TV-serier jag rekommenderar

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

TV-serier

Inläggav slackern » 2015-09-05 0:31:52

Just nu tittar jag på Narcos handlar om Pablo Escobar och DEA;s jakt på honom.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav alixha » 2015-09-05 20:20:55

slackern skrev:Håller på och tittar på andra delen utav Fear The Walking Dead, det verkar som att dom bygger på historien om hur det började.


Tittade på dom två första avsnitten häromdagen, jag gillade vad jag såg!
Än så länge hade det ju kunnat vara en helt enskild zombie-serie men vi kanske får några kopplingar längre fram till The Walking Dead.
Kanske det blir besök på ställen där vi sett originalserien utspela sig eller liknande.
Spännande hursomhelst.

Tycker att en av huvudkaraktärerna är särskilt bra, Frank Dillane.
Han spelade även den unge Tom Riddle/Dolder/Voldemort i Harry Potter och Halvblodsprinsen och tyckte redan där att han var en bra skådespelare.

http://www.imdb.com/media/rm3374876672/ ... m_phs_md_5
http://www.imdb.com/name/nm0226817/
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

TV-serier

Inläggav slackern » 2015-09-09 0:32:04

Jag måste säga att jag gillade Narcos som fan. Det är samma regissör som har gjort den brasilianska filmen Troppa De Elite och han som spelar Pablo Escobar var han som hade huvudrollen i den filmen.

Jag gillade att dom visade nyhets inslag från den tiden som var aktuella kring Pablo Escobar och dom visade tal som Reagan höll om kokain eller bara som korta nyhetsflaschar. Men jag kommer ihåg dom så det var kul.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav colaflaska » 2015-09-09 11:57:57

Började kolla på Under the Dome. Jag har visserligen bara läst halva boken men det verkar vara omöjligt att göra bra filmer/serier på Stephen Kings böcker. (Ok, the Shining är ett undantag men den gillade inte King av någon anledning. Nyckeln till frihet är inte en bok).

Jag gillade Dean Norris roll som Big Jim, även om de gjorde karaktären betydligt mer sympatisk i serien. Men jag klarar inte av de unga skådespelarna, speciellt inte hon som spelar Norrie. Snacka om att lyckas se och låta missnöjd ut precis hela tiden.

Kommer inte kolla klart på serien, har sett fram till halva säsong två. Om jag förstått rätt tänkte de bara göra en säsong först, boken utspelar sig ju under en vecka.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

TV-serier

Inläggav yakamoko » 2015-09-09 12:06:34

Jag såg första säsongen av Under the dome, men jag har inte läst boken. Tyvärr fastnade jag inte för någon av karaktärerna alls. Även om jag tycker att Dean Norris är en hyfsat bra skådespelare så blev Big Jim liksom inte "hel" ändå.
Hela serien känns tunn på något vis. Det är som att man inte lär känna någon tillräckligt.
Jag såg ett avsnitt av säsong 2 men sen orkade jag inte mer, tyvärr.

Kanske vore den bättre om jag läst boken. Då känner man ju karaktärerna redan och har en bättre känsla för dem :)
yakamoko
 
Inlägg: 111
Anslöt: 2012-12-27

TV-serier

Inläggav slackern » 2015-09-09 12:35:36

colaflaska skrev:Började kolla på Under the Dome. Jag har visserligen bara läst halva boken men det verkar vara omöjligt att göra bra filmer/serier på Stephen Kings böcker. (Ok, the Shining är ett undantag men den gillade inte King av någon anledning. Nyckeln till frihet är inte en bok).

Jag gillade Dean Norris roll som Big Jim, även om de gjorde karaktären betydligt mer sympatisk i serien. Men jag klarar inte av de unga skådespelarna, speciellt inte hon som spelar Norrie. Snacka om att lyckas se och låta missnöjd ut precis hela tiden.

Kommer inte kolla klart på serien, har sett fram till halva säsong två. Om jag förstått rätt tänkte de bara göra en säsong först, boken utspelar sig ju under en vecka.


Jag har läst boken och det ända dom har fått rätt är namnen och kupolen. Men jag började att titta på första säsongen med sonen och han var helt betagen utav serien eller han fastnade och ville sträcktitta på den.

Men Big Jims citat är ju sköna med att käka rostbiff med potatismos i paradiset med Jesus. Tycker gott att du kan läsa klart resten utav boken blir en bra twist å så.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav DIProgan » 2015-09-09 22:27:21

Wayward Pines påminner om Under the Dome om man vill ha ett alternativ. Jag gillar båda även om Under the Dome är lite mer som humor.
Senast redigerad av DIProgan 2015-09-09 22:29:49, redigerad totalt 1 gång.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

TV-serier

Inläggav slackern » 2015-09-09 22:29:47

DIProgan skrev:Wayward Pines påminner om Under the Dome om man vill ha ett alternativ. Jag gillar båda.


