The Sims

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

The Sims

Inläggav Kevlarsoul » 2015-05-09 20:29:09

Älva är ju det som är roligast att vara.
Eller ja okej.. Har inte testat några andra.. -_-
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

The Sims

Inläggav Puzzle » 2015-05-09 21:56:06

Kevlarsoul skrev:Älva är ju det som är roligast att vara.
Eller ja okej.. Har inte testat några andra.. -_-

Ja jag funderar som smått att ge det en chans till men som sagt så stör jag mig enormt mycket på att vingarna går igenom föremål, som exempel om man sitter på en stol eller ligger i sängen. Men kan ju kanske testa med dom där små humlevingarna.. :-)063
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

The Sims

Inläggav enperson » 2015-05-15 22:28:06

Då mina storasyskon var mindre så spelade dom också The sims så nu har vi massor. Vi har nästan alla the sims 2 tror jag, några the sims 1 och 2 st the sims 3.
Nu är det bara jag som spelar och jag spelar 3:an.

Känns också för mig så att det är typ bara jag som spelar the sims, men nu när jag läser här är jag verkligen inte den enda :-)Happy
enperson
 
Inlägg: 60
Anslöt: 2015-04-22

The Sims

Inläggav aspiemason » 2015-05-19 19:10:21

Kevlarsoul skrev:
aspiemason skrev:Håller med Kevlarsoul The Sims 2 är bäst. Har alla expansioner och prylpaket förutom djurliv. Jag bygger inte upp just nu jag bygger ner. Min plan är att suga ut de simmar som har mest specialprylar och låta en sim samla upp alla dessa för att sedan använda dem till en eller två familjer som kan leva i evighet och på sätt kunna göra spelat till 100%. 8)


Hehe, gillar nog inte riktigt idén med simmar som lever för evigt.


Men det är bara vissa simmar jag sparar för att kunna göra allt i spelet upnå alla mål och jobb osv. Bara som ett experiment. :-)Happy Jag har t.ex skapat flera sims-familjer bara för att de simmarna jag vill klara spelet till 100% med ska ha vänner.

En annan kul grej är att jag skapat en slags sim för varje stad som samlar in alla saker som t.ex den där gröna drycken som gör dem yngre eller anden i lampan flaskan eller liknande. Jag tar till han när någon sim dör för att flytta deras grav till en kyrkogård som varje stad har som jag skapat. Han har även samlat ihop vissa gravar från alien-simmar eller liknande för att kunna ge en sim familj en slags hjälpreda som bara passar barn eller städar så jag inte behöver anställa personal och på sätt sparar pengar. :)
aspiemason
 
Inlägg: 304
Anslöt: 2015-05-01

The Sims

Inläggav Kevlarsoul » 2015-05-20 23:26:54

Ja.. Alla har ju sitt sätt att spela. :-)Happy
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

The Sims

Inläggav aspiemason » 2015-05-22 12:25:53

Jo det har vi ju. Jag spelade mer traditionell förr. Men tänkte att nu ska här börja experimenteras. Jag drev en gång en hemsida med en till kille om the sims men det var så många år sedan nu att jag helt glömt bort vad den hette. :) Jag spelar inte The Sims 3 min dator verkade inte fixa det. Spelet krascha för mig hela tiden.
aspiemason
 
Inlägg: 304
Anslöt: 2015-05-01

The Sims

Inläggav lisaaaaaaaa » 2015-06-18 4:43:59

Jag har spelat mest the sims 2 och har nog alla spel installerade på min gamla dator.

Men är det bara jag som spelar efter ett väldigt specifikt mönster? Liksom hur familjer utvecklas eller kanske hur du väljer att gå vidare i spelet liksom.
Jag gör hur som helst VÄLDIGT SÄLLAN egna karaktärer eller hus. Gör jag det så är syftet att göra något som redan finns. Typ film/serie-karaktärer och deras hus. Min familj och vänner och vårt/deras hus.

I alla fall..

Det jag den absolut största delen av tiden gör när jag spelar sims 2 är då alltså att spela med karaktärer som redan finns. Jag spelar igenom alla kvarter, 7 dagar hos varje familj, och låter kvarteren utvecklas på det sättet. Det är väldigt viktigt för mig att slumpen får styra alla val, därför undviker jag också koder. Men jag har hur som helst mönster och "ritualer" för allt möjligt som mina familjer går igenom. Allt från vilka kläder och jobb de ska ha, till vad barnen ska heta och vilken mat de ska äta. Allt ni kan tänka er plus saker lite egna idéer med "harry-potter-tema".

Något jag märkte när jag nu provat lite the sims 3 är att detta sätt inte alls går att göra för sims 3 verkar gå ut på att du endast ska spela med EN familj/släkt i ett kvarter. Så jag sitter och utvecklar och försöker komma på ett nytt system för sims 3 nu.

Är det någon som känner igen sig eller förstår vad jag menar? haha
lisaaaaaaaa
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2015-06-18
Ort: Stockholm

The Sims

Inläggav aspiemason » 2015-06-21 13:18:44

Ja jag har ju system jag med när jag spelar the sims 2. Jag spelade det senast igår. :-)Happy
aspiemason
 
Inlägg: 304
Anslöt: 2015-05-01

The Sims

Inläggav Puzzle » 2015-06-23 19:19:49

Är det någon som har testat Sims 4 än då? :-)Happy
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Re: The Sims

Inläggav Ichigo » 2015-06-24 0:05:37

Puzzle skrev:Är det någon som har testat Sims 4 än då? :-)Happy

Självklart ;) Än så länge är trean bättre men när det kommer nya funktioner så kommer det bli bättre, med husdjur, småbarn och mer saker :)
Ichigo
 
Inlägg: 1554
Anslöt: 2013-02-25

The Sims

Inläggav Kevlarsoul » 2015-06-24 0:07:47

Sur över att min dator inte låter mig spela Sims 2..
Gillar inte 3:an lika mycket och är inte ens sugen på att testa 4:an.
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

Re: The Sims

Inläggav Ichigo » 2015-06-24 0:09:12

Kevlarsoul skrev:Sur över att min dator inte låter mig spela Sims 2..
Gillar inte 3:an lika mycket och är inte ens sugen på att testa 4:an.

