Träffar i Uppsala?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Träffar i Uppsala?

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-15 17:10:51

triggerhappyD skrev:ska vi försöka bestämma en plats och tid och "aktivitet" ?
Det bör vi ju kunna få fram nått mer konkret till här i tråden, annars kan vi ju bestämma en tid för att samlas i chatten där vi som vill träffas kommer fram till när och var i realtid.

Rösta här på vilka dagar ni kan. Jag satte kl 14:00 som tid, fika som aktivitet och Stora Torget som mötesplats. Det verkar vara det som folk är intresserade av och kl 2 på eftermiddagen är en optimal fikatid.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Träffar i Uppsala?

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-15 18:56:00

Vad kul att rösterna börjar komma in. Hittills verkar ju fika onsdagen 23 september kl. 14:00 med möte på Stora Torget vara då som flest kan men vi kan ju avvakta ett tag till, kanske i ett par dagar, innan vi fattar ett beslut. Då när vi vet när vi ska mötas kan vi, som tidigare nämnt, skapa en dedikerad informationstråd om den träffen så att ännu fler kan komma mer spontant.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Träffar i Uppsala?

Inläggav triggerhappyD » 2015-09-15 20:49:06

14:00 känns väldigt tidigt, men kan ju sätta väckarklockan såklart :P
inte så att man inte kan anpassa sig som aspie, o gör ju inget om man e lite morgontrött om det ska fikas :)
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Träffar i Uppsala?

Inläggav slackern » 2015-09-15 20:51:44

triggerhappyD skrev:14:00 känns väldigt tidigt, men kan ju sätta väckarklockan såklart :P
inte så att man inte kan anpassa sig som aspie, o gör ju inget om man e lite morgontrött om det ska fikas :)


Se det som en frukostträff. :)
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Träffar i Uppsala?

Inläggav triggerhappyD » 2015-09-15 20:58:43

slackern skrev:
triggerhappyD skrev:14:00 känns väldigt tidigt, men kan ju sätta väckarklockan såklart :P
inte så att man inte kan anpassa sig som aspie, o gör ju inget om man e lite morgontrött om det ska fikas :)


Se det som en frukostträff. :)


hehe, yepp :)
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Träffar i Uppsala?

Inläggav Athena » 2015-09-15 20:59:09

AHH TOO MUCH PRESSURE *
*Källhänvisning Tweak in South Park.
Är det någon annan här som är skit rädd i sociala sammanhang som denna träff?
Athena
 
Inlägg: 434
Anslöt: 2015-09-06

Träffar i Uppsala?

Inläggav slackern » 2015-09-15 21:01:41

Athena skrev:AHH TOO MUCH PRESSURE *
*Källhänvisning Tweak in South Park.
Är det någon annan här som är skit rädd i sociala sammanhang som denna träff?


Jag bor inte i Uppsala så ska inte dit. Men jo jag är livrädd för sådana saker.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Träffar i Uppsala?

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-15 21:01:59

Athena skrev:Är det någon annan här som är skit rädd i sociala sammanhang som denna träff?

Ja jag har också ganska svåra problem med social fobi, men den här fikaträffen blir ett tillfälle till beteendeterapeutisk bekämpning av den rädslan :-)Happy
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Träffar i Uppsala?

Inläggav Alien » 2015-09-15 21:08:26

Tidigare gånger har det runnit ut i sanden, man har inte kunnat komma överens om tid el plats. Så jag hoppas det verkligen blir av denna gång. Det behövs någon som driver frågan, en slags träffarrangör.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Träffar i Uppsala?

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-16 0:56:54

Alien skrev:Tidigare gånger har det runnit ut i sanden, man har inte kunnat komma överens om tid el plats. Så jag hoppas det verkligen blir av denna gång. Det behövs någon som driver frågan, en slags träffarrangör.

Jag kan ta på mig det :-)Happy Skriv gärna upp när du kan i doodeln ifall du också är sugen på att följa med.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Träffar i Uppsala?

