Om man lyckas vända på verkligheten

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Om man lyckas vända på verkligheten

Inläggav gadas » 2015-07-26 9:17:18

När det kallas demokrati fast folk inte får bestämma utan bara bestämma vilka som ska få bestämma

När de som bryr sig om något vetenskapligt bevisat kallas hysteriker

När man frågar om någon tror att förintelsen ägt rum

När det blir politiskt korrekt att tro att människor med AS är mer våldsamma

När det blir politiskt korrekt att tro att vi har en massinvandring och att invandrarna är lika farliga som judarna...

...hur går det då?
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Om man lyckas vända på verkligheten

Inläggav KrigarSjäl » 2015-07-26 10:01:51

Det blir en situation av tjatiga stolpskott som envisas med att skriva sitt dravel överallt där det inte hör hemma.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Om man lyckas vända på verkligheten

Inläggav antonius » 2015-07-26 10:26:59

Jamen alla kan väl inte bestämma, det är ju inte demokrati, då blir det anarki, man måste bestämma några få som bestämmer och klarar dom inte det då får man välja några nya som bestämmer, så går det till i en demokrati.

Det är ju så hos NT:folket, jag antar att de är dem du tänker på, att man får inte komma med andan i halsen och presentera något sensationellt, då blir man alltid nedsablad direkt, det måste levereras sakta på något jäkla fikamöte lagom till konjakskransarna och mandelbiskvierna, då kan det gå hem.

Man bör nog generellt avstå från ifrågasätta förintelsen, (är du sarkastisk?)

Folk har inte en susning om vad AS är.

Folk är väl lika farliga/ofarliga beroende på situation, desperata människor gör desperata saker.

Fattar inte riktigt, är väl för korkad, vart du vill komma med dina resonemang?
antonius
 
Inlägg: 21796
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Om man lyckas vända på verkligheten

Inläggav gadas » 2015-07-26 10:59:18

antonius skrev:Jamen alla kan väl inte bestämma, det är ju inte demokrati, då blir det anarki, man måste bestämma några få som bestämmer och klarar dom inte det då får man välja några nya som bestämmer, så går det till i en demokrati.

Nej min vän, där är du lika illa ute som de flesta :wink: Demokrati betyder folkstyre, det innebär att inte någon annan (än majoriteten) kan bestämma åt en vilket är precis vad som sker i det vi kallar för demokrati. Däremot finns inget hinder mot att det sker under ordnade former som folkomröstningar. Se Direktdemokraterna.
antonius skrev:Man bör nog generellt avstå från ifrågasätta förintelsen, (är du sarkastisk?)

Mnja, på sätt och vis, jag vänder mig emot att man ser det som en fråga om tro - 'Tror du på fakta?'...
antonius skrev:Fattar inte riktigt, är väl för korkad, vart du vill komma med dina resonemang?

Nejdå, det är inte dig jag tänker på som för korkad... Jag vill försöka väcka tankar om utvecklingen innan det är för sent.
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in