Polisen stormar tältläger (med avvisade) i Malmö

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Polisen stormar tältläger (med avvisade) i Malmö

Inläggav alixha » 2015-10-08 14:07:54

Tio piketbussar finns på plats för att plocka bort de tält som satts upp illegalt och i protest mot de avvisningsbeslut som statslösa palestinier fått.


Palestinierna har sedan en tid demonstrerat mot att de fått avvisningsbeslut trots att de inte kan avvisas till sina hemländer eftersom länderna inte vill ta emot dem.


Vid 10.20-tiden slår ett antal demonstranter en form av järnring runt det största tältet...
...Människorna i järnringen skanderar "Yalla yalla, Sverige åt alla"...



Artikel, bilder + video:
http://www.expressen.se/kvallsposten/po ... r-i-malmo/
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav bardamu » 2015-10-08 14:50:01

Bra gjort av polisen för en gång skull.

alixha skrev:Människorna i järnringen skanderar "Yalla yalla, Sverige åt alla"..


Knappt ingen av de som förespråkar mångfald här är för mångfald i sina egna hemländer. Hyckleri.
bardamu
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1051
Anslöt: 2014-01-06

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav Moggy » 2015-10-08 14:54:30

Träningsrunda inför rivningen av tiggarnas betydligt större läger Malmö?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21512424.ab

En stor polisinsats mot migrantlägret på Industrigatan i Malmö kan väntas inom kort, rapporterar sydsvenskan.se.

Enligt tidningens källor ska minst 160 poliser delta vid en tidpunkt som planeras till en vardagseftermiddag om några veckor. Polispersonal från Kalmar, Blekinge och Kronobergs län ska ha kommenderats in till Malmö tillsammans med kollegor från övriga Skåne.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav dasunbedingte » 2015-10-08 15:06:12

bardamu skrev:Bra gjort av polisen för en gång skull.

alixha skrev:Människorna i järnringen skanderar "Yalla yalla, Sverige åt alla"..


Knappt ingen av de som förespråkar mångfald här är för mångfald i sina egna hemländer. Hyckleri.


Oh no you didn't.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav Huggorm » 2015-10-08 15:09:29

Integrationsministern har ju sagt att de skall börja skicka hem de som inte fått sina asylansökningar godkända så jag förstår inte ens vad dessa palestinier gör i landet. Sätt dom på ett plan hem bara.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav slackern » 2015-10-08 15:11:29

Huggorm skrev:Integrationsministern har ju sagt att de skall börja skicka hem de som inte fått sina asylansökningar godkända så jag förstår inte ens vad dessa palestinier gör i landet. Sätt dom på ett plan hem bara.


Det går tydligen inte eftersom deras hemländer inte vill ta emot dem, dom är tydligen statslösa.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav Moggy » 2015-10-08 15:11:44

Huggorm skrev:Integrationsministern har ju sagt att de skall börja skicka hem de som inte fått sina asylansökningar godkända så jag förstår inte ens vad dessa palestinier gör i landet. Sätt dom på ett plan hem bara.


Precis. Om det är okej för hemlandet att vägra ta emot dom och dom då inte kan avvisas dit då borde Sverige kunna göra samma sak. Eftersom dom har fått avslag så har dom ingen rätt att vara här och då är det bara att skicka ut dom och vägra alla försök från dom att återvända.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav Huggorm » 2015-10-08 15:39:42

Palestinier finns ju i flera länder, men Palestina tar nog emot dom nu när vi varit hyggliga och erkänt dom som stat eller vad det nu var. Och om de inte gör det drar vi in bidragen dit, landet lever ju nästan helt på U-landshjälp
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav Alien » 2015-10-08 16:34:51

När jag såg rubriken trodde jag att det gällde det beryktade lägret med romer/rumäner.

Expressen skrev:Palestinierna har sedan en tid demonstrerat mot att de fått avvisningsbeslut trots att de inte kan avvisas till sina hemländer eftersom länderna inte vill ta emot dem.
http://www.expressen.se/kvallsposten/po ... r-i-malmo/

Nu fattar jag inte vad som menas. Vilka är "deras länder"? Och hur ska de kunna avvisas dit om de länderna inte vill ta emot dem; då kommer de ju inte längre än till flygplatsen?

Eller menas med deras "hemländer" Västbanken och Gazaremsan? Fast där är det väl Israel som bestämmer?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav Huggorm » 2015-10-08 16:59:04

Alien skrev:När jag såg rubriken trodde jag att det gällde det beryktade lägret med romer/rumäner.

Expressen skrev:Palestinierna har sedan en tid demonstrerat mot att de fått avvisningsbeslut trots att de inte kan avvisas till sina hemländer eftersom länderna inte vill ta emot dem.
http://www.expressen.se/kvallsposten/po ... r-i-malmo/

Nu fattar jag inte vad som menas. Vilka är "deras länder"? Och hur ska de kunna avvisas dit om de länderna inte vill ta emot dem; då kommer de ju inte längre än till flygplatsen?

Eller menas med deras "hemländer" Västbanken och Gazaremsan? Fast där är det väl Israel som bestämmer?
Barn till palestinier som lever illegalt i Sverige kan nog påstås vara "statslösa palestinier" eftersom de varken har medborgarskap i Sverige eller föräldrarnas hemland. Jag tror det är vad dessa människor råkat ut för, fast de fötts och växt upp i något av Israels grannländer istället då.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Re: Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav Julianus » 2015-10-08 17:34:55

Helt sanslöst, hur man kan behandla palestinierna på så inhumant sätt.
Julianus
 
Inlägg: 9368
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav Moggy » 2015-10-08 17:36:42

Julianus skrev:Helt sanslöst, hur man kan behandla palestinierna på så inhumant sätt.



