälaren och Östersjön i Stockholms, Södermanlands och Uppsala län.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Drömboendet

Inläggav Nasheim » 2015-10-18 20:37:32

http://www.expressen.se/tv/kvp/fran-bunker-till-bostad/

Kanske skulle vara något? Så man slipper idioter till grannar och andra konstiga typer.
Nasheim
 
Inlägg: 76
Anslöt: 2012-06-06
Ort: Småland

Drömboendet

Inläggav Huggorm » 2015-10-18 20:48:49

Som komplement hade det varit bra. Priset var ju överkomligt också.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Drömboendet

Inläggav notwoodstock » 2015-10-19 4:55:36

Nasheim skrev:http://www.expressen.se/tv/kvp/fran-bunker-till-bostad/

Kanske skulle vara något? Så man slipper idioter till grannar och andra konstiga typer.


:-)Happy :idea:
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Drömboendet

Inläggav Surkatt » 2015-10-19 23:59:52

kiddie skrev:Jag vill bo i en trädkoja. Japp. På sommaren iallafall. Någon som vet hur man bygger? Vet inte ens i vilket träd jag vågar bygga. Det är mest höga träd utan direkta grenar vilket är synd.

Bilder på trädhus mottages tacksamt. Dessa ska inte vara vare sig jättesmå och ruffiga som en barnkoja eller luxuösa.


http://lajkat.aftonbladet.se/han-sa-upp-sig-fran-sitt-jobb-for-att-bygga-den-har-fantastiska-tradkojan-12-bilder/
Surkatt
 
Inlägg: 589
Anslöt: 2013-01-13
Ort: Med utsikt över vattnet och staden

Drömboendet

Inläggav plåtmonster » 2015-10-20 5:05:13

plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Drömboendet

Inläggav Huggorm » 2015-10-20 9:13:33

plåtmonster skrev:Kanske inte drömboende men ack så praktiskt ;)

Aftonbladet: Han ville inte ha studieskulder - byggde sin egen studentägenhet

Det blir faktiskt allt vanligare i Sverige att bygga hus på hjul. Jag skänkte själv bort en rutten husvagn förra sommaren som en kille rev för att bygga hus på underredet. Resultatet blev riktigt bra och han bor där nu. Sedan har vi ju vagnsgänget i Skattungsbyn: http://bloggar.expressen.se/lars/2013/1 ... s-pa-hjul/
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Drömboendet

Inläggav plåtmonster » 2015-10-20 9:38:19

Det har uppenbart fördelar den där formen av boende. Man kan flytta snabbt så fort ortens inavel gör sig gällande ;)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Drömboendet

Inläggav Huggorm » 2015-10-20 9:52:01

plåtmonster skrev:Det har uppenbart fördelar den där formen av boende. Man kan flytta snabbt så fort ortens inavel gör sig gällande ;)
Perfekt för en kringresande genpoolsförbättrare :roll:
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-10-21 1:14:35

Huggorm skrev:
plåtmonster skrev:Kanske inte drömboende men ack så praktiskt ;)

Aftonbladet: Han ville inte ha studieskulder - byggde sin egen studentägenhet

Det blir faktiskt allt vanligare i Sverige att bygga hus på hjul. Jag skänkte själv bort en rutten husvagn förra sommaren som en kille rev för att bygga hus på underredet. Resultatet blev riktigt bra och han bor där nu. Sedan har vi ju vagnsgänget i Skattungsbyn: http://bloggar.expressen.se/lars/2013/1 ... s-pa-hjul/


Du ska inte flytta dit och fria till henne?
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Drömboendet

Inläggav plåtmonster » 2015-10-21 3:04:57

Hon var riktigt snygg ;)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Drömboendet

Inläggav Huggorm » 2015-10-21 8:23:00

slackern skrev:Du ska inte flytta dit och fria till henne?
Ser du kvinnor så sällan att det är det första du tänker på när en plötsligt dyker upp?
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Drömboendet

Inläggav xxxxx » 2015-10-24 13:06:27

Mitt drömboende är en fin tvåa någonstans ca 45 kvm. Med en fin balkong med fin miljö runtomkring.lägenheten ska vara ljus med mycket växter
xxxxx
 
Inlägg: 142
Anslöt: 2012-08-01

Återgå till Intressanta intressen



Logga in