Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Huggorm » 2015-05-10 13:46:03

Frimodig skrev:Vartefter så kommer brudar att ta över allt fler fält på arbetsmarknaden, och på universiteten och i riksdagen osv. De är bättre gjorda.

Ungefär.
Jag väntar fortfarande på att de skall ta över mer av de smutsiga och tunga yrkena inom exempelvis byggnads eller industri. Det argumenteras för att de skall kvoteras in i bolagsstyrelserna men varför arbetar ingen för att de skall bli vanligare på "golvet" också?
Huggorm
 
Inlägg: 22255
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2015-05-10 14:12:05

Frimodig skrev:Med brudar är det 2 saker. Dels är de bättre gjoda.
Jag vill inte att folk ska ha sådana fördomar om mig.

Frimodig skrev:Vartefter så kommer brudar att ta över allt fler fält på arbetsmarknaden, och på universiteten och i riksdagen osv.
Jag vill inte ha de förväntningarna på mig, jag pallar inte att axla den bördan.

Jag vill att det fortfarande ska finnas män som vill ta hand om sin kvinna. Men det har blivit en utopi. Man förväntas vara butch, byta sina egna däck, montera sin egen luftvärmepump, lyfta elefanter... :-|

Hatar att det är så och vantrivs.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Frimodig » 2015-05-10 18:07:49

sugrövmanövern skrev:
Frimodig skrev:Med brudar är det 2 saker. Dels är de bättre gjoda.
Jag vill inte att folk ska ha sådana fördomar om mig.

Frimodig skrev:Vartefter så kommer brudar att ta över allt fler fält på arbetsmarknaden, och på universiteten och i riksdagen osv.
Jag vill inte ha de förväntningarna på mig, jag pallar inte att axla den bördan.

Jag vill att det fortfarande ska finnas män som vill ta hand om sin kvinna. Men det har blivit en utopi. Man förväntas vara butch, byta sina egna däck, montera sin egen luftvärmepump, lyfta elefanter... :-|

Hatar att det är så och vantrivs.


Killar är ett utspritt släkte. Det finns fortfarande en massa omhändertagande jockar som du önskar dig. Det gäller för dig att lokalisera rätt typ.

Alltså vi killar är the lunatic fringe. Vi kan se ut hur fan som helst. I varje generation finns såna här patriarker som du längtar efter.

Sen finns det jockar som tänder på jockar, det har jag aldrig förstått. En gång, när jag var ungefär 15, och festade med några manskompisar, så bestämde vi oss för att experimentera. Eftersom det fanns 0 brudar, så skulle vi testa att pussas och hångla med killar. I mitt fall gick det illa. Efter första kramen blev jag aggressiv och klippte till kompisen och sprang ut på gården och kräktes. När jag kom tillbaka in var jag nästan mordlysten. Jag har faktiskt aldrig varit lika arg i mitt liv någonsin.
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Frimodig » 2015-05-10 18:13:34

Huggorm skrev:
Frimodig skrev:Vartefter så kommer brudar att ta över allt fler fält på arbetsmarknaden, och på universiteten och i riksdagen osv. De är bättre gjorda.

Ungefär.
Jag väntar fortfarande på att de skall ta över mer av de smutsiga och tunga yrkena inom exempelvis byggnads eller industri. Det argumenteras för att de skall kvoteras in i bolagsstyrelserna men varför arbetar ingen för att de skall bli vanligare på "golvet" också?


Joo, jag väntar också. De kommer att se till att villkoren blir mkt bättre. Sen är det inte en 50/50 grej. Brudar är bättre på vård, jockar är bättre på att bygga hus. I framtiden gäller det att ta vara på våra olika förmågor.

Men, så här långt, är brudar det undervärderade könet. Om man mäter utifrån prestation. Fast killar här häftiga kompetenser.
Ungefär.
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Re: Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Julianus » 2015-07-03 14:08:39

Det är en väldigt bra fråga, som rubriken lyder.

Jag har bara träffat på en massa idioter till fruntimmer.

Det här med att fruntimmer säger "jag har pojkvän" varje gång.
Varför ljuger man om saken? Är det en försvarsmekanism?
Julianus
 
Inlägg: 9397
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Huggorm » 2015-07-03 14:20:51

Julianus skrev:Det är en väldigt bra fråga, som rubriken lyder.

Jag har bara träffat på en massa idioter till fruntimmer.

Det här med att fruntimmer säger "jag har pojkvän" varje gång.
Varför ljuger man om saken? Är det en försvarsmekanism?
Det säger dom för att slippa den pinsamma situation som uppstår när dom skall förklara att dom inte är intresserade av dig.
Huggorm
 
Inlägg: 22255
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Re: Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Julianus » 2015-07-03 15:03:10

Huggorm skrev:
Julianus skrev:Det är en väldigt bra fråga, som rubriken lyder.

