Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav Kahlokatt » 2015-06-04 20:23:39

triggerhappyD skrev:
Schmetterling skrev:
Det känns skönt att ha det utrett. De aspergare som säger sig ha låg empati har låg empati och de som säger sig inte ha det har det, plus grandios självbild och/eller ett behov av att försköna bilden av sig själva.

Vi är alla i princip psykopater, så jag antar att TV4 var på rätt spår med sitt program och den som upprörs har helt enkelt dålig självinsikt.


Vilket skitsnack!
Autism är mer eller mindre motsatsen till psykopati.
Att du vill ta din egna brist på empati och projecera den på dina autistiska bröder och systrar är smaklöst!


Jag tror Schmetterling var sarkastisk.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav triggerhappyD » 2015-06-04 20:35:27

Pikachu skrev:Jag förstår inte att man sätter den egna imagen och anseende till AS-diagnosen före att hjälpa/rädda människor. Om man accepterar överrepresentationen och om det kan bli bättre av vetskap snarare än förnekelse/okunskap så har man väl allt att vinna?

Tänk om man istället riktade om fokus till att exempelvis propagera för att aspergare som tidigt visar oroväckande tecken, kunde hjälpas och därmed få ett drägligare liv (och att denne inte skadar andra.) Men även om det bara skulle vara en "överrisk" utan mål och mening måste det ju ändå vara att föredra, eftersom att det hör till bildning som så mycket annat.

Då man säger att viss kunskap (som är rätt och riktig) är dålig, ja då har man en hel del att förklara faktiskt.


hehe, du snackar om hjälpa o rädda människor, men du utelämnar all fakta som är vital och istället skyller du allt på autism/asperger.

Tycker alla i den här tråden ska ta sig en funderare på vad vi faktiskt blir utsatte för, från födsel till döden. Detta neurotypiska förtryck som dom flesta av oss säkert har upplevt. Kännslan som förmedlas är ständigt att det skulle vara nått fel på¨en, att man skulle vara sjuk, bara för att man tänker annorlunda eller har en alternativ perception.
Hur dåliga vi är som inte kan anpassa oss till samhällets sociopatiska sociala normer och värderingar.
Glöm inte heller hur överrepresenterade vi är bland de som blir utsatte för våldsbrott, trakaserier, mobbning, snea blickar, nedvärdering, missuppfattning, förlöljligande, sexuella övergrepp m.m. Hur många vidriga så kallade hjälparbetare och vårdare där ute gör allt annat än o vara till faktisk hjälp för dom de utger sig för att vilja hjälpa?
För att inte tala om psykiatrin och deras galenskap, dom mer eller mindre skapar psykiska problem hos unga autister med sina lögner och falska påståenden om vad autism är, och hur en autistisk person ska vara.

Så snälla sluta rationallisera bort varenda defensiv stationering mot det faktiska förtryck som våra autistiska bröder och systrar upplever på daglig basis.

Det är så typiskt psykopater att först instigera problem, sen skylla allt på "offret".

Vi är garanterat underrepresenterade när det kommer till negativ inverkan på våran omgivning, däremot är vi starkt överrepresenterade på många plan där VI blir utsatte
för vidriga brott.

Generellt sätt så är det naturligt för den neurotypiska människan att tycka illa om autister, eller vara rädda för dom. Dom kan se att delar av dom själva, som dom stängt ut, utanför sitt medvetande, ä'r uppfattbara av den autistiska. Människans reaktiva natur är som sådan, att dom vill bota budbäraren, eller döda den. Och det är bla därför vi ser så mycket våld och övergrepp
mot autister.

Vill ni köpa all skit som påstås om oss så får ni väl göra det, men förvänta er inte att dom av oss som faktiskt har en hjärna att tänka med tänker ställa oss åt sidan medans övergreppen fortsätter, medans lögnerna och demoniseringen fortgår.

Nej det tänker vi inte. Det är dags att se efter om vi faktiskt har nån ryggrad, om vi faktiskt har nån empati, eller om vi bara ska lägga oss platta och låta övergreppen fortgå.

Kan vi sova gott om natten, med vetskapen att vi vände bort våra huvuden och att vi avstog att stå upp för det som är riktigt och rätt, att vi avstog att göra våra röster hörda för dom av oss som har svårt att själva göra det.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav Pikachu » 2015-06-04 20:44:09

Mycket text, lite att göra med vad jag skrivit.
Pikachu
Bannad
 
Inlägg: 2833
Anslöt: 2009-06-14

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav triggerhappyD » 2015-06-04 20:46:19

Kahlokatt skrev:
Jag tror Schmetterling var sarkastisk.