Inläggav Sotnosen77 » 2015-09-16 1:42:20

Detta låter väldigt kul. Jag vill gärna hänga med. Jag har fyllt i på gripandekyligs lista vilka dagar jag kan. Men jag har barn och så så det krävs lite planering iallafall. Hoppas jag kan komma. Vore kul att träffa er.
Sotnosen77
 
Inlägg: 143
Anslöt: 2010-02-02
Ort: Uppland

Träffar i Uppsala?

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-16 1:51:19

Sotnosen77 skrev:Detta låter väldigt kul. Jag vill gärna hänga med. Jag har fyllt i på gripandekyligs lista vilka dagar jag kan. Men jag har barn och så så det krävs lite planering iallafall. Hoppas jag kan komma. Vore kul att träffa er.

Ja jag såg att du har fyllt i och det verkar ju sannerligen bli onsdag 23 september kl 14:00. Hur lång framförhållning behöver du för att ordna med barnvakt/upphämtning eller vad det nu gäller? Ska vi spika datumet redan nu kanske så att vi alla kan planera våra scheman utifrån det? Vi har ju faktiskt redan blivit 5 bestämda personer som kan delta och det är ju ett bra antal.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Träffar i Uppsala?

Inläggav triggerhappyD » 2015-09-16 2:24:31

fint ordnat med omröstningen gripandekylig.

och inte behöver vi oroa oss för sociala fobier osv, vi ska ju bara vara mitt i stan, på STOR torget, bland massor med människor, mitt på dagen o mitt i allt ljus, inget värmande skydd från mörkrets betryggande kappa inte, samt träffa "främlingar" från nätet :P AHH TOO MUCH PRESSURE :) gillar också south park, som väl förövrigt har säsongspremiär imorgon :P

men det går säkert bra :)
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Träffar i Uppsala?

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-16 3:01:19

triggerhappyD skrev:fint ordnat med omröstningen gripandekylig.

Tack. Jag tar på mig att vara ansvarig för hela evenemanget hädanefter så hör av er till mig om ni får några frågor. När vi har spikat tiden för fikaträffen skapar jag en dedikerad tråd för att försöka sprida informationen mycket tydligt så att ännu fler kan följa med.

triggerhappyD skrev:och inte behöver vi oroa oss för sociala fobier osv, vi ska ju bara vara mitt i stan, på STOR torget, bland massor med människor, mitt på dagen o mitt i allt ljus, inget värmande skydd från mörkrets betryggande kappa inte, samt träffa "främlingar" från nätet :P AHH TOO MUCH PRESSURE :)

Ja det blir ju en utmaning för oss med social fobi men det är viktigt att vi utsätter oss för den här typen av utmaningar för att lyckas besegra vår irrationella och obefogade rädsla.

triggerhappyD skrev:men det går säkert bra :-)Happy

Javisst det känner jag mig övertygad om att det kommer att gå. Om man har alltför svårt med sociala situationer kan man ju den dagen använda sig av någon ångestdämpande medicin eller liknande för att underlätta för sig. Exempel på det är: ordentlig sömn natten innan mötet, en noggrann dusch och styling av sitt yttre så att man har en mindre sak att oroa sig över, att ha ätit lagom med mat inför träffen så att man inte kommer för hungrig eller med alltför lågt blodsocker, avslappningsövningar förslagsvis av typen medveten närvaro (mindfulness), alkohol, bensodiazepiner, opioider, ADHD-mediciner (alla självklart på recept) eller liknande åtgärder för att lindra skräcken.

Det ger ju såklart bäst att komma helt naturell eftersom man då kan känna högst stolthet över sin prestation att trots social fobi ändå ha givit sig ut bland folk och fikat med främlingar, men måste man använda något hjälpmedel så får man ju göra det :-)Happy

Vad roligt detta ska bli :-)Happy :) :D :-)012 Jag behöver verkligen konstruktivt trevligt sällskap i mitt liv eftersom jag är deprimerad just nu så jag hoppas att denna träff kan hjälpa mig att stärka min självkänsla och att bli lite gladare i allmänhet. Det vore även jätteroligt ifall vi kanske får detta till att bli något återkommande, men det får vi givetvis diskutera närmare under och efter den första träffen.

Bild
Här är en lockande bild från café Kardemumma som är det fiket som ligger inne i Stadsbiblioteket och där det är tyst och lugnt.