Säg det? Dom får väl klaga på sin regering som vägrar dom inresa till sitt land.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav Julianus » 2015-10-08 18:20:43

Moggy skrev:
Julianus skrev:Helt sanslöst, hur man kan behandla palestinierna på så inhumant sätt.



Säg det? Dom får väl klaga på sin regering som vägrar dom inresa till sitt land.

Det är inte deras fel att de är statslösa.
Julianus
 
Inlägg: 9368
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav Huggorm » 2015-10-08 18:31:00

Julianus skrev:
Moggy skrev:
Julianus skrev:Helt sanslöst, hur man kan behandla palestinierna på så inhumant sätt.



Säg det? Dom får väl klaga på sin regering som vägrar dom inresa till sitt land.

Det är inte deras fel att de är statslösa.
Vems fel är det då?
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav snuggelhund » 2015-10-08 19:06:12

Jag trodde det gällde EU-migrant lägret.
Blev snopen när jag såg att jag hade fel. :?
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Re: Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav Julianus » 2015-10-08 19:36:05

Huggorm skrev:
Julianus skrev:
Moggy skrev:

Säg det? Dom får väl klaga på sin regering som vägrar dom inresa till sitt land.

Det är inte deras fel att de är statslösa.
Vems fel är det då?

Det är väl uppenbart vems fel det är.
Julianus
 
Inlägg: 9368
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Re: Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav tahlia » 2015-10-08 20:19:46

Att leta efter någon att beskylla löser inte deras problem.
Varför ska det fokuseras på annat än att lösa situationen till allas bästa?
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav Moggy » 2015-10-08 20:40:41

tahlia skrev:Varför ska det fokuseras på annat än att lösa situationen till allas bästa?



Precis. Låt polisen göra sitt jobb.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav Julianus » 2015-10-08 21:29:56

tahlia skrev:Att leta efter någon att beskylla löser inte deras problem.
Varför ska det fokuseras på annat än att lösa situationen till allas bästa?

Att skicka tillbaka löser ju inte problemet eftersom palestinierna är statslösa och sionist-staten begår folkmord.
Julianus
 
Inlägg: 9368
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav peppar » 2015-10-08 21:43:21

Ja varför kan inte dom få vara här när vi ändå har öppet hus för allehanda folk i Sverige?
peppar
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2015-09-26

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav Huggorm » 2015-10-08 21:46:27

Julianus skrev:
tahlia skrev:Att leta efter någon att beskylla löser inte deras problem.
Varför ska det fokuseras på annat än att lösa situationen till allas bästa?

Att skicka tillbaka löser ju inte problemet eftersom palestinierna är statslösa och sionist-staten begår folkmord.
Dom har befunnit sig någonstans fram tills att de flyttade till Sverige så dit kan vi skicka tillbaka dom. För övrigt har vi världens lindrigaste asylprövning här i Sverige och de har ändå inte passerat så de är helt enkelt inte i behov av asyl. Res hem och gör plats för riktiga flyktingar istället.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav Braincandy » 2015-10-08 22:35:04

Tråkigt men på tiden att Sverige börjar våga ta nödvändiga, impopulära beslut.

Det går inte i längden att skicka signal om att hela världen kan få försörjning livet ut bara de tar sig till Sverige. Något som myndigheter och politiker har blivit tvungna att börja inse allt snabbare.
Braincandy
 
Inlägg: 1570
Anslöt: 2012-09-27

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav Julianus » 2015-10-08 23:36:46

Huggorm skrev:
Julianus skrev:
tahlia skrev:Att leta efter någon att beskylla löser inte deras problem.
Varför ska det fokuseras på annat än att lösa situationen till allas bästa?

Att skicka tillbaka löser ju inte problemet eftersom palestinierna är statslösa och sionist-staten begår folkmord.
Dom har befunnit sig någonstans fram tills att de flyttade till Sverige så dit kan vi skicka tillbaka dom. För övrigt har vi världens lindrigaste asylprövning här i Sverige och de har ändå inte passerat så de är helt enkelt inte i behov av asyl. Res hem och gör plats för riktiga flyktingar istället.


Jag är väldigt tveksam till påståendet om "världens lindrigaste asylprövning".
På vilka grunder är de inte i behov av asyl?
Vilka är riktiga flyktingar?
Julianus
 
Inlägg: 9368
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Polisen stormar tältläger i Malmö

Inläggav Huggorm » 2015-10-08 23:56:58

Julianus skrev:
Huggorm skrev:
Julianus skrev:Att skicka tillbaka löser ju inte problemet eftersom palestinierna är statslösa och sionist-staten begår folkmord.
Dom har befunnit sig någonstans fram tills att de flyttade till Sverige så dit kan vi skicka tillbaka dom. För övrigt har vi världens lindrigaste asylprövning här i Sverige och de har ändå inte passerat så de är helt enkelt inte i behov av asyl. Res hem och gör plats för riktiga flyktingar istället.


Jag är väldigt tveksam till påståendet om "världens lindrigaste asylprövning".
På vilka grunder är de inte i behov av asyl?
Vilka är riktiga flyktingar?

Här kan du läsa om vad som krävs för att få asyl: http://www.migrationsverket.se/Privatpe ... egler.html

Uppenbarligen har dessa människor inte uppfyllt kraven.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in