Lexmark S315 skriver inte ut

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: atoms, Alien

Lexmark S315 skriver inte ut

Inläggav Lilla Gumman » 2015-09-30 12:15:12

Vår Lexmark S315 har stått oanvänd länge eftersom patronerna är rätt dyra och tar slut fort. Nåja, till sist köpte jag i alla fall alla 3 färgpatronerna. Svart fanns kvar av, halva. Kunde skriva ut, men istället för blått blev det randigt, bilder såg heltaskiga ut. Rengjorde, samma problem. Djuprengjorde, samma problem. Fick köpa en ny svart ockå. Valde då vanlig storlek, inte XL. Således är mätaren bara halvfylld. Kontaktade stället där jag köpt patronerna och fick en ny blå. Samma problem. Provade att skriva ut en broschyr, man klickar ju bara dubbelsidigt så skriver den ut på bägge sidorna. Skrivaren gjorde texten upp och ner inuti breoschyren (A4 vikt på mitten).

Efter det går det inte att skriva ut. Skrivaren säger att svart bläck nästan är slut. Mätaren visar på knappt halvfull vilket borde vara okej.

Jag har således skrivit ut 3 sidor med text och bilder i färg, samma 3 sidor i svartvitt, 1 dubbelsidigt A4 (broschyren som blev misslyckad), gjort djuprengöring 2 gånger och rengöring 1 gång.

Misstänker att skrivaren håller på att ge upp. Dags för ny? Jag är annars väldigt nöjd med denna skrivare, som både kan skriva ut, kopiera och scanna samt dessutom har stöd för trådlös utskrift via wifi. Eller är det någon som har tips på vad felet kan vara?
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Återgå till IT-forum



Logga in