Vad har ni för stil?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad har ni för stil?

Inläggav antonius » 2014-11-10 21:17:26

BloodyPirate skrev:Blandar lite olika stilar må jag säga!


Oh dear, det var inte lite, vad har du för stilar annars? gillar du lättare S/M, rollspel? förerdrar du håriga eller ansade pojkar? stojigt rejvparty eller utflykt till ett spökslott? :-)005
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad har ni för stil?

Inläggav cocos » 2014-11-10 21:29:21

Klär mig lite laidback. Surfarstil med något lösare passform, speciellt tröja. Bekvämt och luftigt.

Gillar vintern när man kan ta på sig sin knälånga baggyjacka med en fin mössa till.
Men jag är ganska flexibel. Skjortor och pikéer + chinos används det också.
cocos
Inaktiv
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2014-01-20

Vad har ni för stil?

Inläggav Kevlarsoul » 2014-11-10 21:59:47

Vet inte vad jag ska kalla min stil men kan ju visa lite bilder på hur det brukar se ut.
Nästan alltid klänning eller kjol.

På våren/sommaren brukar det bli blommigt

Bild
Bild
Bild
På hösten/vintern är hatten viktig, egentligen året runt men såhär års går jag inte utanför dörren utan hatt.

Bild

Bild

Bild
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

Vad har ni för stil?

Inläggav BloodyPirate » 2014-11-10 22:04:19

antonius skrev:
BloodyPirate skrev:Blandar lite olika stilar må jag säga!


Oh dear, det var inte lite, vad har du för stilar annars? gillar du lättare S/M, rollspel? förerdrar du håriga eller ansade pojkar? stojigt rejvparty eller utflykt till ett spökslott? :-)005


Det var nog övergripande mina stilar som jag blandar på olika vis! :P

Är inte mycket för rollspel, är fantastisk som jag är... :wink:

Föredrar killar med lite kroppshår, halvlångt/långt/rockigt hår och bara ett fåtal passar i skägg.

Tar nog hellre spökslottet för rejv är inte min grej. Mindre krogar med dansgolv mitt i allt är det bästa! :)
BloodyPirate
 
Inlägg: 926
Anslöt: 2014-02-18

Vad har ni för stil?

Inläggav antonius » 2014-11-10 22:33:51

BloodyPirate skrev:
antonius skrev:
BloodyPirate skrev:Blandar lite olika stilar må jag säga!


Oh dear, det var inte lite, vad har du för stilar annars? gillar du lättare S/M, rollspel? förerdrar du håriga eller ansade pojkar? stojigt rejvparty eller utflykt till ett spökslott? :-)005


Det var nog övergripande mina stilar som jag blandar på olika vis! :P

Är inte mycket för rollspel, är fantastisk som jag är... :wink:

Föredrar killar med lite kroppshår, halvlångt/långt/rockigt hår och bara ett fåtal passar i skägg.

Tar nog hellre spökslottet för rejv är inte min grej. Mindre krogar med dansgolv mitt i allt är det bästa! :)


Oh boy, Pirate, nice stil, själv har jag nog total avsaknad av stil, borde "dress my age, i guess" men det verkar så tråkigt... :-)063
Senast redigerad av antonius 2014-11-10 22:40:49, redigerad totalt 1 gång.
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad har ni för stil?

Inläggav KrigarSjäl » 2014-11-10 22:36:19

BloodyPirate skrev: är fantastisk som jag är... :wink:

-Så ska man tänka, det är rätt attityd!
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Vad har ni för stil?

Inläggav BloodyPirate » 2014-11-10 22:56:45

antonius skrev:
BloodyPirate skrev:
antonius skrev:
Oh dear, det var inte lite, vad har du för stilar annars? gillar du lättare S/M, rollspel? förerdrar du håriga eller ansade pojkar? stojigt rejvparty eller utflykt till ett spökslott? :-)005


Det var nog övergripande mina stilar som jag blandar på olika vis! :P

Är inte mycket för rollspel, är fantastisk som jag är... :wink:

Föredrar killar med lite kroppshår, halvlångt/långt/rockigt hår och bara ett fåtal passar i skägg.

Tar nog hellre spökslottet för rejv är inte min grej. Mindre krogar med dansgolv mitt i allt är det bästa! :)


Oh boy, Pirate, nice stil, själv har jag nog total avsaknad av stil, borde "dress my age, i guess" men det verkar så tråkigt... :-)063


Det låter som en dålig idé. Tycker att alla får klä sig precis hur de vill stilmässigt (oavsett ålder). Dessutom är man den åldern man känner sig som i huvudet! :P
BloodyPirate
 
Inlägg: 926
Anslöt: 2014-02-18

Vad har ni för stil?