Bild
Här är en inbjudande bild från café Storken som är det fiket som ligger på Stora Torget alldeles i närheten (fast diagonalt tvärs över) från där vi ska samlas kl 14:00.

Låt er förnöjas av längtan till vår stundande fikaträff :-)Happy
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Träffar i Uppsala?

Inläggav Flia » 2015-09-16 8:49:01

Jag går med rullator och undviker gärna trappor. Jag tror Storken har trappor (eller har jag fel?).
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Träffar i Uppsala?

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-16 8:54:36

Flia skrev:Jag går med rullator och undviker gärna trappor. Jag tror Storken har trappor (eller har jag fel?).

Från och med nu tar vi fortsatt diskussion om just vår planerade fikaträff i tråden Fika i Uppsala 23/9. Jag skriver ett svar på din fråga där.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Träffar i Uppsala?

Inläggav bittin » 2015-09-16 16:20:56

Hade vart skoj att vara med fast jobbar till 20:00 den dagen, men gärna om det blir nån helg eller nån dag då man har tid :)
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Träffar i Uppsala?

Inläggav Alien » 2015-09-16 16:32:46

Gripandekylig skrev:
Alien skrev:Tidigare gånger har det runnit ut i sanden, man har inte kunnat komma överens om tid el plats. Så jag hoppas det verkligen blir av denna gång. Det behövs någon som driver frågan, en slags träffarrangör.

Jag kan ta på mig det :-)Happy Skriv gärna upp när du kan i doodeln ifall du också är sugen på att följa med.


Aldrig på en onsdag för mig! Då har jag så många andra åtaganden. Men ingen idé för mig att skriva någon dag, oklart om jag alls orkar ta mig till stan, vilken tid det än är.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Träffar i Uppsala?

Inläggav Flia » 2015-09-16 18:35:18

Alien skrev:
Gripandekylig skrev:
Alien skrev:Tidigare gånger har det runnit ut i sanden, man har inte kunnat komma överens om tid el plats. Så jag hoppas det verkligen blir av denna gång. Det behövs någon som driver frågan, en slags träffarrangör.

Jag kan ta på mig det :-)Happy Skriv gärna upp när du kan i doodeln ifall du också är sugen på att följa med.


Aldrig på en onsdag för mig! Då har jag så många andra åtaganden. Men ingen idé för mig att skriva någon dag, oklart om jag alls orkar ta mig till stan, vilken tid det än är.


:(
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Träffar i Uppsala?

Inläggav bittin » 2015-09-19 10:04:31

Är påväg till Uppsala just nu ska på http://www.softwarefreedomday.org/ på Uppsala Stadsbiblotek men märkte att det inte började förrens 13:05 och jag är framme strax är vid Arlanda nu, någon som vill ses för en frukostträff och käka på nåt fik och sen visa mig vart Stadsbibloteket ligger ?
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Träffar i Uppsala?

Inläggav bittin » 2015-09-19 17:04:43

Sådär då var det slut, men har fortfarande en 3-4 timmar dötid om nån vill ses för en spontan promenad i City, har inte pengar för att fylla på mitt UL Kort så kommer inte åka till nån utkantsförort dålig på att planera hur lång tid saker tar denna lördagen

Gripandekylig var upptagen och min andra polare jag skulle träffa var inte på det humöret längre verkar det som så om nån har lust att ses är det bara att höra av sig
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Träffar i Uppsala?

Inläggav Sotnosen77 » 2015-11-26 3:01:04

Är det dags för en träff snart igen? Vilka är intresserade?
Sotnosen77
 
Inlägg: 143
Anslöt: 2010-02-02
Ort: Uppland

Träffar i Uppsala?

Inläggav Flia » 2015-11-26 13:02:21

Jag är fortfarande ledig onsdagkvällar.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Träffar i Uppsala?

Inläggav Gripandekylig » 2015-11-28 8:14:18

Sotnosen77 skrev:Är det dags för en träff snart igen? Vilka är intresserade?

Ja det tycker jag. Jag är intresserad. Jag kan egentligen lite närsomhelst.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Återgå till Träffar



Logga in