Människor på Aspergerforum

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Människor på Aspergerforum

Inläggav gadas » 2015-07-28 11:05:35

Det finns två kategorier av människor på Aspergerforum: Sverigedemokrater och så de som gett upp motståndet mot dem, eftersom det "inte går". Ni vet redan vilket Martin Luther King tyckte var mest tragiskt.

Jag börjar förstå varför aspergare kallats "idioter". Det är ju uppenbart att forumet är infiltrerat av SD, ett stort forum med människor som kallats styckmördare, de kan man lura! Låt vara att många av dem skulle ha blivit uteslutna t o m ur Nationaldemokraterna pga nazistiska tendenser.

Sparkade som sparkar på andra som ligger - på ett stödforum! Och så detta patetiska gnäll om att man inte får komma till tals - det får man, hur mycket som helst, och man utnyttjar det till att förtala och smutskasta övriga medlemmar. Jag har inte blivit så mobbad som på detta forum sedan jag gick i skolan.

Jag hör inte till någon av kategorierna - jag har redan lämnat Aspergerforum.
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Människor på Aspergerforum

Inläggav Fenren » 2015-07-28 11:11:50

Så det fanns tre kategorier, eller vad menar du?
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Människor på Aspergerforum

Inläggav KrigarSjäl » 2015-07-28 11:21:04

Jovisst är det för många SDare på forumet...många med genomkorkade åsikter och några rena fascister.

Men låt inte dom hindra att du hänger här.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Människor på Aspergerforum

Inläggav Alien » 2015-07-28 11:32:05

Överallt där man diskuterar politik och samhällsfrågor finns SD:arna. Så det hjälper inte att lämna AF.

Och visst får de mothugg här. Däremot är ju tiden och orken begränsad så man kan ju inte tillbringa all sin tid med att bekämpa SD. Ibland måste man få skriva om annat man är intresserad av. Och ibland måste man få ägna sig åt livet afk.

Så jag hoppas du inte känner dig ivägkörd. Men du kanske behöver en paus från AF och kan återvända senare.

Tråkigt om du känner dig mobbad. Tonen är tyvärr ofta hård här. Det är något som diskuterats flera gånger i denna avdelning: regler-nyheter-och-synpunkter-f4.html

Man kanske skulle starta en omröstning om modereringen är för hård el för slapp? :-)063
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Människor på Aspergerforum

Inläggav Jackal » 2015-07-28 12:05:41

gadas skrev:Jag hör inte till någon av kategorierna - jag har redan lämnat Aspergerforum.

Ska du inte bli nazist istället som oss andra SD:are? Kom igen nu, vi kan ha sektmöten och annan soft shit, där vi övar på att bränna kaniner i ugnarna.
Jackal
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 763
Anslöt: 2010-04-02
Ort: Guds högra sida

Människor på Aspergerforum

Inläggav antonius » 2015-07-28 12:59:45

Jackal skrev:
gadas skrev:Jag hör inte till någon av kategorierna - jag har redan lämnat Aspergerforum.

Ska du inte bli nazist istället som oss andra SD:are? Kom igen nu, vi kan ha sektmöten och annan soft shit, där vi övar på att bränna kaniner i ugnarna.


Blir bara mer och mer makabert, det är ju nu helt uppenbart att du bara är ute efter att trolla...
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Människor på Aspergerforum

Inläggav Kvinniska » 2015-07-28 20:48:52

Alien skrev:Överallt där man diskuterar politik och samhällsfrågor finns SD:arna. Så det hjälper inte att lämna AF.

Och visst får de mothugg här. Däremot är ju tiden och orken begränsad så man kan ju inte tillbringa all sin tid med att bekämpa SD. Ibland måste man få skriva om annat man är intresserad av. Och ibland måste man få ägna sig åt livet afk.

Så jag hoppas du inte känner dig ivägkörd. Men du kanske behöver en paus från AF och kan återvända senare.

Tråkigt om du känner dig mobbad. Tonen är tyvärr ofta hård här. Det är något som diskuterats flera gånger i denna avdelning: regler-nyheter-och-synpunkter-f4.html

Man kanske skulle starta en omröstning om modereringen är för hård el för slapp? :-)063


Vi har också diskuterat detta på träffpunkten Zebran i Stockholm. De två fritidsledarna jobbar även med sk nätvandring på övrig arbetstid. De känner sig dock kluvna till att göra det här, som neurotypiska/icke-aspergare/icke-tillhörande.
Kvinniska
 
Inlägg: 72
Anslöt: 2015-04-16
Ort: Stockholm

Människor på Aspergerforum

Inläggav Moggy » 2015-07-28 21:07:16

Kvinniska skrev:
Alien skrev:Tråkigt om du känner dig mobbad. Tonen är tyvärr ofta hård här. Det är något som diskuterats flera gånger i denna avdelning: regler-nyheter-och-synpunkter-f4.html


Vi har också diskuterat detta på träffpunkten Zebran i Stockholm. De två fritidsledarna jobbar även med sk nätvandring på övrig arbetstid. De känner sig dock kluvna till att göra det här, som neurotypiska/icke-aspergare/icke-tillhörande.