Jag har bara träffat på en massa idioter till fruntimmer.

Det här med att fruntimmer säger "jag har pojkvän" varje gång.
Varför ljuger man om saken? Är det en försvarsmekanism?
Det säger dom för att slippa den pinsamma situation som uppstår när dom skall förklara att dom inte är intresserade av dig.

Får man fråga hur du vet det? Erfarenhet själv?
Julianus
 
Inlägg: 9397
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2015-07-03 15:24:17

Alla NT-tjejer vet det. Kan man hänvisa till en (verklig el fiktiv) pojkvän slipper man ovälkomna närmanden, och man behöver inte heller svara på jobbiga frågor typ "varför inte" och slipper övertalningsförsök. Det kan också skydda mannens ömtåliga ego, om han tar ett ointresse som en personlig förolämpning.

Som min dotter när hon satt på ett flygplan och tvingades prata med sin närmsta medpassagerare, en ung kille. När hon sms:ade frågade han om det var till hennes kille. Ja, svarade hon, fast det var till sin chef (som var äldre och gift).
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Julianus » 2015-07-03 15:37:29

@Alien: Så det är en medveten lögn som försvarsmekanism?
Julianus
 
Inlägg: 9397
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2015-07-03 15:43:58

Ja, det brukar kallas "vit lögn".
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav gadas » 2015-07-03 21:33:26

Såg just ett Youtube-klipp från Solstollarna, där den fule vaktmästaren, som ständigt påpekar allt som är fult, blir inbjuden till fiket av en ung tjej. De dansar med varandra och så frågar hon:
- Vad tittar du på?
- Dina ögon.
- Jaha, vad tycker du då?
- Fruktansvärt fula.
- Jaha, okej, trevligt att dansa i alla fall, hej då!
Vaktmästarn ser förtvivlad ut och ojar sig:
- Samma sak varje gång... :roll: :mrgreen:
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav plåtmonster » 2015-07-04 0:44:31

Frimodig skrev:Med brudar är det 2 saker. Dels är de bättre gjorda.

Det är nog korrekt upp till klimakteriet då kanske det inte är så kul?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2015-07-06 17:40:46

Huggorm skrev:
Frimodig skrev:Vartefter så kommer brudar att ta över allt fler fält på arbetsmarknaden, och på universiteten och i riksdagen osv. De är bättre gjorda.

Ungefär.
Jag väntar fortfarande på att de skall ta över mer av de smutsiga och tunga yrkena inom exempelvis byggnads eller industri. Det argumenteras för att de skall kvoteras in i bolagsstyrelserna men varför arbetar ingen för att de skall bli vanligare på "golvet" också?


Tanken är att kvinnor ska få lika mycket makt som männen. Vad har byggnadsarbeten med saken att göra? Då kan jag säga att jag väntar fortfarande på att män ska ta över mer av lågbetalda yrken inom handeln, sjukvården och äldreomsorgen (som kan innebära att byta blöjor på vuxna människor). De kan gärna ta över att jobba timtid el deltid till en redan låg lön.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Julianus » 2015-07-06 19:21:20

Det är dock lättare för tjejer att få t.ex ett arbete. Tjejer kan i princip få vad som helst, när som helst.
Julianus
 
Inlägg: 9397
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav snuggelhund » 2015-07-06 19:24:10

Julianus skrev:Det är dock lättare för tjejer att få t.ex ett arbete. Tjejer kan i princip få vad som helst, när som helst.


Vad har du fått det ifrån ?

Varför skulle tjejer utan problem få jobb bara så där ?
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav snuggelhund » 2015-07-06 19:25:30

Alien skrev:
Huggorm skrev:
Frimodig skrev:Vartefter så kommer brudar att ta över allt fler fält på arbetsmarknaden, och på universiteten och i riksdagen osv. De är bättre gjorda.

Ungefär.
Jag väntar fortfarande på att de skall ta över mer av de smutsiga och tunga yrkena inom exempelvis byggnads eller industri. Det argumenteras för att de skall kvoteras in i bolagsstyrelserna men varför arbetar ingen för att de skall bli vanligare på "golvet" också?


Tanken är att kvinnor ska få lika mycket makt som männen. Vad har byggnadsarbeten med saken att göra? Då kan jag säga att jag väntar fortfarande på att män ska ta över mer av lågbetalda yrken inom handeln, sjukvården och äldreomsorgen (som kan innebära att byta blöjor på vuxna människor). De kan gärna ta över att jobba timtid el deltid till en redan låg lön.


Precis, det är en jämnare maktfördelning mellan kvinnor och män i arbetslivet man är ute efter.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in