Kontakttråden (del 2)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Jahopp » 2015-04-25 3:27:40

Halloj!
Jag letar efter förhållande med någon trevlig tjej som bor i Östergötland helst. Skulle även vara kul med nån tjejkompis som man kan bara chilla med, ta en öl och lira lite tv-spel/brädspel eller något sånt.

Jag är en kille, 23 år gammal, som bor i Norrköping. Har aldrig haft ett förhållande och inte så många tjejkompisar vilket är anledningen till att jag söker här. :-)Happy

Jag jobbar om dagarna och när jag kommer hem blir det att man spelar lite datorspel, surfar och kanske ser på film om det kommit ut någon bra ny film.

Hör av dig om du känner för det :)
Jahopp
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2014-08-16
Ort: Östergötland

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Palindromus » 2015-04-30 21:02:05

Hej!

Jag chansar på att lägga ut en annons om resekamrat här. Jag planerar att resa till Izmir runt den 20:e juli och vara bort ungefär en månad. Jag kommer att gå en turkiskkurs där. Jag har sökt värdfamilj, men utan framgång hitintills. Men billigast vore ju såklart om det gick att dela rum med någon. Så därför undrar jag helt enkelt om det finns folk med liknande planer här som eventuellt kan tänka sig att dela på kostnaden för ett rum.
Palindromus
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2009-09-09

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Hallonsaft » 2015-05-22 22:10:20

Nu har det snart gått en månad utan att någon skrivit i tråden, så jag tänkte uppdatera med att de som vill kan skriva till mig! Tjejer, killar, osv... Vill gärna ha onlinevänner! :D Bor i Sthlm och är kille.
Hallonsaft
 
Inlägg: 69
Anslöt: 2014-12-05

Kontakttråden (del 2)

Inläggav mia100 » 2015-05-23 13:07:57

Hej! 24 årig kvinna som bor i Jönköping. Söker vänner i området med likasinnade intressen: träning, hundar, djur i allmänhet, hälsa och litteratur (mest fantasy). Kön spelar ingen roll, men gärna i 20-30 års åldern. Skulle också vara roligt att hitta en träningskamrat som kan tänka sig att köra kampsport eller gymma.
mia100
Ny medlem
 
Inlägg: 11
Anslöt: 2015-05-23
Ort: Jönköping

Kontakttråden (del 2)

Inläggav arneankan » 2015-05-28 9:01:39

Hej!
Jag är en kock som omskola dig till snickare som vill bli ekonom...Men för övrigt är jag runt 30 vårar Stockholmare gillar Yoga,ekonomi*börsen,aktier,fonder*,snowboard,inlines,
kampsport ,matlagning är nog ett stort (specialintresse som jag brinner för *utan stress*)Gourmet-MAT är KÄRLEK!

Är numera utbränd men försöker komma tillbaka till livet och hitta ny livs energi.
Vore kul att hitta nån liknande asp-kamrat med samma
intressen som jag kille/tjej kvinna/man
arneankan
 
Inlägg: 25
Anslöt: 2014-05-04
Ort: stockholm

Kontakttråden (del 2)

Inläggav NyxUlfr » 2015-05-28 15:06:49

Hejsan!

Jag söker vänner i alla åldrar, kön spelar ingen roll.

Själv är jag bosatt i Värmland, är 32 år och för närvarande försöker jag avsluta mina studier.

Jag bor ensam med min katt, sysslar med handarbeten, tecknar, lyssnar på musik och annat.

Hör gärna av er!
NyxUlfr
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2015-05-28
Ort: Värmland

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Manveru » 2015-05-30 0:23:48

Sitter här ensam och smått trasig och gömmer mig för omvärlden, vilket ju av förklarliga skäl blir rätt ensamt, så skulle gärna om möjligt finna någon att gömma sig tillsammans med (och kanske till och med våga sig ut lite tillsammans).

Är man, 26 år gammal, främst intresserad av förhållande med kvinna 26 +/- säg 5 år kanske (inte särskilt noga), fördelaktligen inom räckhåll från Åtvidaberg/Linköping. Öppen för vänskap med diverse vad som om det nu mot förmodan skulle fungera också.