Be din käre fästman fixa till den?
Ichigo
 
Inlägg: 1554
Anslöt: 2013-02-25

The Sims

Inläggav Puzzle » 2015-06-24 9:57:38

Ichigo skrev:
Puzzle skrev:Är det någon som har testat Sims 4 än då? :-)Happy

Självklart ;) Än så länge är trean bättre men när det kommer nya funktioner så kommer det bli bättre, med husdjur, småbarn och mer saker :)

Suck, så då måste man köpa den också.. :wink: Hade du inte kunnat säga att den är skittråkig och det värsta spelet du någonsin köpt? :P

Hur är det "bugg-mässigt", är det stabilare än Sims 3:an där man var tvungen att rensa mappar osv. för det började hacka emellanåt?

Tycker det är lite tråkigt att börja om från noll (expansioner) så jag brukar avvakta till dom släpper något roligt, plus att det brukar bli billigare. :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Re: The Sims

Inläggav Ichigo » 2015-06-24 11:51:33

Puzzle skrev:
Ichigo skrev:
Puzzle skrev:Är det någon som har testat Sims 4 än då? :-)Happy

Självklart ;) Än så länge är trean bättre men när det kommer nya funktioner så kommer det bli bättre, med husdjur, småbarn och mer saker :)

Suck, så då måste man köpa den också.. :wink: Hade du inte kunnat säga att den är skittråkig och det värsta spelet du någonsin köpt? :P

Hur är det "bugg-mässigt", är det stabilare än Sims 3:an där man var tvungen att rensa mappar osv. för det började hacka emellanåt?

Tycker det är lite tråkigt att börja om från noll (expansioner) så jag brukar avvakta till dom släpper något roligt, plus att det brukar bli billigare. :wink:

Jag har inte upplevt några buggar alls faktiskt. Har inte spelat särskilt mycket, bara 200 timmar, då jag plockade ner min dator men jag körde med högsta inställningarna av allt. Laddskärmarna är rätt dryga och då jag kör med fusk så blir jag irriterad över att man måste aktivera igen efter varje laddskärm men för övrigt så är det faktiskt kul! Särskilt med expansionen ;)
Ichigo
 
Inlägg: 1554
Anslöt: 2013-02-25

The Sims

Inläggav Puzzle » 2015-06-24 14:02:54

Har du en "superdator" för att klara högsta inställningarna eller funkar det med, låt säga, en halvgammal bärbar? :wink:

Jag har ju varit lite fundersam med det där med fler laddningsplatser, känns som spelet kan bli lite hackigare, att dom har tagit bort småbarn och begränsat färgerna i men annars måste jag nog motvilligt erkänna att det verkar roligt.. Typiskt, jag försöker ju spara pengar till annat just nu. Dumma mig som frågar sånt här.. :P
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

The Sims

Inläggav Kevlarsoul » 2015-06-24 14:06:58

Ichigo skrev:
Kevlarsoul skrev:Sur över att min dator inte låter mig spela Sims 2..
Gillar inte 3:an lika mycket och är inte ens sugen på att testa 4:an.

Be din käre fästman fixa till den?


Tyvärr kunde han inte det. :-)004
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

Re: The Sims

Inläggav Ichigo » 2015-06-24 14:15:43

Kevlarsoul skrev:
Ichigo skrev:
Kevlarsoul skrev:Sur över att min dator inte låter mig spela Sims 2..
Gillar inte 3:an lika mycket och är inte ens sugen på att testa 4:an.

Be din käre fästman fixa till den?


Tyvärr kunde han inte det. :-)004

Jag trodde han var teknisk?
Ichigo
 
Inlägg: 1554
Anslöt: 2013-02-25

Re: The Sims

Inläggav Ichigo » 2015-06-24 14:19:14

Puzzle skrev:Har du en "superdator" för att klara högsta inställningarna eller funkar det med, låt säga, en halvgammal bärbar? :wink:

Jag har ju varit lite fundersam med det där med fler laddningsplatser, känns som spelet kan bli lite hackigare, att dom har tagit bort småbarn och begränsat färgerna i men annars måste jag nog motvilligt erkänna att det verkar roligt.. Typiskt, jag försöker ju spara pengar till annat just nu. Dumma mig som frågar sånt här.. :P

Superdator har jag väl inte men den är riktigt bra :) Har dock kört det på min macbook air utan större problem, blev lite långsammare då jag envisades med att köra med högsta inställningarna även där ;) Småbarn kommer ju tillkomma och vi har ju fått våra poolar och spöken i gratis patcher så det är inte säkert att vi måste betala för dem ens!
Ichigo
 
Inlägg: 1554
Anslöt: 2013-02-25

The Sims

Inläggav aspiemason » 2015-06-27 14:27:25

Min dator fixar inte att spela the sim 3. Bara massa kraschar så Sims 4 är nog "no go" för mig med.
aspiemason
 
Inlägg: 304
Anslöt: 2015-05-01

The Sims

Inläggav kullan » 2019-07-27 18:49:00

Sedan hösten 2017 spelar jag The Sims 4. I love it!
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Återgå till Intressanta intressen



Logga in