Asperger-relaterat på Pride Stockholm

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Asperger-relaterat på Pride Stockholm

Inläggav Kvinniska » 2015-07-28 19:15:29

NPF-perspektivet och -utbudet är urdåligt på pågående pride-festival i Stockholm. Jag är där ändå, typ hela veckan, om någon vill göra sällskap. Imorgon onsdag är det pyttelite NPF-tema. Följ gärna med på detta!

Kl. 12-12.45 Dags att göra slut med hbtq-okunskapen inom LSS-verksamheter och Funktionshinderorganisationer
Ett panelsamtal med LSS-personal och representanter från två olika Funktionshinderorganisationer där vi diskuterar behovet av att höja hbtq-kompetens inom dessa verksamheter och organisationer. Deltagarna har alla varit delaktiga i Funkisprojektets referensgrupper

Kl. 16-16.45 Prova på häng för dig som bor på gruppboende eller jobbar på daglig verksamhet.
Kom och häng med Funkisprojektet! Är du hbtq-person och bor på ett LSS-boende eller jobbar på dagligverksamhet? Kom och häng med oss under Pride. Vi kommer snacka om Pride och pyssla. Vi bjuder på fika!

Kolla stockholmpride.se för mer info
Kvinniska
 
Inlägg: 72
Anslöt: 2015-04-16
Ort: Stockholm

Asperger-relaterat på Pride Stockholm

Inläggav snuggelhund » 2015-07-28 19:20:54

Superbra initiativ.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun


Asperger-relaterat på Pride Stockholm

Inläggav Sjuckert » 2015-07-31 12:16:22

Admin:

Rensade bort några negativa inlägg. En träfftråd är inte rätt ställe att dissa eller diskutera hbtq-frågor.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Asperger-relaterat på Pride Stockholm

Inläggav Gripandekylig » 2015-07-31 12:36:07

Om jag hinner med kanske jag åker in och går i paraden imorgon, men jag har ganska mycket att plugga så det är inte säkert att jag hinner med det. Jag såg på hemsidan att det fanns någon grupp med någon finurlig abbreviation som skulle tåga för de med depression och ångestproblematik, men jag lär nog snarare gå med juridiska föreningen Uppsala - om jag har tid som sagt.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Asperger-relaterat på Pride Stockholm

Inläggav Kvinniska » 2015-07-31 14:24:42

Gripandekylig skrev:Om jag hinner med kanske jag åker in och går i paraden imorgon...


Toppen! Skulle precis skriva ett inlägg om det. Träffade Funkisprojektet i onsdags och de kommer att ha en sektion efter rfsl. Jag och några till npf-are kommer att gå med dem.
Kvinniska
 
Inlägg: 72
Anslöt: 2015-04-16
Ort: Stockholm

Asperger-relaterat på Pride Stockholm

Inläggav Mountain_lion » 2015-08-05 23:55:39

Hej Kvinniska! Jag satt och lyssnade på Funkisprojektet. Var det du som gjorde din Aspergerröst hörd under frågestunden?
jag hoppas att kunskapen kommer ut till all personalen inom LSS.
Ha det så bra. :-)Happy
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Asperger-relaterat på Pride Stockholm

Inläggav Kvinniska » 2015-08-06 22:28:09

Mountain_lion skrev: Var det du som gjorde din Aspergerröst hörd under frågestunden?


Hej! Ja det var det! Höll på att kollapsa av ångestpåslag, tror att det lät mycket konstigt och har noll koll på hur mycket av funderingarna som framgick. Lite stolt var jag dock av att ta ordet bland all vårdpersonal :)
Ha det gott du med
Kvinniska
 
Inlägg: 72
Anslöt: 2015-04-16
Ort: Stockholm

Återgå till Träffar



Logga in