Hmm, möjligt. Jag tolkade inte det så. Fast det händer ju att man missar sånt ibland
när ingen sarkasm skylt hålls upp ^^
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav triggerhappyD » 2015-06-04 20:53:23

Pikachu skrev:Mycket text, lite att göra med vad jag skrivit.


Mja, jag kanske snöade iväg lite, ber om ursäkt för det.

"Då man säger att viss kunskap (som är rätt och riktig) är dålig, ja då har man en hel del att förklara faktiskt."

Kan vända på det, om man säger att saker som är dåliga är rätt och riktigt, då har man endel att förklara.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav Pikachu » 2015-06-04 20:56:15

Hur vimsig du än är triggerhappyD (är också vimsig) är du ändå en skön lirare :-)Hug .
Senast redigerad av Pikachu 2015-06-04 21:00:15, redigerad totalt 1 gång.
Pikachu
Bannad
 
Inlägg: 2833
Anslöt: 2009-06-14

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav Wine » 2015-06-04 20:57:06

Har alla som är så upprörda över detta fortfarande inte tagit till sig att det framgick i programmet att det inte handlade om autism generellt utan om autism och psykos i kombination?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav triggerhappyD » 2015-06-04 21:10:03

Pikachu skrev:Hur vimsig du än är triggerhappyD (är också vimsig) är du ändå en skön lirare :-)Hug .
Pikachu skrev:Hur vimsig du än är triggerhappyD (är också vimsig) är du ändå en skön lirare :-)Hug .


haha tack :) :-)Hug
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav triggerhappyD » 2015-06-04 21:18:31

Wine skrev:Har alla som är så upprörda över detta fortfarande inte tagit till sig att det framgick i programmet att det inte handlade om autism generellt utan om autism och psykos i kombination?


Det var inte så längesen som ett autistiskt tillstånd klassades som psykotiskt.

Hur som, anledningen att folk är upprörda är för att dom vet att det här kommer demonisera autister ytterligare. Det spelar ingen roll om du blir semantisk i ditt försök att försvara tv4s ärenden åt djävulen, eller hur man än vrider och vänder på det.

Effekten av det hela är mer eller mindre den samma endå.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav Schmetterling » 2015-06-04 21:29:03

triggerhappyD skrev:
Kahlokatt skrev:
Jag tror Schmetterling var sarkastisk.



Hmm, möjligt. Jag tolkade inte det så. Fast det händer ju att man missar sånt ibland
när ingen sarkasm skylt hålls upp ^^

Jag var väldigt sarkastisk, men för den som inte läst diskussionen mellan mig och Pikachu som föregick min trötta kommentar var det kanske inte helt tydligt. Ber om ursäkt.
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav stuck » 2015-06-04 21:43:15

Tycker inte att det låter för otroligt. Vill en autist döda någon så vill denne det starkare än människor utan autism. En människa utan autism skulle överväga för och nackdelar mer och i större grad "se över" sina känslor..medans någon med autism vill döda :wink: tanken fastnar..
stuck
Inaktiv
 
Inlägg: 668
Anslöt: 2015-05-03

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav Kahlokatt » 2015-06-04 21:46:07

Wine skrev:Har alla som är så upprörda över detta fortfarande inte tagit till sig att det framgick i programmet att det inte handlade om autism generellt utan om autism och psykos i kombination?


Som redan har nämnts - hur många tittare inser faktiskt det? Det är nog väldigt lätt att uppfatta det som "jaha, autister kan helt plötsligt få för sig att döda folk, bäst man passar sig för dem då."
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav stuck » 2015-06-04 21:52:31

Kahlokatt skrev:
Wine skrev:Har alla som är så upprörda över detta fortfarande inte tagit till sig att det framgick i programmet att det inte handlade om autism generellt utan om autism och psykos i kombination?


Som redan har nämnts - hur många tittare inser faktiskt det? Det är nog väldigt lätt att uppfatta det som "jaha, autister kan helt plötsligt få för sig att döda folk, bäst man passar sig för dem då."


Tycker inte om TV4 men om jag klagade på deras inslag skulle jag vara hypokritisk. Inte deras fel om någon missuppfattar, det är inte deras uppgift att vara folkbildande.Människor får tänka själva.
Kan man ens anmäla dem till granskningsnämnden? Borde ju bara gälla SvT och inte oberoende kanaler.

Sluta titta på deras kanal helt i stället ;)
stuck
Inaktiv
 
Inlägg: 668
Anslöt: 2015-05-03

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav triggerhappyD » 2015-06-04 21:55:17

Kahlokatt skrev:
Wine skrev:Har alla som är så upprörda över detta fortfarande inte tagit till sig att det framgick i programmet att det inte handlade om autism generellt utan om autism och psykos i kombination?


