Nästa Grödingeträff - 26 september

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Nästa Grödingeträff - 26 september

Inläggav Pemer » 2015-09-17 17:48:05

Alla med ställd eller misstänkt NPF-diagnos (företrädesvis inom autismspektrumet, men jag utannonserar inte träffen aktivt annat än via OA:s kanaler, här på forumet och som Facebook-evenemang på OA:s och andra aspergersidor på Facebook) är välkomna på löst och lättsamt samkväm i mitt enkla tjäll på Sandavägen 1J i Grödinge (Vårsta) lördagen den 26 september. Respektive är välkommen med eller utan egen diagnos. Räknar man med att trivas i NPF-sällskap utan egen diagnos, så räknar jag med att trivseln är ömsesidig. :)

Kom så lång eller kort stund under dagen/kvällen du vill, så dags som passar dig. Jag "slår upp portarna" och välkomnar besökare från 14.00 och till ca 22/23-tiden som längst.

Medlemsmöte i OA Stockholm står formellt på programmet och avhålls om det känns påkallat, t ex om en medlem vill ta upp en fråga. (Det här har inte hänt sedan någon gång i Tullinge 2009 eller så.)

Mat ordnar var och en själv t ex vid det nya stamstället tvärs över gatan, handlar på ICA bredvid detsamma, eller annan egen önskad variant. Micro för att värma medhavt käk finns, och jag har grill på uteplatsen. Middagsdags brukar vara kring 18-tiden (då rätt många brukar gå till restaurangen).

Fika och lite tilltugg till det till eftermiddagen och lite dricka och snacks till kvällen brukar jag ha lite hemma själv, och ta gärna med egen dryck och gott du vill mumsa på också!

Det är både välkommet att ta med något, och att om man kan och vill donera en slant för att stödja verksamheten. Jag kommer att försöka efterfråga donationer mer framöver, då jag har en tanke att vid tillräckliga medel försöka börja turnera runt och arrangera träffar på orter där det inte finns någon lokal arrangör. Långt gångna planer finns på att starta Stiftelsen Pemers Aspie-träffar.

Allt som står i eller vid bokhyllan i köket är för att bortskänkas/säljas, som man i så fall kan välja att köpa valfria mängder av, så behöver man inte se det som en ren donation utan ett köp. De prylarna vill jag verkligen bli av med i vilket fall som helst! ;-)

Aktivitet i övrigt: allmänt samkväm. Vid vackert väder kan även en promenad i omgivningarna i skarven förort/landsbygd tänkas.

Vill man gärna träffa nya aspisar men inte är så mycket pratkvarn är det helt okej att bara sitta i ett hörn och lyssna. Eller om så bara sitta i ett hörn och läsa en bok.

Lite mer info, karta hur man hittar hit och anmälningsformulär finns här.

Välkomna!
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Nästa Grödingeträff - 26 september

Inläggav Kostymhippie » 2015-09-19 19:33:28

Planerar att komma denna gång, var rätt bra drag sist jag var där.
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2573
Anslöt: 2011-10-12

Nästa Grödingeträff - 26 september

Inläggav Agnet_a » 2015-09-24 1:00:23

Jag vill komma. Kanske efter sju, ringer och kollar om ni är på restaurangen.
Agnet_a
 
Inlägg: 104
Anslöt: 2009-08-30
Ort: Vårby gård

Nästa Grödingeträff - 26 september

Inläggav Kostymhippie » 2015-09-24 13:02:20

Kollade just pris på tågbiljetter och det blir nästan 300 spänn.
Tycker inte att det är värt det, tyvärr.
Jag måste ha bättre framförhållning och boka tidigare så kanske det blir billigare.
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2573
Anslöt: 2011-10-12

Nästa Grödingeträff - 26 september

Inläggav Matte » 2015-09-24 23:18:26

Vi räknar med att anlända strax före halv sju, så vi kan ju kolla på restaurangen först.

/Matte 8)
Matte
 
Inlägg: 279
Anslöt: 2007-03-08

Nästa Grödingeträff - 26 september

Inläggav jojomamma » 2015-09-25 20:05:05

Jag kommer gärna, men om jag ska komma vill jag ta med min nya livskamrat Lotta, en mycket liten vuxen hund på två kilo, (stor som två mjölkpaket). Hon har bytt hem ett par gånger och bara varit hos mig ett kort tag så jag vill inte lämna henne ensam. Hon gillar bilen, så äter jag någotsånär fort på restaurangen kan hon sitta (sova) i bilen. Jag misstänker att det är svårt att få restaurang-personalen accepterar henne som ledarhund :D

Är någon allergisk? Hon har till hälften tibetansk terrier som många inte reagerar mot. Jag har tidigare varit allergisk mot pälsdjur men inte reagerat ett dugg på lilla Lotta som sover på fotändan av sängen, och som dagtid rullar ihop sig och sover på min huvudkudde, ett typiskt rasdrag om man får tro beskrivningar av Tibetans Terrier.

Skriv här eller PM:a mig om ni inte vill att jag ska ta med hunden pga av allergi, hundrädsla eller något annan.
jojomamma
 
Inlägg: 433
Anslöt: 2009-03-29
Ort: Sthlm

Nästa Grödingeträff - 26 september

Inläggav nano » 2015-09-26 7:59:55

Tjaaa, kostymer är jag allergisk mot men inte hudar (känner mig konstig i kostym).
Ser hellre att du kommer med hund än att du inte skulle komma alls även om jag är hundrädd, en så liten hund är nog bra att öva bort hundrädsla med.
Fast det är inte mitt ställe så det är inte jag som bestämmer vad som får komma eller inte komma, vore kul att ta med en riktig utomjording, så svårt o hitta någon att ta med bara :D
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Nästa Grödingeträff - 26 september

Inläggav Pemer » 2015-09-26 12:57:09

Knepigt, för det är ju inte bara här folk får info om träffen.
Men det är inte många anmälda idag. Så det löser sig säkert!
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Nästa Grödingeträff - 26 september

Inläggav nano » 2015-09-26 18:24:24

Ja det blev en tokig dag för mig idag, så änfast jag hade tänkt komma, och det redan vid 14 när det hela börjar så blev det bara pannkaka av hela dagen, dessutom missade jag bussen för en kvart sedan.

En liten träff låter trevligt.
Hoppas alla som dök upp fick trevligt.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Nästa Grödingeträff - 26 september

Inläggav Pemer » 2015-09-27 13:31:47

Aha, vad synd... Jodå, det blev en rätt typisk grödingeträff. Det kom elva gäster totalt under dagen (plus hunden Lotta), och vi var väl nio närvarande som mest samtidigt. Eller på sätt och vis tio, för vi var åtta iväg till restaurangen och samtidigt två kvar hemma hos mig.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Återgå till Träffar



Logga in