Vilka är vi? Vad är det de två gör och vad är det dom är kluvna till att göra?

Vad är det som diskuteras?
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Människor på Aspergerforum

Inläggav stuck » 2015-07-28 21:35:39

Det beror ju på vilka trådar man läser. Hoppa över dem som handlar om politik?
stuck
Inaktiv
 
Inlägg: 668
Anslöt: 2015-05-03

Människor på Aspergerforum

Inläggav Zirre » 2015-07-28 21:40:22

Det är allt för lätt att säga något på ett internetforum som man aldrig skulle säga till någon i verkliga livet.
Det är värt att komma ihåg.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Människor på Aspergerforum

Inläggav Julianus » 2015-07-28 21:41:06

@Zirre: Där har du en poäng.

Ontopic: Tycker att tonen är rätt hård, har blivit kallad för en massa tillmälen och till och med utsatt för personangrepp.

Tänker inte nämna några namn men det finns vissa som sticker ut lite väl mycket.
Julianus
 
Inlägg: 9368
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Människor på Aspergerforum

Inläggav stuck » 2015-07-28 21:43:01

Zirre skrev:Det är allt för lätt att säga något på ett internetforum som man aldrig skulle säga till någon i verkliga livet.
Det är värt att komma ihåg.


i Hörby talas det antagligen öppet om det som man i Stockholm förlorar jobbet på att tala om..
stuck
Inaktiv
 
Inlägg: 668
Anslöt: 2015-05-03

Människor på Aspergerforum

Inläggav geocache » 2015-07-28 22:09:46

Zirre skrev:Det är allt för lätt att säga något på ett internetforum som man aldrig skulle säga till någon i verkliga livet.
Det är värt att komma ihåg.


Bra skrivet!
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Människor på Aspergerforum

Inläggav Fenren » 2015-07-28 22:32:19

geocache skrev:
Zirre skrev:Det är allt för lätt att säga något på ett internetforum som man aldrig skulle säga till någon i verkliga livet.
Det är värt att komma ihåg.


Bra skrivet!


Fast jag är inte så säker på att det gäller här...
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Människor på Aspergerforum

Inläggav Zirre » 2015-07-28 22:38:06

Fenren skrev:
geocache skrev:
Zirre skrev:Det är allt för lätt att säga något på ett internetforum som man aldrig skulle säga till någon i verkliga livet.
Det är värt att komma ihåg.


Bra skrivet!


Fast jag är inte så säker på att det gäller här...

Så folk skulle säga allt de skriver här till någon i verkliga livet?
Nja jag tror inte det.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Människor på Aspergerforum

Inläggav alixha » 2015-07-28 22:52:50

Antar att gadas syftar på sin andra tråd där vi skulle bekämpa SD?
Det fanns en del förslag och alternativ i den tråden från icke SD människor och från folk som till synes inte har gett upp. Att gadas väljer att blunda för denna eftertraktade kategorin och göra det till att det bara finns två olika typer på Aspergerforum är bara otroligt korkat.

... men det spelar väl ingen roll för gadas har lämnat ändå, eller smygläser han bakom kulisserna månntro?
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Människor på Aspergerforum

Inläggav sugrövmanövern » 2015-07-28 22:55:22

Finns även de som ger blanka fan i politik.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Människor på Aspergerforum

Inläggav SoulPain » 2015-07-28 23:23:20

gadas skrev:Det finns två kategorier av människor på Aspergerforum: Sverigedemokrater och så de som gett upp motståndet mot dem, eftersom det "inte går". Ni vet redan vilket Martin Luther King tyckte var mest tragiskt.


Martin Luther King hade tyckt du är en idiot som generaliserar en hel grupp med människor, efter vad några har för åsikter...


gadas skrev:Jag börjar förstå varför aspergare kallats "idioter". Det är ju uppenbart att forumet är infiltrerat av SD, ett stort forum med människor som kallats styckmördare, de kan man lura! Låt vara att många av dem skulle ha blivit uteslutna t o m ur Nationaldemokraterna pga nazistiska tendenser.