Har ett rätt så brett naturintresse (djur, växter, miljö, ekologi etc.), är spelnörd (främst WoW på senare år), Tolkiennörd och generellt intresserad av det mesta sci-fi/fantasy. Skulle därmed så klart vara trevligt att hitta någon som även de är lite nördig av sig.

Finns oändligt mer att fylla på med men får räcka för denna gången :-)154
Manveru
 
Inlägg: 134
Anslöt: 2013-01-11

Kontakttråden (del 2)

Inläggav lightsbane » 2015-05-30 16:26:50

Jag är en kille på 25 år som bor i Växjö. Jag söker vänner i närområdet som tillsammans med mig vill bryta sin isolation. Jag har kommit till insikten att jag inte klarar av det här ensam.

Jag hoppas att vi hörs <3
lightsbane
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2011-04-16

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Neurofunk » 2015-06-02 1:18:32

Hej!

Jag är en 27 år gammal transsexuell tjej (male to female) som faktiskt inom väldigt kort tid är helt klar med min könskorrigering, och jag känner att jag är redo att ta steget att faktiskt försöka träffa en kille. Jag bor i västra Stockholm.

Mina intressen är musik (köpa/samla/spela skivor, producera elektronisk musik, ha koll på musikhistoria osv) och konst (teckna/måla bokstäver på papper/canvas).

Krav hos dig som vill höra av dig:
- Du ska vara rökfri/snusfri.
- Du ska bo så pass nära att det blir minimalt med hinder för att träffas.
- Du ska vara född mellan 1985 och 1988.
- Du måste vara påläst om din Aspergerdiagnos, dåliga försök att spela neurotypisk istället för att ha accepterat sin diagnos och sig själv är för krävande. Jag vill träffa någon som inte skäms för sig själv.
- Du måste vara öppensinnad, stöttande, respekterande och i viss mån också påläst sedan tidigare gällande transsexualism. Jag kommer berätta om mig, om du skiter i det och bara är ute efter sex så kommer jag till din nackdel märka det tidigt. Sex är dessutom något man får ha med mig när båda två tycker att det känns bra.
- Skulle vi faktiskt bli tillsammans, så ska du kunna stå upp för mig. Om du bara vill träffa mig när ingen ser så blir inte våran relation långvarig. Du ska kunna se mig för den jag är och vara glad för mig i mitt sällskap, och tycka om att hålla min hand när vi går på promenad, och kunna pussas offentligt (om det nu blir så att vi gör det).
- Du ska inte ha något problem med att vara särbo om vi blir tillsammans.
- Jag kommer aldrig tillåta trekanter/gruppsex eller otrohet. Jag vill ha dig för mig själv.
- Är du en transsexuell kille (female to male) så räknas även du med som någon jag gärna träffar.
- Du måste inte vara lång, men är du minst 180cm är det till min egoistiska glädje (jag råkar gilla långa killar).
- Om du har ett förhållande sedan tidigare som du inte lämnat helt så får du avsluta den relationen helt och hållet först innan du kontakter mig. Jag vill inte att vi ska blu störda av att du har någon ex-flickvän som terroriserar oss.

Det verkar som att det är mycket kriterier, och det kanske det är, men det är tyvärr såhär jag fungerar. Jag hoppas att du som stämmer in på detta skriver ett meddelande så kan vi kanske dricka te och lära känna varandra. Ett plus är om du är nördig. Jag gillar nördiga killar. :-)Happy

Hoppas vi ses!

(Besvara mig inte här, skriv ett meddelande.)

(Meddelanden från killar som hör av sig trots att dom inte stämmer in på mina kriterier och tjatar om att få träffas anmäls till administrationen.)

(Elaka kommentarer anmäls till administrationen.)
Neurofunk
 
Inlägg: 306
Anslöt: 2013-12-09
Ort: Uppsala

Kontakttråden (del 2)

Inläggav bardamu » 2015-06-02 2:25:10

Nån som är intresserad av rollspel. typ dungeons and dragons. Dra igång nått?
bardamu
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1051
Anslöt: 2014-01-06

Kontakttråden (del 2)

Inläggav AlgoJerViA » 2015-06-05 18:52:19

Hej
Jag är 32 år och heter Andreas samt bor i Stockholm, Årsta.
Har en aspergerdiagnos sen i februari i år. Var dock inte helt uppenbart eftersom jag är en sån där som kompenserar med extrem logik.