Inläggav antonius » 2014-11-10 23:03:54

BloodyPirate skrev:Det låter som en dålig idé. Tycker att alla får klä sig precis hur de vill stilmässigt (oavsett ålder). Dessutom är man den åldern man känner sig som i huvudet!


Haha, du är så diplomatisk, men har förmodligen rätt... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad har ni för stil?

Inläggav BloodyPirate » 2014-11-11 0:17:08

antonius skrev:
BloodyPirate skrev:Det låter som en dålig idé. Tycker att alla får klä sig precis hur de vill stilmässigt (oavsett ålder). Dessutom är man den åldern man känner sig som i huvudet!


Haha, du är så diplomatisk, men har förmodligen rätt... :-)005


jag är Våg, borde vara diplomatisk har jag hört... :lol:
BloodyPirate
 
Inlägg: 926
Anslöt: 2014-02-18

Vad har ni för stil?

Inläggav Hettan » 2014-11-14 13:21:24

Bekväma kläder. Det innebär jag vill inte frysa. Jag vill inte svettas. Jag vill inte de ska klia. Helt enkelt kläder som är bra för själen.
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Vad har ni för stil?

Inläggav Puzzle » 2015-08-17 21:19:34

Jag brukar väl kalla min egna stil för "Gothare som har taggar ner" och ja, det ska bokstavstolkas.. :wink:

Innan var jag i princip konstant helt svartklädd med nitar och kedjor kors och tvärs med långt svartfärgat hår.

Men nu har jag som sagt taggat ner så något mindre nitar och kedjor och håret är påväg att återfå sin naturliga färg men klädmässigt är det fortfarande mycket svart med inslag av vitt, rött, blått, lila och silver i form av nitbälten och smycken. Nitbälte har jag väldigt svårt att gå ut utan.

Dödskallar är också ett återkommande tema även om jag är rätt kräsen på hur dom ska se ut (inga 'candy skull' bland annat).
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Vad har ni för stil?

Inläggav alixha » 2015-08-17 21:40:13

Jag kör vad som är bekvämt + lite sportigt, neutralt.
Inte särskilt färgglatt, ofta svart och marinblått, kan väl slå på stort med en röd t-shirt ibland :lol:

Tycker ofta att herrkläder eller unisexkläder är snyggare än rena tjejkläder, i alla fall där jag handlar. Handlar mest på Intersport och Stadium.

Ja jag kan ju lägga till att jag hatar att köpa kläder, jag går i kläderna jag har till det går hål på dom i princip. Hittade ett par byxor jag gillade, modellen, materialet och så vidare så jag köpte 5 par likadana så nu slipper jag köpa byxor på ungefär 10 år :wink:
Senast redigerad av alixha 2015-08-17 21:49:25, redigerad totalt 1 gång.
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Vad har ni för stil?

Inläggav kiddie » 2015-08-17 21:43:25

Helt klart geek. Ofta rätt nedtonat eftersom jag trivs i dova färger (svart, grönt, grått, blått, camo), men ibland med lite färgklickar med. Sedan nöter jag ut mina favoritkläder (och dessutom inte råd köpa mkt nytt) så ser väl ut som en fattig geek dessutom. Jeans äger jag inte, har hellre andra varianter, ska det vara riktiga byxor är blåbyxor trevliga. Ett tag hade jag en del militärt överskott men det är utslitet.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vad har ni för stil?

Inläggav Dagobert » 2015-08-17 21:47:22

raderat
Senast redigerad av Dagobert 2015-08-17 21:49:59, redigerad totalt 1 gång.
Dagobert
 
Inlägg: 14135
Anslöt: 2010-11-30

Vad har ni för stil?

Inläggav kiddie » 2015-08-17 21:48:44

Jag antar att du har kläder och kanske t o m hår.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vad har ni för stil?

Inläggav Puzzle » 2015-08-17 21:50:13

kiddie skrev:Jag antar att du har kläder och kanske t o m hår.

Skallig nudist är väl också en stil om man ska vara petig.. :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Vad har ni för stil?

Inläggav JaneLane » 2015-08-17 21:55:10

Ja, inga j-vla rosa odd molly tröjor med vita volang linnen och converse iallafall. Tvi fan.
JaneLane
 
Inlägg: 557
Anslöt: 2015-05-08

Vad har ni för stil?