Mera fördomar, du väljer att erkänna rykten att folk med asperger är idioter, styckmördare osv, enbart för att det finns medlemmar på forumet som stödjer SD. :roll:


gadas skrev:Sparkade som sparkar på andra som ligger - på ett stödforum! Och så detta patetiska gnäll om att man inte får komma till tals - det får man, hur mycket som helst, och man utnyttjar det till att förtala och smutskasta övriga medlemmar. Jag har inte blivit så mobbad som på detta forum sedan jag gick i skolan.

Jag hör inte till någon av kategorierna - jag har redan lämnat Aspergerforum.


Det är ett stödforum, men sen går du och skapar trådar som går ut på att uppvigla medlemmar till att komma på hur man skall underminera för dig oönskade politiska åsikter.

Vad hade du förväntat dig?

Att alla skulle komma med idéer och ingen skulle våga kritisera dig?


Om det är vad du kallar för att få stöd, att skapa hattrådar och sprida fördomar om Asperger, då har du inget här att göra.
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

Människor på Aspergerforum

Inläggav Winterblues » 2015-07-29 23:25:03

Jag gör det enkelt för mig och diskuterar inte politik här :) Inte för att jag är rädd för att diskutera eller någonting, utan för att jag vill ha detta forum för att tillsammans med andra få en djupare förståelse för vem jag är, få nya självinsikter, och till en viss mån styrka känslan av samhörighet – oavsett politiska ståndpunkter (för övrigt röstade jag på vänstern).
Winterblues
 
Inlägg: 428
Anslöt: 2011-08-27
Ort: Bohuslän

Människor på Aspergerforum

Inläggav aspiemason » 2015-07-30 19:54:16

Alien skrev:Överallt där man diskuterar politik och samhällsfrågor finns SD:arna. Så det hjälper inte att lämna AF.

Och visst får de mothugg här. Däremot är ju tiden och orken begränsad så man kan ju inte tillbringa all sin tid med att bekämpa SD. Ibland måste man få skriva om annat man är intresserad av. Och ibland måste man få ägna sig åt livet afk.

Så jag hoppas du inte känner dig ivägkörd. Men du kanske behöver en paus från AF och kan återvända senare.

Tråkigt om du känner dig mobbad. Tonen är tyvärr ofta hård här. Det är något som diskuterats flera gånger i denna avdelning: regler-nyheter-och-synpunkter-f4.html

Man kanske skulle starta en omröstning om modereringen är för hård el för slapp? :-)063

Det med omröstningen låter bra säger jag som tidigare varit moderator på ett annat aspergerforum. Det är inte bra om inte alla med asperger känner sig välkomna här bara för att några är på dem och mobbar.
aspiemason
 
Inlägg: 304
Anslöt: 2015-05-01

Människor på Aspergerforum

Inläggav nallen » 2015-07-30 23:20:05

Zirre skrev:Det är allt för lätt att säga något på ett internetforum som man aldrig skulle säga till någon i verkliga livet.

Det är som en stor del av poängen med nätforum.

För övrigt är det här inget stödforum.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Människor på Aspergerforum

Inläggav kiddie » 2015-07-31 20:11:04

Ur reglerna:

• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.
• använd inte alltför grovt språk eller aggressivt tilltal.

Det är önskvärt att alla slags ämnen får diskuteras på AspergerForum men tyvärr har det visat sig att exempelvis religons- och integrationsfrågor ofta skapar extrem polarisation och aggressivitet mellan medlemmarna. Yttrandefrihet är viktigt men om den inte förvaltas rätt kan forumet som helhet ta skada. Därför använder sig forumet av en hårdare tillämpning av befintliga regler när inlägg och trådar riskerar att leda till starka konflikter eller extrema yttringar.


Jag uppfattar det inte som att modereringen är hårdare vad gäller dessa ämnen och när konflikter blir. Jag tycker istället modereringen är mindre hård i dessa fall! Blir det bråk om invandring typ så får folk säga vad de vill i stridens hetta. Däremot skulle jag nog bli varnad om jag sa "jävla pucko" helt oprovocerat i ngn tråd.

Och nej, vi som är emot SD och liknande åsikter, vi har inte gett upp. Men det vi KAN göra är att tala om vad vi tycker. Sedan om folk lyssnar är en annan sak. Vad ska vi göra, slå folk på käften?
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Människor på Aspergerforum

Inläggav plåtmonster » 2015-08-01 1:14:18

Det är oerhört svårt att ändra någon genom att köra "du tycker fel". Man behöver diskutera sakfrågorna. Sedan kan man förstås lägga in aspekten att invandringsfrågan är rätt utjatad. Det har nog större relevans för läsarna här med aspekter som har att göra med asperger och hur man hanterar tillvaron ur detta perspektiv. Låt det andra vara, det leder inte till något användbart egentligen.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in