Går det att ladda hem från Öppet arkiv?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Går det att ladda hem från Öppet arkiv?

Inläggav Dagobert » 2015-08-21 1:37:39

Går det att ladda hem från SVT Öppet arkiv? Deras spelare är så torftig, inga inställningar, minsta hopplängd är 30 sek osv. Jag laddar hellre hem och spelar på VLC. Men hur?
Dagobert
 
Inlägg: 14132
Anslöt: 2010-11-30

Går det att ladda hem från Öppet arkiv?

Inläggav Bali » 2015-08-21 7:35:14

Det går att hitta ett litet smidigt program i denna lååånga tråd på Flashback, nämligen uman´s webtv downloader.

Packa upp mappen på valfritt ställe och sedan är det ju enkelt att placera en genväg till umans_webtv_downloader-filen där man tycker den passar en bäst. Första gången du använder den får du en fråga om till vilken mapp du vill ladda ner valda programfil, men efter att du gjort det valet är det bara att köra på. Alltså kopiera och klistra in tv-programmets url, eventuellt välja kvalitet och ladda ner.

Programmet fungerar bra för tv´s olika playkanaler och även UR.
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Går det att ladda hem från Öppet arkiv?

Inläggav Dagobert » 2015-08-25 18:00:18

Tack för tipset.
Men umans_webtv_downloader.exe blinkar bara till, tror det är en kommandotolk.
SVT-list-DL.exe och
Svt-kanaler2.0.exe
som ingår, blir så här, och sånt begriper jag mig inte på. Verkar knepigt i tråden du länkade också. Jag har W8.1
Ska man skriva in urlen?

Jaja, inte nödvändigt att ladda hem.

Clipboard01.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Dagobert
 
Inlägg: 14132
Anslöt: 2010-11-30

Går det att ladda hem från Öppet arkiv?

Inläggav Bali » 2015-08-26 9:16:01

Själv har jag inga problem med uman´s webtv downloader, så jag vet inte riktigt hur jag ska hjälpa dig. Jag är ju inte precis så bra på sånt här jag heller. :-)063

Efter att du har packat upp programmappen och dubbelklickat/öppnat umans_webtv_downloader (den svarta tv´n) händer det alltså inget mer än att det blinkar till?
När jag gör detsamma - med en ny mapp jag nu laddat ner för att testa - händer detta:

Först behöver jag alltså välja en mapp att ladda ner till:

Skärmklipp 1.PNG


När jag gjort det dyker en ny ruta upp, där jag klistrar in filens url (Ctrl+v), ev. väljer kvalitet och ett namn för filen:

Skärmklipp 3.PNG


Och så testar jag med ett avsnitt av "Mor gifter sig", vilket fungerar utmärkt:

Skärmklipp 4.PNG


Jag ser här att andra har upplevt samma problem som dig, men jag vet tyvärr inte vad som är felet. Prova med att radera mappen och börja om från början, och kolla även om du kanske kan hitta programmet i aktivitetshanteraren trots att det bara har "blinkat till".

Annars fungerar tydligen Pirateplayer (tillfälligt?) igen, så det kanske kan vara ett alternativ att testa?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Går det att ladda hem från Öppet arkiv?

Inläggav bittin » 2015-08-28 10:00:32

bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Går det att ladda hem från Öppet arkiv?

Inläggav Dagobert » 2015-09-18 5:14:03

bittin skrev:https://github.com/spaam/svtplay-dl

Jag tittade lite på det nu och det verkar inte vara nåt jag klarar utan hjälp. Kanske är det lätt när man kan det.

Ska ge mig på Balis senaste svar också när lusten faller på. :-)Happy
Dagobert
 
Inlägg: 14132
Anslöt: 2010-11-30

Går det att ladda hem från Öppet arkiv?

Inläggav caracara » 2015-09-18 5:20:34

Bali skrev:Det går att hitta ett litet smidigt program i denna lååånga tråd på Flashback, nämligen uman´s webtv downloader.

Packa upp mappen på valfritt ställe och sedan är det ju enkelt att placera en genväg till umans_webtv_downloader-filen där man tycker den passar en bäst. Första gången du använder den får du en fråga om till vilken mapp du vill ladda ner valda programfil, men efter att du gjort det valet är det bara att köra på. Alltså kopiera och klistra in tv-programmets url, eventuellt välja kvalitet och ladda ner.

Programmet fungerar bra för tv´s olika playkanaler och även UR.


Verkar ju spännande. Ska testa.Brukar använda Video Snooper och ladda ner en del filemr bl.a. från fransk TV ( ina.fr ).
caracara
 
Inlägg: 357
Anslöt: 2015-08-18

Återgå till IT-forum



Logga in