Hur som, känner mig tämligen ensam och hade gärna träffat lite vem som helst som är intresserad. Gärna nu omedelbart.

Har traditionellt sett varit lättare att umgås med tjejer men trivs ibland i manligt sällskap också.

Gillar att prata om det mesta.

//Andreas
AlgoJerViA
 
Inlägg: 59
Anslöt: 2015-05-27
Ort: Med utsikt över vattnet och staden

Kontakttråden (del 2)

Inläggav _Zion » 2015-06-09 20:22:35

Hej hej allihopa :)

Är en levnadsglad kille på 35 år bosatt i Jämtland.
Trivs riktigt bra här för tillfället, men känner samtidigt att detta verkligen inte är min slutdestination.
Så mao kan jag tänka mig att flytta (om man nu skulle träffa på rätt person).

Letar mera efter den annorlunda och speciella tjejen som vågar gå emot strömmen och normen i detta konformistiska samhälle vi tyvärr lever i.

Älskar skogen, rymden, och allting som har med det övernaturliga att göra.
Utövar även dagligen meditation, är vegetarian och en riktigt nyttighets-nörd.
Nyttjar inga droger, mediciner, nikotin eller alkohol.
Älskar att resa och upptäcka nya spännande platser här på våran vackra planet :)

Är ärlig, lojal och varmhjärtad kille som har flera långa förhållanden bakom sig.
I dagsläget så har jag dock varit singel ett tag och börjar därför känna att det är dags att försöka träffa någon igen.

Fick adhd diagnos för 5år sedan med misstanke om lättare variant av asperger.
Jag är 179cm lång, mörkbrunt hår, blågröna ögon med smal kroppsbyggnad.

Hör gärna av dig om du tycker jag låter lite intressant :)
Hoppas vi hörs :)
_Zion
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2015-06-09
Ort: Jämtland

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Blezza » 2015-06-21 12:22:30

Jag: 22 årig man med aspergers (diagnos 2013), född 1992. Bor i Småland, Kronobergs län.

Mina positiva egenskaper: Snäll, bra lyssnare, förstående. Bra på engelska. Konverserar bra när jag lärt känna någon.

Dåliga egenskaper: Dålig på att initiera saker.

Intressen: Film, serier och PC-spel. Men har tröttnat på det en hel del på sista åren.

Söker endast vän/vänner (Seriöst endast vänner). Vi kan chatta via nätet till att börja med. Jag har inga krav på dig som person.

Om du läst min posthistorik så ta det med en nypa salt, jag har oftast skrivit här på forumet när jag varit irriterad.

Har inte haft en vän irl eller på nätet på nog ungefär 2 år nu. Jag har slutat försöka eftersom jag är rädd att det ska bli fel av olika anledningar. Du som läser kanske känner likadant?

MVH
Blezza
 
Inlägg: 87
Anslöt: 2014-02-08
Ort: mARS

Kontakttråden (del 2)

Inläggav SummerADDE » 2015-06-21 23:53:07

Hej! Jag heter Andreas, är 20 år och har Autism! Jag har intressen inom hissar, tåg, teknik, datorer, datorspel och japansk teknade animéserier. Jag älskar att skapa, resa, titta på Sci-Fi-filmer, action & fantasy.

Jag söker efter ett seriös förhållande med en ung tjej (Gärna 18-25 år) som också har någon form av funktionshinder, men är mer eller mindre normalbegåvad och rätt så självständig av sig. Bonus vore om du gillar att resa, för det vore kul att få resa ihop med en partner.

Jag spelar Basket i KFUM Central i Stockholm, i ett funktionshinderinriktat lag med varierande ålder, söker jobb, men ska snart yrkesplugga inom Hiss, och brukar träffa kompisar rätt ofta, utöver att åka tåg och att åka hiss här o där i Stockholm och utanför.