Tack för tippset den ska jag komma ihåg och hålla utkik efter.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav snuggelhund » 2015-09-16 1:23:50

Broad City

Amerikansk komediserie om två unga kvinnors liv i New York.
De tillbringar mest tiden med att slappa, uppföra sig illa och röka gräs.

Har än så länge bara sett två avsnitt på Comedy Central men den verkar riktigt lovande.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

TV-serier

Inläggav KrigarSjäl » 2015-09-16 20:50:22

Ser Gomorra, italiensk maffiaserie på SVT.

Snart kommer tredje säsongen Bron.

Sen vete fan...får se vad jag känner för.
Inget fantasy. Inga zombieapokalypser.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

TV-serier

Inläggav colaflaska » 2015-09-17 0:49:05

KrigarSjäl skrev:Ser Gomorra, italiensk maffiaserie på SVT.

Snart kommer tredje säsongen Bron.

Sen vete fan...får se vad jag känner för.
Inget fantasy. Inga zombieapokalypser.

Jag rekommenderar Lilyhammer till dig (och alla andra). Norsk/amerikansk maffiaserie som handlar om en maffiasnubbe (Steven Van Zandt från the Sopranos) som flyttar till Norge efter att ha tjallat på sina maffiabröder. Väl i Norge startar han en minimaffia typ.

Den har sina svaga delar, speciellt säsong 2, men den är väldigt mysig med bra humor och underbara karaktärer. Naturligtvis är det rätt uppenbart att Steven Van Zandts karaktär egentligen skulle ha varit Silvio Dante men serien klarar av att stå på sina egna ben.

Den är ett netflixoriginal och finns att se där.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

TV-serier

Inläggav slackern » 2015-09-17 8:39:29

colaflaska skrev:
KrigarSjäl skrev:Ser Gomorra, italiensk maffiaserie på SVT.

Snart kommer tredje säsongen Bron.

Sen vete fan...får se vad jag känner för.
Inget fantasy. Inga zombieapokalypser.

Jag rekommenderar Lilyhammer till dig (och alla andra). Norsk/amerikansk maffiaserie som handlar om en maffiasnubbe (Steven Van Zandt från the Sopranos) som flyttar till Norge efter att ha tjallat på sina maffiabröder. Väl i Norge startar han en minimaffia typ.

Den har sina svaga delar, speciellt säsong 2, men den är väldigt mysig med bra humor och underbara karaktärer. Naturligtvis är det rätt uppenbart att Steven Van Zandts karaktär egentligen skulle ha varit Silvio Dante men serien klarar av att stå på sina egna ben.

Den är ett netflixoriginal och finns att se där.


Fan vad jag garvade när han son säger sina första ord i bilen. Jag skämtar inte men en utav min sons första ord var också en svordom. Du kan ju gissa vem som fick skit utav hans mamma för det. :lol:
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav colaflaska » 2015-09-17 12:02:23

slackern skrev:
Fan vad jag garvade när han son säger sina första ord i bilen. Jag skämtar inte men en utav min sons första ord var också en svordom. Du kan ju gissa vem som fick skit utav hans mamma för det. :lol:

Ja, serien är faktiskt väldigt rolig. Såg att många på imdb har klagat över att den framställs som en komedi och de tyckte inte alls att den var rolig. Antar att det är amerikaner som är vana vid sitcoms där de blir tillsagda när det är dags att skratta.

Torgeir är lätt min favorit.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

TV-serier

Inläggav slackern » 2015-09-17 12:27:52

colaflaska skrev:
slackern skrev:
Fan vad jag garvade när han son säger sina första ord i bilen. Jag skämtar inte men en utav min sons första ord var också en svordom. Du kan ju gissa vem som fick skit utav hans mamma för det. :lol:

Ja, serien är faktiskt väldigt rolig. Såg att många på imdb har klagat över att den framställs som en komedi och de tyckte inte alls att den var rolig. Antar att det är amerikaner som är vana vid sitcoms där de blir tillsagda när det är dags att skratta.

Torgeir är lätt min favorit.


Haha typisk lantis. ;) Men jag måste erkänna tredje säsongen är inte alls lika bra som dom första två.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav colaflaska » 2015-09-17 13:04:00

slackern skrev:
colaflaska skrev:
slackern skrev:
Fan vad jag garvade när han son säger sina första ord i bilen. Jag skämtar inte men en utav min sons första ord var också en svordom. Du kan ju gissa vem som fick skit utav hans mamma för det. :lol:

Ja, serien är faktiskt väldigt rolig. Såg att många på imdb har klagat över att den framställs som en komedi och de tyckte inte alls att den var rolig. Antar att det är amerikaner som är vana vid sitcoms där de blir tillsagda när det är dags att skratta.

