Hjälp med Adobe Flash Player

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hjälp med Adobe Flash Player

Inläggav Eeira » 2015-09-01 13:20:58

Av någon anledning får jag upp följande meddelande på varje internetsida jag besöker.

Adobe.JPG
Adobe2.JPG

Har provat att stänga ned meddelandet, klicka på "Tillåt" och "Tillåt för alla webbplatser", men rutan fortsätter bara att dyka upp. Jag kan inte heller spela upp rörlig film.

Någon som vet vad jag ska göra?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Eeira
 
Inlägg: 599
Anslöt: 2012-01-21

Hjälp med Adobe Flash Player

Inläggav Eeira » 2015-09-01 15:10:18

Kan jag på något outgrundligt sätt ha råkat avinstallera programmet? Vet inte riktigt hur jag kollar det, men under "Hantera tillägg" fanns endast dessa två program från Adobe:

Tillägg.JPG

När jag kollade en stund senare fanns endast den översta raden kvar!?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Eeira
 
Inlägg: 599
Anslöt: 2012-01-21

Hjälp med Adobe Flash Player

Inläggav Huggorm » 2015-09-01 15:12:09

Shockwave flash är väl samma som adobe flash player? Hur som helst skulle jag ha installerat senaste versionen för att vara säker på att det inte är någon inkompatibilitet som spökar.
Huggorm
 
Inlägg: 22250
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Hjälp med Adobe Flash Player

Inläggav Eeira » 2015-09-01 15:39:49

Huggorm skrev:Shockwave flash är väl samma som adobe flash player?

Mycket möjligt. Det gör det ännu konstigare att ingenting funkar eftersom tillägget påstås vara aktiverat.

Huggorm skrev:Hur som helst skulle jag ha installerat senaste versionen för att vara säker på att det inte är någon inkompatibilitet som spökar.

Jo, jag får nog prova det. Märkligt att något sådant här kan hända över natten. Det enda jag har gjort är att stänga av och sätta på datorn.
Eeira
 
Inlägg: 599
Anslöt: 2012-01-21

Hjälp med Adobe Flash Player

Inläggav Eeira » 2015-09-01 15:48:58

Testade att installera programmet på nytt, men det löste inte problemet.
Meddelanderutan är kvar och det går inte att se på rörliga bilder. :(
Eeira
 
Inlägg: 599
Anslöt: 2012-01-21

Hjälp med Adobe Flash Player

Inläggav Bali » 2015-09-01 16:26:47

På den här sidan finns lite tips om man har problem med att installera Flash Player... vilket du väl i o.f.s. kanske inte har, men ändå.

Jag vet att jag själv hade problem med Flash Player för ett tag sedan, men kommer tyvärr inte ihåg vad jag fick för felmeddelande. Men jag åtgärdade i alla fall det hela genom att ladda ner och installera aktuell Flash Player för min webbläsare, som jag fann under "Om du fortfarande har problem" på sidan jag länkat till.
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Hjälp med Adobe Flash Player

Inläggav Eeira » 2015-09-01 21:23:30

Bali skrev:På den här sidan finns lite tips om man har problem med att installera Flash Player... vilket du väl i o.f.s. kanske inte har, men ändå.

Tack för tipset! :D Jag fann inte lösningen på mitt problem, men sidan gav mig kraft att försöka igen. Upptäckte då hur jag manuellt kan godkänna sida för sida.

Skärmklipp.JPG

Väljer jag bara "Ta bort alla platser" eller "Tillåt på alla platser" så funkar det inte överhuvudtaget.

Väljer jag däremot det sistnämnda alternativet och sedan klickar på "Tillåt" varje gång frågan dyker upp så läggs sidan till på listan över godkända webbplatser. Lite omständligt, men det funkar ju i alla fall. :-)Happy
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Eeira
 
Inlägg: 599
Anslöt: 2012-01-21

Hjälp med Adobe Flash Player

Inläggav Bali » 2015-09-02 7:08:05

Det låter ju onekligen lite irriterande och krångligt, men bra att det går i alla fall och att du står ut med att ha det så. :-)Happy

Provade du att ominstallera Flash Player med den version som passar din webbläsare, som finns under "Om du fortfarande har problem" längst ner på sidan? Det löste nämligen mitt problem.
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Hjälp med Adobe Flash Player

Inläggav Eeira » 2015-09-02 9:26:29

Bali skrev:Provade du att ominstallera Flash Player med den version som passar din webbläsare, som finns under "Om du fortfarande har problem" längst ner på sidan? Det löste nämligen mitt problem.

Ja, men det hjälpte dessvärre inte. Får nog ha det så här tills nästa version kommer ut. Då kanske problemet rättar till sig själv. Man kan ju alltid hoppas!
Eeira
 
Inlägg: 599
Anslöt: 2012-01-21

Hjälp med Adobe Flash Player

Inläggav Bali » 2015-09-02 16:25:07

Ja, du får väl leva på hoppet ett tag då och nya versioner brukar ju ändå komma ganska tätt.

Själv skulle jag nog inte kunna låta bli att söka vidare efter en lösning, för jag kan bli sååå frustrerad när jag inte förstås varför vissa saker fungerar - eller inte - som de gör; kan nästan börja klättra på väggarna av sånt. Men det är ju jag det. :wink:
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Återgå till IT-forum



Logga in