Som redan har nämnts - hur många tittare inser faktiskt det? Det är nog väldigt lätt att uppfatta det som "jaha, autister kan helt plötsligt få för sig att döda folk, bäst man passar sig för dem då."


Det bara inte uppfattas så utan det är redan en så kallad realitet, har en kompis som brukar skämta med mig ibland när jag blir sur. då säger han "okey lugna ner dig nu innan du börjar skjuta ihjäl massa folk". Jag vet ju att han skämtar, men det är väldigt många som inte gör det, utan som faktiskt tror att det finns en koppling mellan aspergers och våldsutövning.
Och precis som du säger så spär det här på den bilden ytterligare.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav triggerhappyD » 2015-06-04 21:56:07

stuck skrev:Sluta titta på deras kanal helt i stället ;)


Den som tiger han samtycker.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav triggerhappyD » 2015-06-04 21:57:24

stuck skrev:Tycker inte att det låter för otroligt. Vill en autist döda någon så vill denne det starkare än människor utan autism. En människa utan autism skulle överväga för och nackdelar mer och i större grad "se över" sina känslor..medans någon med autism vill döda :wink: tanken fastnar..


Mer lögner och strunt.

vad baserar du det här på?
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav triggerhappyD » 2015-06-04 21:59:19

Schmetterling skrev:Jag var väldigt sarkastisk, men för den som inte läst diskussionen mellan mig och Pikachu som föregick min trötta kommentar var det kanske inte helt tydligt. Ber om ursäkt.


Ingen fara, borde kanske ha insett att du var sarkastisk, brukar relativt sällan missa sånt endå :P Hade jag läst fler av dina tidigare inlägg hade jag troligen förstått det.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav stuck » 2015-06-04 22:02:25

triggerhappyD skrev:
stuck skrev:Tycker inte att det låter för otroligt. Vill en autist döda någon så vill denne det starkare än människor utan autism. En människa utan autism skulle överväga för och nackdelar mer och i större grad "se över" sina känslor..medans någon med autism vill döda :wink: tanken fastnar..


Mer lögner och strunt.

vad baserar du det här på?


Att autister har lättare för att få OCD liknande tankar kring att mörda än andra.
Lätt att komma fram till tycker jag.
stuck
Inaktiv
 
Inlägg: 668
Anslöt: 2015-05-03

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav Wine » 2015-06-04 22:08:12

stuck skrev:
triggerhappyD skrev:
stuck skrev:Tycker inte att det låter för otroligt. Vill en autist döda någon så vill denne det starkare än människor utan autism. En människa utan autism skulle överväga för och nackdelar mer och i större grad "se över" sina känslor..medans någon med autism vill döda :wink: tanken fastnar..


Mer lögner och strunt.

vad baserar du det här på?


Att autister har lättare för att få OCD liknande tankar kring att mörda än andra.
Lätt att komma fram till tycker jag.


Ja.

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att älta ett program som sänts i tv4 och en upplevd kränkning"...
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav tahlia » 2015-06-04 22:11:17

Wine skrev:Ja.

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att älta ett program som sänts i tv4 och en upplevd kränkning"...


Du har fortfarande inte förstått att alla inte tänker som du. Mest förvånande är väl att du inte förstått att alla NT inte tänker som du.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav Wine » 2015-06-04 22:12:32

tahlia skrev:
Wine skrev:Ja.

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att älta ett program som sänts i tv4 och en upplevd kränkning"...


Du har fortfarande inte förstått att alla inte tänker som du. Mest förvånande är väl att du inte förstått att alla NT inte tänker som du.


Men du förutsätter och utgår ifrån att andra inte begriper?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav Pikachu » 2015-06-04 22:14:18

tahlia skrev:
Wine skrev:Ja.

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att älta ett program som sänts i tv4 och en upplevd kränkning"...


Du har fortfarande inte förstått att alla inte tänker som du. Mest förvånande är väl att du inte förstått att alla NT inte tänker som du.
Jag upplever inte Wine på det viset iaf.
Pikachu
Bannad
 
Inlägg: 2833
Anslöt: 2009-06-14

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav tahlia » 2015-06-04 22:15:17

Wine skrev:Men du förutsätter och utgår ifrån att andra inte begriper?


Jag förutsätter att inte alla kommer att begripa - en viss skillnad.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Åhej åhå, nu är vi "fixerade av att döda"...

Inläggav triggerhappyD » 2015-06-04 22:15:45

stuck skrev:
Att autister har lättare för att få OCD liknande tankar kring att mörda än andra.
Lätt att komma fram till tycker jag.


Jasså? kan du länka till den statestiken? annars tänker jag simpelt avfärda det som skitsnack.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4830
Anslöt: 2015-06-01

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in