Torgeir är lätt min favorit.


Haha typisk lantis. ;) Men jag måste erkänna tredje säsongen är inte alls lika bra som dom första två.

Tycker att det är andra säsongen som är svagast, den har ingen riktig röd tråd på samma sätt som första och delvis tredje har.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

TV-serier

Inläggav KrigarSjäl » 2015-09-17 15:22:59

colaflaska skrev:
KrigarSjäl skrev:Ser Gomorra, italiensk maffiaserie på SVT.

Snart kommer tredje säsongen Bron.

Sen vete fan...får se vad jag känner för.
Inget fantasy. Inga zombieapokalypser.

Jag rekommenderar Lilyhammer till dig (och alla andra). Norsk/amerikansk maffiaserie som handlar om en maffiasnubbe (Steven Van Zandt från the Sopranos) som flyttar till Norge efter att ha tjallat på sina maffiabröder. Väl i Norge startar han en minimaffia typ.

Den har sina svaga delar, speciellt säsong 2, men den är väldigt mysig med bra humor och underbara karaktärer. Naturligtvis är det rätt uppenbart att Steven Van Zandts karaktär egentligen skulle ha varit Silvio Dante men serien klarar av att stå på sina egna ben.

Den är ett netflixoriginal och finns att se där.

Den har jag naturligtvis sett.
Eftersom jag är ett stort fan av Sopranos var det nödvändigt.

Men den kunde ha gjorts bättre...lite bättre timing i scenerna.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

TV-serier

Inläggav slackern » 2015-09-23 23:12:37

KrigarSjäl skrev:Ser Gomorra, italiensk maffiaserie på SVT.


Har börjat att titta på den, fyran vad bossen har dålig inredningsmak ser ju rent ut sagt fördärvligt ut hemma hos honom.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav KrigarSjäl » 2015-09-24 0:41:22

slackern skrev:
KrigarSjäl skrev:Ser Gomorra, italiensk maffiaserie på SVT.


Har börjat att titta på den, fyran vad bossen har dålig inredningsmak ser ju rent ut sagt fördärvligt ut hemma hos honom.

Ja det kan man lugnt säga...vräkigt och tacky.
Nyrikt.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

TV-serier

Inläggav KrigarSjäl » 2015-09-24 0:41:22

slackern skrev:
KrigarSjäl skrev:Ser Gomorra, italiensk maffiaserie på SVT.


Har börjat att titta på den, fyran vad bossen har dålig inredningsmak ser ju rent ut sagt fördärvligt ut hemma hos honom.

Ja det kan man lugnt säga...vräkigt och tacky.
Nyrikt.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

TV-serier

Inläggav Moggy » 2015-09-24 14:15:30

Big Bang Theory S09 och Gotham S02 har börjat nu.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

TV-serier

Inläggav JCSweden » 2015-10-11 16:04:14

Såg att ni pratat om Morran och Tobias, jag fullkomligt ÄLSKAR dem. Något av det absolut roligaste jag sett på TV. Deras tragikomiska och samtidigt något politiskt inkorrekta humor gör dem till en succé :D
JCSweden
 
Inlägg: 270
Anslöt: 2011-11-08

TV-serier

Inläggav antonius » 2015-10-11 16:28:25

JCSweden skrev:Såg att ni pratat om Morran och Tobias, jag fullkomligt ÄLSKAR dem. Något av det absolut roligaste jag sett på TV. Deras tragikomiska och samtidigt något politiskt inkorrekta humor gör dem till en succé :D


Jaja, de är en dag i morronåxå, bubbis... :wink:
antonius
 
Inlägg: 21859
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

TV-serier

Inläggav JCSweden » 2015-10-11 19:52:01

antonius skrev:
JCSweden skrev:Såg att ni pratat om Morran och Tobias, jag fullkomligt ÄLSKAR dem. Något av det absolut roligaste jag sett på TV. Deras tragikomiska och samtidigt något politiskt inkorrekta humor gör dem till en succé :D


Jaja, de är en dag i morronåxå, bubbis... :wink:


Nää bubben inte en sån där kontaktannons :D
JCSweden
 
Inlägg: 270
Anslöt: 2011-11-08

TV-serier

Inläggav Mountain_lion » 2015-10-11 20:06:38

Såg att det har gjorts en TV-serie av Minority report.
Såg ju filmen för många år sedan och gillade den så jag ska väl se om det kan vara något eller om de bara har förstört det för att mjölka pengar.
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in