Jag hoppas att vi kan ses i ett café i centrala Stockholm! :-)Happy
SummerADDE
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2015-06-21

Kontakttråden (del 2)

Inläggav marryjo86 » 2015-06-23 6:54:40

TJENA!!!

Letar med ljus och lyckat efter någon väninna att lägga in i telefonkontakter..
Ålder spelar ingen roll.. Men ju mer gubbig du är i sättet ju bättre!
Mina favorit ämnen är:
Historia... (ALLT inom historia. Bara det är innan 1850 talet)
Kroppen.. ALLT, homeopati, zonterapi, träning, teckning, kost m.m.
Sport (egen träning går bra med vad som.. inte yoga golf o sånt bara..titta på föredrar
jag cykel & fotboll mest. men kan funka med annat också.
NO Fysik, teknik, kemi, biologi.. ämnen inom det älskar jag att prata om..
Bibeln. inget flum som lägga till eller ta bort..

Själv pysslar jag med konst. mest porträttmålning. Jag tycker om att se film, läsa, spela data och tv-spel. Gå på fotboll. se på cykel. Springa. Gå i skogen. SKRATTA.

Har ingen aning om du finns eller var du befinner dig?

Jag har ingen vän men vill ha en. men inte om jag måste prata ytligheter.. då lever jag utan.
Finns du så är jag här.. :-)Hug
marryjo86
 
Inlägg: 91
Anslöt: 2015-06-15
Ort: Örebro

Kontakttråden (del 2)

Inläggav fokus » 2015-06-25 10:00:05

Hej! Vad jag heter är hemligt, är 32 år och har AS! Jag har intressen inom it. Jag har gått igenom väldigt många intresseområden och fortsätter så.
Min omgivning vet inget om mig.
Jag ser väldigt bra ut och tjänar mycket pengar =)

Jag söker efter ett seriös förhållande med en tjej (Gärna 18-32 år) som också har någon form av funktionshinder, helst AS.
fokus
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2015-06-25

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Kanelbullarn » 2015-07-07 0:27:11

Hejhopp!
Aspie/adhd brud på 21 som för närvarande bor i Sundsvall en tid framöver innan jag återvänder tillbaks till Umeå för att plugga. Känner inte någon här vilket jag finner rätt så jävla tråkigt. Så ifall du befinner dig i Sundsvallsområdet och är i min ålder ungefär, hör av dig om du har lust att ses någonstans! :-)Happy

https://pbs.twimg.com/profile_images/60 ... A5tpi3.jpg <--- här är jag
Kanelbullarn
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2014-09-08
Ort: Sundsvall/umeå

Kontakttråden (del 2)

Inläggav salrip » 2015-07-12 9:35:50

hmmm vad ska jag skriva här då...? Att jag är tondöv men gör musik med stor glädje ändå? Att jag är syntnörd som inte kan spela klaviatur? Eller att minq favoritartister inbegriper aphex twin, pet shop boys, townes van zandt, kate bush, biosphere mfl?

Ska jag skriva att jag är deprimerad och har social fobi? Att jag med stor behållning läser böcker om rymden och om hur universum är uppbyggt även om min hjärna ibland skrynklar ihop sig och ger upp när kvantfysik kommer på tal?

Eller räcker det med att skriva att jag vill ha vänner att prata om både lätta och jobbiga saker med? Att kunna lätta på trycket när världen blir för svår likväl som att kunna skratta åt ett dåligt skämt?

Jag har historiskt sett haft lättare att umgås med folk som inte är som jag vilket betyder att du inte behöver vara 32 år; du behöver inte vara kille och du behöver inte bo i Nyköping. Men om du är som jag så kanske det funkar ändå?

Det kanske får räcka såhär?
salrip
 
Inlägg: 43
Anslöt: 2007-06-21
Ort: nyköping

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Crow_ » 2015-07-12 13:40:16

Jag:Tjej, 20-snart-21, småländska. Bor med sambo och tre katter. AS-diagnos sen ett år tillbaka, även ospecificerad personlighetsstörning. Har precis gått in i den berömda väggen och tillbringar mina dagar med att göra absolut ingenting. Intressen varierar, men gillar att pyssla, skriva & läsa brev, baka & laga mat - helst vegansk även fast jag bara är l-o-veg.

