Har ni behov av att sova på dan efter att ha träffat folk?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Har ni behov av att sova på dan efter att ha träffat folk?

Inläggav Fretshi » 2015-05-29 9:54:28

Angående släktträffar och möte med flera personer samtidigt så brukar jag ofta bli tyst och ha svårt att tillägga saker i samtalet brukar vara lite lättare att prata med personer en och en, är det så för en del av er?

Ska iväg på en turnering i ett spel jag gillar hoppas det kommer gå bra, kanske ska försöka prata lite mer då om det kan göra det lättare. Kanske dra sig undan och vars för sig själv ett tag om det blir jobbigt.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Har ni behov av att sova på dan efter att ha träffat folk?

Inläggav Neurofunk » 2015-06-25 21:13:58

Absolut. Som idag till exempel, så var jag på min DV i sex timmar. Jag blir så trött och slut på energi av det att jag oundvikligen kastar av mig allt viktigt och hinner knappt låsa ytterdörren om mig förrän jag är på väg att bädda ner mig. Idag sov jag fyra timmar när jag kom hem, ibland mer, ibland mindre. Att den sociala bakfyllan känns (minst) dagen efter är mer regel än undantag, som påminner om någon form av lättare yrsel och trottsig ovilja att bemöta något annat än nattmörker och sömn.
Neurofunk
 
Inlägg: 306
Anslöt: 2013-12-09
Ort: Uppsala

Har ni behov av att sova på dan efter att ha träffat folk?

Inläggav plåtmonster » 2015-06-26 1:33:40

Skippa DV?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Har ni behov av att sova på dan efter att ha träffat folk?

Inläggav annorlunda » 2015-06-26 17:07:19

Ja, jag sover oftast efter att ha gjort något särskilt överhuvudtaget. Om jag inte istället är för uppvarvad för att alls kunna sova. Då blir jag istället liggandes och går igenom allting i huvudet och så brukar det följa en period av nedstämdhet på det eftersom jag inte kommer till ro. Dagen efter sover jag också mycket, eller får åtminstone inget uträttat.
annorlunda
 
Inlägg: 1212
Anslöt: 2007-09-02

Har ni behov av att sova på dan efter att ha träffat folk?

Inläggav Neurofunk » 2015-06-26 17:28:55

plåtmonster skrev:Skippa DV?

Om du menar mig: Jag vägrar, eftersom renovering pågår av mitt hyreshus, det är alltså betydligt mindre oljud på min DV men fortfarande uttröttande (som mycket annat också är och inte bara min DV).
Neurofunk
 
Inlägg: 306
Anslöt: 2013-12-09
Ort: Uppsala

Har ni behov av att sova på dan efter att ha träffat folk?

Inläggav enperson » 2015-07-03 11:27:17

Jag blir oftast inte så trött så att jag somnar sedan, men jag känner ett stort behov av att gå och bara ta det lugnt själv en stund, kanske kollar på en serie eller bara ligger där och vilar (utan att sova/somna)
enperson
 
Inlägg: 60
Anslöt: 2015-04-22

Har ni behov av att sova på dan efter att ha träffat folk?

Inläggav Neurofunk » 2015-07-11 1:16:47

Jag stupade idag när jag kom hem. Totalt väck. Lämnade vakenheten vid 20-tiden och vaknade för ~30min sedan. Jag hade inget mer precist och konkret tidsexempel tidigare författat här i tråden och var förbi här nu av en slump. Nära fem timmars utslagsvila då. Tvunget och välbehövligt. Dock betyder det att det här blev ännu ett dygn jag motvilligt dygnar, att jag dessutom får mina rutiner ännu en gång "uppfackade" gör mig helt jävla vansinnig just nu. "Tur" att jag bor själv.
Neurofunk
 
Inlägg: 306
Anslöt: 2013-12-09
Ort: Uppsala

Har ni behov av att sova på dan efter att ha träffat folk?

Inläggav Zima33 » 2015-07-23 20:41:07

Jag var på bio i går, det var inte så mycket folk men jag blev ändå trött och fick ont i huvudet och kroppen. I dag har jag bara sovit, tänkte ta en promenad men orkade inte så var bara och handlade + gick runt kvarteret. Är fortfarande trött fastän jag sovit ca 03-16. :-)ZZZ
Zima33
 
Inlägg: 3620
Anslöt: 2011-05-09

Har ni behov av att sova på dan efter att ha träffat folk?

Inläggav notwoodstock » 2015-07-23 21:41:02

Jag skall tillföra lite info:

Om man har schizofreni (som jag alltså också har), så är det numera känt att man är känslig för en flod av intryck, och för mig själv är detta så extremt att jag inte längre kan se på TV.

Och vad det blir är en smäll, efteråt, som det rekommenderas att man går ifrån en stund mot - eller vilar/sover. Oftast räcker det.

Sömnlöshet kan förvärra läget...
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in