Inläggav salrip » 2015-08-17 22:29:03

Jag skulle vilja ha en roligare/coolare/snyggare stil men det blir så mycket klädköpande då, vilket jag inte orkar med, så jag klär mig mest i t-shirt och byxor/shorts med bra fickor (mycket viktigt och ofta svårt att hitta på kläder jag kanske tycker är snyggare). Och det är så svårt att se i affären vad som funkar och passar bra tycker jag. Klippa håret snyggt borde jag också göra men det är svårt, jag ändrar och ändrar jämnt när jag klipper för att det blir olika långt så till slut finns det inget hår kvar.
salrip
 
Inlägg: 43
Anslöt: 2007-06-21
Ort: nyköping

Vad har ni för stil?

Inläggav MsTibbs » 2015-08-17 22:35:34

Uppdatering: Jag har varit väldigt färgglad i sommar, men nu börjar jag luta tillbaka till svart/emo/goth/bitpop...
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Vad har ni för stil?

Inläggav kiddie » 2015-08-17 22:36:50

Det går ju inte ens att se klädernas färg i affären. Deras lampor skiljer sig från både solens ljus och ens eget lampljus. För vissa färger spelar det stor roll. Jag har en tröja som var gulorange i affären men hemma är den brunröd.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vad har ni för stil?

Inläggav notwoodstock » 2015-08-18 5:20:16

Beatlesperioden, nu med lite för stor flint därbak.

Klädstil - övergick från skjortor, delvis p.g.a att jag inte behövde se lite prydlig ut på jobbet.

Har munkjackor ovanpå när det är kyligare.

Köpte lite mycket 'Aspiekläder' när jag tyckte att det var kul. Fördelen var faktiskt att folk förstår mig bättre - några på sjukhusavdelningen frågade mig om saken. Så slapp man förklara.. :-)Happy
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Vad har ni för stil?

Inläggav Floriann » 2015-08-18 6:39:06

Jag skulle inte tycka att jag har en specifik stil, men har väl några attribut jag tycker om, blandar ofta och gillar kontraster, tex:

Femme
Androgyn

Bekväm/Chill/Hippie
"Finklädd"

En gammal kompis sa en gång till mig att med mig fanns det inget mellanting, antingen såg jag ut som "en hobo" eller så såg jag ut som en "slampa". Med glimten i ögat, men det ligger nog något i det, även om jag nu för tiden som sagt gillar att jobba med kontraster. Tex, slitna jeans med hål i och oversized thirt, med en massa ringar och håret i en fancy uppsättning.
Floriann
 
Inlägg: 58
Anslöt: 2011-08-16

Vad har ni för stil?

Inläggav Trollmor » 2015-08-18 9:15:47

Mats skrev:Stig-Helmerstilen, definitivt! Kan inte förmå mig att intressera mig för kläder ock klädstilar.
Samma här. Kläder ska skydda kroppem, punkt! Livet är alldeles för intressant för att plottras bort på oväsentligheter! Som t ex funderingar över vad andra tycker om mina kläder.
Trollmor
 
Inlägg: 1460
Anslöt: 2010-08-01

Vad har ni för stil?

Inläggav Gafsan » 2015-08-18 10:51:18

Min stil är att försöka klä mig som andra i min omgivning, fast lite snyggare, typ. Målet är att se attraktiv och stilsäker ut. Som att jag alltid har de perfekta kläderna för sammanhanget - praktiskt och bekvämt men samtidigt snyggt och smickrande för mitt utseende. Som att jag bara "råkade " ha de perfekta kläderna för fjällvandring, jobbmöte, trädgårdsarbete, krogrunda eller finmiddag, men inte funderat särskilt på vad jag har på mig.

Jag har en rätt så klassisk stil med mycket svart och marinblått.

JA:
Allt som ser sportigt (och gärna lite lagom exklusivt, fast aldrig på bekostnad av funktionen!) ut.
Svarta långbyxor eller jeans.
Randiga tröjor.
Hemstickade koftor med snygga mönster
Gärna klänning (isf ofta enkel, enfärgad eller mönstrad)
Jeanskjolar.
Snygga mönstrade kjolar i linne eller bomull.
Enkla kavajer - gärna svarta eller bruna.
Svarta linnen med bra passform.
Snygga sjalar.
Smycken: oftast klassiskt och enkelt. Ringar, pärlor eller liknande i öronen. Gärna lite hantverkskänsla, som sameslöjdade armband.
Skor: praktiska. Gärna sandaler eller kängor (ibland tygskor ). Pumps / högklackat vid festliga tillfällen.
Väskor: snygg, svart ryggsäck (min ständiga följeslagare ). Snygga, lite hantverksmässiga, tygbags eller handväskor. Eller enkla, svarta.

NEJ:
Allt som ser sladdrigt, billigt, hafsigt eller opraktiskt ut. Pasteller. Volanger. T-shirts. Fula jeans. Utmanande kläder.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Återgå till Intressanta intressen



Logga in