Söker: Någon som förstår. Någon att ha kontakt med via brev, sms eller meddelanden här. Någon som inte blir arg eller sårad om jag "försvinner" för att återta kontakten någon månad senare.
Du?
Crow_
 
Inlägg: 249
Anslöt: 2012-08-07
Ort: Småland

Kontakttråden (del 2)

Inläggav nginx » 2015-07-19 6:43:28

Sannolikheten för att hitta folk här är väl minimal men det är väl värt ett försök. Orkar inte skriva någon utförlig beskrivning av mig eller vad jag söker så jag ska försöka summera.

Jag: Kille, 20-25år, nybliven singel... typ, finns i närheten av Sandviken.

Sökes:
Söker någon tillbakadragen/blyg tjej att umgås med, dvs den typen som inte vågar svara på sånt här :-)003 Ålder är inte så jävla noga, relativt öppen åt båda håll. Det ska vara någon som finns inom rimligt avstånd så det inte krävs veckor av planering för att hitta på något, helst typ Sandviken eller Gävle.
Jag är öppen för relationer men söker väl mest bara någon att umgås med.

Killar kan också vara av intresse men då är det främst för att ha någon att åka motorcykel med. Jag kommer dock inte ha mitt körkort klart förs någon gång nästa sommar, så det får ju gärna vara någon som haft sitt kort tillräckligt länge för att få vara handledare.

Om någon är intresserad så skicka ett PM och säg Hej eller nått, inkludera gärna en skype/kik/snap/steam då jag inte kollar den här sidan så ofta.
nginx
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2014-05-12

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Martin_o » 2015-07-24 11:44:22

Hej
Jag är en kille på 30 år som är ny på detta forum. Jag skulle vilja få kontakt med någon att prata med tjej/kille och gärna runt 25-30 år att bli vän med. Spelar ingen roll för mig var du bor i Sverige
Jag är intresserad av hundar, olika sporter och även utöva yoga

Om det kan låta intressant hör av dig

Hälsningar Martin
Martin_o
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2015-07-23

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Alexen » 2015-08-08 20:49:41

Hej och hopp! Här finns 25-åriga jag, förmodligen en av de introvertaste personena som vandrar på denna jord.

Skulle uppskatta nya vänner eller mer om intresse finns. Sitter oftast ensam i min lägenhet och spelar eller tittar på serier.

Jag brukar hänga på Happypancake under namnet Alexander04.

Hoppas att någon hör av sig. \ ˚▽˚ /
Alexen
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2015-08-08
Ort: Stockholm

Kontakttråden (del 2)

Inläggav pooff » 2015-08-09 1:38:38

Hej
jag är en kvinna på 23 år med asperger.
jag är intelligent och har ett stort hjärta.
Jag har inte haft det lätt i livet men jag är oftast positiv och lättsam. Jag söker någon som förstår utan att man måste förklara allt. Jag gillar att spela xbox och kolla på serier osv..
skriv gärna om du vill, finns inget att förlora
pooff
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2012-03-11

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Liljan » 2015-08-13 23:30:50

Hej, jag söker en flickvän.

Jag bor i norra Stockholm och är snart 30 år. Djur är en stor passion för mig, jag har två katter och hjälper även hemlösa katter då jag har orken till det. Jag skulle gärna ha höns och hund någon dag. Jag gillar också all slags kultur och att läsa. Jag har precis börjat med en japansk subkultur stil som kallas Lolita och jag lajvar lite till och från. Politiskt står jag åt höger. Jag tycker välgörenhet är viktigt, och skänker pengar till några organisationer varje månad och är blodgivare.

Jag ser att många andra här har skrivit vad de har för diagnos, så jag gör väl likadant, jag har atypisk autism och saknar ett specialintresse, men är som sagt intresserad av flera saker ändå. :-)Happy Jag är också bisexuell men skulle inte kunna tänka mig att vara ihop med en kille just nu. Jag har helt klart polyamorösa drag, men är öppen för en monogam relation också.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Återgå till Träffar



Logga in