Ny klass, ny skola!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Ny klass, ny skola!

Inläggav Tryingtobe » 2015-09-26 1:47:11

Jag har börjat studera på en folkhögskola i Stockholm och känner mig så otroligt utanför i min nya klass.
Jag pluggar nu musik och har gått 5 veckor in på kursen och lära känna perioden har precis lagt sig och nu börjar den nya perioden då man skall hitta sin plats i den sociala miljön.

Jag känner mig så utanför i den nya klassen och det beror på min AS. Jag tror jag har börjat känna av min diagnos mer nu på senare år och det känns som att folk antingen känner sig osäkra i min närhet eller och så att de undviker mig. Det känns som att folk tycker jag är konstig, men skulle jag konfrontera de så skulle de nog inte kunna säga vad exakt det är så konstigt med mig, utan bara att det är nått man känner.
Fast hur ofta konfronterar man någon så överhuvudtaget? Jag vet inte riktigt varför jag skriver det här, men jag känner mig naken i min diagnos, har inga verktyg för att hantera det.
Jag vill bara att allting skall bli bra.

Det är en tjej jag gillar i klassen och jag tycker hon är väldigt rolig och trevlig. Å jag tror hon har sett att jag tycker om henne och hon har börjat undvika mig. Jag har absolut inte försökt göra några närmanden eller prata om hur jag känner, men jag tror hon känner av att jag gillar henne. När hon undviker mig, så tar jag inte kontakt! Jag vill inte vara på. Men jag känner mig så ledsen över situationen, för tänk om hon tycker jag är riktigt obehaglig?

Usch. Jag vill inte att folk skall tycka illa om mig. Jag vill bara leva ett liv.
Kan och så påpeka att min mamma dog för cirka 1 och 1/2 år sedan. Jag vet inte sorgperioden borde va över, men jag kanske fortfarande är påverkad av det?

Ni som har samma diagnos, hur hanterar ni motgångar? Har ni hittat verktyg för er oro eller svårigheter?
Tryingtobe
Ny medlem
 
Inlägg: 11
Anslöt: 2014-08-13

Ny klass, ny skola!